قهوه روغن زیتون جدید استارباکس پرطرفدار است: آنچه باید بدانید در اینجا آمده است


قهوه روغن نارگیل را کنار بگذارید. یک نوشیدنی قهوه خامه ای جدید در شهر وجود دارد – قهوه روغن زیتون استارباکس جدید. اگر عاشق قهوه ای هستید که با کره، روغن نارگیل، روغن نارگیل یا روغن MCT درست می شود، این معجون قهوه شما را خسته می کند. نه تنها طعم خامه‌ای مانند سایر خوراکی‌های مورد علاقه کف‌دار دارد، بلکه به لطف روغن زیتون، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های غیراشباع مفید برای قلب است.

اما آیا واقعاً سالم است؟ و آیا خوشمزه است؟! در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

قهوه روغن زیتون جدید استارباکس چیست؟

بیایید صادق باشیم، ایتالیایی ها قهوه را به بهترین شکل مصرف می کنند. از Caffè Macchiato گرفته تا Corretto گرفته تا کاپوچینو سنتی و دوبل اسپرسو، ایتالیا مترادف با نوشیدن قهوه (برتر) است. طعم، کیفیت، هنر قهوه – فقط، *آشپزها می بوسند*. بنابراین، جای تعجب نیست که جدید قهوه اولئاتو استارباکس ابتدا منوی استارباکس را در مکان هایی در سرتاسر ایتالیا (به طور دقیق میلان) انتخاب کنید.

بنابراین، روغن زیتون تزریق شده چیست؟ قهوه اولئاتو، به هر حال؟ این نوشیدنی مرسوم، ترکیبی از قهوه سنتی عربیکا استارباکس است که با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص پارتانا با پرس سرد ترکیب شده است.

اما، این فقط یک نوشیدنی نیست. در مد واقعی استارباکس، وجود دارد انواع مختلفی به منو می آیند، شامل:

  • استارباکس اولئاتو کافه لاته ساخته شده با شیر جو دوسر
  • Starbucks Oleato Iced Shaken اسپرسو ساخته شده با شیر جو و فندق
  • Starbucks Oleato Golden Foam Cold Brew، ساخته شده با فوم شیر شیرین

خوب، اما آیا سالم است؟

از آنها آیتم های منوی تعطیلات با زمان محدود (به این فکر کنید: موکای نعناع، ​​کارامل بروله، و لاته دارچینی دولچه) در فروشگاه آنها (مانند کرم ماکیاتو کارامل و کرم سرد وانیلی)، نوشیدنی های استارباکس به فوق العاده خوشمزه بودن معروف هستند. اما متاسفانه، همه نوشیدنی ها و لاته های مد روز مغذی نیستند (در واقع، آنها اغلب مملو از شکر هستند).

بنابراین، وقتی صحبت از سلامتی ما می شود، این قهوه روغن زیتون ویروسی در کجا قرار می گیرد؟

خوب، اتفاقاً روغن زیتون یک غذای اصلی در میان طولانی ترین افراد روی کره زمین است (یعنی منطقه آبی). روغن زیتون فشرده سرد سرشار از پلی فنول ها، بارگیری شده با ضد التهاب و خواص آنتی اکسیدانی، و نشان داده شده است که HDL (خوب) را افزایش می دهد. کلسترول و سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد. به علاوه، طبق تحقیقات سال 2022 از هاروارد، به آن مرتبط است افزایش طول عمر. در واقع، محققان دریافتند افرادی که روزانه یک دوز روغن زیتون (حدود ½ قاشق غذاخوری در روز) مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که از مصرف آن منصرف شده اند، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

و برخلاف افزودنی‌های رایج قهوه – مانند روغن زیتون و کره که مملو از چربی‌های اشباع شده هستند – روغن زیتون عمدتاً سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است. وقتی صحبت از سلامت قلب، حمایت از کاهش وزن و تنظیم قند خون می شود، چربی های تک غیراشباع مانند روغن زیتون ثابت کرده اند که برتر از همتایان اشباع شده خود هستند.

همانطور که گفته شد، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون هنوز یک قاشق غذاخوری روغن زیتون است – به این معنی که هر فنجان جو تزریق شده با روغن زیتون 120 کالری اضافه خواهد داشت. علیرغم اینکه منبع سالم چربی است، اما همچنان یک غذای پرکالری و پرچرب است. بنابراین، باید حواستان به وعده‌های غذایی باشد و مراقب هرگونه افزودنی، شربت‌های شیرین، یا شیر یا خامه‌های شیرین باشید.

مزه اش چطور است؟

سوال نهایی – آیا تست طعم را با موفقیت پشت سر گذاشت؟

این معجون قهوه که توسط شولتز به عنوان “طعم غیرمنتظره، مخملی و کره ای” توصیف شده است، مانند جرعه ای از بهشت ​​قهوه ایتالیایی لذت بخش به نظر می رسد. و بر اساس بررسی‌های تا کنون، به نظر می‌رسد که دوستداران قهوه موافق هستند! طبق گزارش ها، خط اولئاتو “صاف، شیرین و ابریشمی” خوشمزه و دلپذیر به نظر می رسد. اما، با توجه به جدید بودن آن در منو، خیلی زود است که به طور قطعی بگوییم.

ای کاش می توانستی جرعه ای از آن بنوشی؟ خبر خوب – در حال آمدن به مکان های مختلف استارباکس ایالات متحده است! به این معنی که خودتان می توانید آن را امتحان کنید. فروشگاه‌های منتخب در شیکاگو و شهر نیویورک از قبل شروع به عرضه منوهای روغن زیتون خود کرده‌اند. و از 27 مارس، آیتم های منوی روغن زیتون Oleato در مکان های دیگر در سراسر آمریکا (از جمله 550 مکان در سیاتل و لس آنجلس) در دسترس خواهند بود.

قهوه و روغن زیتون، مسابقه ای ساخته شده در بهشت؟

از قهوه کره گرفته تا ترکیبات ضد گلوله، افزودن چربی به قهوه چیز جدیدی نیست. اما، با توجه به فواید روغن زیتون و قهوه برای سلامتی، این دم نوش الهام گرفته از ایتالیایی می‌تواند مفید باشد.

شاید تصادفی باشد که این ماده ضد پیری و تایید شده توسط منطقه آبی وارد خط جدید شد – یا فقط یک امتیاز اضافی. در هر صورت، مدیر عامل استارباکسهاوارد شولتز، بنا بر گزارش ها، “بیشتر از آنچه در 40 سال گذشته بوده” برای این راه اندازی جدید (که الهام گرفته از دوران او در سیسیل است، جایی که نوشیدن قهوه دم کرده با روغن زیتون یک رسم ایتالیایی است) هیجان زده است. و ما خوشحالیم که راهش را اینجا پیدا کرد! با این حال، حتماً مواد تشکیل دهنده را از نظر قند، کالری و مواد افزودنی بررسی کنید. و مراقب بخش‌ها باشید!

با در نظر گرفتن این موضوع، خودتان آن را امتحان کنید. به سلامتی!

sitemap