بهترین ایده های خودمراقبتی برای تعطیلات تابستان امسال


مشغول انجام برنامه های سفر تابستانی هستید؟ به لطف هوای گرم، روزهای طولانی و PTO، تابستان بهترین زمان برای بستن چمدان و دور شدن است. اما، همه تعطیلات یکسان ایجاد نمی شوند. منظورم این است که، اجازه دهید با آن روبرو شویم، یک هفته با شوهر شوهرتان یا یک سفر طولانی مدت جاده ای با بچه هایتان کاملاً مظهر R&R نیست. در واقع، طبیعی است که بعد از تعطیلات احساس کنید که به یک تعطیلات نیاز دارید! را وارد کنید: تعطیلات مراقبت از خود. چه در حال سفر با هواپیما باشید، چه به جاده می‌روید یا برای اقامت برنامه‌ریزی می‌کنید، برنامه‌ریزی یک تعطیلات مراقبت از خود کاملاً ممکن است (و ضروری است) که به شما احساس تغذیه، استراحت و تجدید قوا بدهد. و برای شما خوش شانس است، ما فقط نقاط را می شناسیم.

تعطیلات خودمراقبتی چیست و چرا آنها در حال افزایش هستند؟

بله، تعطیلات خودمراقبتی وجود دارد. و نه، آنها فانتزی دور از ذهن نیستند که به زمان، پول یا منابع زیادی نیاز داشته باشند. مگر اینکه بخواهید در یک استراحت تفریحی که ما کاملاً از آن حمایت می کنیم، ولخرجی کنید! نکته این است که در اینجا هیچ قانون سختی وجود ندارد – تعطیلات خودمراقبتی شما می تواند به همان اندازه که می خواهید پیچیده یا ساده باشد! این به سادگی فرصتی برای شما است که سرعت خود را کم کنید و کمی برای خود وقت بگذارید (در حالی که در این فرآیند ذهن، بدن و روح خود را تغذیه می کنید).

با سطوح استرس فعلی در آمریکا (بیش از 50٪ از آمریکایی ها گزارش می دهند که در طول روز استرس را تجربه می کنند)، جای تعجب نیست که تعطیلات خودمراقبتی در حال افزایش است. با این اوصاف، زمان آن فرا رسیده است که وقت خود را با مداد در نظر بگیرید و خودتان را در اولویت قرار دهید. بخوان تا یاد بگیری!

مربوط: چالش 14 روزه مراقبت از خود

9 ایده برای تعطیلات مراقبت از خود که برای تابستان عالی هستند

شماره 1 با یک سفر پیاده روی در پارک ملی در طبیعت گم شوید

آیا هنگام حرکت بدن خود در طبیعت بهترین احساس را دارید؟ برای تعطیلات پیاده روی به پارک ملی مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید – ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما نیاز دارید! در حالی که یک منظره زیبا همیشه یک امتیاز است، بستن چکمه ها و غوطه ور شدن در آفتاب، طبیعت و منظره منظره، فواید ذهنی و جسمی زیادی دارد. بر اساس انجمن روانشناسی آمریکاثابت شده است که بودن در طبیعت فواید سلامت شناختی دارد و حتی ممکن است شادی را بهبود بخشد.

برخی از بهترین (و زیباترین) پارک های ملی برای پیاده روی عبارتند از:

  • پارک ملی یلوستون
  • پارک ملی یوسمیتی
  • پارک ملی ردوودز
  • پارک ملی صهیون
  • پارک ملی یخچال

اما مطمئناً با این لیست احساس محدودیت نکنید – در هر مقصد پیاده روی از مزایای مشابهی برخوردار خواهید شد!

