بهترین غذاهای کاهش وزن به گفته یک متخصص تغذیه


یافتن غذاهای مناسب برای کاهش وزن و متناسب با سبک زندگی شما با کمی دانش ساده است. اگرچه انتخاب غذاهای مناسب برای حفظ وزن سالم ممکن است ساده به نظر برسد، اما به لطف اطلاعات متناقض زیادی که وجود دارد، پیمایش در این موضوع پیچیده می‌تواند یک چالش باشد.

بسیاری از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن به دلایل اشتباه نادیده گرفته می شوند. به عنوان مثال میوه را در نظر بگیرید. بسیاری از مردم به دلیل قند از میوه می ترسند، با این حال، میوه ها فیبر رژیمی و آنتی اکسیدان های مهمی را فراهم می کنند.

و اگر فکر می کنید برای حمایت از کاهش وزن باید به طور کامل از چربی های رژیمی اجتناب کنید، دوباره فکر کنید. گنجاندن چربی های سالم در رژیم غذایی – به جای چربی های اشباع شده و چربی های ترانس، به چربی های غیراشباع فکر کنید – می تواند به بدن خود کمک کنید احساس رضایت بیشتری داشته باشدو به نوبه خود به شما کمک می کند در دراز مدت کمتر غذا بخورید.

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده، تعداد بیشماری از مردم را دیده ام که موفقیت در دستیابی به اهداف کاهش وزن خود را صرفاً با گنجاندن غذاهای خاص در سبک زندگی خود تجربه می کنند.

مربوط: 3 راز برای کنترل چربی سالم

نقش تغذیه سالم در کاهش وزن

حمایت از وزن سالم شامل چند عامل است. بله، چیزهایی در بازی وجود دارند که می توانند بر وزن شما تأثیر بگذارند که شما هیچ کنترلی روی آنها ندارید (از شما متشکرم، ژنتیک!)، اما عواملی مانند انتخاب رژیم غذایی و ورزش منظم می توانند تأثیر عمیقی بر مشاهده نتایج مورد نظر داشته باشند. دیدن.

خوردن غذاهای مناسب در مقادیر مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن می توانند انجام دهند. و تمرکز بر انواع غذاهای غنی از مواد مغذی باید اساس یک رژیم غذایی سالم باشد.

برخی از غذاها فواید خاصی را در سفر کاهش وزن شما ارائه می دهند، مانند غذاهای غنی از ویتامین و مواد معدنی مانند میوه ها و سبزیجات می توانند به متابولیسم سالم کمک کنند. کربوهیدرات‌های سالم به بدن شما انرژی می‌دهند تا به شما در انجام فعالیت‌های بدنی کمک کند، و چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر به شما کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، که ممکن است در طولانی‌مدت به شما کمک کند غذای کمتری بخورید.

مربوط: به گفته یک متخصص، اینها سالم ترین انواع کربوهیدرات ها هستند

7 بهترین غذا برای کاهش وزن

حمایت از سفر کاهش وزن به این معنا نیست که یک تن از غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید و در تمام طول روز، هر روز احساس گرسنگی کنید. افزودن برخی مواد غذایی به سبک زندگی شما می تواند به شما کمک کند تا به وزن هدف خود به روشی خوشمزه برسید که احساس کمبود را در شما ایجاد نکند.

در اینجا هفت مورد از بهترین غذاهای “تأیید شده توسط متخصصین تغذیه” برای کاهش وزن آورده شده است و هر کدام به راحتی می توانند در اکثر رژیم ها و سبک های زندگی گنجانده شوند.

شماره 1 پسته داخل پوسته

پسته سرشار از مواد مغذی برای کاهش وزن مانند فیبر، چربی های سالم و پروتئین است. و انتخاب پسته های بدون پوست می تواند مزایای کاهش وزن حتی بزرگتری داشته باشد. چرا؟ پوسته های باقی مانده پس از خوردن پسته می تواند به عنوان یک نشانه بصری از میزان مصرف شده عمل کند و در دراز مدت از پرخوری جلوگیری کند. و در یک مطالعه ارزیابی افرادی که پسته بدون پوست خورده اند در مقایسه با آجیل های پوست کنده شده، کالری دریافتی برای کسانی که مجبور بودند برای شکستن پوسته ها وقت بگذارند پایین تر بود.

