بزرگترین عادات بهداشت روانی که در سال 2024 در نظر می گیریم


همانطور که به سال 2024 می رویم، همه چیزهایی را که در این سال آموخته ایم، به ویژه در حوزه سلامت روان بازتاب می دهیم. زمانی که موضوع تابو بود، آگاهی از سلامت روان راه طولانی را طی کرده است. مطمئنا، هنوز پیشرفت هایی وجود دارد، اما ما موفقیت بزرگی را تجربه کرده ایم که شایسته تجلیل است! از افزایش دسترسی به منابع سلامت روان تا ابتکارات بهداشت روان در محیط کار تا تاکید روزافزون بر خودمراقبتی و توجه آگاهی، گام‌های برداشته شده در سال 2023، روایت پیرامون سلامت روان را تغییر داده است. از آنجایی که سلامت روان همچنان به موضوعی پرطرفدار و مبرم برای گفتگو تبدیل می شود، ما نگاهی به تمام عادات سلامت روانی موفقی که باید در سال 2024 داشته باشیم، می اندازیم! اینجا به دنیایی رسیدیم که سلامت روان در اولویت است.

9 روند سلامت روان که در اینجا باقی مانده است

اولویت دادن به خودمراقبتی

پس از سال‌ها خوشایند مردم، تعهد بیش از حد به برنامه‌ها، و بله گفتن وقتی واقعاً می‌خواهیم نه بگوییم، بالاخره یاد می‌گیریم که مرزهای سالمی تعیین کنیم. و مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. در حالی که قابل توجه است که بخواهید همه چیز برای همه باشد، نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. چه در زندگی حرفه ای، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی، قرار دادن خود در آخر مسیری را برای فرسودگی شغلی هموار می کند که به سرعت بر رفاه شما تأثیر می گذارد. خبر خوب این است که ما شاهد فشار برای خودمراقبتی نه تنها به عنوان یک اولویت، بلکه یک سبک زندگی هستیم. چه زمانی را برای مدیتیشن و نفس کشیدن اختصاص دهید، چه خود را با “تعطیلات کوچک” دوش دهید، تنظیم مرزیا بهبود بهداشت خواب، تاکید بر خودمراقبتی فقط در حال افزایش است.

ورزش برای سلامت روان

در گذشته، ورزش تا حد زیادی بر تصویر بدن، سوزاندن کالری و سوزاندن چربی متمرکز بود. به علاوه، یک افسانه رایج این بود که تمرین «واقعی» یا «خوب» به معنای انجام ساعت‌ها ورزش مداوم است. خوشبختانه، ما شاهد تغییر بزرگی در ذهنیت هستیم – به جای تلاش برای کاهش وزن یا ظاهری خاص، افراد بیشتری برای سلامت روان ورزش می کنند! به لطف روندهای ویروسی TikTok مانند «پیاده‌روی بی‌صدا»، «کاردیو دلپذیر» و «پیاده‌روی‌های کوچک احمقانه» برای سلامت روان، افراد بیشتری به ورزش به‌عنوان راهی برای بهبود سلامت روان به روشی مرتبط روی می‌آورند. در حالی که حرکت را تشویق می کند، فضایی را برای لحظات حضور ذهن و حضور در روزهای شلوغ ایجاد می کند.

با توجه به جنبش نقش حیاتی در سلامت روان، تقویت خلق و خو و انرژی و کاهش استرس دارد. ما حامیان بزرگ این جنبش سلامت روان هستیم! برای بهبود سلامت روان، انتظار داشته باشید که اشکال حرکت آگاهانه تری مانند مدیتیشن پیاده روی، یین یوگا و تمرینات مقاومتی را مشاهده کنید.

برای پیشنهادات تمرینی، دسته For You را در برنامه FitOn مرور کنید، یا یک تجربه تمرینی جدید را امتحان کنید تا چیزها را کمی جذاب کنید!

خوردن برای طول عمر

همانند ورزش، اهداف ما برای تغذیه سالم تغییر کرده است. ما به جای شمارش کالری، مواد مغذی و رنگ‌ها را می‌شماریم! جدیدترین روندهای مواد غذایی سلامت محور هستند در مورد غذا خوردن برای طول عمر، با تاکید بر mغذاهای کامل فرآوری شده اولیه، برچسب‌های مواد تمیز، و تهیه غذاهای ما از منابع محلی و پایدار. چه تغییر طرز فکر خوشایندی! به جای محدود کردن غذا، تمرکز بر روی غذا خوردن برای تغذیه و سلامت روانی معطوف شده است – و حتی برندها نیز در حال استفاده هستند. انتظار داشته باشید که شاهد افزایش سوپر غذاها و مواد مغذی ضد پیری، تاکید بر غذاهای مغز و سلامت روده و حتی غذاهای خریداری شده در فروشگاه با لیست مواد تشکیل دهنده کوتاه و مواد مفید باشید. بیشتر از این برای سال 2024!

