زلنسکی به جانسون رئیس‌جمهور گفت کمک‌های اوکراین تا ماه فوریه تمام نمی‌شود – این در تضاد با کاخ سفید است



ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه در نشستی پشت درهای بسته به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان گفت که کمک‌های نظامی به اوکراین تا چند ماه آینده تمام نمی‌شود – که مستقیماً با اظهارات کاخ سفید درباره پایان دادن به بودجه در تضاد است. .

یک منبع آگاه به این نشست گفت که زلنسکی به جانسون گفت که تا اواخر فوریه به کمک نظامی ایالات متحده نیاز نخواهد بود و ژست حمایت برای روحیه مهمتر از آمادگی در میدان جنگ است.

رئیس جمهور اوکراین همان اظهارات را بعد از ظهر همان شب در فاکس نیوز بیان کرد.

زلنسکی بر “گزارش ویژه با برت بایر” تاکید کرد که لایحه تکمیلی 106 میلیارد دلاری امنیت ملی برای اوکراین، اسرائیل، تایوان و مرزهای ایالات متحده “در مورد تامین مالی” نیست، بلکه “اخلاق” است.

«آنچه امروز به آقای رئیس مجلس گفتم، این اولین جلسه ما بود، به او گفتم که تصمیم در دسامبر در مورد حمایت، تصمیم در ژانویه، تصمیم در فوریه – این تفاوت زیادی بین آنها نیست. این در مورد تامین مالی نیست. زلنسکی گفت: این موضوع اخلاقیات است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه در نشستی پشت درهای بسته به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان گفت که کمک‌های نظامی به اوکراین تا چند ماه آینده تمام نخواهد شد. ZUMAPRESS.com
رئیس‌جمهور اوکراین همان اظهارات را بعد از ظهر همان روز در برنامه «گزارش ویژه با برت بایر» از فاکس نیوز بیان کرد و گفت که لایحه تکمیلی 106 میلیارد دلاری امنیت ملی درباره «اخلاق» است. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

بزرگترین مشکل وقتی از اوکراین حمایت نمی کنید، بله، این است که مردم در خط مقدم، خانواده هایی که در خانه منتظر قهرمانان خود هستند که فکر می کنند ایالات متحده از اوکراین حمایت نمی کند، و اینکه اوکراین به تنهایی از ارزش های مشترک ما دفاع می کند. برای ایالات متحده و اروپا.»

اما کاخ سفید هفته گذشته به کنگره هشدار داد که بودجه جنگ اوکراین علیه روسیه در پایان ماه منقضی می شود.

کاخ سفید هفته گذشته به کنگره هشدار داد که بودجه اوکراین برای جنگش علیه روسیه در پایان ماه منقضی می شود. گتی ایماژ

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، در نامه ای در 2 دسامبر به جانسون گفت: «هیچ ظرف جادویی بودجه برای پاسخگویی به این لحظه وجود ندارد. پول ما تمام شده است – و تقریباً وقت ما تمام شده است.

در تلاشی آشکار برای شیرین کردن این معامله، یانگ به قراردادهای بالقوه ای اشاره کرده بود که به شرکت هایی در ایالت های نوسان اعطا می شود و بسیاری از آنها را که توسط جمهوری خواهان اداره می شدند یا به این سمت گرایش داشتند، فهرست کرده بود.

پرزیدنت بایدن بسته امنیت ملی را در ماه اکتبر ارائه کرد و با جمهوریخواهان کنگره که استدلال می کردند کمک نظامی خارجی باید مشروط به تغییرات طولانی مدت در امنیت مرزهای ایالات متحده باشد، مبارزه کرد.

پرزیدنت بایدن بسته امنیت ملی را در ماه اکتبر ارائه کرد و با جمهوریخواهان کنگره که معتقد بودند کمک باید مشروط به اصلاحات امنیت مرزی ایالات متحده باشد، مبارزه کرد. گتی ایماژ

او روز سه‌شنبه از جمهوری‌خواهان به دلیل بحث در مورد کمک ۶۱.۴ میلیارد دلاری اوکراین انتقاد کرد و آن را «بزرگ‌ترین هدیه کریسمس» به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواند.

او پیش از ملاقات با زلنسکی در دفتر بیضی شکل گفت: «کنگره باید قبل از تعطیلات تعطیلات تعطیلات – قبل از اینکه به پوتین بزرگترین هدیه کریسمس را که ممکن است به او بدهند، بودجه تکمیلی را برای اوکراین تصویب کند.»

جمهوری خواهان سنا هنوز در حال بررسی برخی از تغییرات پیشنهادی – از جمله اصلاحات در سیاست های پناهندگی و آزادی مشروط هستند – اما با نزدیک شدن به تعطیلات تعطیلات این هفته، نتوانسته اند با دموکرات ها به توافق برسند.

بایدن روز سه‌شنبه از جمهوری‌خواهان به دلیل بحث در مورد کمک ۶۱.۴ میلیارد دلاری اوکراین انتقاد کرد و آن را «بزرگ‌ترین هدیه کریسمس» به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواند. گتی ایماژ

جانسون در بیانیه‌ای روز دوشنبه همچنین خاطرنشان کرد که کاخ سفید «در رسیدگی اساسی به نگرانی‌های مشروع کنفرانس من در مورد فقدان یک استراتژی روشن در اوکراین، راهی برای حل و فصل مناقشه، یا طرحی برای اطمینان از پاسخگویی کافی برای کمک‌های ارائه شده توسط مالیات دهندگان آمریکایی.»

وی گفت: «در همین حال، دولت پیوسته فاجعه در مرز خود را نادیده می گیرد.

“جمهوری خواهان مجلس تصمیم گرفته اند که هر بسته تکمیلی امنیت ملی باید از مرز خودمان شروع شود. ما معتقدیم اگر دموکرات‌های سنا و کاخ سفید به طور منطقی مذاکره کنند، می‌توان روی هر دو موضوع توافق کرد.»

تام ایمر، نماینده اکثریت مجلس نمایندگان، به روزنامه پست گفت که انتظار ندارد مذاکرات تا فصل تعطیلات ادامه پیدا کند و «هیچکس برنمی‌گردد» تا در آینده قابل پیش‌بینی به لایحه تکمیلی بایدن رأی دهد.

«زلنسکی دیشب در برنامه ای بود که می گفت تا فوریه هیچ فوریتی وجود ندارد. و من فکر نمی کنم که سنا در حال حاضر روی آن کار می کند.» او گفت.

فکر می‌کنم چاک شومر به نوعی دست‌هایش را بالا انداخته است، زیرا بدیهی است که همه چیز آنها این بود که وضعیت اضطراری اواخر این ماه بود.



منبع

sitemap