برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، رژیم کتوژنیک چربی دکتر روشن ضمیر خود را اولویت بندی کنید

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب، کمکربوهیدرات و حاوی پروتئین متوسط است. غذاهای مجاز در این رژیم، شامل گوشتهای سفید، قرمز، سبزیجات غیرنشاستهای، تخممرغ، آجیل و مغزها، انواع توت، محصولات لبنی پرچرب و روغن زیتون و غذاهای غیرمجاز، شامل سبزیجات، میوهها و غذاهای شیرین یا حاوی کربوهیدرات است که در این مقاله به ریزجزئیات آنها پرداخته شده است. رژیم غذایی لاغری سریع شواهد نشان می دهند که رژیم های حاوی مقدار بالای کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل هنوز هم برای بسیاری از بیماری ها تجویز می شوند اما در مقابل رژیم های کم کربوهیدرات هم برای کاهش وزن، بهبود سندروم متابولیک، دیابت ، کنترل فشار خون ترشح انسولین بسیار ایده آل هستند.

رژیم کتوژنیک و پریود

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم با وجود این مهم است که این علائم را در طول رژیم کنترل کنند، هیدراته بمانند و غذاهای غنی از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیتها مصرف کنند. از طرفی نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک به بیماران دیابت نوع ۲ کمک می کند تا راحت تر قند خون خود را کنترل کنند که البته این اثر هم در بلند مدت تضعیف می گردد . پروتئین اثر گرمایی را افزایش میدهد و به شما در سوزاندن تعداد کالری بیشتر کمک می کند. شواهد نشان دهنده این است که تقریبا نیمی از افرادی که رژیم کتو دریافت میکنند میزان حمله های صرع در آنها کاهش پیدا کرده که و این اثر حتی پس از قطع رژیم کتو هم ادامه داشته است. بنابراین، هنگامی که شما یک رژیم غذایی ketogenic را دنبال می کنید، بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی را برای کسب انرژی بدن مصرف می کند، بنابراین در این فرآیند اکثر افراد حتی در هنگام مصرف کالری زیاد و چربی کافی از طریق رژیم غذایی خود، وزن و چربی بیش از حد بدن را به سرعت از دست خواهند داد.

لازم به ذکر است که محققان تنها به مدت 6 ماه شرکت کنندگان را دنبال کردند. در زیر، نیازهای روزانه الکترولیت ها برای افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی می کنند، بهترین منابع غذایی کم کربوهیدرات و توصیه های مکمل برای کسانی که نمی توانند نیازهای خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند، آورده شده است. توجه: اگر فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری کلیوی دارید یا برای هر بیماری دیگری، دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل پتاسیم حتما با پزشک خود صحبت کنید. پس اگر می خواهید پسردار شوید حتما لیمو را در رژیم غذایی خود جای دهید.

رژیم کتوژنیک یعنی چه دکتر روشن ضمیر

درصورتیکه، شما ورزشکاری حرفهای هستید یا قصد دارید به کمک بدنسازی حجم عضلات خود را افزایش دهید توصیه میشود از این رژیم استفاده نکنید. اینجا درباره ۷ خطر رژیم کتو نوشتهایم که اگر قصد دارید از این رژیم استفاده کنید، باید درباره آنها بدانید. در اینجا به رایج ترین سوالات مربوط به رژیم کتوژنیک پاسخ میدهیم. اما داشتن رژیم غذایی پرچرب برای مدت طولانی نیز با عوارض جانبی مختلفی همراه بوده است. با فاصله از هم روی صندلی ها نشستند و زن خیلی بیشتر از مرد، اخم هایش را در هم فرو کرده بود. پزشکانی که رژیم کتو کمکالری را برای کاهش به افراد تجویز میکنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را هم توصیه میکنند.

