شاهدان استیضاح، مایورکاها را به دلیل افزایش جنایات، مرگ‌های ناشی از فنتانیل به دلیل بحران مرزی از بین می‌برند: “خانواده من از هم پاشیده است”



دو مادر روز پنجشنبه در مقابل هیأت مجلس نمایندگان حاضر شدند تا تحقیقات استیضاح آلخاندرو مایورکاس را انجام دهند، وزیر امنیت داخلی را به دلیل ناکامی او در تامین امنیت مرزهای ایالات متحده و شریک شدن در تراژدی های شخصی ناشی از افزایش جرم و جنایت و قاچاق فنتانیل به شدت تهمت بزنند.

تامی نوبلز، مادر مریلند به کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: «در 27 ژوئیه 2022، بدترین خبری را دریافت کردم که والدینی نمی خواهند بشنوند، که دختر 20 ساله من، کایلا همیلتون، به قتل رسیده است. در اتاق خودش و مثل زباله روی زمین رها شده بود.»

نوبلز که با یکی دیگر از والدین غمگین، جوزفین دان، و یک استاد حقوق ظاهر شد، افزود: «عضو غیرقانونی باند شناخته شده MS-13 به طور وحشیانه ای به دخترم تجاوز کرد و او را با طناب خفه کرد و او را به قتل رساند و شش دلار از او گرفت.» برای نشان دادن، با استناد به مراسمی که با مقامات مکزیکی میزبانی می کرد.

شاهدان در برابر هیئت مجلس نمایندگان که تحقیقات استیضاح آلخاندرو مایورکاس را انجام می‌دادند، وزیر امنیت داخلی را به دلیل ناکامی وی در تامین امنیت مرزهای ایالات متحده محکوم کردند. SHAWN THEW/EPA-EFE/Shutterstock

اعضای میزگرد جمهوری خواه استدلال کرده اند که مایورکاس، 64 ساله، با عدم اجرای قوانین مهاجرت فدرال و گمراه کردن کنگره در مورد کنترل مرزی دولت بایدن، مرتکب جنایات و جنایات سنگین شده است.

نوبلز و دان به اعضای کمیته گفتند که سیاست های دولت بایدن مستقیماً مسئول مرگ دخترانشان است.

نوبلز گفت که او “غفلت عملیاتی” توسط DHS در غربالگری مهاجران را مقصر می داند، می گویند که کارمندان آژانس هنگام رسیدگی به این دختر 17 ساله بومی السالوادور که دخترش را به قتل رساند، خالکوبی های گروهی را بررسی نکردند – و همچنین آژانس تلاشی برای این کار نکرد. با مقامات کشور آمریکای مرکزی بررسی کنید که آیا او یکی از اعضای شناخته شده MS-13 بوده است یا خیر.

اکثر شاهدان – از جمله تامی نوبلز – تراژدی های شخصی را که اعضای خانواده آنها به دلیل افزایش جرم و جنایت و قاچاق فنتانیل متحمل شده اند، به اشتراک گذاشتند.
کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه شهادت دو مادر داغدار و یک استاد حقوق را به مدت چند ساعت شنید، اما مایورکاس از حضور در آن خودداری کرد. AP

کارمندان DHS همچنین از پروتکل هایی پیروی نکردند که مستلزم فرستادن خردسالان بدون همراهی است که وارد کشور می شوند به یکی از بستگان تأیید شده فرستاده شوند، او همچنین خاطرنشان کرد که این اشتباهات به مهاجر این امکان را می دهد که «اتاقی را در یک پارک تریلر از فرد دیگری که او نیز یک مهاجر غیرقانونی بود اجاره کند. “

نوبلز در پایان گفت: “اگر سیاست های مرزی سخت گیرانه تری داشتیم، دخترم امروز هنوز زنده بود.”

جوزفین دان در مورد تولد دختر فقیدش اشلی پس از مرگ او در اثر مصرف بیش از حد فنتانیل در 26 مه 2021 شهادت داد.

جوزفین دان در مورد تولد دختر فقیدش اشلی پس از مرگ او در اثر مصرف بیش از حد فنتانیل در 26 مه 2021 شهادت داد. C-Span

دان به اعضای پانل گفت: “من آرزو دارم به تعداد زیادی از والدین از درد غیرقابل درک و اندوه ناتوان کننده ای که هر روز تحمل می کنم، بگذرم.” “در همان پنج دقیقه ای که می توانم داستان او را به اشتراک بگذارم – بعد از اینکه تمام راه را از آریزونا طی کردم تا آقای مایورکاس امروز در اینجا ظاهر نشود – عزیز شخص دیگری در ایالات متحده خواهد مرد.”

هر بار که چشمانم را می بندم، تمام لوله ها را می بینم. وقتی خلوت است، همه دستگاه‌هایی را می‌شنوم که او را زنده نگه می‌داشتند.

