پژوهش حس کنجکاوی در دانش‌آموزان را تقویت می‌کند


نایب رئیس شورای شهر ارومیه:

مرتضی منافی گفت: تقویت روحیه پژوهش در دانش‌آموزان، منجر به تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل آنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، مرتضی منافی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در آیین اختتامیه همایش ادبی کلیله‌ودمنه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، عنوان کرد: با نهادینه کردن فعالیت‌های پژوهشی در مدارس، استعداد‌های بالقوه دانش آموزان را به استعداد‌های بالفعل تبدیل می‌کند. تقویت روحیه پژوهش در دانش آموزان، منجر به تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل آنان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه معلمان، نخستین عوامل تأثیرگذار در پیشرفت فکری دانش آموزان هستند، افزود: معلمان باید بتوانند فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی، هدایت و روحیه هم‌فکری را در آنها تقویت کنند و این می‌طلبد معلمان، خود نیز روحیه پژوهشی داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نقش خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را مؤثر ارزیابی کرد و گفت: خانواده به‌عنوان بستری مناسب که می‌تواند استعداد‌های دانش آموزان را شکوفا سازد، همیشه از جایگاه مهمی برخوردار بوده است. نقش حمایتی والدین، تشویق‌ها و مساعدت آنان در انجام پژوهش‌ها می‌تواند در توسعه فرهنگ پژوهش بین دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته باشد و این مهم با تبیین اهمیت پژوهش بین اولیای دانش آموزان محقق می‌شود.

منافی با قدردانی از عوامل برگزارکنندگان همایش ادبی کلیله‌ودمنه عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات علمی، دینی، فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان در راستای تحقق اهداف کیفیت آموزشی اتفاق می‌افتد که امری پسندیده است.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی استقبال کرده و حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

sitemap