خیا نجومبه 15 ساله ایندیانا جوانترین فارغ التحصیل کالج در تاریخ این ایالت خواهد شد.



یک واندرکایند واقعی

یک دانش آموز 15 ساله ایندیانا قرار است جوانترین فارغ التحصیل دانشگاهی در ایالت هوزیر شود – و او این کار را در حالی انجام داد که در همان زمان مدرک دبیرستان خود را دریافت کرد.

به گفته این دانشگاه، Khaya Njumbe مدرک لیسانس خود را در رشته مطالعات عمومی از دانشگاه ایندیانا شمال غربی در 8 مه دریافت خواهد کرد و آرزو دارد دکتر شود.

Khaya Njumbe جوانترین فردی در ایندیانا خواهد بود که از کالج فارغ التحصیل شده است. دانشگاه ایندیانا شمال غربی

Njumbe زمانی که تنها 12 سال داشت در IU Northwest شروع به تحصیل کرد و در کلاس‌های آنلاین و حضوری شرکت کرد و در عین حال فعالیت‌های فوق‌درسی مانند نواختن پیانو و یادگیری زبان چینی را انجام داد.

او در دانشگاه ثبت نام کرده بود در حالی که دوره های دو اعتباری را در دبیرستان چارتر قرن بیست و یکم در گری، ایند.

با این حال، پدیده جوان خود را به چالش کشید و از این فرصت استفاده کرد و به جایی رسید که هیچ دانشجویی قبل از او هرگز آن را ندیده بود، و او با اعتبار کافی برای کسب مدرک لیسانس خود را به پایان رساند.

نجومبه گفت: “من حدس می زنم بسیاری از مردم فکر می کنند که من متعجب هستم، فکر نمی کردم بتوانم این کار را انجام دهم.” “الان برای من کاملاً عادی است زیرا تا جایی که به یاد دارم، این تنها چیزی است که می دانستم.”

این بچه جوان پیش از این سه مدرک کاردانی در زیست شناسی، هنرهای آزاد و مطالعات عمومی را از Ivy Tech دریافت کرده است.

او در دانشگاه ثبت نام کرده بود در حالی که دوره های دو اعتباری را در دبیرستان قرن بیست و یکم چارتر در گری، هند می گذراند. دانشگاه ایندیانا شمال غربی

جک بلوم، استاد جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی در IU Northwest که به مدت 45 سال در دانشگاه تدریس می‌کند، گفت که نجومبه یک دانشجوی بی‌نظیر است.

می توانید روی او حساب کنید. او دانش آموز جدی است. او خواندن را انجام می دهد. بلوم به WGN9 گفت: او کارهای بزرگی تولید می کند.

سن Njumbe کسانی را در سراسر دانشگاه مجذوب خود کرده است.

او یک بار در حالی که در ورزشگاه مدرسه بسکتبال بازی می کرد به داشتن کارت شناسایی جعلی متهم شد و در کلاس با نوه یک استاد اشتباه گرفته شد.

از زمانی که او کودک بود، توانایی نجومبه در یادگیری به طور کامل برای والدینش به نمایش گذاشته شد. Khaya Njumbe / فیس بوک

والدین او، بلیندا و دیوید نجومبه، همیشه می دانستند که پسرشان با استعداد است.

این زوج به این رسانه گفتند که نجومبه کلماتی را که روی صفحه چشمک می زند از «فرزند شما می تواند بخواند» را بخواند. دی وی دی های 13 ماهگی.

نجومبه تا جایی که والدینش به یاد داشتند علاقه شدیدی به آموزش نشان داد و زمانی که 4 ساله بود در یک برنامه خواندن در IU Northwest ثبت نام کرد.

Njumbe زمانی که تنها 12 سال داشت در IU Northwest شروع به تحصیل کرد. Khaya Njumbe / فیس بوک

بلیندا نجومبه به دانشگاه گفت: «از 4 سالگی او گفت این مدرسه ای است که قرار است در آن برود.

مادرش گفت که او را برای چند سال در خانه آموزش داده است و مهم نیست که چقدر این مطالب پیشرفته بود، او می‌توانست آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و تمام سطوح کلاس را در چند ماه کامل کند.

اشتیاق نجومبه به دانش برای او “سرگرم کننده” بود، و حتی زمانی که او در مدرسه نبود، می خواست در حال یادگیری باشد.

این بچه جوان پیش از این سه مدرک کاردانی در زیست شناسی، هنرهای آزاد و مطالعات عمومی را از Ivy Tech دریافت کرده است. دانشگاه ایندیانا شمال غربی

من فقط ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کردم و سپس یوتیوب محتوای آموزشی بیشتری را توصیه می‌کرد و فقط روی ویدیوی بعدی کلیک می‌کردم، از ویدیو به ویدیو. و من فقط آن را به خاطر می‌آورم.» او گفت.

بلیندا نجومبه گفت هیچ چیز نمی تواند پسرش را از یادگیری باز دارد.

“چیزی به او وارد می شود. وقتی کلیک می کند، از رختخواب بلند می شود، باید برود و این کار را انجام دهد. اگر مشکل ریاضی باشد، نصف شب از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود.

برنامه‌های این پسر نابغه برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به دلیل قوانین کار تا 18 سالگی متوقف شد، اما او قصد ندارد سفر تحصیلی خود را متوقف کند.

نجومبه گفت که قصد دارد در حالی که برای دانشکده پزشکی آماده می شود، یک برنامه کارشناسی ارشد پیدا کند.

هدف او این است که تا 22 سالگی دکترای خود را در رشته مهندسی زیست پزشکی از IU Northwest بگیرد.

ترزا کاندی، مددکار اجتماعی مدرسه قرن 21، به WGN9 گفت: «آسمان برای او محدودیت است. “من می بینم که او دقیقاً همان کاری را که می خواهد انجام دهد و بیشتر انجام می دهد.”



منبع

sitemap