شماره 2 اسنورکل در مناطق استوایی هاوایی

فقط شما و آبی بزرگ – بسیار آرام به نظر می رسد، درست است؟ سفری به مناطق استوایی رزرو کنید و همه چیزهایی که هاوایی ارائه می دهد را تجربه کنید! علاوه بر مزایای افزایش خلق و خوی نور خورشید، رزرو تعطیلات غواصی در مناطق گرمسیری راهی عالی برای نشان دادن مراقبت از خود است. برای شروع، غواصی یک راه عالی برای به دست آوردن مزایای ورزش بدون احساس ورزش کردن است. مقداری کالری سوزانده می‌شوید، از مزایای ورزش هوازی غوطه‌ور می‌شوید و از سلامت قلب و عروق خود حمایت می‌کنید. به علاوه، سر خوردن روی شن‌های سفید در دریایی از آب شفاف برای سلامت روان و سطح استرس شما بسیار شگفت‌انگیز است. فقط خود را تصور کنید که آزادانه زیر صدای کوبنده امواج هاوایی با منظره ای نزدیک و شخصی از صخره های مرجانی، لاک پشت های دریایی و زیباترین ماهی های جهان شناور هستید. مائویی، اوآهو، کاوائی… شما نمی توانید اشتباه کنید. ما در حال حاضر آرام شده ایم!

واقع در جزیره آرام Lānaʻi، هاوایی، این عقب نشینی رفاه سنسی اگر به دنبال یک تجربه لوکس با هر چیزی که می توانید برای ذهن، بدن و روح خود نیاز داشته باشید، ارزش دیدن را دارد.

#3 در مزایای تعطیلات در چشمه های آب گرم حمام کنید

اگر عاشق یک حمام حباب یا نمک خوب اپسوم هستید، تعطیلات در چشمه های آب گرم بهترین راه فرار است – حتی در ماه های تابستان. مثل نسخه طبیعت از یک آغوش گرم است. و با وجود تالاب آبی ایسلندی مد روز در اینستاگرام، برای بهره مندی از مزایای چشمه های آب گرم نیازی به جت ست ندارید! در واقع، چشمه های آب گرم در سرتاسر ایالات متحده وجود دارد – ممکن است یکی نزدیک تر از آنچه فکر می کنید وجود داشته باشد!

در اینجا برخی از چشمه های آب گرم برای تعطیلات خود مراقبتی وجود دارد:

  • چشمه های آب گرم دانتون در کلرادو
  • چشمه های آب گرم ویر کریک در آیداهو
  • چشمه های آب گرم Mystic در یوتا
  • پارک ملی هات اسپرینگز در آرکانزاس
  • چشمه های رعد و برق در گرجستان

شماره 4 با یوگا عقب نشینی کنید

بیایید با آن روبرو شویم – عقب نشینی یوگا است همیشه یک ایده خوب. و از آنجایی که برنامه های تابستانی منعطف تر هستند، اکنون زمان مناسبی است که ذن خود را آماده کنید و در نهایت تعطیلات خود مراقبتی را رزرو کنید! همچنین لازم نیست که یک یوگی حرفه ای باشید. در واقع، حتی اگر هرگز یوگا انجام نداده اید، می توانید از این عقب نشینی ذهن و بدن بهره مند شوید. در حالی که این یک فرصت عالی برای تعمیق تمرین شما است، استراحت های یوگا اغلب حول محور شفای کل بدن است. این فرصتی است که توجه خود را به درون خود معطوف کنید، به خود فکر کنید و از منطقه راحتی خود خارج شوید. در حالی که هر استراحت متفاوت است، مدیتیشن، ژورنال، و سم زدایی با غذای سالم، و اغلب نیز شامل می شود. همانطور که گفتیم – شفای ذهن، بدن و روح!

به علاوه، بیشتر استراحتگاه‌های یوگا در مناطق زیبا و منزوی واقع شده‌اند (به این معنی که می‌توانید تحریکات شهر را با اثرات تسکین‌دهنده طبیعت عوض کنید). و اگر باشد واقعا در یک مکان دور، حتی ممکن است مزایای سم زدایی دیجیتال اجباری را تجربه کنید! یک جایزه اضافه شده؟ شما با افراد همفکر ارتباط برقرار خواهید کرد و به طور بالقوه دوستان مادام العمر پیدا خواهید کرد!

و اگر در تابستان امسال سفر در برنامه شما نیست، نگران نباشید! شما می توانید بدون ترک خانه از تمام مزایای یک دوره یوگا بهره مند شوید.

در اینجا نحوه ایجاد یک استراحت یوگا DIY آمده است:

مرحله شماره 1: در صورت امکان، برنامه خود را پاک کنید و چند روز از زمان «شما» را کنار بگذارید. این به این معنی است که دستگاه‌های خود را خاموش کنید، فهرست کارهایتان را کنار بگذارید، و به خودتان زمان و مکان بدهید تا زمین‌گیری کنید و دوباره آن را انجام دهید.

