ورزش اندورفین: علم در مورد اینکه چرا ورزش شما را خوشحال می کند


همه ما در مورد “بالا بودن دونده” و افزایش خلق و خوی که پس از یک تمرین خوب اتفاق می افتد شنیده ایم. اما ورزش چیست که به ما احساس خوبی می دهد؟ پاسخ در ارتباط بین فعالیت بدنی و مواد شیمیایی مغز ما، به ویژه ترشح اندورفین نهفته است. پیش از این، با علم پشت شادی ناشی از ورزش آشنا شوید، توضیح دهید که چگونه ورزش باعث ایجاد این مواد شیمیایی حس خوب می شود و مزایای سلامت روانی چشمگیر اضافه کردن فعالیت بدنی منظم به برنامه روزانه شما.

مرتبط: تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش چقدر برای سلامت روان موثر است

اثر اندورفین

اندورفین انتقال دهنده های عصبی، موادی هستند که سیگنال هایی را از یک نورون به نورون دیگر منتقل می کنند. آنها نقش کلیدی در سیستم پاداش بدن دارند و اغلب به عنوان مسکن های طبیعی به دلیل توانایی آنها در تسکین درد و استرس شناخته می شوند. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما تولید اندورفین را افزایش می دهد که منجر به طیفی از احساسات مثبت، از خلق و خوی بالا گرفته تا کاهش استرس و اضطراب می شود.

چگونه ورزش باعث ترشح اندورفین می شود

فعالیت بدنی

اندورفین در پاسخ به استرس فیزیکی ناشی از ورزش آزاد می شود. این روش بدن برای به حداقل رساندن ناراحتی و به حداکثر رساندن عملکرد است. پژوهش نشان می دهد که هر چه بیشتر ورزش کنید، بدنتان اندورفین بیشتری تولید می کند.

شدت مهم است

مطالعات نشان می دهد که تمرینات شدیدتر، مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) یا تمرینات هوازی شدید، به ویژه در افزایش سطح اندورفین موثر هستند. را مرور کنید دسته بندی FitOn HIIT برای تمرینات نامحدود رایگان HIIT که به روال تناسب اندام شما اضافه می شود. دیگر اشکال ورزش که می تواند به ترشح اندورفین کمک کند، پیاده روی، پیاده روی و رقص با قدرت.

عوامل روانشناسی

رضایت از رویارویی با چالش های فیزیکی و دستیابی به اهداف نیز می تواند در ترشح اندورفین نقش داشته باشد.

فواید ورزش اندورفین برای سلامت روان

بهبود خلق و خو

همه ما می دانیم که پس از یک تمرین خوب، این احساس “دونده بالا” است و این به لطف ترشح اندورفین است! آندورفین های بعد از تمرین می تواند منجر به بهبود خلق و خوی شود و احساس شادی ایجاد کند.

کاهش استرس

تحقیقات نشان داده است که ورزش منظم می تواند کمک کننده باشد حمایت از تاب آوری عاطفی در برابر استرس حاد. قرار دادن فعالیت بدنی منظم در برنامه روزانه خود، چه پیاده روی وسط روز یا یک تمرین بعد از تمرین، یک عادت عالی برای کمک به مدیریت استرس های روزانه است.

تسکین اضطراب و افسردگی

تمرین منظم مشخص شده است که اثرات درمانی بر افرادی که از اضطراب و افسردگی رنج می برند، تا حدی به دلیل ترشح اندورفین است. خارج از ترشح اندورفین، ورزش منظم نیز به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند و راه سالم تری برای مقابله با عوامل استرس زا ارائه می دهد.

بهبود خواب

خواب کافی برای حمایت از سلامت روان ضروری است و فعالیت بدنی منظم می تواند یکی از راه های حمایت از خواب با کیفیت بهتر باشد. اثر آرام بخش اندورفین می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند پژوهش نشان می دهد که ورزش می تواند به افزایش طول مدت خواب و کیفیت خواب کمک کند.

افزایش رفاه با ورزش

ارتباط بین ورزش و شادی توسط علم به خوبی تأیید شده است. ترشح اندورفین و سایر مواد بیوشیمیایی مفید در طول فعالیت بدنی می تواند به بهبود خلق و خو، کاهش استرس و حمایت از سلامت روان کمک کند. همانطور که ما به درک بیشتر در مورد اینکه چگونه ورزش بر شیمی مغز ما تأثیر می گذارد، یک چیز واضح است: گنجاندن فعالیت بدنی منظم در برنامه های روزمره ما یک عنصر کلیدی برای زندگی شادتر و سالم تر است.



منبع

sitemap