۲۳ ساله‌های فوتبال ما کجا هستند؟/بله آقای تاج! حال فوتبال ما با ستاره‌های ازبکستانی خوب است 


۲۳ ساله‌های فوتبال ما کجا هستند؟ بله آقای تاج! حال فوتبال ما با ستاره‌های ازبکستانی خوب است 

بسیاری از کارشناسان و حتی هواداران پرسپولیس عقیده دارند اگر اورونوف نبود تا حالا استقلال قهرمان لیگ برتر شده بود. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اورونوف در قائمشهر دو گل زیبا و حساس برای پرسپولیس زد و تیمش را ۱۰ نفره برنده کرد. به جرات می‌توان این ستاره جوان ازبکستانی را بهترین بازیکن نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران دانست. بازیکنی که خیلی‌ها می‌گویند جواد نکونام و استقلال به هر دلیلی او را نخواستند و به طور اتفاقی سر از پرسپولیس درآورد. گل‌های اورونوف باعث شده تا هواداران پرسپولیس سر شوق بیایند و تیمشان همچنان مدعی کسب عنوان قهرمانی باقی بماند در حالی که همچنان بازی‌های استقلال حداقل روی کاغذ ساده‌تر به نظر می‌رسد. 

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در اظهار نظری جالب توجه گفته حال فوتبال ما خوب است، اما دقیقاً نمی‌دانیم او بر اساس چه متر و معیاری چنین جمله‌ای را بر زبان آورده است. اگر منظورش شوق و هیجان هواداران پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر است که باید گفت این روز‌ها بهترین بازیکنان ایران دو ازبکستانی هستند که انگار از برزیل آمده‌اند و سطح فوتبالشان از همه فوتبالیست‌های ایرانی بالاتر است.

مهدی تاج حتماً بهتر از ما می‌داند که سال‌هاست در فوتبال ایران خبری از زمین‌های خاکی، پایگاه‌های استعدادیابی و آکادمی‌های خوب برای فوتبال پایه نیست و تقریباً هیچ باشگاهی به سمت بازیکن‌سازی نمی‌رود. در فوتبالی که دلال‌ها حرف اول و آخر را می‌زنند قطعاً به سود این جماعت نیست که کار بازیکن‌سازی از باشگاه‌ها انجام شود و در واقع نان دلال‌ها در همین وضعیت فعلی است.

۲۳ ساله‌های فوتبال ما کجا هستند؟/بله آقای تاج! حال فوتبال ما با ستاره‌های ازبکستانی خوب است  

خروجی کار هم درخشش ستاره‌های ازبکستانی و البته بعضی از بازیکنان عراقی در ترکیب تیم‌های لیگ برتری است. همین هفته علی یوسف مهاجم صنعت نفت آبادان یک گل بسیار دیدنی زد و اورونوف هم با گل‌های خود پرسپولیس را از جهنم قائمشهر نجات داد. دیگر بازیکن ازبکستانی یعنی ماشاریپوف هم با یک شلیک خوب قفل دروازه ذوب آهن را باز کرد تا در نهایت با گل یک خارجی دیگر یعنی بلانکو استقلال به صدر جدول برگردد.

همه اینها در حالی است که کمتر استعداد خوبی را در فوتبال کشورمان می‌بینیم و انگار باشگاه‌ها دیگر دوست ندارند به سمت کشف بازیکنان جوان و با استعداد بروند. استون اورونوف یک ستاره ۲۳ ساله است که با پیراهن تیم ملی ازبکستان و نوبهار کشورش دروازه تیم‌های ایرانی را باز کرده بود، اما سوال ما از مهدی تاج این است که ۲۳ ساله‌های فوتبال ما کجا هستند؟ فوتبال ایران در دوره ریاست شما و حتی قبل از آن چند اورونوف تربیت کرده و چطور شد که تیم امید را به رضا عنایتی دادید تا در عرض یک ماه در دو تورنمنت حذف شویم؟ بله آقای تاج حال فوتبال ما خوب است، اما فقط از نظر شما! کافی است همین مورد را به نظرسنجی بگذارید تا ببینید مردم چه دیدگاه متفاوتی نسبت به شما دارند.

sitemap