به نظر حقیر، سیاست مرزی آقای مایورکاس تا حدودی مسئول مرگ دخترم است. سیاست مرزی گسترده او اجازه می دهد تا مقادیر زیادی فنتانیل سمی وارد کشور ما شود. آریزونا بزرگراه فنتانیل به ایالات متحده است.

دموکرات‌های کمیته جلسه استماع را به عنوان یک روند استیضاح «شورایی» رد کردند، و بنی تامپسون، عضو رتبه‌بندی (D-خانم) آن را «از پیش تعیین‌شده» خواند. AP

او در پایان گفت: «سلاح کشتار جمعی تعداد قابل تصوری از مرگ و میر، صدمات غیرقابل اندازه گیری به خانواده های کشور ما از جمله خانواده من وارد کرده است. “خانواده من از هم پاشیده است. قلب من شکسته است. و او حتی نمی توانست امروز اینجا باشد تا با من روبرو شود.”

در پاسخ به سوال رئیس کمیته، مارک گرین (R-Tenn.) که آیا آنها معتقدند که مایورکاس “کار کافی را در بررسی بیگانگان غیرقانونی انجام داده است” و “به رفاه و ایمنی شهروندان ایالات متحده اهمیت می دهد”، هر دو مادر پاسخ منفی دادند.

دان قاطعانه پاسخ داد: «مطمئناً نه.

دبورا پرلشتاین، شاهد اقلیت و استاد حقوق در دانشگاه پرینستون، این اتهام را تکرار کرد و استیضاح را “یک راه حل محدود” خواند. C-Span

روز چهارشنبه، رئیس و یک نماینده امنیت داخلی اتهامات خود را در مورد دلیل غیبت مایورکاس با یکدیگر رد و بدل کردند و یک سخنگوی آن گفت: «کمیته در پاسخگویی به DHS برای یافتن تاریخ مورد توافق طرفین ناکام ماند».

گرین در ابتدای جلسه گفت که او بارها از منشی خواسته بود که بیاید و رد شد، در حالی که مایورکاس نظرات دیگری را به مطبوعات ارائه داد که نشان دهنده تمایل خود برای حضور است.

گرین که درخواست شهادت کتبی داشت مبنی بر اینکه مایورکاس 10 روز فرصت دارد تا در کمیته ثبت کند، افزود: “این سنگ اندازی است.”

سخنگوی DHS گفت که این هیئت همچنین “پیشنهاد شهادت کتبی را قبل از هر گونه اطلاع رسانی با وزارتخانه به رسانه ها ارائه کرده است” و “به جای کار، سیاست بازی می کنند.”[ing] با هم برای رسیدگی به مسائل جدی در مرز.”

دموکرات‌های کمیته جلسه استماع را رد کردند – همانطور که جلسه قبلی با سه دادستان کل ایالت برگزار شد – به عنوان یک روند استیضاح “شاهی”، با عضو رتبه بندی بنی تامپسون (D-خانم) آن را “از پیش تعیین شده” خواند.

شما نمی توانید یک وزیر کابینه را استیضاح کنید زیرا سیاست های یک رئیس جمهور را دوست ندارید. تامپسون در سخنان افتتاحیه خود گفت که استیضاح برای این نیست. «این چیزی نیست که قانون اساسی می گوید. متأسفانه جمهوری خواهان مایلند به قانون اساسی لطمه بزنند.»

دبورا پرلشتاین، شاهد اقلیت و استاد حقوق در دانشگاه پرینستون، این اتهام را تکرار کرد و استیضاح را “یک راه حل محدود” خواند.

او گفت: «آخرین قانون مهم مهاجرتی که کنگره با حمایت دو حزبی تصویب شد، در سال 1986 بود. «اقدامی که در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد – استیضاح – ابزار تغییر سیاست نیست، به ویژه استیضاح یک مقام کابینه که می تواند با مقام دیگری جایگزین شود که دقیقاً همان نقش را دارد، هیچ تأثیری بر مشکلات دلخراشی که شنیده ایم نخواهد داشت. شرح داده شده.”

آخرین مقام کابینه ای که استیضاح شد در زمان رئیس جمهور اولیس اس. گرانت بود و ساعاتی قبل از اینکه مجلس رای خود را برای این کار در سال 1876 برگزار کند، از سمت خود استعفا داد. سنا این مقام، وزیر جنگ، ویلیام بلکنپ را ماه ها بعد تبرئه کرد.

اما نماینده مایکل مک کال (تگزاس)، یکی دیگر از اعضای هیأت، مخالفت کرد.

من معتقدم که او سوگند خود را نقض کرده است. او اعتماد عمومی را زیر پا گذاشته است. او به دختران شما تجاوز کرده است. «من قصد دارم شخصاً به سوگندم در قبال کشورم که در مقام ریاست جمهوری بودم، پایبند باشم. در 25 سالی که با این مرز سروکار داشتم، این یک تخطی از وظیفه بوده است.»



منبع

sitemap