چگونه 15 دقیقه مدیتیشن در روز می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟


تمرین باستانی مراقبه چیز جدیدی نیست. در واقع، این تمرین ذهن و بدن هزاران سال است که وجود داشته و تأثیر مثبتی بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان داشته است. مدیتیشن علیرغم ریشه های باستانی خود، همچنان در سلامت مدرن به عنوان یک ابزار ساده و در عین حال قدرتمند برای بهبود سلامت ذهنی و جسمی محبوبیت پیدا می کند. با توانایی علمی آن برای ترویج آرامش، کاهش استرس، و افزایش دهید ذهن آگاهی، بیشتر و بیشتر مردم به مدیتیشن به عنوان راهی برای سود بردن ذهن و بدن خود در جامعه پر سرعت امروز روی می آورند.

و زیبایی مدیتیشن در این است که برای تجربه مزایای آن نیازی نیست ساعاتی از روز خود را به تمرین اختصاص دهید. مطابق با پژوهش، حتی چند دقیقه مدیتیشن روزانه می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی شما داشته باشد! این خبر بسیار خوبی است، زیرا مدیتیشن یک روش در دسترس و دست یافتنی است که برای همه و همه مفید است – مهم نیست که مبتدی مرعوب هستید یا یک تمرین‌کننده با تجربه.

با این اوصاف، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دقیقاً چه مقدار مدیتیشن در روز باید انجام دهید تا مزایای آن را تجربه کنید. و شما به جای درست آمده اید!

پیشاپیش، یاد بگیرید که چند دقیقه مدیتیشن در روز برای حداکثر سود لازم است و چگونه این تمرین ساده می تواند واقعاً زندگی شما را متحول کند.

چگونه مدیتیشن روزانه می تواند زندگی شما را تغییر دهد

ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه چرا باید در وهله اول مراقبه کنید صحبت کنیم.

مطمئناً، همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که مدیتیشن می‌تواند سلامت ذهنی و جسمی ما را بهبود بخشد، اما واقعاً این به چه معناست؟ خوب، مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن منظم می تواند به کاهش کمک کند فشار و اضطراب، فشار خون پایین، بهتر کردن کیفیت خواب، و رفاه کلی را بهبود بخشد. ناگفته نماند، نشان داده شده است که مدیتیشن بهبود می یابد عملکرد شناختیاز جمله توجه، حافظه و خلاقیت.

و در حالی که این بدون شک چشمگیر است، مزایای مدیتیشن فراتر از صرف فیزیکی و سلامت روان. مدیتیشن همچنین می‌تواند به رشد بیشتر ما کمک کند خودآگاهی، شفقت و همدلی نسبت به خود و دیگران. به نوبه خود، این می تواند به ما در پرورش کمک کند عشق به خودنشان داده شده است که سلامت روان و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد، روابط مثبت را به زندگی ما جذب می کند و سبک زندگی سالم تری را انتخاب می کند.

بعلاوه، با آموزش ذهن خود برای تمرکز بر لحظه حال، می‌توانیم حس وضوح و چشم‌انداز بیشتری ایجاد کنیم و به ما این امکان را می‌دهد که چالش‌های زندگی را بهتر مرور کنیم، دیدگاه مثبت‌تری داشته باشیم و بیشتر باشیم. ارتجاعی.

تاثیرگذارترین قسمت؟ ما می‌توانیم با صرف چند دقیقه در روز برای نشان دادن خودمان و تمرکز بر نفس‌هایمان، از فواید بسیاری از این عمل قدیمی بهره ببریم و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود ببخشیم.

چند دقیقه مدیتیشن در روز برای دیدن فواید آن؟

اگر نشستن در یک تمرین مدیتیشن یک ساعته ترسناک و دست نیافتنی به نظر می رسد، خوشحال خواهید شد که بدانید حداقل فقط 15 دقیقه می تواند برای ذهن و بدن شما بسیار مفید باشد! درسته، طبق تحقیقاتحداقل 15 دقیقه مدیتیشن روزانه می تواند به کاهش استرس، بهبود تمرکز و توجه، تقویت خلق و خو و افزایش رفاه کلی کمک کند. و اگر با “ذهن سرگردان” مبارزه می کنید، حتی فقط 10 دقیقه می تواند به بهبود تمرکز و نگرانی های درونی آرام شما، به ویژه برای افراد مضطرب کمک کند.

