چهار روش‌ها برای اینکه رژیم شوک کتوژنیک دکتر روشن ضمیر خود را ساده‌تر کنید

در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا ۳۰ روز خودتان برنامهریزی کنید. برای اینکه دوره تان منظم باشد و بالا پایین نشود باید بدنتان هورمون های ضربان دار ترشح کند. بدون اینکه باعث افزایش آگاهی و دانش و اصلاح سبک زندگی شود. هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند. افرادی که سابقه اختلال در خوردن غذا دارند، مانند پرخوری یا میل نداشتن به غذا با رفتن به سمت یک رژیم غذایی سخت که باعث حذف گروه های غذایی می شود ممکن است مشکلات آنها عود کند. نتایج نشان داد که میزان کاهش وزن گروه اول بعد از ۶ ماه تقریبا ۲ کیلوگرم بیشتر بوده است.

رژیم کتوژنیک برنامه

کبد چرب و رژیم کتوژنیک یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. و سوال دیگه اینکه برای کاهش ۵ کیلو گرم وزن چه مدت باید رژیم کتو بگیرم؟ مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. کربوهیدرات های پر فیبر مانند جو، سیب زمینی شیرین، لوبیا و کینوا در روزهای تغذیه مجاز هستند. در روزهای آتی رژیم کتوژنیک، مصرف قند مصنوعی را کاهش شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا دهید.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان دکتر روشن ضمیر

برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. میتوانید با تغییراتی از غذاهای متنوع تر استفاده کنید. اگر کربوهیدرات که سوخت اصلی و تامین کننده انرژی بدن است کم شود، بدن از کتون ( مولکولی است حاوی چربی که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود) به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده می کند و در نهایت موجب کاهش وزن خواهد شد. همانطور که به آرامی چربی را کم میکنید، مقدار غذاهای حاوی کربوهیدرات مثل میوه، غلات کامل و حبوبات را افزایش دهید. علاوه بر این، بر روی غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری تمرکز دارد و میوه یک دسر رایج به جای شیرینی است.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

سعی کنید بیشتر از قبل بخوابید و آب فراوان بنوشید هم چنین برای مقابله با خستگی چای سبز ، قهوه ارگانیک یا دمنوش های گیاهی تاثیر گذار بر انرژی را مصرف کنید. اگر که در این دوران کاهش وزن سریعی داشته باشید میتواند این کاهش وزن بر دوران قاعدگی شما تاثیر گذار باشد. نگران نباشید خیلی از خوراکی های سالم و خوشمزه مثل مغزها هستند که میتوانید به عنوان وعده جانبی استفاده کنید. برخی از تحقیقات نشان میدهد که استفاده از چربی و پروتئین زیاد، بر سلامتی قلب تاثیر منفی دارد. برخی از رژیم های غذایی با هدف مهار اشتها برای کاهش مصرف مواد غذایی در نظر گرفته میشوند، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد میکنند مصرف کالری، کربوهیدرات یا چربی را محدود کنید.و برخی رژیم غذایی سریع نامیده میشوند. این اتفاق وقتی میافتد که بدن بیش از حد بسیاری از کتون ها را نگه میدارد و خون خیلی اسیدی میشود، که این روند به کبد، کلیه ها و مغز آسیب میرساند و اگر به آن رسیدگی نشود موجب مرگ میشود.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

