نوار ترامپ به نام «دسترسی به هالیوود» به هیئت منصفه دادگاه افترا نشان داده نخواهد شد


وکیل نویسنده ای که می گوید دونالد ترامپ در دهه 1990 از او سوء استفاده جنسی کرده و سپس در زمان ریاست جمهوری در سال 2019 او را بدنام کرده است، روز شنبه گفت که نوار بدنام “دسترسی به هالیوود” و دو زنی که ترامپ را متهم به آزار و اذیت کردند، در مقابل هیئت منصفه نیویورک معرفی نمی شوند. در نظر گرفتن خسارت افترا

افشاگری توسط وکیل روبرتا کاپلان، که نماینده مقاله نویس مشاوره ای. جین کارول است، به این معنی است که نامزد پیشتاز جمهوری خواه در رقابت های ریاست جمهوری امسال می تواند در اوایل روز دوشنبه، یک روز قبل از انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، در دادگاه فدرال منهتن شهادت دهد.

هیئت منصفه در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ بیش از 5 میلیون دلاری که در بهار گذشته توسط هیئت منصفه دیگری به کارول اعطا شده بود به او بدهکار است یا خیر. اکتبر 2022.

ترامپ دو روز از سه روز اول محاکمه را شرکت کرد، اما روز پنج‌شنبه، زمانی که در مراسم تشییع جنازه مادرشوهرش در فلوریدا شرکت کرد، از آن صرفنظر کرد.

کاپلان اواخر روز شنبه در نامه‌ای به قاضی گفت که نوار 2005 را که در آن ترامپ روی یک میکروفون داغ در حال صحبت تحقیرآمیز از زنان است را به هیئت منصفه نشان نمی‌دهد تا مسائل در دادگاه “متمرکز” بماند.

به همین دلیل، او گفت که دو متهم دیگر ترامپ را به عنوان شاهد دعوت نخواهد کرد: ناتاشا استینوف و جسیکا لیدز.


ای. جین کارول
هیئت منصفه قبلاً دریافته بود که ترامپ از کارول سوء استفاده جنسی کرده است. AP

هر دو زن در دادگاهی که در ماه مه گذشته به پایان رسید شهادت دادند. لیدز، یک دلال سابق سهام، گفت که ترامپ در دهه 1970 در یک پرواز خطوط هوایی به طور ناگهانی او را برخلاف میلش زیر آزمود، در حالی که استینوف، نویسنده، گفت که ترامپ در حالی که برای مقاله ای در سال 2005 با او مصاحبه می کرد، برخلاف میلش او را به زور بوسید.

کاپلان خاطرنشان کرد که وکلای ترامپ گفته اند که او حق دارد در مورد نوار “دسترسی به هالیوود” و اتهامات استینوف و لیدز شهادت دهد، اگرچه اگر وکلای کارول به پرونده معرفی نمی شدند، او این حق را نداشت.

قاضی پرونده به هیئت منصفه دستور داده است که باید یافته های هیئت منصفه را در سال گذشته بپذیرد و بنابراین شواهد تقریباً به طور انحصاری بر آسیب هایی متمرکز شده اند که ادعاهای مداوم ترامپ مبنی بر اینکه او هرگز به او حمله نکرده و نمی داند چه آسیبی به او وارد شده است. او و اینکه او دروغ می گوید.

ترامپ 77 ساله در هفته گذشته در جریان توقف مبارزات انتخاباتی، در رسانه های اجتماعی و در یک کنفرانس خبری ادعاهای خود را رد کرده است. و او همچنان ادعا می کند که کارول 80 ساله برای فروش خاطرات سال 2019 که در آن اولین بار این اتهامات را به صورت علنی و به دلایل سیاسی افشا کرد، ادعاهای دروغینی علیه او مطرح کرد.

قاضی آنچه را که ترامپ می‌تواند در مورد شهادت شهادت دهد، به شدت محدود کرده است، و وکلای کارول احتمالاً تصمیم گرفته‌اند که ارائه شواهد بیشتری را محدود کنند تا ترامپ را از انحراف در موضوعاتی مانند آنچه که او ادعا می‌کند بسیاری از ادعاهای نادرست علیه او است، محدود کنند.

با این حال، کاپلان گفت که قصد دارد اظهارات ترامپ را پس از پایان شهادت موکلش در این پرونده در روز پنجشنبه به هیئت منصفه نشان دهد.


دونالد ترامپ
ترامپ می تواند تا روز دوشنبه شهادت دهد. گتی ایماژ

کاپلان گفت که ترامپ گفته قصد دارد ادعای خود را تکرار کند که هرگز به کارول حمله نکرده و او را «هزار بار» نمی‌شناسد.

او نوشت: «این گونه اظهارات البته به موضوع خسارات تنبیهی مربوط می شود، زیرا نشان می دهد که متهم قصد ندارد کمپین افتراآمیز خود علیه خانم کارول را متوقف کند، حتی در مواجهه با مراحل قضایی که مسئولیت او در قبال آن بدنام کردن او حل و فصل شده است.»

یک وکیل ترامپ درخواستی برای توضیح در مورد نامه کاپلان شنبه شب نداد.



منبع

sitemap