بزرگترین روندهای غذایی در سال 2024


برگرفته از داده‌های کارشناسان روندهایی که دوست دارند غذاهای کامل و پینترست، ترجیحات مصرف کننده – به ویژه برای دستور العمل های آماده سازی آسان از مواد اولیه سالم – و تعهد جهانی به پایداری، روندهای غذایی پیش بینی شده در سال 2024 سالم تر و خوشمزه تر از همیشه به نظر می رسند. در پاسخ به تقاضای فزاینده برای شفافیت، انتظار داشته باشید که برچسب‌های محصول با فهرست‌های کوتاه و ساده مواد تشکیل دهنده که بر غذاهای واقعی و غنی از مواد مغذی تأکید دارند، به اصول اولیه بازگردند. و در حالی که طعم و مزه اولویت اصلی است، پیش‌بینی می‌شود که جامعه غذاخوری تاکید یکسانی بر اثرات زیست‌محیطی و ارزش غذایی داشته باشد. از ظروف گیاهی ساخته شده با گیاهان واقعی گرفته تا راه حل های تغذیه شخصی برای سلامت روده، سلامت سیستم ایمنی، سلامت زنان و موارد دیگر، صنعت غذا رویکردی جامع را پذیرفته است که نه تنها رفاه افراد بلکه سلامت افراد را نیز در نظر می گیرد. سیاره. با تغییرات بسیار امیدوارکننده ای در پیش رو، این روندهای پیش بینی شده در سال 2024 تغذیه سالم قرار است به طرز مثبتی نگاه ما به بشقاب غذا را تغییر دهد. به خواندن ادامه دهید تا ببینید در سال 2024 چه چیزی در انتظار است!

مرتبط: برترین روندهای سلامتی 2024

سالم ترین غذاهای سال 2024 که می خواهید به بشقاب خود اضافه کنید

غذاهای گیاهی مبتنی بر گیاه

غذاهای گیاهی فرآوری شده با سویا و سایر جایگزین های مصنوعی را فراموش کنید. سال 2024 عصر جدیدی از غذا خوردن مبتنی بر گیاه را آغاز می کند و حول گیاهان و محصولات واقعی و سالم متمرکز شده است. ساخته شده با موادی مانند قارچ، کلپ، جلبک، حبوبات، گردو، و سایر منابع غذایی کامل غنی از مواد مغذی، انتظار می‌رود محصولات گیاهی ساده‌تری مانند همبرگرهای گیاهی خلاقانه، جایگزین‌های شیر بدون لبنیات، جایگزین‌های پروتئینی و غیره را مشاهده کنید.

در اینجا برخی از محصولات گیاهی در رادار ما وجود دارد:

(نه اینطور) فیش مصنوعی

یکی دیگر از گرایش‌های غذایی گیاهی که انتظار می‌رود در مرکز توجه قرار گیرد، روند ماهی مصنوعی است.

اما، مانند روند فوق الذکر، این جایگزین وگان از جایگزین های فرآوری شده دور می شود و از مواد سالم و مفیدی استفاده می کند که تجربه غذاهای دریایی مبتنی بر گیاه را دوباره تعریف می کند. فکر کنید: هویج به عنوان جایگزینی برای ماهی سالمون سنتی، و گوش ماهی ساخته شده از قارچ شیپوری. به علاوه، سبزیجات در رول‌های سوشی از پیش ساخته شده و کاسه‌های پوک می‌درخشند غذاهای آگاهانه گیاهی کالیفرنیا و رنگین کمان رول می شوند و ما حتی شاهد ظهور آن خواهیم بود برگرهای ساخته شده از سبزیجات دریایی

طعم های گیاه شناسی

در حالی که گیاهان و ادویه جات اینجا هستند، طعم های گل با فواید دارویی – مانند بابونه، اسطوخودوس، پیچ امین الدوله و گل رز – راه خود را به بشقاب های ما باز می کنند. با استفاده از کل گیاه (شامل گل‌ها، ریشه‌ها و گیاهان)، افزایش مواد گیاهی نه تنها باعث ایجاد طعم و مزه می‌شود، بلکه فواید سلامتی مختلفی را نیز به همراه خواهد داشت. از ماکت و چای گرفته تا تنقلات گیاهی، مراقب این روند باشید!

