آمازون همچنان «دوربین جاسوسی» قلاب لباس را که برای تماشای دختر استفاده می‌شود، می‌فروشد



علیرغم شکایت خرده‌فروش الکترونیکی بر سر این ابزارها پس از اینکه گفته می‌شود از آنها برای نگاه کردن مخفیانه به یک دختر خردسال برزیلی استفاده شده است، آمازون همچنان به فروش «دوربین جاسوسی» تعبیه‌شده در قلاب لباس ادامه می‌دهد.

طبق شکایتی که در سال جاری ارائه شد، “دایرک دوربین دایه” که با حسگر حرکتی فعال می شود، توسط دارل ولز از ویرجینیای غربی برای جاسوسی از دانشجوی خارجی و بازیگر زن مشتاقی که دو سال پیش میزبان او بود، استفاده شد.

این شکایت، سازندگان این محصول را به ایجاد “یک دوربین جاسوسی متشکل از یک قلاب قابل نصب با یک دوربین سوراخ سوزنی تعبیه شده” متهم می کند که به کاربران امکان می دهد “به طور مخفیانه صدا و تصویر افراد را بدون اطلاع یا رضایت آنها ضبط کنند.”

آمازون همچنین در دعوای قضایی به دلیل تسهیل فروش محصول نام برده شده است، محصولی که به عنوان محصولی به بازار عرضه می شود که “توجه” را از طرف شخصی که از او جاسوسی می شود جلب نمی کند.

بر اساس زبان شکایت، گفته می شود که ولز دوربین را «به منظور مجرمانه ضبط کردن او در حالی که لباس برهنه» نصب کرده است.

ظاهراً یک دوربین پرستار بچه که به دوربینی مجهز به حسگر حرکتی مجهز است، برای جاسوسی از افراد ناآگاه استفاده شده است. آمازون
این «دوربین جاسوسی» با وجود شکایت فدرال مبنی بر استفاده از این دوربین برای نگاه کردن به یک دختر زیر سن قانونی در حمام خصوصی‌اش، همچنان برای فروش در آمازون عرضه می‌شد. آمازون

رابرت چمبرز، قاضی دادگاه منطقه ای ویرجینیای غربی، هفته گذشته اجازه داد تا این پرونده ادامه یابد.

قربانی ادعا شده به دنبال خسارت نامشخص از ولز است. تاریخ شروع آزمایشی تعیین نشده است.

پست از آمازون و ولز نظر خواسته است.

در اوایل سال جاری، یکی از کارمندان سابق شرکت Ring متعلق به آمازون در دادگاه به جاسوسی از مشتریان زن در سال 2017 با دوربین هایی که در اتاق خواب ها و حمام ها قرار داده شده بود متهم شد.

آمازون توسط یک دانشجوی سابق ارز خارجی برزیلی شکایت کرده است که می گوید توسط مردی که از این دستگاه استفاده می کرد قربانی شده است. آمازون

کمیسیون تجارت فدرال گفت که رینگ به کارمندان اجازه دسترسی نامحدود به داده های ویدیویی حساس مشتریان را می دهد. پرونده به مبلغ 5.8 میلیون دلار خاتمه یافت.

به گفته FTC، “در نتیجه این دسترسی خطرناک و گسترده و نگرش ضعیف نسبت به حریم خصوصی و امنیت، کارمندان و پیمانکاران شخص ثالث قادر به مشاهده، دانلود و انتقال داده های ویدئویی حساس مشتریان بودند.”

طبق پرونده ای در دادگاه فدرال سیاتل، آمازون همچنین با پرداخت 25 میلیون دلار برای رسیدگی به اتهامات مربوط به نقض حقوق حریم خصوصی کودکان در زمانی که موفق به حذف ضبط های الکسا به درخواست والدین نشد و آنها را بیش از حد لازم نگه داشت، موافقت کرد.

قلاب لباس دارای یک دوربین است که در دستگاه تعبیه شده است. آمازون

آمازون، که رینگ را در آوریل 2018 خریداری کرد، متعهد شد که تغییراتی در عملکرد خود ایجاد کند.

آمازون در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما با ادعاهای FTC در مورد الکسا و رینگ مخالفیم و نقض قانون را انکار می‌کنیم، اما این توافق‌نامه‌ها این مسائل را پشت سر گذاشتند».

با سیم پست



منبع

sitemap