جانسون قبل از تایید کمک به اوکراین خواستار “تغییر” مرزها شد



مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به کاخ سفید گفت تا زمانی که دولت بایدن و دیگر دموکرات‌های برجسته «تغییر تحول‌آفرین» در سیاست‌های مرزی آمریکا را نپذیرند، جمهوری‌خواهان هیچ کمک اضافی به اوکراین را تایید نخواهند کرد.

جانسون (R-La.) نامه ای عمومی در پاسخ به شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید (OMB) صادر کرد که روز دوشنبه به کنگره گفت: «ما برای تهیه تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین و به پایان رساندن منابع خواهیم داشت. تا پایان سال جاری میلادی تجهیزاتی را از ذخایر نظامی ایالات متحده تامین کند.

یانگ افزود: “هیچ ظرف جادویی بودجه برای برآورده کردن این لحظه وجود ندارد.” پول ما تمام شده است – و تقریباً وقت ما تمام شده است.

جانسون در پاسخ گفت که جمهوری خواهان از اواخر اکتبر، زمانی که پس از انتخابش به عنوان رئیس مجلس با مقامات کاخ سفید دیدار کرد، موضع خود را به وضوح اعلام کردند.

وی ادامه داد: «من توضیح دادم که بودجه تکمیلی اوکراین به تصویب تغییرات متحول کننده در قوانین امنیت مرزی کشورمان بستگی دارد و بعداً افزود: «آنچه در مرز اتفاق می افتد چیزی کمتر از یک فاجعه نیست.

رئیس مجلس جانسون خواسته های خود را در ازای کمک چراغ سبز به اوکراین مطرح کرد. گتی ایماژ

رئیس مجلس همچنین خواستار آن شد که کاخ سفید به قانونگذاران و مردم «پاسخ به سؤالات مکرر ما در این زمینه را بدهد: استراتژی دولت برای غلبه بر اوکراین. اهداف به وضوح تعریف شده و قابل دستیابی؛ شفافیت و پاسخگویی در قبال دلارهای مالیات دهندگان ایالات متحده سرمایه گذاری شده در آنجا؛ و چه منابع خاصی برای دستیابی به پیروزی و صلح پایدار مورد نیاز است.

جانسون گفت: «من مجدداً تأکید می‌کنم که رئیس جمهور بایدن باید تحقیقات نظارتی کنگره در مورد شکست دولت تا کنون در ارائه اهداف مشخص و مشخص و عدم ارائه به موقع تسلیحات ضروری را برآورده کند». مالیات دهندگان آمریکایی مستحق حسابداری کامل از نحوه خرج کردن کمک های نظامی و بشردوستانه قبلی ایالات متحده هستند.

جانسون در بازگشت به مرز جنوبی به سطوح بی سابقه مهاجرت غیرقانونی در دوره ریاست جمهوری بایدن، فشار متعاقب آن بر منابع محلی، هجوم مواد مخدر غیرقانونی و گزارش های بهره برداری گسترده از مهاجران توسط قاچاقچیان انسان اشاره کرد.

پرزیدنت بایدن در ماه سپتامبر از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید استقبال کرد. AP

سخنران در پایان گفت: «مرز باز ایالات متحده یک فاجعه غیر وجدان و ناپایدار است و ما مسئولیت اخلاقی داریم که اصرار کنیم این جنون فوراً متوقف شود.» دولت بایدن به جای تعامل با جمهوری خواهان کنگره برای بحث در مورد اصلاحات منطقی، واقعیت را نادیده گرفته و به جای آن تصمیم گرفته است در موضع گیری های سیاسی شرکت کند.

جانسون افزود: «ما آماده و مایل به همکاری با دولت بر روی یک بسته امنیتی مرزی قوی هستیم که از منافع مردم آمریکا محافظت می کند». اکنون زمان آن است که دولت به طور معناداری با ما تعامل کند.»

پرزیدنت بایدن در ماه اکتبر درخواست کمک مالی گسترده ای را اعلام کرد که شامل 61.4 میلیارد دلار برای اوکراین، 13.6 میلیارد دلار برای مرز، 14.3 میلیارد دلار برای اسرائیل و غیره بود.

جمهوری خواهان به رهبری جانسون بر تصویب لوایح جداگانه ای برای کمک به اسرائیل و اوکراین اصرار دارند و مجلس نمایندگان ماه گذشته اقدام قبلی را تصویب کرد.

