پشت رسوایی تقلب آستروس در سال 2017 – بزرگترین آشفتگی در ورزش


هنگامی که جف لوهنو توسط جیم کرین، مالک میلیاردر هیوستون آستروس، به عنوان مدیر کل در سال 2011 استخدام شد، از رئیس جدیدش پرسید که چه محدودیت هایی در نقش او وجود دارد. کرین به او نگاه کرد و سپس یک تکه کاغذ به او داد.

خالی بود.

در آن لحظه، جف لوهنو می‌دانست که چراغ سبزی برای انقلاب در آستروس دارد و در «برنده شدن همه چیز را اصلاح می‌کند – چگونه درخشان‌ترین ذهن‌های بیسبال بزرگترین آشفتگی‌های ورزشی را ایجاد می‌کنند» (هارپر) ایوان درلیچ نه تنها نحوه موفقیت را با روش‌های رادیکال او به نمایش می‌گذارد. اما چگونه آنها را به زمین بازگرداند.

هنگامی که جیم کرین در سال 2011 Astros را به قیمت 680 میلیون دلار خرید، از مشاور سابق مدیریت McKinsey & Company جف لوهنو برای اداره سازمان استخدام کرد.


جف لوهنو، مشاور سابق مدیریت McKinsey & Co در سال 2011 توسط مالک جیم کرین انتخاب شد تا تیم را با توجه به کارایی و نتایج اداره کند.
جف لوهنو، مشاور سابق مدیریت McKinsey & Co در سال 2011 توسط مالک جیم کرین انتخاب شد تا تیم را با توجه به کارایی و نتایج اداره کند.
NurPhoto از طریق Getty Images

در اولین شغل خود در بیسبال در سنت لوئیس کاردینالز، رویکرد مبتنی بر داده‌های لوهنو به مدیریت، با نگهبان قدیمی بازی مواجه شد، تا جایی که همکاران به طور معمول او را نادیده می‌گرفتند یا در مورد یکی از مدیران بلندپایه کاردینالز. ، ظاهراً تهدید به “لگد زدن به الاغش” کرده است.

اما نتایجی را به همراه داشته است، زیرا کاردینال ها در شش سال دو سری مسابقات جهانی را بردند.

مانند کرین، لوهنو برای کارایی برنامه ریزی شد و تصمیم گرفت هزینه های کل باشگاه را کاهش دهد. یارانه سفر کاهش یافت و حتی اقلامی مانند چمدان رایگان تیم برای مدتی حذف شد.

پس از آن کاهش کارکنان وجود دارد.


کلیتون کرشاو شماره 22 از لس آنجلس داجرز در طول بازی 7 سری جهانی 2017 مقابل هیوستون آستروس در استادیوم داجر.
کلیتون کرشاو شماره 22 از لس آنجلس داجرز در طول بازی 7 سری جهانی 2017 مقابل هیوستون آستروس در استادیوم داجر.
MLB از طریق Getty Images

جین کلمن سرمربی قدرت استروس بود. او به تازگی به لوهنو در تمرین کمک کرده بود که 20 دقیقه بعد، در راه خانه با او تماس گرفت.

لوهنو بود. کلمن اکنون مازاد بر نیاز بود.

در همین حال، دیو ترمبلی، مربی نیمکت نشین، سخنان همکارش دن هیوستون را که با لوهنو در کاردینال‌ها و آستروس کار می‌کرد، به یاد می‌آورد: «این مرد خونسردترین فردی است که تا به حال دیده‌ام». “اگر مجبور بود مادرش را اخراج کند، مادرش را اخراج می کرد.”

با گذشت زمان، Luhnow دفتر اصلی را با تیمی از آمار و ارقام پر می‌کرد – به اصطلاح “غار Nerd” – که وظیفه آن متمرکز کردن تمام اطلاعات قابل تصور بیسبال در یک آدرس وب محافظت شده با رمز عبور است. Drellich می نویسد: “در اشاره به ریشه های هیوستون ناسا، آنها آن را “کنترل زمینی” نامیدند.


هیوستون آستروس در رژه پیروزی هیوستون آستروس در 3 نوامبر 2017 در هیوستون روی صحنه می رود.  پیروزی کوتاه مدت خواهد بود.
هیوستون آستروس در رژه پیروزی هیوستون آستروس در 3 نوامبر 2017 در هیوستون روی صحنه می رود. پیروزی کوتاه مدت خواهد بود.
گتی ایماژ

The Nerd Cave افراد معمولی بیسبال شما نبودند.

یکی از مدیران Astros گفته است: “بیشتر افرادی که در آن زمان برای Astros کار می کردند، جزیره f-king of Misfit Toys بودند.” “بیشتر ما نمی توانستیم در جای دیگری شغل بیسبال پیدا کنیم.”

هدف لوهنو این بود که عنصر انسانی را از بیسبال خارج کند و تجزیه و تحلیل را به عنوان قابل اعتمادترین روش برای دستیابی به موفقیت، حتی اگر نامحبوب بود، اتخاذ کرد. درلیچ می نویسد: «پادزهر شکایات در ذهن لوهنو بسیار ساده بود: آستروس باید برنده می شد. او معتقد بود که برنده شدن همه چیز را درست می کند.

