فواید چشمگیر 10000 قدم پیاده روی در روز برای سلامتی


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای دستیابی به سلامت و تندرستی مطلوب چه چیزی لازم است؟ ممکن است به سادگی قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر باشد. پدیده 10000 قدم دنیا را طوفانی کرده است و دلیل خوبی هم دارد. پیاده روی یک ورزش ساده و کم تاثیر است که می تواند تاثیر عمیقی بر سلامت کلی شما داشته باشد. پیش از این، علم پشت هدف 10000 قدم را بررسی خواهیم کرد، فواید بی‌شمار پیاده‌روی روزانه و نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید شروع به اضافه کردن گام‌های بیشتری به برنامه روزانه خود کنید، بررسی خواهیم کرد.

مربوط: فواید شگفت انگیز پیاده روی

علم پشت 10000 قدم

فردی مشتاق که در خارج از منزل راه می رود و از مزایای سلامتی حاصل از رسیدن به 10000 قدم در روز لذت می برد.

پس مفهوم کامل پیاده روی 10000 قدم در روز از کجا آمده است؟ این مفهوم در طول دهه 1960 در ژاپن به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای ترویج گام‌سنج‌ها سرچشمه گرفت. با این حال، از آن زمان، مطالعات متعدد مزایای سلامتی حفظ یک سبک زندگی فعال که شامل پیاده روی است را نشان داده است.

تحقیقات از آن حمایت می کند پیاده روی 10000 قدم در روز می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق، حفظ وزن سالم و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک کند. در حالی که این عدد ممکن است خودسرانه به نظر برسد، اما به عنوان یک معیار عملی برای افرادی است که به دنبال سبک زندگی فعال تر هستند.

مزایای سلامت جسمانی پیاده روی 10 هزار قدم در روز

پیاده روی تناسب اندام گروهی 10000 قدم در روز

پیاده روی کالری می سوزاند و به حمایت از وزن سالم کمک می کند

پیاده روی 10000 قدم در روز می تواند به شما در سوزاندن کالری و حفظ وزن سالم کمک کند. بسته به وزن و سرعت راه رفتنتان، می توانید با 10000 قدم پیاده روی بین 300 تا 500 کالری بسوزانید. گنجاندن پیاده روی در برنامه روزانه خود راهی قابل کنترل برای افزایش فعالیت بدنی و حمایت از تلاش های کاهش وزن و به طور کلی یک سبک زندگی فعال تر است.

بهبود سلامت قلب و عروق

راه رفتن منظم نشان داده شده است بهبود سلامت قلب با کاهش فشار خون، سطح کلسترول و خطر بیماری قلبی. پیاده روی ماهیچه های قلب را تقویت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و جذب اکسیژن را در بدن افزایش می دهد.

افزایش قدرت و استقامت عضلات

پیاده روی منظم می تواند به بهبود قدرت و استقامت ماهیچه ها، به ویژه در قسمت پایین تنه کمک کند. این کمک می کند تا ساق پا، ران ها و باسن شما را تقویت کند و در عین حال تعادل و هماهنگی را نیز بهبود می بخشد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن

10000 قدم پیاده روی در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و پوکی استخوان را کاهش دهد. فعالیت بدنی منظم باعث بهبود بهتر می شود کنترل قند خون، عملکرد سیستم ایمنی، و سلامت استخوان.

مزایای سلامت روان پیاده روی

زن و شوهر در حال ورزش برای رسیدن به هدف پیاده روی 10000 قدم

تقویت خلق و خو و کاهش استرس

پیاده روی اندورفین را آزاد می کند، که مواد شیمیایی طبیعی برای تقویت خلق و خوی بدن است. همچنین با ایجاد آرامش و ایجاد فرصتی برای خود اندیشی یا ذهن آگاهی به کاهش استرس کمک می کند.

بهبود عملکرد شناختی و حافظه

پژوهش نشان داده است که فعالیت بدنی منظم، از جمله پیاده روی، می تواند عملکرد شناختی، حافظه و سلامت کلی مغز را بهبود بخشد.

افزایش خلاقیت و حل مسئله

مطالعات نشان داده‌اند که پیاده‌روی می‌تواند تفکر خلاق را افزایش داده و منجر به توانایی‌های بهتر در حل مسئله شود. در میانه روز کاری خود به تقویت مغز نیاز دارید؟ سعی کنید یک استراحت ناهار پیاده روی داشته باشید – ممکن است بهره وری مورد نیاز شما را افزایش دهد!

