پنس فشار ترامپ برای نفوذ بر فرماندار AZ در انتخابات 2020 را رد کرد


به نظر می‌رسد مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، روز یکشنبه گزارشی مبنی بر اینکه با فشار از سوی دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن فرماندار آریزونا برای دریافت شواهدی که ادعاهای نادرست رئیس‌جمهور وقت مبنی بر تقلب در انتخابات در سال 2020 را تأیید می‌کند، رد کرد.

منابع متعددی در مقاله ای که روز شنبه منتشر شد به واشنگتن پست گفتند که ترامپ 77 ساله بارها از پنس درخواست کرده بود «تماس برقرار کند. [then-Gov. Doug] Ducey و او را تشویق کنید» – و اینکه معاون رئیس جمهور چندین گفتگو با فرماندار جمهوری خواه انجام داد اما از پیروی از دستورالعمل ها برای تحت فشار قرار دادن او خودداری کرد.

پنس، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» تأیید کرد که با دوسی و سایر فرماندارانی که ایالت‌هایشان در آن زمان «نتایج انتخابات خود را بررسی می‌کردند» تماس گرفت، اما گفت: «هیچ فشاری وجود نداشت. ”

او درباره این تماس به مجری مارگارت برنان گفت: «من تماس می‌گرفتم تا یک به‌روزرسانی را دریافت کنم… به‌روزرسانی‌هایی در مورد آن دریافت کردم، آن را به همراه داشتم، و نه بیشتر، نه کمتر از آن».

برنان در مورد گزارش واشنگتن پست مبنی بر اینکه ترامپ او را برای تشویق دوسی تحت فشار قرار داده است، پنس را پیگیری کرد.

پنس پاسخ داد: «نه، من هیچ فشاری را به خاطر نمی آورم. “ببین… همه چیز در پایان به نتیجه رسید، مارگارت، من خیلی علنی در موردش صحبت کردم و رئیس جمهور و من همچنان اختلافات شدیدی با هم داریم.”


مایک پنس
معاون سابق مایک پنس تایید کرد که با فرماندار وقت مکالمه داشته است. داگ دوسی (R-Ariz.) در انتخابات 2020.
AP

دوسی و پنس
فرماندار داگ دوسی (رئیس آریز) علیرغم اتهامات دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در نتایج انتخابات 2020 ایستاده است.
AP

پنس با اشاره به 6 ژانویه 2021 ایالات متحده افزود: “من همیشه بر این باور هستم که به لطف خدا، در آن روز به وظیفه خود بر اساس قانون اساسی در ریاست جلسه مشترک کنگره در پی آشوب و شورش عمل کردم.” شورش کاپیتول اما در روزهای نوامبر و دسامبر، این یک روند منظم بود.

پنس معروف است که از ترامپ جدا شد و از تایید نتایج انتخابات 2020 در 6 ژانویه 2021 امتناع کرد، به این دلیل که وی فاقد اختیارات قانون اساسی برای انجام این کار به عنوان معاون وی است.


ترامپ یک شست بالا می دهد
مایک پنس اکنون در برابر رئیس قدیمی خود دونالد ترامپ برای سر زدن به حزب جمهوری خواه در سال 2024 رقابت می کند.
گتی ایماژ

ترامپ آریزونا را با 49.06 درصد در مقابل 49.36 درصد از دست داد.

رئیس‌جمهور سابق شکست خود در انتخابات را به چالش کشیده و ادعاهای بسیار مورد مناقشه‌ای مبنی بر «دزدیده شدن» یا «تقلب» شدن انتخابات ۲۰۲۰ از او مطرح کرده است.

پس از انتخابات، ترامپ و متحدانش به دنبال به چالش کشیدن شکست او بودند. این موضوع اکنون مشمول تحقیقات بازرس ویژه جک اسمیت است که ماه گذشته ترامپ را به اتهام احتکار مجموعه‌ای از اسناد طبقه‌بندی‌شده در استراحتگاه مار-آ-لاگو پس از ترک قدرت متهم کرد.


کاپیتول آمریکا
معترضان طرفدار ترامپ در 6 ژانویه 2021 در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی تجمع کردند.
گتی ایماژ

پنس در اوایل سال جاری در برابر هیئت منصفه فدرال که به تحقیقات اسمیت کمک می کرد شهادت داد.

معاون سابق رئیس جمهور از بیان اینکه آیا تماس تلفنی دوسی در آن شهادت مطرح شد یا خیر، خودداری کرد.

ترامپ همچنین از بررسی دقیق تحقیقات شهرستان فولتون در رابطه با تماس تلفنی با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه، خواسته است که “11780 رای بیابد، تعداد مورد نیاز برای رد شدن از دست دادن او”.


داگ دوسی
داگ دوسی جانشین کیتی هابز (D-Ariz.) شد که در سال 2022 فرمانداری شد.
AP

سخنگوی دوسی با توجه به گزارش واشنگتن پست استدلال کرد که “زمان برای حرکت” فرا رسیده است.

فرماندار دوسی از نتایج انتخابات آریزونا در سال 2020 دفاع کرد، او انتخابات را تأیید کرد و به صراحت اعلام کرد که این گواهینامه محرکی برای ارائه شکایات معتبر با پشتوانه شواهد است. هیچ‌یک از آنها هرگز مطرح نشدند.» این سخنگوی به نقل از ABC گفت.

sitemap