درلیچ می‌نویسد: «هوستونی‌ها مستاصل بودند». “آنها هرگز رژه قهرمانی بیسبال ندیده بودند، بنابراین اگر به معنای عبور از قوز باشد، مایل بودند در مقابل چیزی رادیکال بنشینند.”


جیم کرین، مالک Astros از هیوستون آستروس، بیانیه آماده شده را در 13 فوریه 2020 می خواند - یک ماه پس از بازگرداندن حکم رسمی MLB.
جیم کرین، مالک Astros از هیوستون آستروس، بیانیه آماده شده را در 13 فوریه 2020 می خواند – یک ماه پس از بازگرداندن حکم رسمی MLB.
گتی ایماژ

در حالی که همه چیز تغییر خارج از زمین بود، همان نمایش های افسرده کننده در آن بود. به عنوان مثال، در سال 2013، آنها بدترین تیم در لیگ اصلی بیسبال بودند، نمایش بدی که توسط جاناتان ویلار در یک بازی زمانی که او به سمت پایه دوم حرکت کرد اما تنها موفق شد صورت خود را کاملاً در قسمت عقب بازیکن حریف قرار دهد، نشان داد.

به تدریج عملکردها بهتر شد. در سال 2014، آنها ای جی هینچ را به عنوان سرمربی استخدام کردند و سال بعد، برای اولین بار از سال 2005 به پلی آف پس از فصل رفتند.

در همین حال، لوهنو صفحه روشویی ماشین خود را تغییر داد و آن را از “GM111” به “OCTOBB” تغییر داد، یادآوری این که اکتبر – ماه پلی آف هر سال – جایی بود که او و تیمش از این به بعد باید باشند.


رئیس جمهور دونالد ترامپ، پیراهنی از جاش ردیک، عضو هیوستون آستروس، در مراسم بزرگداشت قهرمان سری جهانی 2017 هیوستون استروس، به او اهدا شد.
رئیس جمهور دونالد ترامپ، پیراهنی از جاش ردیک، عضو هیوستون آستروس، در مراسم بزرگداشت قهرمان سری جهانی 2017 هیوستون استروس، به او اهدا شد.
واشنگتن پست از طریق Getty Im

در سال 2016، لوهنو درک ویگوآ را به تیم خود منصوب کرد، در درجه اول به عنوان یک مترجم اسپانیایی، اما همچنین به دلیل هوش تجاری او. او همچنین یک ترفند در آستین خود داشت.

ویگوآ پایگاه داده وسیعی را ایجاد کرده بود که او آن را «Codebreaker» نامید که سیگنال‌های دست مخالف را ثبت می‌کرد و از الگوریتمی برای پیش‌بینی به احتمال زیاد توپ و زمان مواجهه با توپ استفاده می‌کرد.

به عبارت دیگر دزدی علامت.

در حالی که خارج از محیط بازی کاملاً قانونی است، انجام آن در طول یک بازی مجاز نبود، به خصوص با استفاده از فناوری برای کمک به یک تیم. اما، همانطور که درلیچ می نویسد: «به نظر می رسید قوانین در هیوستون یک تفکر بعدی بودند، اگر اصلاً یک فکر بودند.»

به همین دلیل است که دو ماه پس از فصل 2017، آستروس دوربینی را در میدان مرکزی راه اندازی کرد که فقط روی حریف آموزش دیده بود، تا بتوانند روی سیگنال هایی که او می داد بزرگنمایی کنند و سپس تصاویر را به تلویزیون آویزان در تیم منتقل کنند. گودال.

در حالی که این فناوری مانند یک رویا کار می کرد، مرحله بعدی کلاهبرداری چندان پیشرفته نبود.


کالین مک هیو از هیوستون آستروس در بازی MLB مقابل تورنتو بلو جیز در آگوست 2019 در چهارمین دوره بازی زمینی ارائه می دهد.
کالین مک هیو از هیوستون آستروس در بازی MLB مقابل تورنتو بلو جیز در آگوست 2019 در چهارمین دوره بازی زمینی ارائه می دهد.
گتی ایماژ

هنگامی که علائم رمزگشایی شدند، آستروس در تونل به مهاجم گفت که با ایجاد صدا چه چیزی در راه است. درلیچ می نویسد، آنها قبل از اینکه به کوبیدن به سطل زباله، اغلب با چوب بیسبال، پایان دهند، دست زدن، سوت زدن و فریاد زدن را آزمایش کردند.

“بدون ضربه معمولاً به این معنی بود که یک توپ سریع در راه است: یک یا دو ضربه به نشانه شکستن یا تغییر توپ بود.”

در حالی که فید زنده و مانیتور قانونی بودند، Astros با دزدیدن تابلوها از خط اخلاقی فراتر رفته بود و همه اعضای تیم با آن راحت نبودند، به خصوص پارچ ها.

