اسرائیل جنگ را به تمام غزه گسترش می دهد، بزرگترین تیپ پیاده نظام را برای تهاجم زمینی در حال رشد به خدمت می گیرد.



اسرائیل نیروهای خود را در جنوب غزه مستقر کرده است و اعلام کرده است که این جنگ اکنون کل منطقه محصور فلسطین را در بر می گیرد و برای اولین بار بزرگترین تیپ پیاده نظام خود را برای تهاجم زمینی رو به رشد شامل می شود.

پس از انهدام چندین ایستگاه مرکزی حماس در شمال غزه، نظامیان و تانک های اسرائیلی روز دوشنبه در نیمه جنوبی غزه، جایی که صدها هزار فلسطینی به آن تخلیه شده اند، مشاهده شدند.

گروه‌های بشردوستانه گفتند که توصیه‌هایشان برای پناهندگانی که از خشونت فرار می‌کنند تمام شده است – که از زمانی آغاز شد که گروه تروریستی فلسطینی در 7 اکتبر حمله غافلگیرانه به اسرائیل را آغاز کرد و بیش از 1200 نفر، عمدتا غیرنظامیان را کشت و ده‌ها نفر دیگر را گروگان گرفت.

توماس وایت، مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، در مورد آوارگان گفت: «ما چیزی نداریم که به آنها بگوییم. دویده اند به.

اسرائیل حملات هوایی بی امان خود را در پایان هفته پس از آتش بس هفت روزه در غزه از سر گرفت. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ
اسرائیل در حال حاضر عملیات خود را در جنوب غزه گسترش داده است، زیرا برای اولین بار تیپ Kfir ویژه آموزش دیده خود را مستقر کرده است. IDF/GPO/SIPA/Shutterstock

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که تمام تلاش خود را برای محدود کردن تلفات غیرنظامیان انجام می‌دهند، زیرا هدف آنها تنها هدف قرار دادن حماس است، حماس که مشهور است در همه جا از بیمارستان‌ها تا مهدکودک‌ها پنهان می‌شود تا سعی کند از دشمن طفره برود و در عین حال وعده نابودی اسرائیل را می‌دهد.

نیروهای دفاعی اسرائیل روز دوشنبه گفتند که محور صلاح الدین – در حدود 3 مایلی شمال خان یونس و یکی از مسیرهای مرکزی به شهر – اکنون “میدان نبرد را تشکیل می دهد.”

ارتش اسرائیل به فلسطینی های فراری هشدار داد که از محور دوری کنند.

ارتش اسراییل در اعلامیه هایی که به منطقه انداخته است، اعلام کرد: «نیروهای دفاعی اسرائیل به زودی حمله سنگینی را در منطقه شما با هدف نابودی حماس انجام خواهند داد».

«تا پایان جنگ در منطقه، در پناهگاه های شناخته شده فعلی بمانید. این آخرین ساعات تخلیه است، منتظر نباشید تا غیرممکن شود.

تیپ کفیر برای مبارزه با تروریست های فلسطینی آموزش دیده است و خود 30 تونل حماس را کشف کرده است. IDF/GPO/SIPA/Shutterstock
فلسطینی هایی که به خان یونس گریختند، اکنون در حال تخلیه پناهگاه ها با گسترش جنگ به سمت جنوب هستند. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

به گزارش تایمز اسرائیل، با گسترش عملیات به تمام غزه، ارتش اسرائیل اکنون تیپ کفیر را مستقر کرده است که بزرگترین واحد پیاده نظام خود در جنگ شهری و چریکی است.

این تیپ که پس از حمله تروریستی سال 2005 در یهودیه و سامره تشکیل شد، برای مبارزه با تروریست های حماس در خیابان های ویران غزه ساخته شده است.

سرلشکر یانیو باروت، فرمانده این تیپ، گفت که این اولین بار است که از زمان تأسیس این یگان به نبرد فراخوانده می شود و تاکنون بیش از 30 حلقه تونل حماس را کشف کرده و 100 حمله توپخانه را در غزه هدایت کرده است.

در حالی که اسرائیل قدرت نظامی خود را تقویت می کند، دولت بایدن در حال مذاکره با دولت یهودی بوده است تا امنیت غیرنظامیان فلسطینی را که در جریان آتش بس هفت روزه اخیر اسرائیل با حماس از جنوب گریخته اند، در اولویت قرار دهد.

ارتش اسرائیل به ساکنان خان یونس هشدار داده است که به دلیل “حمله سنگین” قریب الوقوع فرار کنند. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ
غیرنظامیان به سمت جنوب می روند و یک خانواده از شتر و الاغ برای حمل وسایل خود استفاده می کنند. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

سی ان ان گفت، بایدن به اسرائیل گفت که نمی تواند از همان حملات هوایی در جنوب استفاده کند که در شمال انجام داده است، زیرا این حملات منجر به تلفات جمعی و ویرانی بیشتر از آنچه قبلاً دیده شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل ماهواره ای توسط محققان مرکز فارغ التحصیلان CUNY و دانشگاه ایالتی اورگان، بمباران های اسرائیل حدود 40 تا 50 درصد از تمام سازه ها را در نیمه شمالی محصور آسیب رسانده یا ویران کرده است.

به گفته وزارت بهداشت غزه وابسته به حماس، این جنگ تاکنون جان بیش از 14800 فلسطینی را گرفته است.

کودکان زخمی فلسطینی در بیمارستان ناصر خان یونس تحت مداوا هستند. رویترز
فلسطینی ها پس از گلوله باران روز دوشنبه در دیرالبلا، اموال خود را نجات دادند. AP

میرجانا اسپولجاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، پس از ورود به غزه در روز دوشنبه برای مشاهده تأثیرات جنگ، درخواست‌ها برای محافظت از غیرنظامیان را تکرار کرد.

من درخواست فوری خود را برای محافظت از غیرنظامیان در راستای قوانین جنگ و ورود بلامانع کمک‌ها تکرار می‌کنم.» اسپولیاریک در X نوشت.

اسپولجاریک همچنین از حماس خواست تا 137 گروگانی را که هنوز در غزه نگهداری می کند آزاد کند تا صلیب سرخ با آنها رفتار کند.

با پیشروی ارتش اسرائیل، حماس به شلیک موشک به اسرائیل ادامه می دهد. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

در حالی که قرار است کابینه جنگ اسرائیل دوشنبه تشکیل جلسه دهد، رهبران اسرائیل همچنان تاکید می کنند که جنگ تا نابودی کامل حماس پایان نخواهد یافت.

رونن بار، رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، گفت که کشورش تمامی اعضای حماس را در سراسر خاورمیانه تعقیب خواهد کرد.

بار یکشنبه در برنامه تلویزیونی عمومی اسرائیل کان گفت: در هر مکان، در غزه، در کرانه باختری، در لبنان، در ترکیه، در قطر، در همه جا. آی تی.”





منبع

sitemap