شاید شما به طور کامل در فاز کتوسیس قرار ندارید یا چربی و کتون به منظور سوخت و ساز استفاده میکنید. با این حال برخی از بیماران صرعی نسبت به درمان مقاومت از خود نشان میدهند و در نتیجه از رژیم کتوژنیک برای این بیماران برای کاهش حملات صرعی استفاده میشود. کاهش وزن سریع به ندرت پایدار باقی میماند و لازم است برخی نکات را همیشه در طول رژیم خود رعایت کنید. همانطور که گفته شده رژیم کتوژنیک رژیمی پرطرفدار برای سریع لاغر شدن است ولی رژیم های غذایی باید در کنار کاهش وزن بر سلامت کلی بدن نیز تأثیر مثبت بگذارند ولی این روش چون مصرف کربوهیدرات را کاهش و چربی را افزایش میدهد باعث میشود بر سلامت کلی فرد اثر منفی بگذارد؛ بنابراین رژیم کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست. یکی از انواع بیماری های اختلالی غذا خوردن که در آن افراد مبتلا خیلی سریع غذا میخورند و بعد از سیر شدن نیز دست از خوردن نمیکشند و از آنجایی که غذاهای چرب اشتها را زیاد میکند رژیم کتو برای آنان خطرات زیادی را به دنبال دارد.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است دکتر روشن ضمیر

با کاهش مصرف غذاهای التهابی، پر قند و کربوهیدرات های تصفیه شده، از سلامت عمومی بدن حمایت میکند. هدف این است که با به حداقل رساندن کربوهیدراتها (در حدی که روزانه از یک یا دو سیب دریافت میکنید)، وارد یک مرحله متابولیک با عنوان کتوز شوید؛ در این مرحله، بدن شما مجبور به سوزاندن چربی به عنوان منبع سوخت خود خواهد شد. به طور معمول، برای این کار باید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به ۳۵ گرم کربوهیدرات کل و ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص محدود کنید. ولی باید در نظر داشته باشید که این رژیم و یا هر رژیم غذایی دیگر باید به به طور منظم انجام شده تا موثر واقع شود.

در این بخش از مقالات ارماطب می خواهیم شما را با این رژیم آشنا سازیم ولی لازم به ذکر است که قبل از انجام هر گونه تغییر در سبک و عادات رژیم غذایی تان و استفاده از این نوع رژیم با پزشک خود مشورت کنید. امیدواریم لذت برده باشید و از این مقاله بیشترین استفاده را برده باشید. چاقی، یکی از شایعترین مشکلات سلامت در دنیا است. یکی از نکات بسیار مهم در رژیم کتوژنیک این است که برای شروع به اندازه ای که سیر میشوید غذا بخورید و ابدا درگیر شمردن کالری مصرفیتان نشوید. فیبر بیشتری مصرف کنید: افرادی که رژیم کتو دارند ممکن است دچار یبوست شوند.

افرادی که وزن بالاتری دارند، کاهش وزن بیشتری را تجربه میکنند؛ چون ذخایر چربی بیشتری برای سوزاندن دارند؛ از طرف دیگر، آب میان بافتی زیادی دارند که حین رژیم از دست میرود. در واقع مقایسه میزان کاهش وزن در افرادی که رژیم کتوژنیک دریافت میکنند و افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده میکنند نشان دهنده تاثیر کاهش وزن در کاهش شدت دیابت است و رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم پرکربوهیدرات میشود. دکتر نیکولاس میگوید: برای من مسخره است که اگر به پزشک تان بگویید میخواهم از یک رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنم به شما خواهد گفت که این کار درست و مطمئن نیست، اما اگر بگویید میخواهم از رژیمی بر پایه سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، آجیل، و مغزها و میوه استفاده کنم، پزشک تان خواهد گفت که کار درستی میکنید و همین راه را ادامه دهید.

جو دوسر در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم غذایی کتوژنیک (بهاختصار رژیم کتو) رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از آنجایی که کتونها منبع اصلی سوخت بدن در رژیمهای کتوژنیک هستند، چربی درشت مغذی اصلی در این رژیمها هستند. این به این دلیل است که وقتی افراد دارای اضافه وزن، صرف نظر از اینکه چگونه این کار را انجام میدهند، وزن کم میکنند، معمولا چربی خون و سطح گلوکز خون بهتری دارند. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. شما میتوانید به عنوان میان وعده از پنیر، تخممرغ، آووکادو و مغزهای خوراکی استفاده کنید.