گام 2: فضای اختصاصی برای تمرین ایجاد کنید. مطمئن شوید که عاری از هرج و مرج و حواس پرتی است! این می تواند در اتاق نشیمن شما، در پاسیو یا در دفتر شما باشد – آنچه را که برای شما مناسب تر است را پیدا کنید. سپس، هر چیزی که با شما صحبت می کند اضافه کنید! این می تواند شامل بالشتک های مدیتیشن، پخش کننده رایحه درمانی، شمع یا بخور، یا لوازم یوگا مانند تشک، تکیه گاه و بلوک باشد.

مرحله شماره 3: یک هدف تعیین کنید و اهداف خود را بنویسید. چه احساسی می خواهید داشته باشید؟ چه چیزی می خواهید از این تجربه به دست آورید؟ چه چیزی را می خواهید رها کنید؟

مرحله شماره 4: ایجاد یک طرح. چند بار در روز تمرین خواهید کرد؟ چه چیزی خواهید خورد؟ چه درمان‌های دیگری را اضافه می‌کنید (مانند تنفس، مدیتیشن، یا زمان در طبیعت) برای کمک به افزایش تجربه‌تان؟ هنگامی که برنامه خود را روشن کردید، یک برنامه سفر ایجاد کنید و آن را برنامه ریزی کنید!

مرحله پنجم: از قبل آماده شوید یخچال خود را با غذاهای سالم پر کنید، غذا را از قبل آماده کنید و به هر موضوع مهم کاری یا خانوادگی رسیدگی کنید.

مرحله شماره 6: شروع کن! اگر یک استودیوی مجاور میزبان یک استراحت آخر هفته است، می‌توانید این کار را به تنهایی، با یک دوست یا حتی محلی انجام دهید.

شماره 5 در یک استراحتگاه سلامتی ذهن و بدن خود را احیا کنید

شبیه به عقب نشینی یوگا، اما کمی فراگیرتر. بهترین قسمت؟ هر استراحتگاهی متفاوت است – از استراحتگاه های مرکز اسپا گرفته تا استراحتگاه های متمرکز بر تناسب اندام – چیزی برای هر چیزی که نیاز دارید وجود دارد! این می‌تواند شامل درمان‌های آبگرم مانند ماساژ و صورت، استراحت‌های مبتنی بر تناسب اندام با تمرکز بر عرق کردن و مجسمه‌سازی، یا استراحت‌های سلامت روان با مدیتیشن روزانه و روش‌های ذهن و بدن باشد.

شماره 6 از شبکه خارج شوید و یک سفر انفرادی داشته باشید

شاید کوله پشتی داشته باشید یا برای یک سفر تابستانی انفرادی راهی جاده شوید. در هر صورت، از این سفر به عنوان فرصتی برای قطع ارتباط با دنیای بیرون و ارتباط مجدد به درون استفاده کنید. برنامه ریزی یک سفر انفرادی می تواند ترسناک به نظر برسد، اما در واقعیت، می تواند یکی از بهترین اشکال مراقبت از خود باشد – به خصوص اگر مردمی را خوشحال می کنید یا دائماً به دیگران اهمیت می دهید! در مورد آن فکر کنید – آخرین باری که برای خودتان وقت گذاشتید کی بود؟ با انجام یک سفر انفرادی مراقبت از خود، می‌توانید نیازها و خواسته‌های خود را در اولویت قرار دهید، در حالی که زمانی را برای خودشناسی و زمان تنهایی اختصاص می‌دهید. و علاوه بر اینکه خود را بهتر بشناسید، بدون اینکه شخص دیگری به او مراجعه کنید، مجبور خواهید شد به خودتان تکیه کنید و از منطقه راحتی خود خارج شوید. این یعنی ملاقات با افراد جدید، تجربه چیزهای جدید و در نهایت… رشد! من فکر می کنم ما می توانستیم همه از تعطیلات خودمراقبتی انفرادی استفاده کنید.

