الماس تولید شده در آزمایشگاه در کمتر از 3 ساعت ایجاد شد – آیا صنعت جواهرسازی را متحول خواهد کرد؟



الماس ها بهترین دوست یک دختر هستند، اما آنها بهترین ساخته این دانشمند هستند.

محققان روش سریع تری برای ساخت الماس در آزمایشگاه بدون شرایط شدیدی که معمولاً برای تولید سنگ قیمتی لازم است، کشف کرده اند.

تولید الماس‌های آزمایشگاهی در شرایط عادی ممکن است تا 10 هفته طول بکشد، اما دانشمند علم مواد رادنی روف و تیم محققانش اکنون یکی از آنها را ظرف 3 ساعت ساخته‌اند.

پس از اینکه روف گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد کربن بدون محیط بسیار تحت فشار دید، می‌خواست شرایط ایده‌آل برای تشکیل الماس را آزمایش کند.

روف، محقق موسسه علوم پایه در کره جنوبی، به Science گفت: “ما فکر می کردیم که اگر بتوانیم شرایط مناسب را پیدا کنیم، ممکن است به الماس منجر شود.” بنابراین، ما گفتیم بیایید برویم و آن را امتحان کنیم.

الماس های آزمایشگاهی، سمت چپ، به دلیل قیمت پایین تر در مقایسه با همتای طبیعی خود، تقاضای زیادی داشته اند. AP

تیم او دریافتند که می‌توان یک سنگ بسیار کوچک به اندازه 100 نانومتر یا به اندازه یک ویروس تولید کرد.

در این مطالعه که این هفته در ژورنال نیچر منتشر شد، دانشمندان مخلوطی از گالیم مایع، نیکل، سیلیکون و آهن را ایجاد کردند که تا دمای بیش از 1800 درجه فارنهایت گرم شده و در معرض گاز هیدروژن و متان قرار گرفت و گاز کربن تولید کرد.

ترکیبی از سیلیکون – یکی از اجزای اصلی فرآیند – و گاز کربن اتم‌های کربن را پیوند داده و کریستال‌های ریز ایجاد کرده است.

آنها دریافتند که یک الماس می تواند در 150 دقیقه یا 2.5 ساعت تشکیل شود که در مقایسه با فرآیند چند هفته ای برای ساختن الماس تولید شده در آزمایشگاه برای حلقه ازدواج، بسیار سریع عمل می کند.

روند ایجاد الماس رشد سریع آزمایشگاهی، که در اینجا نشان داده شده است، به طور قابل توجهی سریعتر از روش های فعلی است – و نیازی به فشار زیاد مورد نیاز برای تولید جواهر کربن خالص ندارد. یان گونگ و همکاران/طبیعت
الماس ها به طور طبیعی به دلیل فشار زیاد و شرایط گرمای زیاد در زیر سطح زمین به وجود می آیند و برای استخراج نیاز به استخراج دارند. mjaud – stock.adobe.com

در حالی که نانوسکوپی است، محققان پیش‌بینی می‌کنند که در نهایت جواهرات بزرگ‌تری تولید شوند و روف معتقد است که دانشمندان دیگر به زودی سنگ‌های قیمتی خود را خواهند ساخت.

او گفت: «آزمایشگاه‌های زیادی در سرتاسر جهان شروع به پخت و پز می‌کنند.

این آزمایش در بحبوحه رونق الماس‌های آزمایشگاهی انجام می‌شود، زیرا بسیاری از جواهرسازان خود را با گنجاندن سنگ‌های قیمتی مقرون‌به‌صرفه در حلقه‌های نامزدی برای برآورده کردن تقاضای رو به رشد سازگار می‌کنند.

یکی از عروس ها قبلا به The Post گفته بود که ترجیح می دهد برای خانه پس انداز کند تا یک حلقه الماس طبیعی.

در همین حال، جواهرسازانی که از این سنگ‌های قیمتی اخلاقی‌تر دفاع می‌کنند، می‌گویند که دلیل کمی برای انتخاب الماس طبیعی وجود دارد، به خصوص به این دلیل که تشخیص این دو با چشم غیرمسلح دشوار است.

لیندسی رینزمیت، بنیانگذار و مدیر عامل Ada Diamonds، قبلاً به The The New York Times گفت: “من فکر می کنم در آینده ای نه چندان دور خواهد بود که الماس های تولید شده در آزمایشگاه احتمالاً سه به یک از الماس های طبیعی در بازار نامزدی فروش بیشتری داشته باشند.” پست.



منبع

sitemap