پیشخدمت ترامپ، والت نائوتا، قبل از استخدام متهم به آزار جنسی بود


بر اساس یک گزارش، والت نائوتا، دستیار شخصی دونالد ترامپ، هفته‌ها قبل از اینکه در مارآلاگو به عنوان «مرد بدن» رئیس‌جمهور سابق مشغول به کار شود، توسط سه نیروی زن به سوء رفتار جنسی متهم شده بود.

این اتهامات به دوران عضویت نائوتا در بخش حمایت از ریاست جمهوری کاخ سفید برمی گردد و شامل اتهامات برادری، زنا، آزار و اذیت، رفتار جنسی نامناسب و نگهداری از “پورن انتقام جویانه” یا به خطر انداختن عکس های زنانی است که او تهدید کرده است آنها را عمومی کند. به گزارش دیلی بیست

نائوتا، کهنه سرباز نیروی دریایی، در ماه می 2021، یک ماه پس از آن که یک زن در یک «نظرسنجی فرماندهی آب و هوا» از «رابطه نامناسب بین یک فرد ارشد و یک فرد جوان» خبر داد، از سمت خود در کاخ سفید برکنار شد و مجوز امنیتی از او سلب شد. “، این رسانه گزارش می دهد.

مشخص شد که “فرد ارشد” نائوتا است و بازرسان متوجه شدند که او با دو زن دیگر نیز روابط نامناسبی داشته است.

در آگوست 2021، با تایید نیروی دریایی، نائوتا توسط ترامپ استخدام شد تا به عنوان مرد شخصی او در مار-آ-لاگو خدمت کند.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات نیروی دریایی پیش از شرکت در کنسرت آقای نائوتا با یک کشتی به دریا بازگردانند.


والت نائوتا
بر اساس یک گزارش، نائوتا در سال 2021 در بحبوحه اتهامات سوء رفتار جنسی از مجوز امنیتی محروم شد و از سمت خود در نیروی دریایی کاخ سفید برکنار شد. جاستین لین/EPA-EFE/Shutterstock

مشخص نیست که آیا این افسر ارشد که اکنون بازنشسته شده است تحت هر نوع نظم و انضباط توسط نیروی دریایی بوده است یا خیر. ارتش قانوناً مجاز به افشای سوابق پرسنل نیروهای خدماتی نیست.

همچنین مشخص نیست که آیا رئیس‌جمهور سابق قبل از استخدام نائوتا به عنوان پیشخدمت خود از اتهامات علیه نائوتا آگاه بوده است یا خیر.

استنلی وودوارد، وکیل Nauta، وقتی The Post به این اتهامات رسید، از اظهار نظر در مورد اتهامات خودداری کرد.

کمپین ترامپ این گزارش را به عنوان یک کار “بد نام بردن” با انگیزه سیاسی مورد تمسخر قرار داد.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای به The Post گفت: «این چیزی بیش از تلاش آشکار برای بدنام کردن آقای نائوتا برای اهداف سیاسی نیست.

او یک جانباز برجسته بیش از 20 سال است که افتخارآمیز به کشورش خدمت کرده است و هیچ مقدار از حملات بی اساس و ساختگی هرگز آن را تغییر نخواهد داد.»

در 7 دسامبر 2021، تنها چند ماه پس از شروع به کار با ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، نائوتا به طور تصادفی با چندین جعبه در انباری مار-آ-لاگو که سرنگون شده بود، برخورد کرد و حداقل یک سند را با علامت “محرمانه” فاش کرد. به گفته دادستان های فدرال.


دونالد ترامپ
مشخص نیست که آیا ترامپ قبل از استخدام او برای کار در Mar-a-Lago در آگوست 2021، از اتهامات علیه “مرد بدن” خود آگاه بوده است یا خیر. گتی ایماژ

در ماه مه سال 2022، نائوتا به دستور رئیس جمهور سابق مبنی بر برداشتن حداقل 64 جعبه اسناد کاخ سفید از اتاق ذخیره سازی پس از احضاریه ای که برای ترامپ صادر شد تا تمام اسناد محرمانه ای را که پس از ریاست جمهوری خود حفظ کرده بود، عملی کند.

با این حال، هنگامی که FBI از او در مورد اطلاعاتش در مورد اسناد حساسی که در املاک ترامپ نگهداری می شود، پرسید، او اظهار بی اطلاعی کرد و ظاهراً به بازرسان فدرال گفت: «نمی دانم. نمی‌دانم – راستش نمی‌دانم.»

ناوتا در ژوئن 2023 به شش اتهام – توطئه برای ممانعت از عدالت، پنهان کردن یک سند یا سابقه، مخفی کردن یک سند یا سابقه، مخفی کردن یک سند در تحقیقات فدرال، طرح پنهان کردن و ارائه اظهارات و اظهارات نادرست – در ژوئن 2023 متهم شد. تحقیقات وکیل جک اسمیت در مورد رفتار ترامپ با اسناد طبقه بندی شده.

او در تمام اتهامات خود بی گناه است و قرار است در ماه مه در فلوریدا محاکمه شود.

رئیس جمهور سابق با 40 فقره جرم مرتبط با تحقیقات اسناد طبقه بندی شده سیلی خورد.



منبع

sitemap