مربوط: 7 ماده مغذی ضروری برای حمایت از طول عمر (مهم نیست چند ساله باشید)

گرفتن سریع رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی به این زودی راه به جایی نخواهند برد، فاصله گرفتن از فناوری به طور فزاینده ای رایج می شود – یک رسانه اجتماعی “سریع” یا “دوپامین سم زدایی، اگر بخواهید. در میان جریان مداوم اطلاعات، محتوای تنظیم شده، و افزایش بروز اضطراب، افسردگی، و سایر چالش‌های سلامت روان مرتبط با زمان زیاد صفحه نمایش، افراد اهمیت عقب‌نشینی و بازیابی حس تعادل را درک می‌کنند.

این وقفه عمدی امکان بازنشانی بهزیستی ذهنی و عاطفی را فراهم می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا عقب‌نشینی کنند، عادت‌های آنلاین خود را دوباره ارزیابی کنند، و لحظات آگاهانه‌ای از ارتباط واقعی را به دست آورند.

در حالی که مجبور نیستید آن را برای همیشه در رسانه های اجتماعی ترک کنید، استراحت های دوره ای را در نظر بگیرید. چه برای تعطیلات آخر هفته، چه هر شب در ساعت معینی بدون فناوری، یا هر از چند گاهی یک خروج طولانی مدت انجام دهید، مطمئناً این یک عادت بهداشت روانی است که در سال پیش رو داریم!

فناوری سلامت روان در جریان اصلی است

با افزایش سلامت از راه دور، فناوری مجازی و هوش مصنوعی، ما شاهد نقش مهمی هستیم که فناوری می تواند در حمایت از سلامت روان ایفا کند. به کنار راحتی، فناوری سلامت روان موانع جستجوی کمک را از بین می‌برد، دسترسی به منابع را متحول می‌کند، و مکالمه پیرامون رفاه روانی را عادی می‌کند. از درمان مجازی گرفته تا اپلیکیشن‌های سلامت روان مبتنی بر هوش مصنوعی که امکان مداخلات و بینش‌های شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کنند، دنیای فناوری سلامت روان به سرعت در حال تکامل است تا نیازهای متنوع افرادی را که به دنبال حمایت هستند، برآورده کند. و خبر خوب – این راه حل های نوآورانه اینجا هستند تا بمانند!

رفاه کارگران: سلامت روان در محیط کار

با افزایش سطح استرس کارکنان، فرسودگی شغلی و بیش از حد، سلامت روان در محل کار به موضوع اصلی گفتگو تبدیل شده است. با درک تأثیر استرس بر بهره وری و رضایت شغلی کلی، کارفرمایان منابع سلامت روان را در محیط کار ترکیب می کنند. این شامل بحث در مورد برنامه های انعطاف پذیر و گزینه های کار از راه دور، افزایش دسترسی به خدمات درمانی و مراقبت از خود و بهبود منابع مدیریت استرس است. از آنجایی که سلامت روان همچنان اولویت اصلی در محل کار است، ما مطمئناً این گفتگو را تا سال جدید ادامه می دهیم!

ذهنیت کمتر است

با دور شدن از فرهنگ “هیجانی” خود (فکر کنید: تمرینات شدید و طولانی مدت، کار شبانه روزی، پر کردن تقویم هایمان از سحر تا غروب، و دویدن کم یا بدون خواب)، *بالاخره* شروع به درک این موضوع می کنیم. کمتر واقعا بیشتر است!

این تغییر در ذهنیت باعث ایجاد برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیرتر، تعادل سالم بین کار و زندگی، تمرینات کوتاه‌تر (که ثابت شده است به همان اندازه اگر موثرتر نیستند)، مراقبت از خواب و مراقبت از خود را بهبود بخشد، و به طور کلی بیشتر شدن بهتر از انجام کمتر

اجتماعی و هوشیار

جنبش کنجکاوی هوشیار، که در آن مردم به خاطر مزایای سلامت روان، الکل را کنار می گذارند، جهان را طوفان کرده است. نوشیدنی های غیر الکلی و نوشیدنی های بدون الکل hبه طور پیوسته روند رو به رشدی داشته است، و باعث شده تعداد زیادی از مصرف کنندگان اجتماعی در رابطه خود با الکل تجدید نظر کنند. و این یک عادت بهداشت روان سالم است که اینجا باقی مانده است.

این نه تنها به یک جایگزین سالم مورد استقبال اجتماعی تبدیل شده است، بلکه به شکستن ننگ علیه سبک زندگی هوشیار کمک کرده است. و لازم نیست برای پرش به این روند با اعتیاد دست و پنجه نرم کنید. ما می بینیم که هم بزرگسالان و هم افراد جوان تر به دلیل مزایای سلامت روان، ماکت های سالم را به جای کوکتل ها ترجیح می دهند، و مارک ها به طور کامل از این تغییر سبک زندگی حمایت می کنند! نوشیدنی های گیاهی و کاربردی، آبجوهای غیر الکلی و سوپر غذاهانوشیدنی های حباب دار تقویت شده (ساخته شده با افزودن آداپتوژن های تقویت کننده مغز و نوتروپیک ها) بسیار محبوب هستند. کافه ها و رستوران ها حتی آنها را به منو اضافه می کنند و باعث می شود هوشیار و اجتماعی بمانید! انتظار می رود که این روند سلامت روان تا سال 2024 افزایش یابد.

