برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، رژیم کتوژنیک ایرانی دکتر روشن ضمیر خود را اولویت بندی کنید

چندین نوع از رژیم کتوژنیک وجود دارد، از جمله: رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)، رژیم کتوژنیک چرخه ایی (CKD)، رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) و رژیم کتوژنیک شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا با پروتئین بالا. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): که حاوی 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10% کربوهیدرات است. من کسی را نمی شناسم که بتواند این رژیم را برای مدت طولانی دنبال کند. زمانی که کربوهیدرات ها برای مدت طولانی (یعنی ۲-۷ روز) محدود شوند، در نهایت وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز تغذیه ای می شویم. همچنین این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. اگر قصد مشورت با یک حرفه ای را ندارید و تنها میخواهید بدانید که آیا رژیمهای کتوژنیک یا کم کربوهیدرات برایتان مناسب هستند یا خیر، پس باید تصمیم بگیرید که آیا میتوانید یا مایل هستید تعداد زیادی از غذاها یا شاید گروههای غذایی را به کل از رژیم خود حذف کنید یا نه.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

رژیم کتوژنیک پی دی اف رژیم کتوژنیک برای همه مناسب می باشد؟ همه مواد غذایی چربی دار. برخی روغن ها منبع سالم چربی هستند و کربوهیدرات ندارند. تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون میتواند از بیماریهای قلبی و برخی سرطانها محافظت کند. تحقیقات علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و بهبود سلامت منجر خواهد شد. تحقیقات نشان می دهد که شکلات می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. وقتی رژیم کتو دارید، باید سعی کنید غذاهای کامل بخورید و از تکیه بر غذاهای فرآوری شده که ممکن است با کتو سازگار باشند، اما کمکی به تغذیه شما نمی کنند، خودداری کنید. زمان می برد تا بدن شما سازگار شود و وارد کتوز شود.

الکل و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک و یائسگی- وقتی که بانوان به سنی میرسند که تولید استروژن، دوره ماهانه و زمان بارداری در آنها متوقف میشود، به اصطلاح وارد حالت یائسگی شدهاند. به عبارتی دیگر وقتی مصرف کربوهیدرات را بهطور قابلتوجهی کم می کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میشود. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اگر انسولین بیش از حد مصرف کنند و کربوهیدرات کافی مصرف نکنند، معمولاً قند خون پایین را تجربه می کنند. اطمینان حاصل کنید که مایعات کافی دریافت کنید. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند.

اما امروزه افرادی نیز هستند که این رژیم تغذیه ای را در برنامه خود قرار داده اند. پاستا برای حفظ وزن یکی از بدترین عوارض وزن کم کردن کاهش حجم عضلات است؛ خوشبختانه مطالعه ای که در ژورنال دیابت، چاقی و متابولیسم به چاپ رسیده نشان داده ، غذاهایی با مقدار نشاسته پایین (آن هایی که قند خون را بلافاصله بالا نمی برند) با حفظ توده عضلانی به کاهش وزن کمک می کنند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود. به همین دلیل رژیم کتو طرفداران زیادی داد و جدا از لاغری سریع؛ برای بهبود سلامت جسم هم مورد استفاده قرار میگیرد. در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده شود.

 This conte nt w as written with GSA᠎ Con᠎tent Gen​er᠎ator  Demoversion!

چالش دو هفته ای رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، کبدی یا قلبی، رژیم غذایی ممکن است مضر باشد. به استثنای کودکانی که دچار بیماری صرع هستند، رژیم گرفتن برای یک کودک سالم خطرناک است. هنگامی که سطح انسولین کاهش می یابد، کلیه ها سدیم اضافی را از بدن بیرون می کنند. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. این احتمال وجود دارد که یک رژیم کتوژنیک پرچرب و پر کالری برای افراد مبتلا به nafld ایده خوبی نباشد، زیرا برخی از کالریهای اضافی به عنوان چربی کبد ذخیره میشود. برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند. رژیم کتوژنیک نیز مانند بسیاری از رژیم های لو کرب دیگر بر اساس کاهش قند خون و در نهایت کاهش انسولین ترشح شده در خون باعث لاغر شدن بدن افراد میشود.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

در این حالت بدن به جای کربوهیدرات، از چربیها و کتونها برای سوختوساز استفاده میکند. شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند. اما زمانی که میزان مصرف کربوهیدرات را پایین می آورید بدن شما نمی تواند مقدار مورد نیاز انسولین بدن را تولید کند، این امر باعث می شود که آب و نمک در کلیه ها ترشح پیدا کرده و منجر به از دست دادن مایعات بدن و تکرر ادرار شود.

