غذا خوردن برای طول عمر: نکات مهم برای تغذیه سالم تر


غذا خوردن برای طول عمر مانند سرمایه گذاری در آینده خود است. همه چیز در مورد انتخاب هایی است که به شما کمک می کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید. و خبر خوب این است که h خوردن برای طول عمر مترادف با خوردن یک رژیم غذایی کسل کننده، ملایم یا محدود نیست. در واقع، کاملا برعکس است! بشقاب خود را مانند یک بوم رنگارنگ پر از رنگین کمان در نظر بگیرید – هر چه رنگ ها پر جنب و جوش تر باشند، غذا غلیظ تر است! و هر چه وعده غذایی با مواد مغذی تر باشد، احتمال اینکه برای ذهن و بدن آینده تان مفید باشد بیشتر است.

این بدان معنی است که انواع مواد مغذی کامل (به ویژه میوه ها و سبزیجات، چربی های سالم و غلات کامل) را مصرف کنید که با طول عمر طولانی تر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن. این غذاها ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کنند که التهاب را کاهش می‌دهند، سلامت قلب و مغز را بهبود می‌بخشند، از سیستم ایمنی قوی حمایت می‌کنند و سلامت مطلوب را ارتقا می‌دهند. به این روش فکر کنید: با بارگذاری در غذاهای افزایش طول عمر و با اتخاذ یک الگوی غذایی سالم، تغذیه ای را برای بدن خود فراهم می کنید که می تواند برای سال های آینده برای شما مفید باشد.

مربوط: 9 عادت مدیترانه ای که به اندازه رژیم غذایی مهم هستند

آنچه علم در مورد غذا خوردن برای طول عمر می گوید

این جمله “شما همان چیزی هستید که می خورید” ممکن است بیش از آنچه ما تصور می کنیم حقیقت داشته باشد، زیرا مطالعات نشان داده اند که بین رژیم غذایی و طول عمر ما ارتباط قوی وجود دارد. در حقیقت، پژوهش نشان داده است که رژیم غذایی کامل و مغذی یکی از عوامل ضروری برای ارتقاء زندگی طولانی تر و سالم تر است. غذاهایی که مصرف می کنیم نقشی حیاتی در بهزیستی کلی ما دارند و بر همه چیز از سلامت جسمی گرفته تا خلق و خو و وضوح ذهنی ما تأثیر می گذارند.

مطالعات از دانشگاه های پیشرو، مانند هاروارد و جانز هاپکینز، پیشنهاد کرده اند که یک رژیم غذایی سالم به سبک مدیترانه ای غنی از غذاهای گیاهی می تواند به میزان زیادی از سلامتی، کاهش خطر بیماری قلبی، حمایت از سطح کلسترول سالم و کاهش التهاب حمایت کند. رژیم های غذایی پر غذاهای فراوری شدهاز سوی دیگر، قند و چربی های ناسالم با خطر بیشتر بیماری های مزمن مرتبط هستند. همه اینها باید بگوییم، رژیم غذایی ما یک جزء حیاتی از سلامت و رفاه کلی ما است و می تواند تأثیر قابل توجهی بر امید به زندگی ما داشته باشد!

مربوط: رژیم مدیترانه ای 101

برترین غذاهای ضد پیری: رژیم غذایی طولانی مدت

در حالی که هیچ رژیم غذایی یا راه حلی برای همه وجود ندارد، یک رژیم غذایی سالم با تمرکز بر غذاهایی مانند غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات ثابت شده است که سودمندترین است. و شواهد اخیر از بیش از 120000 نفر (در طول 30 سال) می توانند این یافته ها را تایید کنند! بنابراین، بیایید این غذاهای ضد پیری را تجزیه کنیم.