اگرچه گرفتگی عضلانی می تواند با مصرف ناکافی پتاسیم، سدیم یا مایعات نیز رخ دهد، دریافت پایین منیزیم نیز می تواند یکی از علل شایع آن باشد. او توصیه می کند که منابع کم کربوهیدرات پتاسیم، از جمله آووکادو و اسفناج را به رژیم غذایی اضافه کنید و همچنین منابع فیبر کم کربوهیدرات، مانند دانه چیا و بذر کتان (حتما از دانه کتان آسیاب شده برای بهترین فواید سلامتی لذت ببرید) داشته باشید. برای اطلاع از جزئیات دقیق این رژیم غذایی حتما (رژیم کتوژنیک چیست؟ | راهنمای ساده برای تازهکارها) را بخوانید. اگرچه رژیم کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب و مشهور در سالهای اخیر شناخته شده و جزو رژیمهای سالم طبقهبندی میشود، اما شاید بسیاری از افراد ندانند عوارض رژیم کتوژنیک چیست! این یکی از پرتکرارترین سوالات در رژیم کتوژنیک است. تصمیم برای مصرف الکترولیت ها باید بر اساس این باشد که آیا شما هر یک از علائمی که در بالا توضیح داده شد را تجربه می کنید یا خیر.

برنامه های غذایی آنلاین ما بر اساس آخرین روش های درمانی و علم توصیه شده توسط دانشمندان مجرب است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، رژیم کتوژنیک رژیمی است که دارای کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط کم و چربی زیادی است. کتوز، یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما در درجه اول به جای کربوهیدرات برای کسب انرژی به چربی متکی است. بنابراین حتی یک خوشه کوچک انگور بهراحتی میتواند کتوژنز را کند یا حتی متوقف کند. حتی منجر به تاخیر و کاهش رشد سلول های سرطانی می گردد. در نتیجه رژیم کتو میتواند منجر به مشکلات گوارشی و یبوست شود. این بدین معنی است که شما کمتر دچار فشار خون بالا، تصلب شرایین، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی می شوید. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی می کنند با کمبود ویتامین D، منیزیم، کلسیم و فولیک اسید مواجه هستند، بنابراین نداشتن برنامه ریزی غذایی دقیق مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

رژیم کتوژنیک تجربه

امگا3 که از اسید چرب های ضروری بوده و نقش مهمی در رشد موها دارد. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. توجه: اگر شرایط پزشکی خاصی دارید – مانند فشار خون بالا، بیماری کلیوی، یا نارسایی احتقانی قلب – ممکن است لازم باشد در مورد سدیم ، حتماً قبل از افزایش مصرف سدیم با پزشک خود صحبت کنید. طي مدت زمان پيگيري 12 کودک ( 8 ماهه تا 18 ساله ) مبتلا به TSC شناسايي شدند که تحت درمان با رژيم کتوژنيک بودند.از اين تعداد کودک 11 کودک (92درصد) بيش از 50درصد کاهش حملات صرع، طي شش ماه اول رژيم درماني داشتند که از اين تعداد 8 کودک (67درصد) بيش از 90درصد بهبودي نشان دادند.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی

چای سبز در رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید تا این چالش را برای شما حل کنیم. اما اتکینز با زیاد کردن تدریجی هیدرات کربن، چربیسوزی رو بعد از مدتی پایین میاره. موضوع زمانی وخیم تر شد که دکتر Mark Hegsted در سال 1977 به عنوان رئیس بخش تغذیه در USDA انتخاب شد، او یکی از دانشمندان هاروارد بود که از صنعت قند حقوق می گرفت؛ و در این سمت او آنچه را که بعداً به دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها تبدیل شد را توسعه داد که بر اساس آن چربی اشباع شده دشمن شد و شکر بی تقصیر بود، اما در کنار این تلاش ها برای محبوب کردن شکر و ترسناک کردن مصرف چربی ها، دانشمندانی بودند که همچنان بر روی رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب تحقیق میکردند. ما موقعیت ها را یکی یکی از دست دادیم و نتوانستیم گل مساوی را هم بزنیم که حداقل بازی به وقت اضافه بکشد.

