رژیم غذایی کتوژنیک تعریف شده

عملکرد رژیم کتوژنیک 6. سندرم تخمدان پلی کیستیک: زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می توانند از رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل توانایی آن در کنترل سطح تستوسترون و وزن بدن سود ببرند. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. با این وجود این امر نیاز به نظم و انضباط زیادی دارد و باید با خوردن غذای سالم دنبال شود. تبدیل چربی به کربوهیدرات : در این رژیم بدن شما برای سوخت چربی و پروتئین را به کربوهیدرات تبدیل می کند که این امر باعث می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

رژیم کتوژنیک یک ماههPost was c re at ed with G SA​ Conte​nt Gen er​ator DEMO!

لاغری با مصرف پروتئین بیشتر : در برخی از رژیم های کتوژنیک میزان مصرف پروتئین بیشتر است که این امر برای لاغری و کاهش وزن فواید زیادی دارد. در دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، لازم است که اکثر وعدههای غذایی خود را براساس مواردی که مصرف آنها در این رژیم لازم است، تهیه کنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید تنها راه چاره این است که آن ها را به تدریج وارد برنامه ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

اگر شما به اندازه معینی غذا می خورید، با یک برنامه ریزی منظم مقدار آن را به آهستگی افزایش دهید اما به یکباره آن را زیاد نکنید.خوردن وعدههای غذایی بزرگتر یک راه آسان و خوب برای افزایش وزن است. در یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ۲ برابر بیشتر وزن از دست دادند نسبت به به افرادی که رژیم کم کالری داشتند. به نظر می رسد رژیمهای غذایی با کربوهیدرات کم، نسبت به رژیم های کم چربی برای کاهش وزن موفق تر هستند اما این به معنی سالم بودن این رژیم ها نمی باشد. محصولات سیب زمینی سرخ شده یا بیشازحد فرآوری شده، مانند چیپس سیبزمینی در فهرست این رژیم جایی ندارند و کالری و چربی آنها بسیار بالاست.

1. صرع: یک متخصص تغذیه و رژیم شناسی بیمارستان مغز بنگلور، بیان می کند که رژیم غذایی کتوژنیک همراه با چربی زیاد و کربوهیدرات کم برای کنترل تشنج های صرعی، به ویژه در کودکان مناسب است. اما امروزه استفاده از این رژیم برای کنترل بیماری های مذکور کاهش یافته است چرا که بیماران برای کنترل بیماری از دارو درمانی استفاده می کنند و همچنین انجام این رژیم سختی و چالشهای زیادی دارد. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردنش میبایست از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالاست (مثلاً میوهها و سبزیجات نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد.

سرطان و رژیم کتوژنیک

سبزیجاتی که کربوهیدرات پایسینی دارند: بیشتر سبزیجات سبزرنگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و … رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. سبزیجات نشاسته ای حاوی کربوهیدرات های بیشتری نسبت به فیبر هستند و باید در رژیم کتوژنیک محدود شوند. یافته ها نشان داد که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای لاغری برتری دارد.

آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین باکیفیت هستند که نشان داده شده برای حفظ توده عضلانی در یک رژیم غذایی، با مقدار کربوهیدرات پایین، موثر وسودمندند.یک مطالعه در زنان مسن نشان داد که مصرف یک رژیم غذایی از گوشت پرچرب باعث می شود سطح HDL (کلسترول خوب)به میزان 8 درصد بیشتر از یک رژیم غذایی کم چرب و با کربوهیدرات بالا شود. در وعده های غذایی خود بیشتر سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشت های پرچرب ، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید.

نه دلیلی که چرا هنوز در رژیم کتوژنیک آماتور هستید

احتمالا زمانی که به تحمل گرسنگی، و محروم شدن از لذت خوردن غذاهای چرب و خوشمزه فکر میکنید، جذابیت رژیم غذایی برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل برای شما کم رنگ میشود، اما جالبی رژیم کتوژنیک در آن است که شما با خوردن وعده هایی پرچرب هم میتوانید در یک هفته 1 تا 5 کیلو وزن کم کنید. سلام خسته نباشین من ۲۱ سالمه قدم ۱۹۰ وزن هم ۶۶ ولی وزنم بالا نمیره ، باشگاه هم میرم تناسب اندامم داره خوب میشه ولی وزن همچنان ثابت .