لوبیا و حبوبات

حبوبات و لوبیاها (مانند نخود، لوبیا سیاه و عدس) هر دو غنی از فیبر و سرشار از کربوهیدرات های پیچیده سالم هستند. مطابق با پژوهشحبوبات معمولاً در فرهنگ‌هایی با عمر طولانی‌تر مصرف می‌شوند، مانند ژاپن، جایی که آنها مقدار زیادی سویا، توفو، ناتو و میسو مصرف می‌کنند، سوئد، جایی که مصرف زیادی از نخود و لوبیا قهوه‌ای وجود دارد، و مناطق مدیترانه‌ای که لوبیا سفید، عدس، و نخود اغلب مصرف می شود. به علاوه، مصرف غذاهای غنی از فیبر زیاد بوده است مرتبط با بهبود سطح کلسترول و قند خون و افزایش سیری.

و با در نظر گرفتن فقط یک فنجان لوبیا 50 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را به شما می دهد، به نظر می رسد بی دردسر باشد!

مربوط: آیا رژیم غذایی شما فاقد فیبر است؟ در اینجا 11 غذای غنی از فیبر برای داشتن روده ای سالم آورده شده است

توت ها

انواع توت ها (مانند تمشک، زغال اخته و توت فرنگی) مملو از مواد مغذی هستند و فواید سلامتی مختلفی را ارائه می دهند که آنها را به انتخابی منطقی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال افزایش طول عمر خود هستند. این نیروگاه های کوچک حاوی مقادیر قابل توجهی از پلی فنول هاکه آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به کاهش التهاب و آسیب رادیکال های آزاد در بدن. علاوه بر این، آنها سرشار از فیبر و ویتامین C هستند. مطالعات حتی پیشنهاد کرده اند که مصرف انواع توت ها مانند زغال اخته ممکن است عملکرد شناختی و عصبی را تقویت کند!

این را امتحان کن شیک پروتئینی FitOn PRO Rise & Shine برای یک راه آسان برای افزودن انواع توت ها به رژیم غذایی خود.

آووکادو

تحقیق در حال انجام است و این را نشان می دهد آووکادوها مملو از خواص تقویت کننده سلامتی است که می تواند به شما کمک کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید. این میوه های خامه ای و رویایی کم قند، سرشار از چربی های تک غیراشباع برای سلامت قلب هستند که نشان داده شده است. خطر را کاهش دهد از بیماری قلبی و این تمام نیست! آووکادو همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E است که می تواند کمک کننده باشد از سلول های خود محافظت کنید از آسیب و حفظ تو (و پوست شما) احساس جوانی به علاوه، مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم آووکادو ممکن است به کاهش کمک کند التهاب سطوح

مربوط: 7 دلیل برای افزودن آووکادو به رژیم غذایی

دانه های کنف

آیا می دانستید که دانه های شاهدانه در واقع یک پروتئین کاملیعنی هر 9 اسید آمینه ضروری را دارند؟ درست است، این دانه های ریز حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی هستند (یک چیز چشمگیر 3 گرم در هر قاشق غذاخوری)، آنها را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی گیاهی تبدیل می کند. جای تعجب نیست که آنها یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش طول عمر هستند! و این تمام نیست! تحقیقات نشان میدهد همچنین دانه‌های شاهدانه سرشار از چربی‌های مفید برای قلب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی هستند که همگی می‌توانند به شما کمک کنند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید.

این دانه های کوچک واقعا یک سوپر غذاو آنها به راحتی به هر رژیم غذایی افزوده می شوند. سعی کنید مقداری دانه شاهدانه را روی کاسه بلغور جو دوسر خود بپاشید، آنها را روی نان تست آووکادو بپاشید یا آنها را با اسموتی های خود مخلوط کنید!

مربوط: 12 بهترین غذای غنی از امگا 3 که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

سبزه های تیره برگ

همانطور که ممکن است تصور کنید، سبزی های با برگ های تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، سبزی کولارد و چغندر برخی از بهترین ها هستند. افزایش طول عمر خوراکی ها! این سبزی های مغذی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که با طیف وسیعی از فواید سلامتی مرتبط هستند. آنها بالا هستند ویتامین Kکه برای سلامت استخوان ها و لخته شدن خون ضروری است. آنها همچنین منبع بسیار خوبی هستند ویتامین سی، یک آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی و از سلول ها در برابر آسیب و اکسیداسیون محافظت می کند.