از نظر تئوری ممکن است این خطر برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ هم که انسولین مصرف میکنند، وجود داشته باشد. بهطور کلی تر، او استدلال کرد، مصرف بیش از حد ساکاروز باعث ایجاد اختلال متابولیک میشود که چندین نتیجه نامطلوب دارد. برای مثال، یک مطالعه مشاهدهای طولانیمدت روی بیش از ۱۳۰۰۰۰ بزرگسال، رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات مبتنی بر حیوانات را با نرخ بالاتر مرگومیر ناشی از بیماریهای قلبی و سرطان مرتبط دانست. یکی از اصلی ترین مکانیسم های کاهش وزن مرتبط با رژیم کتو، توانایی آن در کاهش گرسنگی است. کاهش دانسیته استخوانی نیز یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک میباشد. رژیم غذایی بسیار کمکربوهیدرات و پرچرب، نه تنها به کاهشوزن کمک میکند، بلکه در مدیریت علائم دیابت و کلسترول بالا نیز موثر است. یک بررسی نشان داد که تنها 45 درصد از شرکتکنندگان قادر به پیروی از روش تجویز شده بودند. با این حال، 22 تن (17%) از شرکتکنندگان را بهدلیل ابتلابه انواع مختلف عوارض جدی متوقف کردند و چهار بیمار (3.1٪) نیز طی رژیم فوت کردند که دو نفر به علت ابتلابه سپسیس، یک نفر به علت ابتلابه کاردیومیوپاتی و یکی نیز به علت ابتلابه پنومونی لیپوییدی از دنیا رفتند.

رژیم کتوژنیک راحت

دنبال کردن رژیم غذایی کتو، یکی از موثرترین راهها برای هل دادن بدن به سوی حالت کتوزیس است. محدود کردن کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربی میتواند منجر به کتوزیس یا کتوز شود. هرچند، مصرف بالای پروتئین و سطوح بالای کتون، در کم کردن احتمال از دست دادن عضله کمک می کند. احتمالا به این دلیل که سازگاری بدن شما با کتوز، به قیمت از دست دادن تراکم مواد معدنی در استخوان تمام میشود. هرکس از رژیم کتو پیروی میکند، باید با میوههایی مانند انبه، پاپایا، موز و آناناس خداحافظی کند. بااینکه برخی از اشکال کدو حلوایی موردتایید کتو هستند، اما بهطورکلی، کدو حلوایی حاوی گلوکز و کربوهیدرات بسیار بالایی است که مناسب رژیم کتوژنیک نیست.

این علائم معمولا موقتی هستند و با سازگاری بدن شما با رژیم کم کربوهیدرات برطرف می شوند. این روغن تریگلیسیریدهای با زنجیرهی متوسط دارد که بر خلاف چربیهای با زنجیرهی متوسط، در بدن به کتونها تبدیل میشوند یا بهعنوان منبع انرژی استفاده میشوند. اما دو نوع استاندارد و پروتئین بالا معمولاً بیشتر به افراد عادی که فعالیتهای ورزشی پیشرفته ندارند توصیه میشوند. در یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است، شایعترین عارضه زودرس ناشی از رژیم کتوژنیک کمآبی بدن بود، بهویژه در بیمارانی که رژیم خود را با ناشتای اولیه شروع کردند. در بسیاری از مطالعات مشاهده شده است که رژیم کتوژنیک (بسیار کم کربوهیدرات) سبب تسریع کاهش وزن در مقایسه با رژیم های سنتی کم چرب می شود – ولی این تاثیر با گذشت زمان کمرنگ شده ، به طوری که در طولانی مدت ، نتایج حاصل از رژیم کتوژنیک و رژیم های کم چرب به یکدیگر نزدیک می شود.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ اگر انسولین بیش از حد مصرف کنند و کربوهیدرات کافی مصرف نکنند، معمولا قند خون پایین را تجربه میکنند. سطح پتاسیم خون شما باید در محدوده طبیعی باقی بماند و مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر داروهای خاصی مصرف می کنید یا بیماری کلیوی دارید. شما می توانید این کار را هر روز به مدت 15 دقیقه یا بیشتر انجام دهید، بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را در جای خود قرار دهید. ذرت و سیبزمینی شیرین نیز در همین دسته قرار میگیرند. با این حال، رژیم غذایی کتوژنیک خطراتی نیز دارد که باید از آنها آگاه باشید. علاوه بر این، برخی داروها ممکن است با مکمل های منیزیم تداخل منفی داشته باشند.

