چگونه روال سلامتی خود را بهار تمیز کنیم


شاید با تصمیمات سال نو خود از مسیر خارج شده اید. یا شاید، شما به سادگی پس از یک زمستان سرد و طولانی احساس بی انگیزگی می کنید (به ما اعتماد کنید، ما شما را می شنویم). در هر صورت، دادن یک تمیزی خوب بهار به روال سلامتی خود بهترین راه حل است! در واقع، حتی اگر در حال شکست دادن اهداف خود هستید، اصلاح روال سلامتی خود (یا حداقل بررسی اهداف خود) در شروع هر فصل یک عادت عالی است. با هر فصل جدید، انرژی تازه و طراوت بخشی می آید. به علاوه، سه ماه زمان مناسبی است. زمان کافی برای پیشرفت و دیدن تغییرات بدون گذشت زمان زیاد است. گفت بهار در هواست! پیشاپیش، چگونه می‌توانید روال سلامتی خود را برای سالم‌ترین بهار تاکنون تمیز کنید.

روال تمرینی خود را بهار تمیز کنید

آن را در فضای باز ببرید

با انجام تمرینات خود در فضای باز از آن روزهای طولانی تر و هوای گرم تر استفاده کنید! شاید یک دویدن سریع صبحگاهی، دوچرخه‌سواری آخر هفته به کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان، یا پیاده‌روی بعد از شام در اطراف بلوک با توله سگ یا شریک زندگی‌تان باشد. پس از یک زمستان طولانی، در آغوش کشیدن طبیعت و هوای تازه راهی عالی برای شکستن فلات تناسب اندام و حفظ احساس شادابی و انرژی است.

کمد لباس زمستانی خود را عوض کنید

برای بازگشت به مسیر تمرینی خود به انگیزه ای نیاز دارید؟ یک اصلاح کننده کمد لباس همیشه کارش را انجام می دهد! فرقی نمی‌کند که خود را با برخی از قطعات جدید پذیرایی کنید یا انتخاب‌های تمرینی بهاری خود را از مخفی شدن جدا کنید، معرفی لباس‌های جدید در چرخش می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد برنامه‌ریزی آن تمرین هیجان‌زده شوید. به علاوه، این یک فرصت عالی برای بررسی لباس های قدیمی خود و اهدای هر چیزی است که دیگر به شما خدمت نمی کند. شما فضای بیشتری برای دیدن آنچه دارید خواهید داشت و به کسی که نیاز دارد پس می دهید!

فضای تمرین خود را اصلاح کنید

در حالی که در حال مرتب کردن کمد خود هستید، فضای تمرین خود را نیز تنظیم مجدد کنید! حتی اگر یک سالن ورزشی یا محل تمرین خانگی مشخص ندارید، خود را سازماندهی کنید تجهیزات یا تجهیزات می تواند همه تفاوت را ایجاد کند. شاید چند سبد زیبا برای نوارهای مقاومتی، لغزنده و وزنه های مچ پا بخرید، یا شاید تشک یوگا و دمبل های خود را مرتب کنید. و اگر فضای خانه برای تمرین ندارید، شاید این نشانه شما برای ساختن آن باشد!

اهداف تناسب اندام جدید ایجاد کنید

نظافت بهاره برنامه سلامتی شما فرصتی عالی برای بررسی پیشرفت و پیشرفت شماست اهداف جدید ایجاد کنید. چه چیزی برای شما کار می کند؟ کجا راکد هستید یا در حال مبارزه هستید؟ در چه زمینه هایی می توانید از پشتیبانی استفاده کنید؟ بر اساس پاسخ های خود، اهداف جدید (واقع بینانه) را برای فصل بهار آینده شکل دهید. این می تواند اصلاح کامل اهداف فعلی شما یا یک تغییر ساده باشد!

بهار رژیم غذایی خود را پاک کنید

با فصل بهار غذا بخورید

غذا خوردن با فصل به این معناست که انتخاب‌های تازه‌تر و پر از مواد مغذی‌تر که به صورت محلی رشد می‌کنند و پایدارتر هستند. و نیازی به گفتن نیست، زمانی که از یک کشاورز محلی خریداری کنید یا در فصل از آن لذت ببرید، غذای شما نیز بسیار خوشمزه تر خواهد بود!

به بازار کشاورزان محلی بروید و از چیدمان های بهاری پر کنید! یخچال و پیشخوان خود را با غذاهایی مانند:

  • توت فرنگی
  • کیوی
  • لیمو
  • آناناس
  • هویج
  • کرفس
  • اسفناج
  • کلم پیچ

از انتخاب های فصلی خود برای تهیه وعده های غذایی با الهام از فصل بهار استفاده کنید

با اختصاص زمان برای تهیه غذای سالم هفتگی در زمان، پول و استرس صرفه جویی کنید. آماده سازی وعده های غذایی باعث می شود به راحتی در مسیر اهداف سلامتی و تناسب اندام خود بمانید – به خصوص در هفته های پرمشغله که تمایلی به آشپزی ندارید. اگر از غذاهای فصلی استفاده می کنید، غذاهای خود را با الهام از غذاهای سبک و تازه نگه دارید.

