مسجد الغدیر دانشگاه آزاد کرمانشاه آماده استقبال از روزه‌داران


با برگزاری آیین غبارروبی صورت گرفت؛

همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان مسجد ۹۰۰ متر مربعی الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه غبارروبی و آماده استقبال از روزه‌داران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان آیین غبارروبی مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار و در این مراسم از خدام مسجد، نفرات برگزیده مسابقات اعیاد رجبیه و کسانی که نام آن‌ها علی و جواد بود، تجلیل شد.

این آیین بنا به سنت هرساله روز‌های پایانی ماه شعبان و با عنوان آیین غبارروبی مساجد در سراسر کشور و در فضایی معنوی همراه با عطر گلاب و ذکر صلوات برگزار می‌شود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز به همت استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و در مسجد الغدیر دانشگاه برگزار شد.

مسجد الغدیر دانشگاه آزاد کرمانشاه آماده استقبال از روزه‌داران

فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امین معظمی گودرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، معاونان، مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان در این مراسم معنوی حضور داشتند.

در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی شامل تلاوت روزانه قرآن کریم، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، دوره تفسیر قرآن کریم ویژه استادان و کارکنان و مراسم احیای شب‌های قدر با محور مسجد الغدیر برگزار می‌شود.

 مسجد الغدیر واحد کرمانشاه در مرکز مجتمع دانشگاهی و به منظور امکان دسترسی یکسان تمام قسمت‌ها و ساختمان‌های دیگر قرار دارد و معماری آن برگرفته از معماری سنتی اسلامی و ایرانی است.

از ویژگی‌های معماری مسجد الغدیر واحد کرمانشاه می‌توان نمای مدور آن به نشانه عالم گیتی و خداوند متعال در مرکزیت این عالم نام برد.

مسجد الغدیر دانشگاه آزاد کرمانشاه آماده استقبال از روزه‌داران

این مسجد با مساحت ۹۰۰ متر مربع سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید و استفاده از نقوش هندسه اسلیمی و آیات قرآنی با استفاده از کاشی هفت رنگ در این مسجد، زیبایی چشم نوازی به آن داده که برای نمازگزاران آرام‌بخش است.

حکاکی اسامی چهارده معصوم روی حفاظ شبستان زنانه این مسجد از دیگر مشخصات معماری زیبا و جذاب آن است، استفاده از ایوان در طبقات نیز الهام گرفته از ایوان مساجد سنتی معماری ایرانی و اسلامی است با این توضیح که مسجد الغدیر واحد کرمانشاه دارای گنجایش ۴۵۰ نمازگزار در دو شبستان مردانه و زنانه است.

انتهای پیام/

sitemap