رژیم کتوژنیک دکتر صارمی دکتر روشن ضمیر

به خاطر داشته باشید که اگر ورزش های استقامتی یا هر نوع فعالیت بدنی سختی انجام می دهید، ممکن است دریافت الکترولیت های کافی فقط از غذا برای شما مشکل باشد و ممکن است به دلایل عملکردی مصرف مکمل ها با مشورت پزشک برای شما مناسب باشد. البته قابل توجه است درحال حاضر هیچ مطالعه طولانیمدتی روی عوارض رژیم کتوژنیک انجام نشده است، لذا سایر خطرات ناشی از آن هنوز ناشناخته است. به عنوان مثال پنج روز در هفته از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دو روز مصرف کربوهیدرات زیاد خواهیم داشت. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم در میان ورزشکاران که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، رایج است. پژوهشها نشان دادهاند که کتون فایدههایی مانند چربی سوزی، سرکوب اشتها، بهبود عملکرد ذهنی و کاهش خطر بیماریهای مزمن در پی دارند. مطالعات نشان می دهد که افزایش دریافت اسیدهای چرب می تواند از مزایای عملکرد مغز ما باشد. اگر ورزش بدنی انجام می دهید، افزودن مقدار بسیار کمی سدیم به آب و نوشیدن آن قبل از تمرین ممکن است عملکرد شما را بهبود بخشد.

رژیم کتوژنیک دکتر غفاری

همچنین، ممکن است به افراد مبتلابه بیماری قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه نیز کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینهها انجام شود. حتی مزیتی مانند فیبر بالا هم برای جبران مصرف کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک کافی نیست. مطالعات ثابت میکند که یک رژیم کتو برای مدیریت دیابت نوع 2 بسیار عالی است، حتی گاهی منجر به بهبود کامل بیماری میشود. سبزیجات نشاستهای مانند سیبزمینی، یک «نه» قطعی برای این رژیم بهشمار میروند. از آنجایی که مقدار زیادی آب برای دفع آمونیاک از بدن مورد نیاز است، کمبود هیدراتاسیون مناسب ممکن است باعث آمونیاک تجمع در بدن شود، از این رو به هیدراتاسیون کافی برای تعادل نیاز دارد. از دیگر مواردی که در عوارض رژیم کتوژنیک باید به آن توجه شود، جایگاه سیب است.

متأسفانه، این فرآیند به قیمت از دست دادن پتاسیم تمام می شود، فرآیندی که تعادل بیوشیمیایی را حفظ می کند. بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. بنابراین می توان گفت به احتمال بسیار زیاد رژیم کتو در زمینه درمان و کاهش آکنه بسیار موثر است. همچنین این غذاها معمولا بسیار فرآوریشده هستند. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، آنچه باید از معلمان خود درباره رژیم کتوژنیک لاغری سریع می پرسیدید بهبود یافته است. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. رژیم غذایی کتوژنیک که به آن رژیم کتونزا یا رژیم پرچربی نیز میگویند، با درصد بالای چربی، پروتئین کافی و قند کم، بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

علاوه بر این، بسیاری از آنها سرشار از پتاسیم نیز هستند. اگر رژیم غذایی کم کالری دارید، باید تمام غذاهای چاق کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. مواد را به جز سفیده تخم مرغ و آرد ذرت مخلوط کرده و صاف کنید تا یکدست و غلیظ شوند. علاوه بر این ، در حالی که دستورالعمل های مشخصی برای رژیم کتوژنیک وجود دارد تا تشنج را در کودکان کاهش دهد ، تاکنون هیچ توصیه رسمی برای بزرگسالان وجود ندارد. در اغلب موارد رژیمهای غذایی با پروتئین کمتر برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه توصیه میشود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است. Po st was c reated by G​SA C onte​nt G​ener​at or Demover sion.

بعد از اینکه پیاز از حالت خام درآمد، سیر را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه با پیاز تفت دهید. جنبه عقب کشیدن: یادآور سایر رژیم های غذایی فوق العاده کم کربوهیدرات، رژیم اتکینز برای اکثر اشخاص حقیقی بی خطر را انتخاب کنید و انتخاب کنید مفید است با این حال در اسبابک ها غیر معمول قابل دستیابی است مشکلاتی تحمیل تنبل. در مورد نیازهای تغذیهای خود با پزشک خود صحبت کنید. برای دریافت پتاسیم بیشتر در رژیم غذایی خود، می توانید غذاهای کم کربوهیدرات با پتاسیم بالا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیر های نرم تر کربوهیدرات بالاتری دارند. غذاهای حیوانی پرچرب مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا وب سایت خود باشید.

sitemap