با این حال، هزینه این اقدام از طریق کاهش هزینه‌ها، از جمله قانون کاهش تورم رئیس جمهور بایدن – که برای دموکرات‌ها غیرشروع است، پرداخت می‌شود.

در یک لحظه نادر از اتفاق آرا، به نظر می رسد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان و سنا از رویکرد جانسون حمایت کامل می کنند.

دموکرات ها 106 میلیارد دلار می خواهند— جمهوری خواهان مرز بسته می خواهند. تجارت همین است. سناتور میت رامنی (رامنی از یوتا) روز سه شنبه در توییتی نوشت، اما دموکرات های بی خبر می خواهند درباره لایحه مرز مذاکره کنند. قرار نیست اتفاق بیفتد. آیا مرز باز برای دموکرات ها مهمتر از اوکراین و اسرائیل است؟

حتی سناتور لیندسی گراهام (رئیس کالیفرنیا)، یکی از سرسخت ترین مدافعان اوکراین در میان جمهوری خواهان، به دموکرات ها هشدار داد که همکارانش با لایحه فعلی موافقت نخواهند کرد.

گراهام در جلسه استماع کمیته قضایی سنا در روز سه شنبه گفت: «در مورد اوکراین واقعاً قوی هستید. اما وقتی نوبت به مرز ما می رسد، شما در حال انجام یک بازی هستید که کمترین مقدار ممکن را برای انتخاب 10 یا 12 نفر از ما انجام می دهید. [Republicans] خاموش این اتفاق نمی افتد… تا زمانی که ما به ملت خود کمک نکنیم، هیچ کمکی به کشورهای دیگر که مستحق هستند، نخواهد بود.»

گراهام افزود: “ما در اینجا متحد هستیم.” ما در مورد اوکراین اختلاف نظر داریم، اما می‌توانم بگویم که دو سوم کنفرانس ما به بسته‌ای رای می‌دهند – از جمله کمک به اوکراین – اگر امنیت مرزی واقعی داشته باشد… من می‌دانم امنیت مرزی واقعی چگونه است… شما در حال انتخاب هستید. شما ملت خود را در معرض خطر قرار می دهید و پیامد آن برای جهان ویرانگر خواهد بود.»

یک معترض که خواستار کمک بیشتر به اوکراین است، تابلویی را در دست دارد که درباره عواقب آن در صورت پیروزی روسیه هشدار می دهد. Michael Brochstein/ZUMA Press Wire/SplashNews.com

سناتور جان کورنین (تگزاس) به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «من فکر می‌کنم در سناتور شومر و برخی از دوستان دموکرات ما سوء تفاهمی وجود دارد. به گزارش NBC، سناتور جان کورنین (R-Tx.) گفت.

این یک مذاکره سنتی نیست، جایی که ما انتظار داریم به یک مصالحه دوجانبه در مرز دست پیدا کنیم. این بهایی است که برای دریافت مکمل باید پرداخت شود.»

گزارش شده است که دموکرات‌ها به دنبال کاهش بسته مهاجرتی مورد نظر جمهوری‌خواهان بوده‌اند، که ظاهراً ناشی از نگرانی‌هایی است که در نتیجه چشم‌انداز یک توافق بزرگ‌تر برای اعطای عفو به برخی از مهاجران غیرقانونی و کسانی که به طور غیرقانونی در دوران کودکی به ایالات متحده آورده شده‌اند، آسیب خواهند دید.

مردمی که در تظاهرات این هفته، تابلوهایی را در دست دارند که از کمک به اوکراین در مقابل کاخ سفید حمایت می کنند. Michael Brochstein/ZUMA Press Wire/SplashNews.com

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D-NY) از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دعوت کرد تا در یک تماس ویدیویی بعدازظهر سه شنبه درخواست خود را با سناتورها ارائه کند.

علیرغم مقاومت جانسون در برابر کمک 106 میلیارد دلاری، او حمایت خود را از کمک بیشتر به اوکراین جنگ زده ابراز کرده است.

این سخنران هفته گذشته گفت: «البته، ما نمی توانیم به ولادیمیر پوتین اجازه راهپیمایی در اروپا را بدهیم. “و ما ضرورت کمک به آنجا را درک می کنیم.”





منبع

sitemap