افراد مبتلا به بیماریهای هورمونی از جمله کم کاری تیروئید، دیرتر وزن کم میکنند. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات کم (حدود ۵٪) مصرف چربی زیاد (حدود ۷۵٪) و پروتئین به اندازه (حدود ۲۰٪) است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه SKD است؛ اما پروتئین بیشتری دارد. با شروع رژیم، احتمالا علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه میکنید که به آن «آنفولانزای کتو» یا «کتو فلو» گفته میشود. اگر فرد در گذشته رژیمهای مختلفی را تجربه کرده باشد، احتمالا بدن او در برابر کاهش وزن مقاوم شده و دیرتر وارد مرحله کتوزیس میشود. بنابراین اگر تمایل دارید تا رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص گوارش خوب مراجعه کنید. بعضی از افراد تازهکار که رژیم کتوز را آغاز می کنند در هفته های اول گاهی اوقات ممکن است استفراغ ، پریشانی دستگاه گوارش ، خستگی زیاد و بی حالی داشته باشند زیرا بدن شما برای تولید انرژی از بهرهگیری قند خارج می شود و باید چربی را شروع کند که این وضعیت را اصطلاحا آنفولانزای کتو مینامند.

در ادامه مطلب بالا باید بگوییم که در اثر تغییرات وزن ناشی از کتو ممکن است توده عضلانی خود را از دست بدهید، به خصوص اگر شما چربی بیشتری نسبت پروتئین بخورید. این افراد باید آب، سبزیجات غیرنشاستهای و در صورت لزوم مکمل فیبر مصرف کنند. هم چنین اسهال می تواند به دلیل عدم فیبر در مواد غذایی و کاهش کربوهیدرات در رژیم کتو ، اتفاق بیفتد و برای جلوگیری از طولانی شدن آن که منجر به کاهش شدید آب بدن میشود، باید مکمل های جبران کننده مصرف کرد که در ادامه به آن می پردازیم. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. This w​as gen᠎erat​ed with the he lp ​of G᠎SA C ontent ᠎Genera​tor DEMO​.

در ادامه لیستی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن برای انتخاب میان وعده کتوژنیک استفاده کنید. افرادی که از این رژیم پیروی میکنند بیشتر از گوشتها، لبنیات، تخممرغ و سبزیجات غیرنشاستهای استفاده میکنند. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیم برای سریع لاغر شدن است که به عنوان یک رژیم چربیسوز شناخته می شود. به این طریق، اگر زرده یکی از تخم مرغ ها به طور اتفاقی خراب شد، به مابقی آنها آسیب نخواهد رسید. به طوریکه با مصرف آنها کالری دریافتی به طور طبیعی کاهش می یابد. احتمالاً شما میدانید که رژیم کتو ممکن است به کاهش وزن و یا بسیاری از فواید سلامتی دیگر منجر شود، اما ممکن است این امر باعث نامنظم شدن چرخه پریود یا متوقف شدن آن شود. امروزه رژیم لاغری معضل شده که فکر عموم مردم را به خود مشغول کرده است، چه آنهایی که از اضافه وزن رنج میبرند و چه آنهایی که در اصطلاح عموم لاغر می باشند.

در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. در نمونه رژیم کتوژنیک لاغری 14 روزه ای که برنامه آن در بالا ذکر شد میتوانید هر روز علاوه بر وعده های اصلی از دو میان وعده هم استفاده کنید. در برنامه رژیم فستینگ شرایطی همچون روزه داری برای بدن به وجود میآید که سبب میشود بدن از چربیهای ذخیره استفاده نماید و در نتیجه کاهش وزن و لاغری اتفاق بیفتد و این خاصیت آن مشابه رژیم کتوژنیک عمل میکند.از فواید برنامه رژیم فستینگ میتوان به کاهش وزن متعادل و ماندگاری آن اشاره کرد، همچنین این رژیم برای بیشتر افراد چاق، به جز زنان باردار و شیرده، قابل انجام است و میتوان آن را به مدت طولانی ادامه داد.