درمان نمود و میزان موفقیتش در درمان قطعی کودکان و بزرگسالان، به ترتیب ۹۰ و ۵۰ درصد بود. به طور معمول این رژیم از سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به صرع و همچنین بزرگسالان دچار به صرع غیر قابل کنترل با درمان دارویی استفاده شده است. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود. گوشت و مرغ گوشت و مرغ در بین افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنند محبوب هستند زیرا چربی بالایی دارند و کربوهیدرات بسیار کمی دارند.

آووکادو یک انتخاب واقعاً محبوب برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، زیرا یک آووکادو کامل حاوی تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات – که ۱۴ گرم آن فیبر است – و ۳۰ گرم چربی است. شاید تعجب کنید که چنین رژیمی با مصرف چربی بالا، نه تنها برای قلب و عروق ضرری ندارد بلکه باعث افزایش چربی های مفید و کاهش چربی های مضر می شود. رژیم کتو نه تنها وعده کاهش وزن را می دهد، بلکه مدعی است باعث کاهش گرسنگی می شود و به تعادل قند خون کمک می کند. بهتر است که رژیم خود را براساس غذاهای کامل، غذاهایی که تنها از یک نوع ماده تشکیل شدهاند، استوار سازید. پژوهش های پزشکی بر روی داوطلبان نشان داده است که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های غذایی دیگر، تاثیر بیشتر و سریع تری در کاهش وزن دارد.

در این رژیم در طول دوره، چند روز، به مصرف کربوهیدرات اختصاص داده می شود و بعد از آن دوباره رژیم اصلی کتوژنیک ادامه داده می شود. در نوع استاندارد غالب برنامه رژیم را چربی ها تشکیل داده اند یعنی ۷۵٪ از کل رژیم. این نوع از رژیم کتو بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. حتی بسیاری از رژیمهای غذایی وجود دارند که به دلیل مطالعاتی که روی واکنشهای بدن انجام شده است، در آنها از مصرف چربی سالم به میزان زیاد استفاده میشود و به میزان کمتری از پروتئین استفاده شده و مصرف کربوهیدرات را به حداقل میرسانند. میزان تحمل رژیم و عوارض ناشی از رژیم کتوژنیک نیز مطالعه گردید.تعداد 215 کودک با معدل سنی 5.1 سال، علیرغم مصرف بنحو متوسط 6.6 داروی ضد صرع قبل از شروع رژیم کتوژنیک با میانگین تشنج 235 بار در ماه مورد مطالعه قرار گرفتند.

در یک پژوهش مشخص گردید که در صورت پایین بودن سطح کتون خون میتوانیم با ورزش کردن به افزایش کتون ها کمک کنیم. رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک درحال حاضر برای سایر شرایطی که ممکن است برای مغز اتفاق بیافتد، از جمله بیماری آلزایمر و پارکینسون نیز مورد بررسی قرار میگیرند. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. بهغیر از صرع، چندین استفادهٔ درمانی احتمالی دیگر برای این رژیم وجود دارد که در دست پژوهش و بررسی است و برخی از آنها عبارتند از: درمان بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، تومور مغزی، سردرد، آسیب مغزی، درد، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب. در این رژیم شما باید در برخی از روزها کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

اینها یک حس عمومی ایجاد کردند که چیزی در مورد شکر مضر است و مردم باید کمتر از آن بخورند. یک وعده غذایی معمولی در رژیم کتوژنیک کلاسیک شامل خامه فرم گرفته، غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت، سبزیجات کم کربوهیدرات و چربیهایی مانند کره یا روغن نباتی است. پس اگر دیابت دارید و داروی خاصی مصرف میکنید رژیم کتوژنیک برنامه غذایی مناسبی برای شما نخواهد بود. در آن سال یودکین نشان داد که مقایسه دادههای چند کشور نشاندهنده ارتباط بین مرگ و میر عروق کرونر و مصرف ساکاروز است و ارتباط با مصرف ساکاروز قویتر از مصرف چربی است. یعنی در زمان اجرای رژیم دوره ای ۵۰٪ مواد مصرفی مربوط به کربوهیدرات می شود و نصف باقی مانده را چربی و پروتئین تشکیل نی دهد. رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر دکتر روشن ضمیر