شماره 7 دنیای بیرون را با یک خلوت مراقبه خاموش آرام کنید

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: “شما باید هر روز بیست دقیقه در مدیتیشن بنشینید – مگر اینکه خیلی شلوغ باشید. سپس باید یک ساعت بنشینی.» ایده این است که ما اغلب از چیزهایی که واقعا به آن نیاز داریم فرار می کنیم یا بهانه می آوریم. فکر اینکه یک ساعت در مدیتیشن بنشینید برای بعضی ها پوچ به نظر می رسد، اما تماشای یک فیلم دو ساعته یا ساعت ها پیمایش در شبکه های اجتماعی کاملا طبیعی به نظر می رسد، درست است؟

اگر احساس می کنید «بیش از حد شلوغ» یا «بیش از حد استرس» هستید، شاید این دقیقاً همان نوع تعطیلات مراقبت از خود در تابستان است! بله، یک استراحت مراقبه خاموش (معروف به ویپاسانا) شدید به نظر می رسد، اما همچنین بسیار مفید است! شده است نشان داده شده است بهبود ذهن آگاهی و رفاه اگر به TLC اصلی نیاز دارید، آن را در نظر بگیرید! چه کسی می داند، می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

#8 برای تعطیلات خودمراقبتی برنامه ریزی کنید: داوطلب شوید!

اگر ایده تعطیلات در حال حاضر برای شما کارساز نیست، شاید از زمان استراحت خود برای ایجاد تفاوت و انجام کارهای خوب برای دیگران استفاده کنید. زیرا، اجازه دهید با آن روبرو شویم، چند سال گذشته سخت بوده است. همه ما می توانیم از یک پشتیبانی کوچک استفاده کنیم! و این یک برد-برد است – با پس دادن به دیگران، ما نیز به خودمان نیز پس می دهیم! خیلی قدرتمند است، درست است؟ داوطلب شدن نشان داده شده است که به کاهش استرس کمک می کند، خلق و خوی شما را تقویت می کند و به سلامت روان شما کمک می کند!

  • ساخت خانه با زیستگاه برای بشریت
  • در کلیسای محلی یا پناهگاه حیوانات داوطلب شوید
  • با یک سازمان دوستدار محیط زیست از حیات وحش یا طبیعت حمایت کنید

شماره 9 برای اقامت خودمراقبتی برنامه ریزی کنید

یک تعطیلات خودمراقبتی نیازی به گران بودن ندارد – در واقع، شما می‌توانید از تمام مزایا بدون «دور شدن» از نظر فنی بهره‌مند شوید! این که آیا شما در تلاش برای ذخیره مقداری پول نقد هستید یا فقط وقت ندارید، نیازی به نگرانی نیست! راه‌های بی‌پایانی وجود دارد که می‌توانید بدون متعهد شدن به چیز بزرگی، آرامش را وارد زندگی خود کنید. به اقامت تابستانی سلام کنید!

برای R&R آماده اید؟ در اینجا چند ایده برای اقامت خود مراقبتی برای الهام بخشیدن به تابستان شما آورده شده است:

  • یک Airbnb محلی در قسمت جدیدی از شهر رزرو کنید
  • خانه را با یک دوست عوض کنید و مناظر را تغییر دهید (اگر آنها استخر یا سونا داشته باشند پاداش!؟)
  • به کمپینگ بروید (حتی اگر در حیاط خلوت شما باشد)! کمی دمنوش کباب کنید، آتش بزنید و زیر ستاره ها بخوابید.
  • یک روز آبگرم داشته باشید. یک درمان صورت، ماساژ، طب سوزنی یا همه موارد فوق را رزرو کنید!
  • به یک سفر یک روزه بروید – تعجب خواهید کرد که چند مکان با یک یا دو ساعت فاصله دارند!

برنامه ریزی در خودمراقبتی عمدی تابستانی

راه های زیادی برای اولویت دادن به سلامت روان خود در این فصل با تعطیلات خودمراقبتی وجود دارد. فرقی نمی‌کند در یک اسپای سلامتی یا استراحتگاه یوگا به سر می‌برید، به دیگران کمک می‌کنید، برای یک سفر تابستانی انفرادی راهی جاده می‌شوید، مراقبه‌ای بی‌صدا را امتحان می‌کنید، یا با استراحتی دوباره جوان می‌شوید، راه‌های بی‌پایانی برای سود بردن ذهن و بدن شما وجود دارد. آنچه را که بیشتر با شما طنین انداز می شود پیدا کنید و آن را در برنامه ریز تابستانی خود در اسرع وقت برنامه ریزی کنید! شما سزاوار آن هستید.

sitemap