رژیم کتوژنیک دکتر شبیر

وقتی بدن در حالت کتوزیس قرار میگیرد، با استفاده از کتونهای حاصل از تجزیه چربیها انرژی خود را تامین میکند. این فرایند به دلیل تلاش کیسه صفرا در تجزیه چربی های مواد غذایی موجود در رژیمتان میباشد. در رژیم پروتئین ۱۴ روزه همان طور که در دیگر رژیم های پروتئینه اشاره شد برای طبخ غذا ها از روش هایی مانند آب پز کردن و یا کباب کردن و در صورت امکان بخار پز کردن استفاده شود، در این روشها مواد مغذی موجود در منابع غذایی مورد استفادهبه مراتب سالمتر از روش هایی مانند سرخ کردن غذا ها می مانند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا و هدفمند عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرد. وقتی میزان کربوهیدرات مصرفی محدود میشود، میزان قند خون کم شده و کربوهیدرات کمتری در اختیار سلولهای سرطانی قرار میگیرد. رژیمهای غذایی وگان تمام محصولات حیوانی را حذف میکند و خوردن کم کربوهیدرات را دشوارتر میکند.

این موضوع نه تنها در رژیم کتو بلکه در تمام رژیم ها میتواند تاثیرگذار باشد. همین موضوع درخصوص داروهای مدر و مسهل هم صدق میکند و این موارد باعث کاهش آب بدن میشود و تأثیری روی لاغری ندارد بلکه آسیبهایی را به کبد، کلیه و سیستم گوارشی بدن وارد میکند. این موضوع احتمال پیشرفت بیماری را کاهش میدهد. این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد. در رژیم غذایی کتو باید میزان پروتئین مصرفی در حد متوسط باشد. تا اینجا درباره عملکرد رژیم کتوژنیک توضیح دادیم و با این رژیم غذایی آشنا شدید، اما چطور باید رژیم کتوژنیک را شروع کرد؟

پزشکان می گویند رژیم های غذایی پرچرب ممکن است سطح کلسترول را بالا ببرد و برخی از مطالعات نشان میدهد که آنها باعث افزایش خطر دیابت میشوند. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می واند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. مصرف مکمل میتواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. همچنین مکمل آمینواسید لوسین مصرف کنید زیرا که مستقیماً به استیل کوآ شکسته میشود. به گفته جاش آکس، پزشک طب سنتی و متخصص تغذیه بالینی، حدود 25% افرادی که رژیم کتو را امتحان میکنند، این علائم را تجربه میکنند. بسیاری از افراد تصمیم گرفته اند رژیم لاغری کتوژنیک را برای کاهش وزن امتحان کنند. برای جلوگیری از این مشکل از غذاهایی مانند سینه مرغ بدون پوست، سوپ مرغ، نمک، سرکه سیب، ماست و کفیر و… گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، سوسیس و ژامبون.

لازم نیست تا فقط گوشت و چربی بخورید. البته لازم به ذکر است، عموماً در این روش همچون سایرین، صبحانه نیز حذف میشود؛ یعنی رژیم بهتر است از صبح شروع شود. این رژیم علاوه بر تاثیر بر لاغری و کاهش وزن، می تواند در بهبود بیماریهایی مثل دیابت، پارکینسون، آلزایمر، اوتیسم و اختلالات خواب نیز موثر باشد. با اندازهگیری میزان کتونها در خون، ادرار یا تنفس میتوان ورود بدن به حالت کتوزیس را تشخیص داد؛ علاوه بر این، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها هم نشاندهنده بروز کتوزیس هستند. علاوه بر این در طول سالها، سایر رژیمهای غذایی به روز رویکرد مشابهی با این رژیم برای کاهش وزن ارائه دادند. این بازدیدهای منظم برای نظارت بر پیشرفت و رشد و بررسی هرگونه عوارض جانبی رژیم مهم است. تاثیر رژیم کتو روی سلامتی باید هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت بررسی شود. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید.

sitemap