نسل جدید انسولین کیفیت زندگی بیماران دیابتی را افزایش می‌دهد


نسل جدید انسولین کیفیت زندگی بیماران دیابتی را افزایش می‌دهد

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه استفاده از نسل جدید انسولین می‌تواند کیفیت زندگی بیماران دیابتی را افزایش دهد، اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای برای این دارو ضروری است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر کامران نیکوسخن با تاکید بر عدالت در دسترسی همه بیماران دیابتی به داروهای مورد نیاز اظهار داشت: دیابت، یک بیماری پیچیده‌ است که بسترساز بیماری‌های زیادی می شود و به همین دلیل راه‌های زیادی نیز برای درمان دیابت وجود دارد.

این متخصص غدد با بیان اینکه روش درمان برای هر بیمار دیابتی با بیمار دیگر دیابتی تفاوت دارد، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بگوییم هر بیمار دیابتی که به ما مراجعه کرد با یک روش درمان می‌شود.

وی اظهار داشت: داروهایی که در زمینه دیابت وجود دارد به صورت خوراکی و تزریقی و با توجه به شرایط خاص هر بیمار تجویز می شود.

نیکوسخن تصریح کرد: در سال‌های اخیر مطالعات زیادی در حوزه داروهای دیابتی انجام و اتفاقات مهمی در روش درمان بیماران دیابتی ایجاد شده و حتی داروهای جدیدی به خانواده داروهای دیابتی پیوسته‌اند، تا ۱۰ سال پیش، یک راهکار مشخص وجود داشت و همه درمان‌ها به یک شکل انجام می‌شد، در حالی که اکنون هر دیابتی باید درمان خودش را داشته باشد.

به گفته وی، بیماران دیابتی باید به گزینه‌های درمانی دسترسی داشته باشند و برای این موضوع چند هدف ‌داریم اول آنکه بتوانیم دیابت را مدیریت تا از عوارض دیابت جلوگیری کنیم، چراکه خطرناک‌تر از خود دیابت، عوارضی است که دیابت به همراه می‌آورد.

sitemap