#2 بلغور جو دوسر

شروع روز با بلغور جو دوسر می تواند صبح شما را از نظر سلامتی با پای راست شروع کند. از آنجایی که داده ها نشان داده است بلغور جو دوسر اشتها را سرکوب می کند، سیری را افزایش می دهد و انرژی دریافتی را کاهش می دهد در مقایسه با خوردن سایر غذاهای صبحانه، این انتخاب غنی از مواد مغذی و ساده می تواند به شما کمک زیادی کند. فقط مطمئن شوید که مراقب تاپینگ های خود باشید، زیرا افزودن مواردی مانند شکر قهوه ای و خامه می تواند مقدار زیادی کالری اضافه کند.

نبض شماره 3

لوبیا، نخود، و نخود، حبوبات AKA، منابع گیاهی پروتئین هستند که از نظر بالینی ثابت شده است. کمک به کاهش وزن افراد، حتی زمانی که کالری دریافتی کلی آنها کاهش نیافته است. جایگزین کردن منابع سنگین‌تر پروتئین با حبوبات می‌تواند یک راه ساده برای حمایت از هدف کاهش وزن شما باشد.

شماره 4 آووکادو

آووکادو یک رویه دوست داشتنی روی نان تست و افزودنی به سالاد می تواند به کاهش وزن به روشی بسیار رضایت بخش کمک کند. ترکیب منحصربه‌فرد چربی‌های سالم، فیبر و مواد مغذی، این میوه را به یک انتخاب شگفت‌انگیز برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل می‌کند.

راه واضح برای لذت بردن از آووکادو روی یک تکه نان تست غلات کامل است، اما راه‌های غیرمتعارفی نیز برای لذت بردن از این نگین‌های سبز وجود دارد. برش ها را در اسموتی بریزید یا از آن به عنوان ماده ای برای یک پودینگ خوشمزه و غنی استفاده کنید تا روی برخی از غذاهای کلاسیک بپیچید.

شماره 5 گردو

آیا یک غذا می تواند به معنای واقعی کلمه بخشی از مغز را فعال کند که رضایت را افزایش می دهد؟ در مورد گردو، مطمئناً می تواند! بر اساس یک مطالعه، زمانی که مردم گردو می خورند و سپس به آنها غذاهای رضایت بخش نشان داده می شود. مغز آنها رضایت بیشتری را نشان داد و کمتر “اشتیاقی” داشت. در مقابل افرادی که گردو نخوردند.

این که آیا از یک مشت گردو در زمان میان وعده لذت می برید، می توانید آنها را روی سالاد خود بپاشید یا آنها را به بلغور جو دوسر صبحگاهی خود اضافه کنید، از جمله گردو به زندگی روزمره خود می تواند یک حرکت عالی باشد.

شماره 6 سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز رویای کاهش وزن هستند که به حقیقت می پیوندند. کم کالری و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر، از جمله کلم پیچ، اسفناج، کاهو، و اساساً انواع مختلف، به بدن شما کمک می کند.

در هنگام شام یک سالاد جانبی انتخاب کنید یا یک مشت سبزی در اسموتی خود بگنجانید تا کاهش وزن را تقویت کنید.

#7 پروتئین بدون چربی

پروتئین های بدون چربی یک مکمل مهم به یک برنامه غذایی متعادل هستند. محتوای پروتئین بالای آنها برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها، به ویژه پس از ورزش ضروری است، که می تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و کالری سوزی را افزایش دهد. علاوه بر این، پروتئین های بدون چربی دارای اثر حرارتی بالایی هستند، به این معنی که بدن در مقایسه با چربی ها و کربوهیدرات ها انرژی بیشتری برای هضم آنها مصرف می کند، بنابراین کالری بیشتری در طول هضم می سوزاند. علاوه بر این، پروتئین ها به دلیل خاصیت سیر کنندگی شناخته شده اند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و احتمال پرخوری یا میان‌وعده خوردن غذاهای پرکالری را کاهش دهید. این ترکیبی از حمایت عضلانی، افزایش کالری سوزی و سیری باعث می شود پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، ماهی، لوبیا و توفو به یک رژیم غذایی سالم افزوده شوند.

تغذیه سالم به عنوان یک سبک زندگی نه یک رژیم غذایی

تغذیه سالم برای حمایت از کاهش وزن باید به جای رژیم غذایی به عنوان یک سبک زندگی در نظر گرفته شود. با انتخاب تمرکز بر روی غذاهایی که شما باید به جای خوردن غذاهایی که باید از رژیم غذایی خود حذف کنید، کمتر احساس کمبود خواهید کرد و نتایجی را که می خواهید خواهید دید. همراه با ورزش، خوردن غذاهای مغذی می تواند گامی برای یک سبک زندگی سالم باشد که پایدار و ساده است.



منبع

sitemap