مهار کل کاکائو

کاکائو مدت زیادی است که یک ابر غذای اصلی است که در آشپزخانه ما استفاده می شود. با این حال، ظاهراً بخش‌هایی از گیاه کاکائو را نادیده گرفته‌ایم (و حتی آن‌ها را دور می‌اندازیم) که مستحق توجه جدی هستند – یعنی پالپ کاکائو و آب کاکائو. بنابراین، در سال 2024، ما از کل گیاه کاکائو استفاده می کنیم! اکنون برندها پتانسیل استفاده نشده این اجزای اغلب هدر رفته را تشخیص می دهند و محصولات جانبی معمولاً پرتاب شده را به ابرغذاهای چرخه شده تبدیل می کنند. خبر عالی برای بدن ما و محیط زیست! علاوه بر پودر کاکائو و نوک کاکائو، انتظار داشته باشید که بقیه این گیاه را در محصولاتی مانند تریل میکس، گرانولا، چای و حتی آب کاکائو خالص استفاده کنید.

گندم سیاه به عنوان یک دانه فوق العاده

به لطف مزایای دوگانه آن در سلامت و پایداری زیست محیطی، گندم سیاه یک دانه فوق العاده است که به سرعت به عنوان یک ماده مرسوم در سال 2024 مورد توجه قرار می گیرد. گندم سیاه معمولاً با دانه اشتباه می شود، در واقع یک دانه غنی از مواد مغذی است که حاوی پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است. . بهترین قسمت؟ علیرغم اینکه گلوتن و غلات ندارد، بسیار همه کاره است و می توان از آن مانند غلات سبوس دار معمولی مانند جو و کینوا لذت برد.

مربوط: آنچه واقعاً باید در مورد پخت با آرد بدون گلوتن بدانید

ادویه های پیچیده و تزریق طعم جهانی

ما در سال 2024 گرما را با افزایش طعم‌های بین‌المللی از جمله کاین، چیپوتل و زردچوبه وارد آشپزخانه می‌کنیم. به‌علاوه، فلفل‌ها به‌عنوان گونه‌های ویژه‌ای مانند عقرب و گواجیلو – که در همه اشکال ظاهر می‌شوند (فکر کنید: تازه، کامل، آسیاب‌شده، و حتی ترشی) – در سس، چاشنی‌ها، نوشیدنی‌ها و موارد دیگر طعم‌دار می‌شوند. موضوع جسور، پیچیده، متنوع و پویا است!

گرمای شیرین

برای کسانی که به دنبال یک تجربه ملایم تر هستند، فرصت های زیادی برای لذت بردن از دوز متعادل تر گرما که کاملاً با کمی شیرینی همراه است، وجود خواهد داشت. از غذاهای جالاپینو با عسل و انبه گرفته تا دسرهای شکلاتی چیلی، انتظار می‌رود طعم‌های «سوئیسی» – شیرین و تند – در سال 2024 به خود بگیرد.

غذاهای کاربردی برای سلامت روده و سلامت روان

به عنوان آگاهی از ارتباط روده و مغز رشد می کند، تمرکز بر غذاهایی که هر دو را ترویج می کنند سلامت دستگاه گوارش و سلامت روان پیش بینی می شود که برای سال 2024 یک روند برتر باقی بماند آداپتوژن ها، پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها، و اسیدهای چرب امگا 3 – مواد تشکیل دهنده با هدف حمایت از عملکرد شناختی و رفاه عاطفی. از میان وعده های تقویت کننده خلق و خو گرفته تا نوشیدنی های کاهش دهنده استرس، بازار غذاهای کاربردی تازه شروع شده است.

مربوط: آیا یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند اضطراب را کاهش دهد؟

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی

همانطور که مصرف کنندگان به دنبال تغذیه به عنوان وسیله ای برای تقویت سیستم ایمنی و دفع بیماری هستند، غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی همچنان شاهد افزایش محبوبیت. غنی شده با مواد مغذی مانند ویتامین C و D، فلز رویو پروبیوتیک ها، غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی (مانند نوشابه ها و ماست های مفید برای روده) در سال پیش رو فراوان خواهند بود.

