فواید ورزش برای بهبود کیفیت زندگی


وقتی نوبت به جوان ماندن، سرزنده و سالم ماندن می رسد… سن فقط یک عدد است! راز واقعی برای حفظ جوانی ما واقعاً چندان محرمانه نیست – همه چیز در مورد فعال ماندن است. حقیقت این است که ورزش می تواند تفاوت در نحوه تجربه زندگی با افزایش سن ایجاد کند. با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی دستخوش تغییراتی می شود، اما این بدان معنا نیست که ما باید کاهش توانایی های فیزیکی یا کیفیت کلی زندگی خود را بپذیریم. در حقیقت، فعالیت بدنی منظم نشان داده شده است که یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با اثرات پیری و تقویت شادابی است. از بهبود تحرک و قدرت گرفته تا افزایش سطح انرژی و افزایش رفاه ذهنی، ورزش مزایای بسیاری را برای افراد مسن ارائه می دهد. و خبر خوب این است که ما همه چیز را به اشتراک می گذاریم فواید ورزش برای کیفیت زندگی، از جمله اینکه چگونه می تواند به سلامت کلی کمک کند… در هر سنی!

مربوط: 7 ماده مغذی ضروری برای حمایت از طول عمر (مهم نیست چند ساله باشید)

فواید ورزش برای کیفیت زندگی

شماره 1 تحرک بهبود یافته

اگر در حال تجربه هستید سفتی مفصل، ضعف عضلانی یا کاهش انعطاف پذیری، شما تنها نیستید. اینها چالش های رایجی هستند که بسیاری از سالمندان با افزایش سن با آنها مواجه می شوند. با این حال، ورزش منظم یکی از موثرترین راه ها برای مبارزه با این مسائل و حفظ یا حتی بهبود تحرک شماست! با ادغام کشش های ساده یا حرکات آگاهانه را وارد برنامه روزانه خود کنید (با تمریناتی مانند یوگا و پیلاتس) می توانید به تدریج انعطاف پذیری و دامنه حرکتی خود را افزایش دهید و در عین حال آرامش و کاهش استرس را تقویت کنید – برد-برد!

مربوط: آموزش تحرک چیست و چرا بسیار مهم است؟

#2 افزایش تراکم استخوان

آیا می دانستید که با افزایش سن، استخوان های ما به طور طبیعی شکننده تر و مستعد شکستگی می شوند؟ در واقع، پس از 30 سالگی، زمانی که بیشتر به دست می آورند اوج توده استخوانی، ما شروع به از دست دادن بیشتر از به دست آوردن می کنیم. تا سن 50 سالگی، از هر دو زن، یک نفر و از هر پنج مرد، یک نفر دچار شکستگی یا شکستگی استخوان می شود پوکی استخوان. با این حال، ورزش – به طور خاص، ورزش های تحمل وزن – یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با این است! پژوهش نشان داده است که ورزش های تحمل وزن مانند پیاده روی، دویدن و تمرینات قدرتی می توانند به طور قابل توجهی تراکم استخوان را افزایش داده و خطر شکستگی را در افراد مسن کاهش دهند. یک مطالعه دیگر دریافتند که زنان یائسه ای که به طور منظم ورزش های تحمل وزن انجام می دادند، تراکم استخوان بیشتری در ستون فقرات و لگن، دو محل رایج شکستگی های ناشی از پوکی استخوان، داشتند.

شماره 3 کاهش خطر سقوط

متأسفانه، زمین خوردن یکی از دلایل اصلی آسیب و از دست دادن استقلال در میان سالمندان است 1 در 4 (14 میلیون) سالمندان گزارش می دهند که هر سال سقوط می کنند. با این حال، این نباید شما باشید! با انجام ورزش منظم، می توانید قدرت، ثبات و هماهنگی خود را بهبود بخشیده و خطر سقوط یا آسیب را کاهش دهید.

#4 قدرت بهبود یافته

صحبت از قدرت، تمرین منظم ابزاری قدرتمند برای ایجاد و حفظ قدرت عضلانی، به ویژه با افزایش سن. با افزایش سن، به طور طبیعی توده عضلانی و قدرت خود را از دست می دهیم، وضعیتی که به آن معروف است سارکوپنی. با این حال، درگیر شدن در تمرینات تقویتی (چه استفاده از وزن بدن خود و چه شامل انواع مختلف تجهیزات مانند وزنه یا نوارهای مقاومتی) می تواند به مبارزه با این کاهش ناشی از افزایش سن و بهبود قدرت و سرزندگی کلی کمک کند.