بهترین قسمت؟ هنگامی که به طور منظم تمرین شود، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فواید آن طولانی مدت است. در یک مطالعه پیگیری 3 ساله در مدیتیشن برای بیماران مبتلا به استرس و اضطراب مزمن، تقریباً 70٪ از شرکت کنندگان سطوح کاهش استرس و اضطراب را پس از مدیتیشن طولانی مدت ذهن آگاهی حفظ کردند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که مزایای مدیتیشن با زمان صرف شده برای مراقبه افزایش می یابد! بنابراین، در حالی که 10 یا 15 دقیقه یک نقطه شروع عالی است، افزایش تدریجی زمان مدیتیشن (در حالی که راحت تر می شوید) فقط می تواند تمرین شما را افزایش دهد.

به ساخت تمرین مراقبه خود ادامه دهید

حفظ ثبات در تمرین مراقبه شما یک جنبه حیاتی است! درست مانند هر مهارت دیگری، هرچه بیشتر مدیتیشن کنید، بیشتر از اثرات آن بهره مند خواهید شد (با مواردی مانند کاهش استرس و بهبود خواب).

سبک های مختلف مدیتیشن را امتحان کنید

و خبر خوب این است که سبک های مختلفی از مدیتیشن برای انتخاب وجود دارد (از جمله مراقبه ذهن آگاهی، یوگا نیدرا و مدیتیشن تجسم). بنابراین، اگر مدیتیشن را امتحان کرده‌اید و احساس می‌کنید «برای شما نبوده»، به همین جا بسنده نکنید! مهم است که سبک های مختلف را امتحان کنید و سبکی را پیدا کنید که بیشترین طنین انداز را دارد.

در اینجا چند نوع متداول مدیتیشن آورده شده است:

  • مدیتیشن تجسم
  • مدیتیشن ذهن آگاهی
  • یوگا نیدرا
  • مدیتیشن پیاده روی
  • مدیتیشن هدایت شده
  • مدیتیشن مانترا
  • آرامش پیشرونده عضلانی
  • مدیتیشن یوگا
  • مدیتیشن تنفسی

مربوط: مدیتیشن برای هر آنچه که در حال حاضر احساس می کنید

آزمایش با زمان

آزمایش با زمان های مختلف یک راه عالی برای ایجاد تمرین مدیتیشن شما نیز هست! شاید با 10 تا 15 دقیقه شروع کنید و زمانی که با آن زمان احساس راحتی کردید، یک یا دو دقیقه به آن اضافه کنید. یا، شاید زمان های مختلفی را برای سبک های مختلف امتحان کنید. به عنوان مثال، ممکن است 10 دقیقه در طول مدیتیشن مانترا صبح به نظر زمان کافی باشد، اما قبل از خواب، یک مدیتیشن هدایت شده یوگا نیدرا به مدت 20 دقیقه برای شما قابل دستیابی است. از آزمایش نترسید! همه چیز در مورد یافتن بهترین کار برای شما، برنامه و سبک زندگی شما است.

برای مدیتیشن آماده اید؟ در اینجا انواع مختلف مدیتیشن برای کمک به شما برای شروع وجود دارد! اوه، و آنها 15 دقیقه یا کمتر هستند!

باز کردن قدرت مدیتیشن: چگونه فقط 15 دقیقه در روز می تواند زندگی شما را تغییر دهد

اگرچه ممکن است 15 دقیقه زمان زیادی به نظر نرسد، اما فقط به شما نشان می دهد که حتی چند دقیقه تنفس متمرکز و آرامش چه کاری برای ذهن و بدن شما انجام می دهد! از کاهش استرس و اضطراب گرفته تا بهبود انعطاف پذیری و سودمندی خواب، مدیتیشن ابزار قدرتمندی است که می تواند زندگی شما را به طرق مختلف متحول کند. بنابراین، این نکات و مدیتیشن های FitOn را امتحان کنید. و از افزایش تدریجی زمان مدیتیشن یا امتحان چیز جدیدی نترسید! در حالی که بیرون رفتن از منطقه راحتی و امتحان کردن یک تجربه جدید می تواند احساس ناراحتی کند، هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است کشف کنید (یا عاشق آن شوید).

sitemap