در اینجا برخی از دستور العمل های FitOn PRO برای الهام بخشیدن به آشپزی شما آورده شده است:

تمیز کردن انباری را انجام دهید

جدای از مرتب کردن فضای خود، تمیز کردن انباری راه بسیار خوبی برای دیدن آنچه دارید است. از آن نخود کنسرو شده برای هوموس خانگی استفاده کنید، غذاهای گیاهی خود را با ادویه‌هایی که هرگز استفاده نمی‌کنید مزه دار کنید، یا یک دسته بزرگ از سوپ سبزیجات را با سبزیجات تازه بهاری و آن آبگوشت باقی‌مانده آماده کنید.

مربوط: آرایش انبار و لیست خرید برای مبتدیان

بازی هیدراتاسیون خود را بالا ببرید

با افزایش حرکات و زمان بیشتری که در خارج از منزل زیر نور خورشید می گذرانید، افزایش مصرف آب کلیدی است. علاوه بر جلوگیری از کم آبی بدن، مصرف مایعات کافی به افزایش متابولیسم کمک می کند کاهش وزن، خلق و خو و انرژی را تقویت می کند و از سلامت مغز حمایت می کند. مریض از آب ساده قدیمی؟ سعی کنید مصرف خود را افزایش دهید غذاهای غنی از آب و اینها را امتحان کنید نوشیدنی های آبرسان!

بهار هک های استرس خود را پاک کنید

بیشتر مدیتیشن کنید!

هیچ راهی بهتر از مدیتیشن برای پاکسازی ذهن بهار وجود ندارد. فکر کنید: با افکار قدیمی کنار بیایید، با افکار جدید وارد شوید. مدیتیشن می تواند به ما کمک کند بر الگوهای فکری منفی غلبه کنیم، احساسات رکود گذشته را از بین ببریم، و به ما کمک کند که بیشتر احساس کنیم زمین گیر شده و استرس کمتری داشته باشیم – به خصوص که فصل شروع به شلوغ شدن می کند.

در اینجا چند مدیتیشن برای امتحان وجود دارد:

Breathwork را امتحان کنید

تحقیقات جدید 2023 نشان می‌دهد که تکنیک‌های تنفس (به‌ویژه آه‌های چرخه‌ای) راهی عالی برای کمک به کاهش استرس است. بر اساس مطالعهآه‌های چرخه‌ای – که بر بازدم‌های طولانی‌مدت تأکید می‌کند – منجر به بیشترین بهبود در خلق و خو و کاهش استرس شد. بهترین از همه، تکنیک ساده است!

برای شروع، دو نفس متوالی را بدون بازدم دم کنید (تا زمانی که ریه های شما حداکثر پر شود). سپس به آرامی نفس خود را بیرون دهید تا زمانی که ریه های شما خالی شود. این الگوی تنفسی را به مدت پنج دقیقه تکرار کنید.

فضای خود را شلوغ کنید

تمیز کردن فیزیکی فضای شما می تواند برای ذهن معجزه کند. برای شروع، تحقیقات نشان می‌دهد که یک فضای به هم ریخته منجر به ذهن درهم‌تنیده می‌شود. از افزایش احساسات فشار، اضطراب و حتی افسردگی، یک خانه نامرتب و شلوغ می تواند تمرکز را سخت کند و منجر به احساس غرق شدن شود. ما نمی گوییم که باید خانه خود را از بالا به پایین سازماندهی کنید (مگر اینکه بخواهید). به سادگی، رسیدگی به یک قسمت (مانند ماشین، میز، یا کشوی آشغال آشپزخانه) را هدف خود قرار دهید. به علاوه، اگر طرفدار مرتب کردن خانه نیستید، خوشحال خواهید شد که بدانید پاکسازی کالری می سوزاند! شما می توانید از 100 تا 350 رایت کنید کالری در ساعت – بد نیست.