علاوه بر ویتامین C، سبزی های دارای برگ های تیره سرشار از ویتامین C هستند بتاکاروتن، لوتئینو زآگزانتین که آنتی اکسیدان های مهمی هستند. بعلاوه، آنها کالری کم و فیبر بالایی دارند، که آنها را به گزینه ای عالی برای مدیریت وزن و هضم غذا تبدیل می کند! اگر این کافی نبود، مطالعات نشان می‌دهند که مصرف منظم سبزی‌های برگ‌دار تیره ممکن است به کاهش سطح التهاب نیز کمک کند، که زمانی که مزمن باشد، می‌تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن شود.

مربوط: 5 غذای ضد التهابی که باید به طور منظم مصرف کنید

جلبک دریایی

وقتی صحبت از سبزی های برگ تیره شد، سبزی های دریایی را فراموش نکنیم! جلبک دریایی یک تاپ است غذای افزایش طول عمر که قرن ها به رژیم های غذایی سالم اضافه شده است. تحقیقات نشان داده است که جلبک دریایی یک منبع غنی آنتی اکسیدانویتامین ها و مواد معدنی، مواد مغذی با طیف وسیعی از مزایای سلامتی مرتبط است.

جلبک دریایی همچنین منبع خوبی از فیبر است که می تواند کمک کند حمایت کردن هضم. با وجود اینکه جلبک دریایی بسیار کم کالری است، سرشار از پلی فنول است و آنتی اکسیدان های قوی. هنگامی که به طور منظم مصرف شود، مطالعات نشان می دهد که جلبک دریایی ممکن است سطح التهاب مزمن را نیز کاهش دهد و جلبک دریایی را به یک انتخاب عالی ضد پیری تبدیل کند!

آجیل و دانه ها

بادام، پسته، تخم کدو تنبل و تخم کتان از جمله غذاهایی هستند که باعث افزایش طول عمر می شوند و با طیف وسیعی از فواید سلامتی مرتبط هستند. این آجیل ها و دانه ها ممکن است کوچک باشند، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد – مزایای سلامتی آنها بسیار گسترده است! سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است و تحقیقات نشان می دهد که آجیل و دانه ها همراه با آن هستند خواص حمایت کننده از سلامت قلب و یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل ایجاد کنید.

به خصوص در بالا چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع سالم و فیبر، آجیل و دانه‌ها – مانند پسته، گردو و دانه‌های چیا – می‌توانند به هضم غذا کمک کنند. سلامت متابولیک، و حتی پشتیبانی سطح کلسترول سالم.

علاوه بر این، آنها غنی هستند آنتی اکسیدان هامانند ویتامین E و سلنیوم. مطالعات حتی نشان داده‌اند که مصرف منظم آجیل و دانه‌ها ممکن است کمک کند مدیریت وزن و کاهش التهاب سطوح در بدن، عواملی که با انواع بیماری های مرتبط با سن مرتبط است.

مربوط: 4 سالم ترین آجیل برای خوردن به گفته کارشناسان

راه خود را به سوی جوان تر بخورید!

در حالی که هیچ رژیم غذایی «جادویی» واحدی وجود ندارد که برای همه مفید باشد، افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی شما می تواند به افزایش طول عمر و ارتقای سلامت کلی کمک کند. و این غذاهای عمدتاً گیاهی – مملو از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی – این کار را انجام می دهند. با پشتوانه تحقیقات علمی، این غذاهای با حداقل فرآوری شده مواد مغذی و فواید سلامتی زیادی را برای بدن فراهم می‌کنند و ثابت کرده‌اند که در درازمدت فواید زیادی دارند (صرف نظر از اینکه از رژیم غذایی سرخپوشان، گیاهی یا مدیترانه‌ای پیروی می‌کنید). بنابراین، ادامه دهید و بشقاب خود را با این سوپرغذاها پر کنید – بدن شما بابت آن از شما تشکر خواهد کرد!

sitemap