در سال 2020، چارلی مورتون به رسانه‌ها گفت که متأسف است که «بیش از این برای متوقف کردن آن انجام نداده است» در حالی که کولین مک هیو از هم‌عصران خود متاسف بود. او گفت: تماشای آن سخت بود. “شما برای افرادی که در آنجا تلاش می کنند، چه در تیم شما باشند چه در مقابل شما، احساس می کنید.”

آستروس تنها تیمی نبود که در آن حضور داشت.


جف لوهنو (مرکز) با اعضای تیم Astros در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال 2019 معرفی شد.
جف لوهنو (مرکز) با اعضای تیم Astros در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال 2019 معرفی شد.
گتی ایماژ

در سپتامبر 2017، هر دو تیم بوستون رد ساکس و نیویورک یانکیز به دلیل سرقت علائم الکترونیکی جریمه شدند، که باعث شد راب مانفرد، کمیسر MLB به همه تیم ها هشدار دهد که هیچ تخلف دیگری تحمل نخواهد شد و مدیر کل یک تیم خواهد بود. مدیر – نه بازیکنان – مسئول است.

نه اینکه آستروس به آن اهمیت می داد.

آنها در راه رسیدن به اولین عنوان قهرمانی در سری جهانی بودند و لس آنجلس داجرز را در یک بازی نهایی در ورزشگاه داجر شکست دادند. Drellich می نویسد: “هدف منحصر به فرد پیروزی بود.” سخت است که بگوییم Astros محتمل ترین تیم در بیسبال برای شروع تقلب بودند.

اما نمی‌توانست تیمی با آمادگی ضعیف‌تر برای آن وجود داشته باشد متوقف کردن تقلب کردن.”

آستروس رژه قهرمانی خود و بازدید از کاخ سفید را برای دیدار با رئیس جمهور دونالد ترامپ برگزار کرد، جایی که لوهنو، یکی از حامیان ترامپ، توضیح داد که چگونه “راه های رادیکال” او به “ساخت سازمانی که می تواند برای چندین قهرمانی رقابت کند” کمک کرده است.

اما شادی آنها کوتاه مدت بود.


برنده شدن همه چیز را حل می کند
شایان ذکر است که Astros به دلیل رسوایی تقلب از عنوان خود در سری جهانی 2017 محروم نشدند و هیچ بازیکنی نیز مورد سرزنش قرار نگرفت.

در 12 نوامبر 2019، Drellich مقاله‌ای را در The Athletic منتشر کرد که در آن جزئیات آنچه در Astros در حال وقوع بود، منتشر شد – و تمام جهنم شکست.

MLB تحقیقاتی را آغاز کرد و در طول دو ماه، با 68 نفر از جمله 23 بازیکن Astros مصاحبه کرد و همچنین بیش از 76000 ایمیل را به عنوان مدرک جمع آوری کرد. آنها همچنین دریافتند که داده های تلفن همراه جف لوهنو نیز پاک شده است.

وقتی MLB حکم خود را در 13 ژانویه 2020 بازگرداند، Luhnow و Hitch را برای فصل 2020 تعلیق کردند. اما چند ساعت بعد توسط جیم کرین اخراج شدند. در همین حال، Astros 5 میلیون دلار جریمه شد – حداکثر مجاز طبق قوانین MLB.

قابل توجه است که Astros از عنوان قهرمانی خود در سری جهانی 2017 محروم نشدند و هیچ بازیکنی نیز مورد توبیخ قرار نگرفت.

برای تیمی که می‌تواند بسیار پیشرفته باشد، گرفتار شدن با یک سیستم تقلب که با ضربه زدن یک ضربه‌گیر به سطل زباله به پایان می‌رسد، یک اشتباه طنزآمیز بود.»

نویسنده ایوان درلیچ

جف لوهنو، در عین حال، مصمم بود که بی گناه است. “من کلاهبردار نیستم. من نمی دانستم قوانین در حال شکسته شدن است.

بعد همه را زیر اتوبوس تیم انداخت.

«ابتکار دزدی علائم توسط مدیریت بیسبال برنامه ریزی یا هدایت نشده بود. ضربه زدن به سطل زباله توسط بازیکنان هدایت و اجرا شد، و رمزگشایی ویدیویی علائم توسط کارمندان سطح پایینی که با مربی نیمکت کار می‌کردند منشا گرفته و اجرا شد.

این پوچی در ذهن ایوان درلیچ گم نشد.

او می نویسد: “برای تیمی که می تواند بسیار پیشرفته باشد، گرفتار شدن با یک سیستم تقلب که با ضربه زدن یک ضربه گیر به سطل زباله به پایان می رسد، یک اشتباه طعنه آمیز بود.”

علاوه بر این، این رسوایی نمونه ای از تیمی بود که در آنچه او «قلمرو خاکستری» قوانین می نامد عمل می کرد. «این واقعیت بی‌رحمانه، اعداد خرد، متمرکز بر دلار، گاهی اوقات سرگرم‌کننده و اغلب دیوانه‌کننده است که چگونه افراد واقعاً باهوش و موفق یک باشگاه توپ را اداره می‌کنند.

زمانی که شرکت های آمریکایی با سرگرمی های آمریکا روبرو می شوند، این اتفاقی می افتد.

sitemap