تلاش برای کاهش وزن؟ در اینجا دلیل کلیدی بودن تعریف “چرا” است


در حالی که تمایل به کاهش وزن یا افزایش تن می تواند یک هدف معتبر و سالم باشد، صرفاً تمرکز بر زیبایی شناسی می تواند منجر به یک ذهنیت ناسالم شود. و به لطف هنجارهای اجتماعی، رسانه های اجتماعی و فشار همسالان، قرار گرفتن در این الگوی فکری آسان است. با این حال، چیزی که ممکن است ندانید این است که در حالی که این اهداف سطحی به ظاهر انگیزه موقتی را فراهم می کنند، اما اغلب در حفظ موفقیت طولانی مدت شکست می خورند. اینجاست که مفهوم تعریف «چرا» به میان می‌آید. به جای اینکه صرفاً بر این که چگونه می‌خواهید به نظر برسید، روشن شدن «چرا» خود شامل در نظر گرفتن اینکه چه احساسی می‌خواهید چه از نظر فیزیکی و چه از نظر احساسی دارید، می‌شود. این به شما می آموزد که فراتر از زیبایی شناسی حرکت کنید و در عوض، تمرکز خود را به سلامت کلی و طول عمر معطوف می کند.

پیشاپیش، قدرت تعریف “چرا” خود را بیاموزید و اینکه چگونه می تواند منجر به کاهش وزن طولانی مدت شود که قابل دستیابی، پایدار و حتی لذت بخش است!

اهمیت تعریف «چرا»

تعریف «چرا» به شناسایی دلایل عمیق‌تر پشت اهداف کاهش وزن شما اشاره دارد. این در مورد کشف انگیزه های اساسی است که فراتر از زیبایی شناسی و اهداف سطحی است، و درک انگیزه های عمیق تر که شما را به جلو سوق می دهد.

وقتی این رویکرد را اتخاذ می کنید، به جنبه های عاطفی، روانی و حتی معنوی سفر خود دست می زنید. چیزی فراتر از کاهش وزن است. این در مورد بازیابی سلامت، نشاط، و رفاه کلی شما است. این به ویژه زمانی که با چالش‌ها و شکست‌ها مواجه می‌شوید اهمیت پیدا می‌کند، زیرا این عوامل انگیزشی درونی عمیق‌تر شما را به جلو سوق می‌دهند و احساس هدفمندی را فراهم می‌کنند، حتی زمانی که آماده باشید دستمال را کنار بگذارید.

در واقع، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد انگیزه درونیکه ناشی از رضایت و شادی خود ماست (به جای خواسته های بیرونی، مانند تعریف و تمجید یا به رسمیت شناختن) احتمال ایجاد تغییرات طولانی مدت و افزایش موفقیت مداخلات کاهش وزن

ناگفته نماند، یک وسواس ناسالم برای دستیابی به یک اندازه خاص بدن یا محدودیت شدید کالری می تواند سطح استرس را افزایش دهد و منجر به ترشح کورتیزول، هورمون استرس اولیه بدن شود. اگر مزمن باشد، سطح کورتیزول بالا می تواند منجر به افزایش وزن شود یا کاهش وزن را دشوار کند و یک چرخه معیوب ایجاد کند که می تواند پیشرفت کند و حتی پیشرفت کند.

مزایای تعریف چرایی و تغییر تمرکز بر سلامت

انگیزه پایدار

هنگامی که انگیزه از بهبود رفاه کلی شما ناشی می شود، به احتمال زیاد با وجود شکست ها یا وسوسه ها، متعهد بمانید و اهداف خود را در دراز مدت حفظ کنید. در واقع، با توجه به تحقیقات اخیر 2023افراد با انگیزه اهداف سلامتی و تناسب اندام نه تنها در مقایسه با افرادی که اهداف زیبایی شناختی برای کاهش وزن داشتند به کاهش وزن بیشتری دست یافتند، بلکه احتمال بیشتری داشت که متعهد بمانند و کمتر از مطالعه خارج شوند. به عنوان مثال، اگر هدف شما کاهش کلسترول یا کاهش خطر ابتلا به دیابت است، انگیزه شما برای حفظ عادات سالم در طول زمان بسیار بیشتر از کسی است که بخواهد در یک شلوار جین کوچکتر بپوشد.

