برترین روندهای سلامتی بهار


با افزایش روزافزون افراد علاقه مند به بهبود سلامت و تندرستی، جنبه های مختلف سلامتی افزایش قابل توجهی در محبوبیت داشته است. و این یک خبر عالی است! علاقه روزافزون به دنیای سلامتی اهمیت استرس، خواب، مراقبت از خود، ورزش، سلامت روان، جایگزین های طبیعی و موارد دیگر را روشن کرده است. و با افزایش تقاضا، محصولات، خدمات و تجربیات برای برآورده کردن این نیازهای رو به رشد مصرف کننده افزایش می یابد. از پیشرفت‌های فناوری و غذاهای سالمی که به تازگی فرموله شده‌اند، تا محصولات و تجربیات الهام‌گرفته از سلامتی، ما شاهد تمرکز عمده بر سلامت هستیم! و با توجه به اینکه بهار مترادف با تجدید و تجدید قوا است، چه زمانی بهتر برای شاداب کردن حال خود؟

در آینده، روندهای سلامتی بهاری که به شما کمک می کند برای فصل آفتابی پیش رو احساس شادابی و تازگی داشته باشید!

بهار رفرش: برترین روندهای سلامتی که باید در این فصل امتحان کنید

پشتیبانی فعال از آلرژی فصلی

گلهای جوانه زده بهار اگرچه زیبا هستند، اما یک چیز دارند: آلرژی بهاری. اگر پذیرفته اید که خرناس کشیدن و عطسه کردن خارج از کنترل شما هستند – نه به این سرعت! با انجام اقدامات پیشگیرانه با پشتیبانی آلرژی فصلی خود، می توانید علائم فصلی خود را به روش طبیعی کاهش دهید (و شاید حتی از پیشگیری کنید). در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • ساختن یک اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی با موادی مانند انواع توت ها، سبزیجات با برگ های تیره، مرکبات و زنجبیل
  • یک قرار طب سوزنی رزرو کنید، که نشان داده شده است که به فصلی کمک می کند آلرژی
  • روغن های ضروری مانند اسطوخودوس، اکالیپتوس و نعناع فلفلی را در یک پخش کننده اسانس پخش کنید.
  • گیاهان و مکمل‌های طبیعی مانند گزنه، کورستین، ویتامین C و پروبیوتیک‌ها را امتحان کنید، که تصور می‌شود همه به تسکین آلرژی کمک می‌کنند.
  • یک قطره عسل محلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تقویت دفاع طبیعی خود کمک کند

مربوط: 5 آنتی هیستامین طبیعی که ممکن است به تسکین آلرژی های فصلی کمک کند

همگام سازی ریتم شبانه روزی شما

صحبت از هک های پیشگیرانه سلامت بهاری، همگام سازی چرخه خواب خود با فصل روندی است که می خواهید پشت سر بگذارید! همگام سازی خواب یک تکنیک ساده است که شامل هماهنگ کردن برنامه خواب شما با ریتم شبانه روزی طبیعی بدن است. هنگامی که متعادل هستید، می توانید فرآیندهای طبیعی بدن خود (مانند متابولیسم، گرسنگی، دمای بدن و البته خواب) را برای بهبود سلامت کلی خود بهینه کنید. نتیجه؟ خواب بهتر، بهبود انرژی و بهره وری و حتی کاهش خطر مشکلات سلامتی مانند چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی!

علیرغم از دست دادن یک ساعت خواب در طول روز، همگام سازی پیشگیرانه برنامه خواب و ریتم شبانه روزی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی به سمت آن حرکت کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • یک برنامه خواب ثابت داشته باشید: سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید – حتی آخر هفته ها!
  • آفتاب صبح را در آغوش بگیرید: قرار گرفتن در معرض نور طبیعی صبحگاهی به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.
  • زمان تماشای صفحه قبل از خواب را محدود کنید (یا اجتناب کنید).: نور آبی ساطع شده از دستگاه‌های ما می‌تواند در تولید طبیعی ملاتونین، هورمون خواب در بدن اختلال ایجاد کند. سعی کنید 1-2 ساعت قبل از خواب صفحه نمایش خود را خاموش کنید!
  • یک پناهگاه خواب ایجاد کنید: مطمئن شوید که اتاق خواب شما خنک، تاریک و بدون صدا باشد.