شماره 5 افزایش انرژی

درست است، با حرکت بیشتر، در واقع می توانید انرژی بگیرید! پژوهش پیوسته نشان داده است که فعالیت بدنی منظم با افزایش سطح انرژی و کاهش احساس خستگی همراه است. چه پیاده‌روی سریع در طبیعت و چه با فشار دادن به بازی در تمرین FitOn، انرژی یک امتیاز بزرگ برای ورزش برای بهبود کیفیت زندگی است. ورزش علاوه بر افزایش جریان خون و حمایت از خواب، به ترشح اندورفین، طبیعی بدن ما، کمک می کند هورمون های احساس خوب، که به افزایش خلق و خو و انرژی کمک می کند.

چگونه حرکات بیشتری را در روز خود تطبیق دهیم

پیاده روی روزانه

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین، در دسترس‌ترین و مؤثرترین شکل‌های ورزشی است که به راحتی می‌توان آن را در برنامه روزانه‌تان ادغام کرد. این که آیا یک مدیتیشن پیاده روی، قدم زدن در اطراف محله خود یا پارک کردن دورتر از مقصدتان، هر قدم مهم است. هدفی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد، خواه تعداد معینی قدم باشد یا دقیقه، و به آن پایبند باشید. برای پاسخگویی بیشتر، یک دوست در حال قدم زدن را بگیرید و او را به چالش بکشید تا به شما بپیوندد!

مربوط: آنچه باید در مورد پیاده روی برای تناسب اندام بدانید

تمرین مقاومتی را در برنامه خود بگنجانید

برای بهبود قدرت، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان، و حفظ توده عضلانی، ترکیب تمرینات تمرین مقاومتی وارد کردن برنامه تمرینی خود می تواند به شدت به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. دو تا سه روز تمرین مقاومتی در هفته را هدف قرار دهید، ترکیبی از تمرین‌هایی که تمام بدن شما را هدف قرار می‌دهند (مانند اسکات، لانژ، فشار و پلانک). در صورت نیاز خود را تغییر دهید یا با وزنه های سبک یا به چالش بکشید نوارهای مقاومت!

برای شروع آماده اید؟ در اینجا چند تمرین عالی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

تناسب اندام عملکردی را در نظر بگیرید

تمرینات تناسب اندام عملکردی حرکات روزمره را برای بهبود قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی تقلید می کنند. نه تنها می تواند این نوع تمرینات به شما کمک می کنند تا سالم و متحرک بمانید، اما همچنین می توانند به بهبود توانایی شما در انجام کارهای روزانه با سهولت و اطمینان کمک کنند. خواه پیاده‌روی سنگین برای تقلید حمل مواد غذایی سنگین به خانه باشد، یا ددلیفت برای بهبود قدرت و تحرک زمانی که خم می‌شوید تا کفش‌هایتان را ببندید یا چیزی را از روی زمین بردارید، تناسب اندام عملکردی می‌تواند به شما کمک کند با افزایش سن قوی و مستقل بمانید. .

در اینجا چند تمرین FitOn وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

مربوط: مزایای تناسب اندام عملکردی برای بهبود زندگی روزمره

استرس را از بین ببرید و با تمرینات کم‌تأثیر پایه‌گذاری کنید

مزایای ورزش های کم تاثیر مانند تای چی، یین یوگا و کشش های ملایم بی پایان است. از کاهش استرس گرفته تا بهبود خواب، و افزایش تحرک، شامل این تمرینات در رژیم هفتگی (یا روزانه!) شما یک راه ساده برای بهبود کیفیت زندگی شما در هر سنی است.

در اینجا برخی از موارد دلخواه FitOn ما آمده است:

راه خود را برای بهبود کیفیت زندگی تمرین کنید!

صرف نظر از سن شما، ورزش یکی از بهترین راه ها برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت کلی شما است. از بهبود تحرک، قدرت و سطوح انرژی گرفته تا کاهش خطر سقوط و آسیب، تا حمایت از همه فعالیت‌هایی که در زندگی روزمره خود انجام می‌دهیم، حرکت بیشتر فواید بی‌پایانی دارد. خواه برای پیاده روی روزانه کفش های کتانی خود را ببندید، از جمله تمرین مقاومتی در رژیم خود، یا امتحان کردن چیزی سرگرم کننده و کاربردی مانند تای چی، چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و ثابت بمانید! و حتی اگر در ورزش کردن کاملاً جدید هستید، هرگز برای شروع به بهره‌گیری از مزایای ورزش دیر نیست. بنابراین، حرکت کنید!



منبع

sitemap