مربوط: 20 بهترین میان وعده تقویت کننده سیستم ایمنی که می توانید از فروشگاه خریداری کنید

تجملات کوچک بدون گناه

با پذیرش این ایده که درمان خود نیازی به احساس گناه ندارد، این روند غذایی سال 2024 تماماً در مورد ارضای هوس های شما بدون به خطر انداختن رفاه است. از خرید لاته های مد روز گرفته تا لذت بردن از خوراکی های شیرین یک بار مصرف، مصرف کنندگان به دنبال «تجملات کوچک» هستند که مقداری لذت و مراقبت از خود را به روشی آگاهانه ارائه می دهد.

و این فقط در مورد غذاهای شیرین نیست! در واقع، گزارش ترندهای پینترست 2024 نشان داد که “مخلوط های ذوب شده” الهام بخش “اوهوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو. ظروف غذای راحتی به یکی (فکر کنید: تاکوی چیزبرگر و کیسادیلا برگر).

متنوع بدون لبنیات

تقاضا برای جایگزین های لبنی همچنان به رشد خود ادامه می دهد، با طیف وسیع تری از گزینه های گیاهی در افق. فراتر از بادام، نارگیل و جو دوسر، انتظار داشته باشید که جایگزین های جدیدی مانند شیر گندم سیاه و چای شیر. به علاوه، با بازگشت به سادگی، انتظار می رود بسیاری از برندها محصولات خود را با هدف کوتاه کردن لیست مواد تشکیل دهنده و حذف مواد افزودنی غیرضروری فرموله مجدد کنند.

قهوه و کافئین تمیز

به عصر کافئین پاک سلام کنید، یک گرایش تغذیه سالم در سال 2024 که بر مصرفی متمرکز است که نه تنها انرژی می دهد، بلکه فواید سلامتی را نیز اضافه می کند. از قارچ نوشیدنی های قهوه به چای های تقویت شده با گیاه شناسی، به آب گازدار انرژی، و بیشتر.

مربوط: 11 روش برای سالم تر کردن سفارشات کافی شاپ محبوب در خانه

نودل فوری نوآورانه

برداشتی جدید از رشته فرنگی، جایی که راحتی با سلامتی روبرو می شود. با پذیرش تغییر به سمت وعده‌های غذایی بسته‌بندی شده بهتر، گزینه‌های رامن فوری بسیار سالم‌تر می‌شوند. برندهایی مانند Momofuku و Mike’s Mighty Good که بدون مواد نگهدارنده یا MSG اضافه شده ساخته شده‌اند، با گزینه‌هایی مانند خواسته‌های مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کنند. نودل سویا تند و سوپ مرغ رامن.

طعم شیرین هلو

انتظار می رود هلو هم به عنوان طعم دهنده و هم به عنوان ماده تشکیل دهنده ترند شود، در سال آینده به عنوان یک میوه کانونی در نظر گرفته شده است. در حالی که در بسیاری از آشپزخانه ها مورد علاقه طرفداران است، انتظار می رود این میوه همه کاره و آبدار به روش های جدیدی ظاهر شود. فکر کنید: چاشنی ها، غذاهای پخته شده، مرباها، سس ها، دیپ ها، اسپری ها و موارد دیگر.

طعمی از مناطق استوایی

با توجه به تازه منتشر شده گزارش روندهای پینترست برای سال 2024طعم‌های گرمسیری مانند آناناس و نارگیل در جستجوها افزایش می‌یابد. از ماکت‌های آناناسی و مرغ تابه‌ای هاوایی گرفته تا شیک‌های پروتئینی بادام نارگیل و دستور العمل‌های دم‌شده با هیبیسکوس، راه‌های زیادی برای در طعم های گرمسیری افراط کنید در حالی که از اهداف سلامتی خود حمایت می کنید.

سوپ های ساده

در TikTok، دستور العمل های تهیه سوپ آسان که از مواد اولیه ساده تهیه شده اند، در حال حاضر مرسوم بوده و در سال 2024 یکی از بهترین روندهای تغذیه سالم هستند. از سوپ های شیشه ای گرفته تا سوپ لازانیا گرفته تا سوپ های ساده یک قابلمه ای که در اجاق آهسته درست می شوند، انتظار داشته باشید که دستور العمل های آرامش بخش بیشتری را در اینترنت ببینید و گزینه های خریداری شده از فروشگاه در قفسه ها ظاهر شوند.