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی خود

از سیستم ایمنی خود حمایت کنید: در آفتاب بهاری غوطه ور شوید

پس از یک زمستان طولانی و تاریک، ما آماده آفتاب هستیم! و جدای از کمک به تنظیم ریتم شبانه روزی، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی فواید زیادی برای سلامتی و رفاه ما دارد – به ویژه هنگامی که صحبت از حمایت از سیستم ایمنی بدن باشد.

برای شروع، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید باعث تحریک تولید می شود ویتامین دی در پوست، که نقش کلیدی در سیستم ایمنی دارد. ویتامین D که هم به عنوان ویتامین و هم به عنوان هورمون عمل می کند، به تنظیم پاسخ ایمنی، کاهش التهاب و تحریک تولید و فعال شدن گلبول های سفید خون کمک می کند.

به علاوه، تحقیقات نشان داده است که استرس مزمن می تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند. و خوشبختانه برای ما، نشان داده شده است که یک دوز روزانه نور خورشید استرس را کاهش می دهد! سعی کنید قهوه صبح خود را بیرون بنوشید، پیاده روی غرق آفتاب داشته باشید یا در طبیعت مدیتیشن کنید – تنها چیزی که نیاز دارید این است 5-15 دقیقه!

غذای گیاهی برای فصل بهار

به عنوان یک روند غذایی برتر برای دومین سال متوالی، خوردن گیاهی فواید زیادی برای ذهن، بدن و محیط زیست شما دارد. و با بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه موجود، بهار زمان بسیار خوبی برای گنجاندن محصولات فصلی در رژیم غذایی شماست! از اسموتی‌های پر از انواع توت‌ها برای صبحانه گرفته تا سالادهای پر جنب و جوش تازه برای ناهار تا غذاهای شام پر از سبزیجات کبابی محلی، راه‌های زیادی برای پر کردن بشقاب شما وجود دارد. در حالی که غذاهای معروف بهاری مانند انواع توت ها، مارچوبه و آووکادو عالی هستند، چرا چیز جدیدی را امتحان نکنید؟

اگر به بازار کشاورزان می‌روید، در اینجا برخی از غذاهای کمتر شناخته‌شده بهاری آورده شده است که دارای مواد مغذی قدرتمندی هستند:

  • نخود فرنگی
  • کنگر فرنگی
  • تربچه
  • ریواس
  • زردآلو
  • رمپ
  • شاهی
  • Cherimoya (سیب کاسترد)
  • کاج (توت فرنگی سفید)
  • قارچ مورل

قدرت تمیز کردن فنری: تازه کردن برای کاهش استرس

آیا می دانستید نظافت بهاره می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند؟ با توجه به الف مطالعه منتشر شده در بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی، افرادی که خانه های خود را بهم ریخته توصیف می کنند، نسبت به کسانی که خانه های خود را آرام و منظم توصیف می کنند، بیشتر احساس افسردگی و خستگی می کنند. به علاوه، با بی نظمی و سازماندهی فضای خود، می توانیم تمرکز و بهره وری خود را افزایش دهیم! آ مطالعه منتشر شده در مجله علوم اعصاب نشان داد که افرادی که در یک فضای کاری سازمان یافته کار می کنند نسبت به افرادی که در یک محیط به هم ریخته کار می کنند، بهره وری و حواس پرتی کمتری دارند.

مراقبت از پوست بهاره برای مقابله با خشکی زمستان

پس از ماه‌های سرد و سخت زمستان، پوست ما احساس کدر، خشکی و نیاز به مقداری TLC اضافی دارد. و در حالی که بازی هیدراتاسیون خود را تقویت می کنید، اولویت بندی SPF و افزودن سرم های مرطوب کننده بیشتر می تواند معجزه کند، یک هک جدید مراقبت از پوست در شهر وجود دارد: سیلاب شدن پوست.

