آیا انسان در زمستان نیاز به خواب زمستانی دارد؟ در اینجا چیزی است که کارشناسان باید بگویند


آیا تخت خواب شما در زمستان بسیار دنج به نظر می رسد؟

این می تواند دلیل آن باشد.

دکتر راج داسگوپتا، دانشیار پزشکی بالینی در بیمارستان هانتینگتون مموریال در پاسادنا، کالیفرنیا، به سی ان ان گفت: «اگر در زمستان بیشتر بخوابید، تنها نیستید.

در واقع، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تشک، از هر 10 آمریکایی 6 نفر می گویند که روال خواب آنها در طول زمستان نسبت به فصول دیگر متفاوت است.

داسگوپتا گفت: «نیازهای خواب برای بیشتر بزرگسالان چیزی بین (هفت تا نه) ساعت در شب است و مهم نیست که هوا چقدر سرد یا تاریک باشد، ثابت است.

با این حال، معمولاً احساس می‌کنید که در طول زمستان بیشتر می‌خوابید، زیرا وقتی وارد زمان استاندارد می‌شویم، یک ساعت از نور روز را از دست می‌دهیم، که با شروع زودهنگام تاریکی مرتبط است.»

یک مطالعه منتشر شده در مجله معتبر Frontiers in Neuroscience نشان داد که در زمستان، افرادی که کمبود خواب دارند، خواب REM طولانی‌تری را در مقایسه با ماه‌های گرم تجربه می‌کنند – کوتاه‌تر از حرکات سریع چشم، مرحله‌ای از خواب عمیق مرتبط با رویاپردازی و حافظه. تاریک تر است


زن جوان استرسی که در اواخر شب روی تخت دراز کشیده است
دکتر راج داسگوپتا به سی‌ان‌ان گفت: «معمولاً احساس می‌کنید که در طول زمستان بیشتر می‌خوابید، زیرا وقتی وارد زمان استاندارد می‌شویم، یک ساعت از نور روز را از دست می‌دهیم، که با شروع زودهنگام تاریکی مرتبط است». گتی ایماژ/iStockphoto

به نظر می‌رسد که کل زمان خواب در زمستان حدود یک ساعت بیشتر از تابستان است، در حالی که خواب REM – مرتبط با ساعت شبانه‌روزی – در زمستان 30 دقیقه طولانی‌تر بود که شاید نشان‌دهنده این است که مردم به دلیل کمبود خواب، طولانی‌تر و خسته‌تر هستند. سبک.

داسگوپتا توضیح داد: «بدن ما وقتی نوبت به ریتم شبانه‌روزی ما می‌رسد، نشانه‌هایی از خورشید دریافت می‌کند، به این معنی که وقتی بیرون روشن است، ما فعال هستیم، اما وقتی خورشید غروب می‌کند، ممکن است احساس خستگی کنید.

کاهش نور خورشید باعث افزایش ملاتونین می شود، هورمونی که در بدن ساخته می شود و چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که «استرس تعطیلات، زیاده‌روی در طیف گسترده‌ای از غذاها و خوراکی‌ها، مصرف الکل و نادیده گرفتن تمرین‌ها» ممکن است شما را زودتر به رختخواب بکشاند.

کم خوابی می تواند بر سلامت جسمی و روانی تأثیر بگذارد، بنابراین محققان چندین روش برای کمک به خوابیدن و ماندن افراد در خواب ابداع کرده اند.


نمای بالای زن جوان زیبا که در تخت خوابیده است
مطالعه‌ای که در مجله معتبر Frontiers in Neuroscience منتشر شد، نشان داد که در زمستان، افرادی که کمبود خواب دارند، خواب REM طولانی‌تری را در مقایسه با ماه‌های گرم‌تر تجربه می‌کنند، زیرا تاریک‌تر است. گتی ایماژ/iStockphoto

دکتر جس آندراد برای کمک به کسانی که در حال چرخیدن هستند، روش خواب 10-3-2-1-0 را تبلیغ می کند.

10 ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نکنید، خوردن وعده های غذایی بزرگ را تمام کنید یا [drinking] الکل سه ساعت قبل از خزیدن به رختخواب، دو ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید، بدن و مغز خود را آرام کنید، در آخرین ساعتی که بیدار هستید از وسایل الکترونیکی خودداری کنید – و هرگز چرت بزنید.





منبع

sitemap