به علاوه، برترین روندهای تغذیه سالم در سال 2024 که باید به خاطر داشته باشید

کشاورزی احیا کننده

وقتی صحبت از پایداری به میان می آید، توجه سال 2024 بر کشاورزی احیا کننده است. با هدف بهبود سلامت خاک و ارتقای تنوع زیستی، انتظار داشته باشید که شاهد افزایش محصولات با برچسب “منشأ احیا کننده” باشید، زیرا برندها تلاش آگاهانه ای برای سبز شدن و متعهد شدن به شیوه های کشاورزی پایدار و حفظ آب انجام می دهند.

غذاهای متمرکز بر زنان

امسال گرایش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری دانه‌ها، ماکت‌های خواب‌آلود دخترانه، و غذا خوردن بر اساس مرحله قاعدگی شما ایجاد شد – روندهایی که نیازها و چرخه‌های منحصربه‌فرد بدن زنان را تایید می‌کنند. با تکیه بر شتاب امسال، انتظار می رود محصولات و مکمل های بیشتری را مشاهده کنید که به طور خاص برای رفع نیازهای تغذیه ای زنان طراحی شده اند، با میان وعده هایی برای سلامت قاعدگی و محصولاتی که برای حمایت از بارداری، پس از زایمان و یائسگی طراحی شده اند.

فشاری برای محلی و پایدار

چه از بازار کشاورزان و چه از صنعتگران محلی – یا حتی در باغچه خانه شما – ما به استقبال خود ادامه می دهیم. غذاهای فصلی و منبع محلی است. ما نه تنها از فروشندگان و مزارع محلی حمایت می کنیم، بلکه ردپای کربن خود را کاهش می دهیم و در فصل اوج آن به غذا دسترسی پیدا می کنیم (به معنی گزینه های خوشمزه تر و مغذی تر!).

آشپزی بدون ضایعات

پایداری فقط به تامین مواد اولیه مربوط نمی شود – بلکه در مورد به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی است و عصر پخت و پز بدون ضایعات را به ارمغان می آورد. مصرف کنندگان و برندها به طور یکسان راه های جدیدی را برای استفاده از هر قسمت از یک عنصر، از ریشه تا ساقه، کشف خواهند کرد. ما شاهد انجام این کار از طریق دستور العمل ها و هک های مد روز در رسانه های اجتماعی، محصولات جدید و حتی آیتم های منوی جدید هنگام صرف غذا خواهیم بود.

مربوط: 22 روش نابغه برای تهیه دستور العمل های سالم با استفاده از ضایعات غذا

موکتل ها حرکت را حفظ می کنند

تضمین یک مکان در بازار (و ثابت شده است که چیزی بیش از یک روند گذرا است)، تقاضا برای ماکتل و نوشیدنی های بدون الکل روشن است. همانطور که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دنبال جایگزین های بهداشتی هستند، بازار ماکت با طعم ها، محصولات و دستور العمل های جدید به رشد خود ادامه خواهد داد. با ترکیبات کاربردی، طعم های جهانی، و با در نظر گرفتن پایداری، مراقب نوشیدنی های بدون الکل باشید که تمام نیازهای شما را برآورده می کند.

ساده، پایدار و با پشتوانه علمی: آینده غذایی برای سال 2024

از دم کرده طعم‌های شیرین، تند و استوایی گرفته تا غذاهای کاربردی که با در نظر گرفتن سلامتی طراحی شده‌اند و غذاهای گیاهی که از گیاهان واقعی تهیه شده‌اند، پیش‌بینی سال 2024 دلیلی برای جشن است. به نظر می‌رسد که سلامت محیط و تغذیه متعادل را با زیاده‌روی در اولویت قرار می‌دهند، این روندهای غذایی پیش‌بینی‌شده نشان‌دهنده یک تغییر مثبت به سمت یک رویکرد سالم‌تر، شخصی‌تر و پایدارتر به غذا هستند – خبر عالی هم برای شما و هم برای کره زمین!



منبع

sitemap