در سراسر TikTok پرطرفدار است، “Skin Flooding” جدیدترین هک مراقبت از پوست بهاره برای افزایش رطوبت پوست است. ایده ی پشت پرده شدن پوست این است که پوست را با یک سرم یا مه مرطوب کننده سبک وزن کنید و اجازه دهید قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست به طور کامل جذب شود. بر اساس هزاران بررسی مثبت و بیش از 2 میلیون بازدید، چرا رژیم خود را با یک غبار با کیفیت بالا پر نکنید؟

براث استخوان: بهترین تونیک سلامتی بهار

در حالی که آبگوشت استخوان چیز جدیدی نیست – برای قرن ها به عنوان یک داروی خانگی مصرف می شود – این آبگوشت شفابخش در دهه گذشته محبوبیت زیادی در دنیای سلامتی به دست آورده است. و به لطف Tiktok، محبوبیت آن در حال افزایش است! TikTok که در حال حاضر به عنوان یک تونیک سلامت فصل بهار رواج دارد، آبگوشت استخوان را به عنوان یک دستور غذای غنی از مواد مغذی که می تواند به حمایت از مصون سیستم، بهبود سلامت روده، و ترویج کنید پوست، مو و ناخن سالم. این (قطعا) به این معنا نیست که بگوییم ما با تمام روندهای رسانه های اجتماعی موافق هستیم. اما، این یکی از علم برای حمایت از آن برخوردار است!

بهتر از همه، به همان اندازه که ساده است، مغذی است. شما می توانید یک برند خریداری شده در فروشگاه را انتخاب کنید، یک دستور العمل ساده را دنبال کنید، یا خلاق باشید و خودتان درست کنید! برخی از کاربران TikTok در حال به اشتراک گذاشتن دستور العمل‌هایی برای آب استخوان حاوی سبزیجات بهاری مانند جعفری و شوید هستند، در حالی که برخی دیگر روش‌های خلاقانه‌ای برای ترکیب آب استخوان در سایر غذاهای بهاری مانند سوپ و خورش به اشتراک می‌گذارند.

ادغام سلامت روان و ارتباط اجتماعی

من فکر می کنم همه ما می توانیم موافق باشیم، زمستان اغلب می تواند احساس انزوا کند. به همین دلیل، با ورود به فصل بهار، اولویت دادن به ارتباط اجتماعی و سلامت روان بسیار مهم است! با انجام این کار، می‌توانیم به مبارزه با این احساسات کمک کنیم و در عوض، یک جامعه و حس «با هم بودن» را تقویت کنیم.

شاید شما یک پیک نیک در فضای باز، پیاده روی یا حتی یک قرار تلفنی برای ملاقات و ارتباط با دوستان و خانواده داشته باشید. و تمرینات حرکتی و تمرکز حواس مانند مدیتیشن و ورزش را فراموش نکنید! با یک دوست برای تمرین قرار بگذارید، با هم یک اسموتی بخورید، یا یک حمام صوتی محلی را امتحان کنید.

ترند را امتحان کنید: هک های بهار سالم برای شما سالم!

اگر به دنبال تنظیم مجدد بهار هستید، بیشتر از این دنبال نکنید! این روندهای سلامتی بهار 2023 می تواند به شما در فصل پیش رو الهام بخش و انگیزه دهد. فرقی نمی‌کند با پیاده‌روی در فضای باز یا ورزش، آفتاب را در آغوش بگیرید، به بازار کشاورزان برای برخی محصولات تازه بهاری بروید، یا با مراقبت از خود و مراقبت از خواب، خلق و خوی و سلامت روانی خود را تقویت کنید، بسیاری از هک‌های سلامتی بهاری در اختیار شما هستند. از این شروع فصلی تازه استفاده کنید!

sitemap