بهار عادت های خواب خود را پاک کنید

مطمئن شوید که ساعت اجتماعی به ساعت خواب کاهش نمی یابد

پس از یک زمستان درونگرا، ما مشتاق معاشرت و ورود به شهر هستیم. و حتی اگر مشروبات الکلی در کار نباشد، احتمالاً دیرتر بیرون می‌مانیم و در نتیجه دیرتر به رختخواب می‌رویم. اما به یاد داشته باشید: کم خوابی می تواند برای سلامتی ما گران تمام شود! سعی کنید یک الگوی خواب منظم داشته باشید و حداقل سعی کنید به طور متوسط ​​​​خوابید 8 ساعت خواب در شب

آفتاب صبح را در آغوش بگیرید

دریافت 10 دقیقه صبح نور خورشید یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامت خواب خود انجام دهیم. این به تنظیم ریتم شبانه روزی ما (چرخه خواب و بیداری ما) کمک می کند، به علاوه باعث می شود احساس هوشیاری و انرژی داشته باشیم. به همین سادگی مدیتیشن خود را در فضای باز انجام دهید، قهوه خود را در زیر نور آفتاب میل کنید یا برای یک پیاده روی کوتاه صبحگاهی بروید!

بهار جلو با سهولت

با کمی آمادگی، بهار نور روز صرفه جویی در زمان با سهولت! تا جایی که می توانید، سعی کنید برنامه خواب خود را برای حمایت از ریتم شبانه روزی خود ثابت نگه دارید. محیط خواب شما نیز مهم است! آن را خنک، تاریک و ساکت نگه دارید. و اگر واقعاً می‌خواهید تغییر ساعت را آسان‌تر کنید، روتین عصر خود را چند دقیقه زودتر در هفته یا دو هفته منتهی به شروع ساعت تابستانی شروع کنید.

روال خودمراقبتی خود را بهار تمیز کنید

به موقع برای شما برنامه ریزی کنید (روزانه!)

با گرم شدن هوا، برنامه های بهاری ما شلوغ می شود. اما، این بدان معنا نیست که شما باید به هر چیزی و همه چیز متعهد شوید. چه یک کلاس یوگا در استودیو، یک مدیتیشن بدون وقفه یا یک ماسک صورت DIY در حین گوش دادن به پادکست، مطمئن شوید که برای خود زمان‌بندی کرده‌اید!

یک Staycation بگیرید

صحبت از زمان “شما” – یک اقامت در بهار (یا تعطیلات) بگیرید. شاید یک سفر دخترانه به یک آبگرم سلامت محلی را برنامه ریزی کنید، یک استراحتگاه یوگا رزرو کنید، یا خودتان را با یک جلسه ماساژ یا طب سوزنی پذیرایی کنید. مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک، می تواند یک راه قدرتمند برای شارژ مجدد، استراحت و آرامش در هنگام گذار از زمستان به بهار باشد!

به ریه های خود کمی عشق بدهید

پنجره ها و درها را باز کنید، از یک تصفیه کننده هوا برای پاک کردن هر گونه زباله و سموم از هوا استفاده کنید و هوای تازه بهاری را دعوت کنید! همچنین می‌توانید از روغن‌های ضروری تقویت‌کننده خلق‌وخو و سیستم ایمنی مانند اکالیپتوس، لیمو، گریپ فروت و نعناع استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست بهاری خود را تازه کنید

مراقبت از پوست که اغلب برای خود ارضا شدن اشتباه گرفته می شود، قطعاً مراقبت از خود است. این بهترین راه برای تغذیه بدن شماست در حالی که برای خود وقت اختصاص می دهید. جدا از بهره مندی از مزایای یک محیط آرام بخش و بدون استرس، روتین مراقبت از پوست روزانه ما می تواند از علائم اولیه پیری جلوگیری کند و این فرصت را برای ما فراهم کند تا با بدن خود ارتباط برقرار کنیم. در واقع، پوست بیرونی شما اغلب بازتابی از آنچه در داخل بدن شما اتفاق می افتد است. تجربه شکست؟ ممکن است نیاز به کاهش التهاب و افزایش هیدراتاسیون داشته باشید. احساس تنش یا فشار در گردن یا فک خود دارید؟ شاید یوگا، مدیتیشن یا ژورنال نویسی نام شما را صدا می کند.

این یک فرصت عالی برای اصلاح محصولات شما نیز هست! مطمئن شوید که یک SPF روزانه به ترکیب اضافه می کنید و سعی کنید اکنون که زمستان خشک و بادخیز پشت سر گذاشته ایم، به یک مرطوب کننده سبک تر بروید.

دکمه Refresh را در روال سلامتی بهاری خود فشار دهید

فصل بهار که فصلی برای همه چیزهای جدید و تازه است، زمان مناسبی برای بازسازی روال سلامتی و احیای انرژی خود پس از یک زمستان طولانی است. چه اهداف تناسب اندام خود را تازه کنید، چه غذاهای فصلی تازه پر کنید یا رژیم مراقبت از پوست بهاری خود را عمیقاً پاکسازی کنید، این روش های ساده می توانند به شما کمک کنند فصل را با احساس قوی و با انگیزه شروع کنید. و اگر در جایی که انتظارش را داشتید نیستید، اشکالی ندارد! به جای پرتاب کردن حوله، سعی کنید دکمه ریست را با امتحان کردن این هک های سلامت فشار دهید.

sitemap