پرینتر سه‌بُعدی با قابلیت حفظ کیفیت بالا در حین چاپ تولید شد


پرینتر سه‌بُعدی با قابلیت حفظ کیفیت بالا در حین چاپ تولید شد

متخصصان فنی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده تجهیزات پرینت و چاپ، موفق به طراحی و ساخت پرینتر یا چاپ‌گر سه‌بُعدی با سرعت بالا و حفظ کیفیت چاپ در لحظه شدند.

حمیدرضا ربانی، کارشناس فنی و نماینده شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پرینت و چاپ‌گر، درگفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری آنا، ابتدا اطلاعاتی از مشخصات فنی محصول ارائه کرد و گفت: پرینترسه‌بُعدی جدید قابلیت افزایش سرعت چاپ با حفظ کیفیت و با سرعت 450 الی 600 میلی‌متر بر ثانیه، قابلیت چاپ دارد.

ربانی درباره مزیت فناورانه پرینتر‌های سه‌بُعدی توضیح داد: کالیبراسیون خودکار میز پرینت در حین، ابتدا و انتهای فرآیند پرینت، قابلیت فناورانه به‌کار رفته در این محصول است.

وی درخصوص کالیبراسیون خودکار میز پرینت، افزود: زمانی که فرآیند چاپ، آغاز می‌شود، میز پرینت به‌صورت خودکار بالا و پائین می‌رود  و با توجه به نقشه برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های روی سطح میز ، بهترین کیفیت چاپ، از دستگاه خارج می‌شود.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان درخصوص تجاری‌سازی و فروش این محصول گفت: بیشتر مخاطبین هدف این محصول، شرکت‌های فعال در زمینه چاپ و بسته‌بندی هستند و جنس مخاطب پرینترهای سه‌بُعدی بیشتر B2B است.

وی ادامه داد: شرکت‌های مختلف کوچک و بزرگ تولیدکننده تجهیزات پزشکی و صنعتی برای فعالیت‌های مربوط به مدل‌سازی و ساخت نمونه، از این پرینتر، استفاده می‌کنند.

ربانی، به کاربرد این محصول برای قطعاتی که نیازی به استحکام بالایی ندارند اشاره کرد و افزود: پرینترهای سه‌بُعدی، بیشتر برای تولید قطعات نیمه‌صنعتی که به مدل‌سازی نیاز دارند و استحکام بالایی ندارند همچون قطعاتی صنعت رباتیک، استفاده می‌شود.

نماینده شرکت تولیدکننده پرینتر‌های سه‌بُعدی به فرآیند ریخته‌گری برای تبدیل قطعات به فلز اشاره کرد و ادامه داد: از طریق فرآیند ریخته‌گری دقیق، توسط این دستگاه می‌توان، جنس بدنه قطعات را به فلز محکم تبدیل کرد.

sitemap