سنا تعطیلات زمستانی برای کمک به اوکراین را به دلیل خروج جت های مجلس نمایندگان به تعویق انداخت



چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، روز پنجشنبه گفت که مجلس را در تعطیلات برنامه ریزی شده خود نگه می دارد تا لایحه کمک های اضافی به اوکراین و افزایش امنیت مرزی ایالات متحده را نهایی و در مورد آن رأی گیری کند.

شومر (D-NY) اعلام کرد که سنا را روز دوشنبه به جلسه فراخواند و آنها را تا زمان رای‌گیری در مورد بسته هزینه‌های تکمیلی «هرچند که باشد» در آنجا نگه می‌دارد – علی‌رغم اینکه برخی جمهوری‌خواهان به تمسخر می‌پردازند که جدول زمانی رهبر دموکرات یک رویا بود.

مذاکره کنندگان از هر دو طرف در تلاش برای رسیدن به مصالحه در مورد مسائل مهاجرت بوده اند، که جمهوری خواهان اصرار دارند که قبل از هرگونه کمک بیشتر به اوکراین اجباری است.

شومر در سخنرانی خود گفت: «در چند روز گذشته، مذاکرات در مورد مسیری برای تکمیل تکمیل امنیت ملی پیشرفت خوبی داشته است.

اگر فکر می کنیم چیزی مهم و فوری است، باید بمانیم و کار را انجام دهیم. مطمئناً این مورد در مورد مکمل نیز صادق است.»

چاک شومر به امید نهایی شدن توافق در مورد اوکراین، تعطیلات زمستانی را به تعویق می اندازد. مایکل بروچشتاین/SOPA Images/Shutterstock

برخی از جمهوری خواهان متقاعد نشده بودند که توافقی می تواند تا پایان سال به دست آید، به دلیل پیچیدگی های کنار هم قرار دادن متن قانون، علیرغم اینکه مذاکره کنندگان از پیشرفت در یک چارچوب حمایت می کردند.

سناتور جان کورنین (تگزاس) در مورد هدف شومر به CNN گفت: «او در حال خواب دیدن است. از طریق معامله هفته بعد.

سناتور لیندسی گراهام (R-SC)، یکی از حامیان سرسخت اوکراین، به Punchbowl News گفت: «می‌توانستم کمتر اهمیت بدهم. من به دنبال نتایج هستم، نه جدول زمانی. هیچ متن قانونی وجود ندارد.»

مایک جانسون آماده بود تا هفته آینده با مجلس تماس بگیرد، اما اگر توافقی در چشم نیست، نمی‌خواهد این کار را انجام دهد. رویترز

در سمت مجلس، بسیاری از قانونگذاران پس از رای گیری صبح پنجشنبه به مناطق محل سکونت خود رفته بودند، در حالی که قرار نیست مجلس تا 9 ژانویه دوباره تشکیل جلسه دهد.

شومر گفت که از مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان خواسته است تا مخالفت قبلی خود با حفظ قانونگذاران در دی سی تا زمانی که سنا بتواند کار خود را بر روی این لایحه تکمیل کند، تجدید نظر کند.

“میشه برگردیم؟” جانسون روز سه شنبه در جریان یک رویداد وال استریت ژورنال گفت: “من برای مدت نامحدودی اینجا خواهم ماند، اما نمی دانم که همه همکاران ما قادر به انجام این کار خواهند بود.”

زیربنای مذاکرات شکاف عمیقی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر نحوه رسیدگی به پناهجویانی است که از مرزهای جنوب غربی سرازیر می شوند.

بر اساس داده های گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، در طول سال مالی 2023، بیش از 2.47 میلیون برخورد در امتداد مرز مکزیک گزارش شد که بیش از 240000 مهاجر در ماه اکتبر دستگیر شدند.

پرزیدنت بایدن در این هفته فشار بر جمهوری خواهان را افزایش داد تا بسته تکمیلی در مورد اوکراین را تصویب کنند. رویترز

هنگامی که مهاجران در مرز درخواست پناهندگی می کنند، معمولاً به بسیاری از آنها برای تاریخ دادگاه مدارک داده می شود و سپس به ایالات متحده رها می شوند.

جمهوری خواهان برای محدود کردن هجوم پناهجویان به نوعی اقتدار فشار آورده اند، که مترقیانی را که معتقدند ایالات متحده موظف به پذیرش آنها است، در رتبه بندی قرار داده است.

اخیراً، کاخ سفید مشارکت خود را در مذاکرات افزایش داده و گزارش شده است که جف زینتز، رئیس ستاد کارکنان خود را برای شرکت در گفتگوهای رهبری سناتور کریس مورفی (D-Conn.) و جیمز لنکفورد (R-Okla) اعزام کرده است.