کیفیت خواب بهتر

پیاده روی منظم می تواند کمک کند بهبود کیفیت خواب با کاهش استرس پیاده روی در صبح یا اوایل شب نیز می تواند با قرار دادن شما در معرض نور طبیعی، که بر تولید ملاتونین بدن شما تأثیر می گذارد، به تنظیم چرخه خواب شما کمک کند.

مزایای اجتماعی و زیست محیطی پیاده روی روزانه

دوستانی که با هم قدم می زنند و مراحل رسیدن به هدف 10000 قدم را دنبال می کنند

تقویت ارتباطات اجتماعی از طریق پیاده روی گروهی

پیاده روی با دوستان، خانواده یا پیوستن به یک گروه پیاده روی محلی می تواند به تقویت ارتباطات اجتماعی کمک کند و فرصتی برای پیوند و حمایت فراهم کند.

از یک سبک زندگی سازگارتر با محیط زیست پشتیبانی می کند

انتخاب پیاده روی به جای استفاده از ماشین می تواند به کاهش ردپای کربن شما کمک کند و به سبک زندگی سازگارتر با محیط زیست کمک کند.

قدردانی از طبیعت و کاوش در مکان های جدید در جامعه شما

پیاده روی به شما امکان می دهد جامعه محلی خود را کشف کنید و از زیبایی طبیعت قدردانی کنید! و پژوهش نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت، تأثیر مثبتی بر سلامت روان ما دارد و یک دلیل دیگر به ما می دهد تا از 10000 قدم بیرون بیاییم!

10 نکته سریع برای افزودن مراحل بیشتر به روزتان

دورتر پارک کنید: مکان های پارک دورتر از مقصد خود را انتخاب کنید تا بتوانید مسافت بیشتری را پیاده روی کنید.

از پله استفاده کن: آسانسور را رها کنید و هر زمان که ممکن است پله ها را انتخاب کنید تا تعداد قدم های خود را افزایش دهید.

جلسات پیاده روی: جلسات پیاده روی را در محل کار پیشنهاد دهید تا در حین انجام تمرینات ورزشی درباره ایده ها بحث کنید.

در زمان استراحت پیاده روی کنید: از استراحت ناهار یا سایر استراحت های کوتاه خود برای قدم زدن سریع در دفتر یا محله استفاده کنید.

تنظیم یادآورها: یادآوری های دوره ای را در طول روز تنظیم کنید تا استراحت های کوتاهی برای پیاده روی داشته باشید یا پاهای خود را دراز کنید.

سگ را پیاده کنید: دوست پشمالوی خود را برای پیاده روی طولانی تر یا مکرر ببرید که هم برای شما و هم حیوان خانگی شما مفید است.

راه رفتن و صحبت کردن: به جای نشستن در کافی شاپ، با هم قدم زدن با دوستان یا اعضای خانواده خود را حفظ کنید.

پیاده روی به کارهای نزدیک: پیاده روی را انتخاب کنید به جای رانندگی برای انجام کارهای کوتاه در فاصله نزدیک، مانند خرید غذا در بازار کشاورزان محلی یا گرفتن پست.

به چالش ماهانه مراحل FitOn بپیوندید: به چالش مرحله ماهانه FitOn بپیوندید تا به خودتان پاسخگو باشید و پیشرفت خود را پیگیری کنید!

در کلاس تناسب اندام پیاده روی FitOn شرکت کنید: هوا عالی نیست؟ تمرینات پیاده روی خود را در داخل خانه با انرژی بالا و احساس خوب انجام دهید کلاس تناسب اندام پیاده روی FitOn.

خود را به چالش بکشید تا 10000 قدم در روز راه بروید

مردی که ردیاب تناسب اندام را بررسی می کند تا تعداد قدم های روزانه خود را بررسی کند

پیاده روی 10000 قدم در روز می تواند مزایای بی شماری را برای سلامتی، از بهبود سلامت قلب و عروق گرفته تا بهبود عملکرد شناختی، باز کند. پذیرفتن این ورزش ساده و کم تاثیر می تواند منجر به سبک زندگی شادتر، سالم تر و فعال تر شود. با گنجاندن پیاده روی در برنامه روزانه خود، نه تنها سلامت جسمی و روانی خود را ارتقا می دهید، بلکه به یک جامعه دوستدار محیط زیست و مرتبط تر کمک می کنید. بنابراین، کفش‌های پیاده‌روی خود را ببندید، یک دوست یا پادکست مورد علاقه‌تان را بردارید، و سفری را آغاز کنید تا در آن 10000 گام در روز حرکت کنید.

اگر آماده‌اید 10000 قدم در روز راه بروید، به چالش ماهانه FitOn Steps بپیوندید تا خود را پاسخگو نگه دارید و گام‌ها و پیشرفت‌های روزانه‌تان را دنبال کنید!

sitemap