امتحان کردن : یک رژیم کتوژنیک هنوز هم می تواند جالب و خوشمزه باشد. 7. لتارژی (نوعی حالت گیجی و خواب آلودگی) و ضعف: بدون شک رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی دشوار است. برای مقابله با این وضعیت آبهای طعمدار و آدامس بدون شکر استفاده کنید. اما اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید، قبل از انتخاب این رژیم با پزشک خود مشورت کنید. البته قبل از مشاوره با دکتر، رژیم غذایی کتوژنیک را برای مدت طولانی دنبال نکنید.

بنابراین قبل از شروع رژیم، از خود بپرسید آیا حاضر هستید دسته ای از غذاها را از سبد غذایی خود حذف کنید و یا می خواهید طبق شعار”همه چی بخور اما کم بخور” وزن کم کنید. حذف کربوهیدرات ها: برچسب های مواد غذایی را بررسی کنید و روزانه ۳۰ گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف کنید. با وجود مشکلات در کالری، این طرح همچنین کمبود مواد مغذی ضروری در برخی روزها داشته و می تواند مقادیری مضر از چربی های اشباع شده در روزهای خاص نیز داشته باشد. تصمیم برای مصرف الکترولیت ها باید بر اساس این باشد که آیا شما هر یک از علائمی که در بالا توضیح داده شد را تجربه می کنید یا خیر.

آیا رژیم کتوژنیک می تواند با بیماری های متابولیکی مبارزه کند ؟ سندرم متابولیک شامل ۵ عامل خطر است که به طور همزمان رخ می دهند و دلیل چاقی ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی است. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند بسیاری از جنبه های سندرم متابولیک ، یک عامل اصلی خطر برای چاقی ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را بهبود بخشند. کاهش وزن بسیاری از افراد رژیم های کتوژنیک یا اتکینز را برای کاهش وزن دنبال می کنند. تحقیقات بسیاری تا به حال این سبک را مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیدند که واقعا مزایای زیادی برای ما دارد.

این رژیم گزینه خوبی برای افرادی است که کالری شماری را دوست ندارند. اگر هنوز ایده رژیم کم کربوهیدرات را دوست دارید ، یک رژیم غذایی استاندارد کم کربوهیدرات می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. رژیم کتوژنیک ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی تمایل دارند عضله سازی کنند گزینه مناسبی نباشد. برای آگاهی بیشتر مقاله لاغری سریع با رژیم لاغری ۳ مرحله ای ساده را مطالعه کنید. آسپری، رژیم بولتپروف را بهعنوان یک برنامه ضدالتهابی برای کاهش وزن سریع و بدون گرسنگی با حداکثر کارایی توصیف میکند.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

بهعلاوه ادعا میشود رژیم کتوژنیک برخلاف رژیمهای سریع دیگر مثل رژیم کانادایی برای سلامتی مفید هم هست. رژیم کتو حتی اگر محدود کننده تر از اتکینز باشد، ممکنه به کاهش وزن هم کمک کند. همانگونه که میدانید این نوع رژیم بسیار سیر کننده است و به همین دلیل ممکن است تنها به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید. با این وجود ، اگر شما جز آن دسته افرادی باشید که غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید ، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد.

این ماده قارچی با نام ارگوت بود که در سال ۱۹۱۸ ارگوتامین از آن گرفته شد. در حال حاضر از این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کمک به کند شدن رشد تومور های سرطانی استفاده می شود. در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. رژیم کتوژنیک اولین بار در سال 1920 برای درمان مبتلایان به بیماری صرع ابداع شد.تحقیقات نشان داده است که این رژیم غذایی علایم این بیماری را در بیماران کاهش می دهد.

با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. در حالی که دیگر آمینواسیدها به گلوکز تبدیل میشوند اما استیل کوآ میتواند برای ساخت کتون استفاده شود. بدن شروع به سوخت پروتئین و چربی می کند اما نمی تواند از آنها برای تامین انی استفاده نماید بنابراین وقتی کربوهیدراتی در بدن برای تامین انرژی نیست، چربی ها برای تامین انرژی مورد نیاز تبدیل به کتون می شوند.

در این وضعیت بدن چربی ها را به کتون تبدیل می کند. ۲.بهبود و بالابردن تمرکز: در این رژیم لاغری به دلیل عدم وجود جهشهای قند خون موجب تمرکز بیشتر و بهتر افراد می شود. حتماتا کنون نام رژیم کتوژنیک به گوش شما خورده است، اگر علاقه مند به انجام این رژیم هستید بهتر است ابتدا کمی با فواید و مضرات آن آشنا شوید. همچنین گیاهخواران ممکن است با این رزیم مخالف باشند به دلیل اینکه گوشت ، تخم مرغ ، ماهی و لبنیات در این رژیم نقش اساسی دارند.

چیت در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا لطفا از صفحه ما بخواهید.

sitemap