واشنگتن پست گزارش داد، کاخ سفید آمادگی خود را برای اخراج مهاجران بدون بررسی پناهندگی تحت شرایط خاص، زمانی که سطح عبور روزانه بسیار بالاست، به مقامات مرزی اعلام کرده است.

آنها همچنین بنا به گزارش‌ها، گسترش بازداشتگاه‌ها و تشدید اخراج‌ها را برای آرام کردن جمهوری‌خواهان مطرح کرده‌اند.

پرزیدنت بایدن بدون تایید جزئیات توافق، علناً اعلام کرد که قبلاً پیشنهاد مصالحه ای به جمهوری خواهان داده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این هفته از قانون‌گذاران درخواست کرد که به کشور جنگ‌زده او سلاح‌های بیشتری برای دفع مهاجمان روسی بدهند. سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

به نظر می رسد که این امر برای برخی از دموکرات ها خوشایند نیست.

سناتور باب منندز اخیراً متهم شده است: “واقعا شرم آور است که رئیس جمهور بایدن و دولتش به فکر فروختن مهاجران و پناهجویان برای آرام کردن جمهوری خواهان افراطی هستند که امنیت ملی ما و متحدان ما را به خطر می اندازند فقط برای کسب یک امتیاز سیاسی.” D-NJ) در بیانیه ای سه شنبه خشمگین شد.

“ما [Democrats] باید یک ائتلاف تشکیل دهد [for the 2024 election]نماینده پرامیلا جایاپال (D-Wash.) پنجشنبه به CNN گفت. «این ائتلاف شامل تعداد زیادی از رای دهندگان جوان است. این شامل بسیاری از رای دهندگان مهاجر و رنگین پوستان است. این موضوع مهاجرت برای آنها بسیار مهم است.»

با این حال، قانونگذاران نزدیک به مذاکرات اصرار دارند که پیشرفت هایی حاصل شده است.

ما می توانیم معامله را ببینیم. برای رسیدن به آنجا چیزهای زیادی برای رفتن داریم. اما من می توانم آن را ببینم.

آنها واقعاً در مورد برداشتن خودکار و نوشتن کلمات صحبت می کنند. سناتور الیزابت وارن (D-Mass.) بنابراین خیلی نزدیک است. به Punchbowl News گفت.

کریس مورفی یکی از مذاکرات پیشرو است که در تلاش برای دستیابی به یک معامله در مرز است، که نقطه گیر در مذاکرات در مورد اوکراین است. Bonnie Cash/UPI/Shutterstock

خود شومر اعتراف کرد که این «ممکن است یکی از سخت‌ترین چیزهایی باشد که ما مجبور به انجام آن بوده‌ایم»، اما افزود که «ما باید این کار را انجام دهیم».

لنکفورد گفت که “تا زمانی که روز روشن است به کار ادامه خواهد داد”، اما در مورد احتمال دستیابی به توافق به زودی با توجه به ماهیت “فوق العاده فنی” قانون مهاجرت مردد بود.

او پنج‌شنبه به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «در این مرحله، اگر همه چیز خیلی سریع به هم نرسد، به ژانویه منتقل می‌شود.»

جمهوری خواه اوکلاهومان افزود که “کاخ سفید تا کنون مایل نبوده که واقعاً موارد را به صورت مکتوب ارائه کند.”

بایدن ابتدا در ماه اوت از کنگره خواست 24 میلیارد دلار به اوکراین چراغ سبز بدهد. کنگره در بحبوحه جنگ داخلی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بر سر بودجه دولتی از انجام این کار خودداری کرد.

جیمز لنکفورد، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری‌خواه، هشدار داد که نوشتن زبان فنی توافق قبل از کریسمس دشوار خواهد بود. AP

سپس، در ماه اکتبر، بایدن برچسب قیمت را به بیش از 106 میلیارد دلار در بسته ای که شامل 61.4 میلیارد دلار برای اوکراین و همچنین بودجه برای اسرائیل، تایوان و مرز است، افزایش داد.

این هفته، او به جمهوری‌خواهان گفت که عدم تصویب الحاقیه، «هدیه کریسمس» به پوتین خواهد بود.

تا کنون، کنگره حدود 113 میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به این کشور جنگ زده اروپای شرقی را تصویب کرده است، اما هنوز تمام این پول خرج نشده است.

دولت این هفته یک بسته کمک نظامی 200 میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد، در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در اوایل این هفته به طور خصوصی به قانون‌گذاران گفت که احتمالاً کمک‌های اوکراین تا فوریه به طور کامل تمام نخواهد شد.





منبع

sitemap