زمان بیشتر در طبیعت

خواه نوشیدن قهوه صبحگاهی در زیر نور آفتاب باشد، ورزش خود را در فضای باز انجام دهیدیا پیاده‌روی در میانه روز، زمان بیشتر در طبیعت یک عادت بهداشت روانی است که ما در سال 2024 اتخاذ می‌کنیم. نشان داده شده برای تقویت تمرکز و تمرکز، کاهش سطح استرس، اضطراب و افسردگی، و بهره مندی از رفاه کلی، هوای تازه و نور خورشید نسخه ای برای سلامتی خوب است!

در حالی که دریافت دوز روزانه از آفتاب ایده آل است لازم نیست چیز شدیدی باشد! مطالعات نشان می دهد که حتی 120 دقیقه وقت بیرون از خانه در هفته می تواند به طور مثبتی برای سلامتی مفید باشد رفاه – این کمتر از 20 دقیقه در روز است! بنابراین همانطور که می دانیم باید بدن خود را به طور منظم حرکت دهیم و غذای سالم و مغذی بخوریم، برای حمایت از سلامت جسمی و روحی امسال کمی از طبیعت را به برنامه روزانه خود اضافه کنید!

مربوط: آیا 10 دقیقه آفتاب در روز می تواند استرس را کاهش دهد؟

روندهای سلامت روان در سال 2024 که باید مراقب آنها بود

سلامت روان از طریق تمرینات ذهن آگاهی

از آنجایی که سلامت روان به جریان اصلی تبدیل می شود، انتظار داشته باشید که در سال 2024 تاکید بیشتری بر روی شیوه های تمرکز حواس به عنوان یک روند کلیدی مشاهده شود. از مدیتیشن های هدایت شده تا ابتکارات ذهن آگاهی شرکتی گرفته تا حمام های سالم و نفس کشیدن، ما ذهن آگاهی را در روال های روزمره ادغام می کنیم و آن را به عنوان یک سبک زندگی می پذیریم. به جای ابزاری برای کاهش استرس. آیا می خواهید شروع به اضافه کردن ذهن آگاهی به برنامه روزانه خود کنید؟ برای FitOn ثبت نام کنید و به مدیتیشن های هدایت شده رایگان و تمرینات رایگان نامحدود دسترسی داشته باشید.

مربوط: هک های 10 دقیقه ای برای تنظیم مجدد سیستم عصبی

منابع درمانی و پشتیبانی در دسترس

از برنامه‌ها گرفته تا محصولات گرفته تا منابع مجازی سلامت روان، راه‌های زیادی برای جستجوی پشتیبانی وجود دارد. انتظار افزایش گزینه های درمانی (هم مجازی و هم حضوری)، روش های پیشگیرانه سلامت روان، و مداخلات جدید و گسترده را داشته باشید.

البته، این شامل فناوری بهبود یافته نیز می شود! از پیشرفت‌های هوش مصنوعی و فناوری سلامت گرفته تا فناوری‌های پوشیدنی گرفته تا مشاوره‌های سریع و مقرون‌به‌صرفه با متخصصان پزشکی، راه‌های جستجوی پشتیبانی نامحدود هستند.

ارتباط روده و مغز

با تحقیقات رو به رشدی که بر رابطه بین روده و مغز از آنجایی که به سلامت روان، خلق و خو و استرس مربوط می شود، انتظار داشته باشید که تمرکز بیشتری بر مداخلاتی داشته باشید که از روده سالم حمایت می کنند. فکر کنید: غذاها و مکمل های غنی از پروبیوتیک و پری بیوتیک، اصلاح شیوه زندگی سالم برای روده، و حتی ظهور تحقیقات جدید پیرامون سایکوبیوتیک هاسویه های پروبیوتیک تخصصی که تصور می شود فواید عصبی دارند.

تبدیل سلامت روان به یک جنبش در سال 2024

سلامت روان یک نگرانی جدی و رو به رشد است. در حالی که راه‌های زیادی برای تقویت سلامت روان و بهبود سلامت کلی شما وجود دارد، هیچ چیز ساده‌ای نیست! نادیده گرفتن این موضوع مهم و رایج فقط باعث تشدید بیماری همه گیر بهداشت روانی در حال حاضر گسترده می شود. خوشبختانه، ما شاهد پیشرفت‌های امیدوارکننده زیادی در طول سال گذشته بوده‌ایم و از دیدن آنچه برای سال 2024 در انتظار ماست هیجان‌زده هستیم.



منبع

sitemap