مرحله دوم

“حمله” که برای داشتن اثرات لاغری باید حداقل ۱۴ روز طول بکشد، مربوط به مصرف توده چربی است، زیرا بدن با محرومیت از سوخت طبیعی خود، یعنی شکر، شروع به حمله به ذخایر میکند. زیرا وقتی سطح انسولین افزایش یابد، تخمدان از حد معمولی خود بزرگتر شده و کیستهایی در اطرافش به وجود میآیند. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. در ادامه برای راحتی شما لیستی از غذاهایی که باید در این رژیم محدود یا حذف شوند را آوردهایم. رژيم کتو ورژنهای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب هر کدام از آنها را معرفی میکنیم. قبل از ایجاد هرگونه تغییر گسترده در رژیم غذایی خود (که طبیعت کتو است)، مهم است که با یک متخصص با تجربه مشورت کنید.

رژیم کتوژنیک یک ماهه دکتر روشن ضمیر

سهراب با اشاره به اینکه در این رژیم تولید کتون بادیها در بدن باعث سرکوب کردن و کنترل اشتها میشود گفت: این موضوع باعث میشود فرد کمتر احساس گرسنگی کند که یکی از دلایل مهم علاقه افراد به این رژیم است. در این نوع رژیم پروتئینی که در رژیم غذایی گنجانده می شود چیزی در حدود ۳۵٪ از کل رژیم می باشد. باقیمانده از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد کالری روزانه) و پروتئین (حدود ۱۰ درصد کالری روزانه یا حدود ½ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن) تامین می شود. در این رژیم شما تمامی روزهای هفته را رژیم کتوی استاندارد با کربوهیدرات 5 تا 10 درصد مصرف میکنید اما زمانی که تمرین دارید ، قبل و بعد از تمرین میتوانید وعده حاوی کربوهیدرات داشته باشید. برای حداقلسازی این مشکلات، میتوانید در طول هفتههای اول رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را دنبال کنید.

رژیم کتوژنیک پلاس دکتر روشن ضمیر

یعنی مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم میشود. به طور کلی، تا زمانی که در این محدوده مشخص شده توسط پزشک بمانید (و کربوهیدرات های خود را زیر ۳۵ گرم نگه دارید)، برای ورود و ماندن در کتوز مشکلی ندارید. اما هنوز دلیل اصلی کاهش اشتهای خودکار به طور واضح مشخص نیست. بسیاری از افرادی که بدون راهنمایی پزشک رژیم پرچرب کتو را آغاز میکنند، سطح بالایی از کلسترول را تجربه خواهند کرد که عامل اصلی ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت است. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند.

در حالی که گلوکز “غذای” اصلی برخی سلول های سرطانی است، مطالعه ای که از سال 2010 در مجله تحقیقات

سرطان منتشر شد، نشان می دهد که سلول های تومور پانکراس از فروکتوز به طور خاص برای تقسیم و تکثیر استفاده می کنند. به طور کلی، کربوهیدرات ها کمتر از ۱۰ درصد کالری در رژیم کتوژنیک دارند. هدف این است که با به حداقل رساندن کربوهیدراتها (در حدی که روزانه از یک یا دو سیب دریافت میکنید)، وارد یک مرحله متابولیک با عنوان کتوز شوید؛ در این مرحله، بدن شما مجبور به سوزاندن چربی به عنوان منبع سوخت خود خواهد شد. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که هدف آن کاهش وزن با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز چربی سوز است. مهم است که به یاد داشته باشید که هدف از هر تغییر رژیم غذایی، ترویج یک سبک زندگی سالم است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید در دراز مدت، خود را متصور شوید.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی دکتر روشن ضمیر

اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. نمناک/با وجود اين که رژيم کتو ممکن است جديد به نظر برسد اما يک برنامه غذايي پرچربي و کم کربوهيدرات است که در چند سال اخير مورد توجه قرار گرفته است زيرا به کاهش وزن سريع کمک مي کند. رژیم کتو باعث میشود چربیها در کبد به «کِتون» تبدیل شوند. در این مقاله می خواهیم هر آنچه که در مورد این رژیم غذایی باید بدانیم و تمام باید ها و نباید های این رژیم غذایی را و اینکه چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند را عنوان کرده و به تفصیل آن را شرح دهیم. این رژیم کاهش وزن بر پایه این تئوری است که بدن مدام با سموم مختلف مانند آفتکشها، مواد افزودنی و غذاهای چرب مواجه است و باید این سموم از بدن دفع شوند.

sitemap