افزایش تاب آوری

فراتر از انگیزه، تعریف “چرا” می تواند به شما کمک کند در طول سفر کاهش وزن خود بسیار انعطاف پذیرتر شوید. اگر صادق باشیم، سفرهای کاهش وزن به ندرت خطی یا قابل پیش بینی هستند. در واقع، آنها معمولاً برعکس هستند – اغلب با شکست‌های غیرمنتظره، وسوسه‌ها، محرک‌ها و لحظات شک همراه هستند. بدون داشتن هدف قوی، آسان است که دست به دست شوید و خود را متقاعد کنید که «فردا دوباره شروع کنید». با این حال، وقتی درک روشنی از “چرا” خود دارید، برای عبور از این موانع مجهزتر هستید. در واقع، غلبه بر این موانع اغلب بخشی ضروری از رشد است! و اگرچه ممکن است ترسناک یا دلسرد کننده به نظر برسد، همه ما با آنها روبرو هستیم. اما، با بازگشت به انگیزه‌های عمیق‌تر خود، اغلب متوجه می‌شوید که وقتی از مسیر منحرف می‌شوید، بازگشت به مسیر آسان‌تر است.

بهبود سلامت کلی، فراتر از وزن

در حالی که اهداف زیبایی شناختی ممکن است به شما در دستیابی به کاهش وزن کمک کند، این اهداف اغلب تصویر بزرگتر سلامت و رفاه طولانی مدت را نادیده می گیرند. ناگفته نماند که کاهش وزن ذکر شده اغلب کوتاه مدت است. با این حال، با تعریف «چرا» خود فراتر از اهداف سطحی، تمرکز خود را به سمت ایجاد تغییرات سبک زندگی پایدار که سلامت کلی را ارتقا می‌دهد، تغییر می‌دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید تا خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهید و پیری سالم را افزایش دهید، احتمالاً انتخاب های دیگری در سبک زندگی انجام می دهید که علاوه بر کاهش وزن، برای ذهن و بدن شما مفید است، مانند کاهش استرس، بهبود بخوابید و غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید.

چگونه «چرا» خود را تعریف کنید: مراحل ساده برای شروع

ارزش ها و اهداف خود را یادداشت کنید

فراتر از کاهش وزن و ظاهر، چه چیزی واقعا برای شما مهم است؟ آیا خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی را کاهش می دهد؟ آیا این طول عمر است تا بتوانید جوانی خود را به عنوان یک والدین یا پدربزرگ سالم و فعال حفظ کنید؟ آنچه را که واقعا برای شما مهم است یادداشت کنید و در نظر بگیرید که کاهش وزن چگونه در دستیابی به این اهداف نقش دارد.

اهداف “SMART” را تعیین کنید

هنگامی که اهداف خود را روشن کردید، وقت آن است که آنها را به روش “هوشمندانه” وارد بازی کنید! منظور ما از این است که اهداف خود را خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان کنید. به عنوان مثال، به جای تمرکز بر کاهش پنج پوند، هدف خود را در اولویت قرار دادن اقداماتی قرار دهید که باعث ارتقای سلامتی می شوند، مانند گنجاندن میوه ها و سبزیجات رنگارنگ در رژیم غذایی خود یا پیاده روی تعداد معینی قدم در روز. در اینجا یک راهنمای دقیق است در مورد نحوه شروع!

تجسم را تمرین کنید

چه ایجاد یک تابلوی بینایی، تکرار جملات تاکیدی مثبت هر روز صبح، گوش دادن به مدیتیشن تجسم یا به سادگی تصور اینکه سفر موفق کاهش وزن شما چگونه خواهد بود، یک تمرین تجسم را در نظر بگیرید. تیتکنیک ساده او ممکن است به شما کمک کند در عین حال به اهداف خود برسید در حال بهبود اعتماد به نفس و کاهش ترس!

به دنبال پشتیبانی باشید

بدون توجه به دلایل شما برای کاهش وزن، مقابله با این سفر به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد. خود را با یک جامعه حامی احاطه کنید، چه FitOn، دوستان و خانواده، همکاران، یا حتی یک متخصص مراقبت های بهداشتی. ارتش پشتیبانی خود را بسازید! این به شما کمک می کند متعهد، مسئولیت پذیر و با انگیزه بمانید.

غذای آماده

اگر سفر کاهش وزن خود را شروع کرده اید، به یاد داشته باشید که یک تغییر دیدگاه ساده می تواند بازی را تغییر دهد. با تغییر تمرکز خود به سمت اهداف عمیق تر که شامل سلامت بلندمدت و رفاه کلی می شود، نه تنها شانس موفقیت خود را افزایش می دهید، بلکه یک سبک زندگی پایدار و سالم را نیز پرورش می دهید. از این ابزار استفاده کنید تا به شما کمک کند “چرا” خود را روشن کنید و به یاد داشته باشید که در طول سفر خود به آن بازگردید!



منبع

sitemap