پروبیوتیک ها: کدام یک برای شما بهتر است؟


پروبیوتیک ها به موضوع داغ گفتگو تبدیل شده اند، به خصوص که ما بیشتر در مورد ارتباط بین آنها یاد گرفته ایم سلامت روده و سلامت کلی. در حالی که این هیجان انگیز است، پروبیوتیک ها چیزهای بیشتری از اضافه کردن یک مکمل عمومی به برنامه روزانه خود و نامگذاری آن در روز وجود دارد – به خصوص اگر در تلاش برای دستیابی به اهداف سلامت خاصی هستید. بنابراین، اگر متوجه شدید که در راهروهای خواربارفروشی سرگردان هستید و فکر می کنید کدام پروبیوتیک برای شما مناسب است، در جای درستی هستید! خبر خوب این است که با ادامه تحقیقات، ما بیشتر و بیشتر در مورد بهترین کاربردهای پروبیوتیک ها می آموزیم. در اینجا چیزی است که ما تاکنون در مورد انتخاب بهترین پروبیوتیک برای شما می دانیم.

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک ها میکروب های مفیدی هستند – در درجه اول باکتری ها یا مخمرها – که میکروبیوم روده شما را تشکیل می دهند، جامعه میکروب هایی که در دستگاه گوارش شما زندگی می کنند. آنها اغلب به عنوان باکتری “خوب” یا “دوست” نامیده می شوند زیرا آنها به طور مثبت به تعادل میکروب های گوارشی کمک می کنند.

وجود پروبیوتیک‌های کافی در روده به دور نگه داشتن میکروب‌های مضر کمک می‌کند و به سلامت کلی کمک می‌کند. مطالعات علمی نشان می دهد که مصرف منظم پروبیوتیک ها ممکن است تقویت هضم، تقویت سیستم ایمنی بدنو به جنبه های مختلف سلامت از جمله کمک می کند بهبود جذب مواد مغذی و کاهش خطر برخی اختلالات گوارشی. با این حال، تحقیقات در مورد اینکه چه کسی، چگونه و چرا مردم باید از پروبیوتیک ها استفاده کنند هنوز در حال توسعه است.

پروبیوتیک ها را می توان در انواع مختلف یافت غذاهای تخمیر شدهمانند ماست، کفیر، کیمچی، کلم ترش و میسو. از طرف دیگر، بسیاری از مردم اضافه کردن پروبیوتیک ها را با استفاده از مکمل ها به برنامه روزانه خود راحت می دانند، اما درک ما از مکمل های پروبیوتیک هنوز در حال توسعه است.

سویه های پروبیوتیک توضیح داده شده است

پروبیوتیک های مکمل امروزه به طور گسترده ای در دسترس هستند – و گونه ها، فرم ها و مارک های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در حالی که داشتن گزینه ها می تواند خوب باشد، انتخاب گزینه های مناسب برای شما نیز می تواند بسیار دشوار باشد (یعنی بدون کمی دانش). بیایید برخی از اصول را پوشش دهیم.

نام یک پروبیوتیک شامل چندین بخش است که اطلاعاتی در مورد سویه و گونه های خاص میکروارگانیسم ارائه می دهد. این شامل:

  • جنس: قسمت اول نام به جنس اشاره دارد که طبقه بندی گسترده تری از میکروارگانیسم است. جنس های رایج پروبیوتیک شامل لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم، و استرپتوکوک.
  • گونه ها: پس از جنس، گونه ای قرار دارد که میکروارگانیسم را بیشتر طبقه بندی می کند. مثلاً در نام لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس“اسیدوفیلوس” گونه است.
  • نژاد: سویه یک زیرگروه یا گونه خاص از گونه است. اغلب با ترکیبی از حروف یا اعداد نشان داده می شود. به عنوان مثال، در نام لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس NCFM“NCFM” سویه است.

کدام پروبیوتیک برای شما مناسب است؟ 10 سویه پروبیوتیکی که باید در نظر بگیرید

سویه های مختلف پروبیوتیک که در یک گونه قرار می گیرند می توانند ویژگی های بسیار متفاوتی داشته باشند و بهترین کاربردها را داشته باشند. به همین دلیل مهم است که بفهمیم تحقیقات موجود در مورد اینکه کدام گونه پروبیوتیک ممکن است برای نگرانی های سلامتی مفیدتر باشد، چه می گوید.

کدام پروبیوتیک برای شما بهتر است؟ بستگی دارد. در اینجا 10 مورد از رایج ترین گونه های پروبیوتیک و اینکه چگونه می توانند به بهترین شکل از شما حمایت کنند، آورده شده است:

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس ممکن است مزایایی داشته باشد برای سلامت قلبمانند حمایت از سطوح طبیعی چربی خون. همچنین به نظر می رسد که از سلامت گوارش، به ویژه در روده کوچک، و عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و مزایای خاصی برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که این گونه مزایایی برای میکروبیوم واژن.

لاکتوباسیلوس رامنوسوس

لاکتوباسیلوس رامنوسوس به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و پتانسیل آن برای رفع مشکلات گوارشی شناخته شده است. این گونه ممکن است به خصوص مفید است در مدیریت بیماری التهابی روده برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است کمک کند حمایت از سلامت واژن.

بیفیدوباکتریوم بیفیدوم

بیفیدوباکتریوم بیفیدوم در تخمیر نقش دارد فیبرهای غذایی و به حفظ یکپارچگی روده کمک می کند. همچنین ممکن است به بازیابی روده سالم کمک کند تعادل میکروبی و به رفع یبوست کمک می کند.

بیفیدوباکتریوم لاکتیس

بیفیدوباکتریوم لاکتیس ممکن است به پشتیبانی کمک کند آ ایمنی ارتجاعی پاسخ، به راحتی کلی گوارش و منظم بودن روده کمک می کند و به محافظت از یکپارچگی روده کمک می کند.

لاکتوباسیلوس کازئی

لاکتوباسیلوس کازئی به تجزیه کربوهیدرات ها کمک می کند و از تعادل سالم پشتیبانی می کند در روده برخی از سویه ها نیز ممکن است کمک کنند حفظ کیفیت خواب در زمان استرس

گیاهان لاکتوباسیلوس

به دلیل توانایی خود برای زنده ماندن در شرایط مختلف و کمک به سلامت روده شناخته شده است. گیاهان لاکتوباسیلوس پروبیوتیکی است که باید برای سلامت دستگاه گوارش در نظر گرفته شود. مقداری تحقیقات نشان می دهد این گونه نویدبخش بیماری های التهابی روده، سندرم متابولیک، چاقی، تنظیم قند خون، سلامت مغز و سلامت قلب.

لاکتوباسیلوس پاراکازئی

لاکتوباسیلوس پاراکازی ممکن است به تعدیل سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش کمک کند. سویه های مختلف از لاکتوباسیلوس پاراکازئی ممکن است مزایایی داشته باشد برای استرس، خلق و خوی، التهاب، و سلامت قلب

استرپتوکوک ترموفیلوس

در تخمیر محصولات لبنی استفاده می شود و ممکن است فواید گوارشی داشته باشد. مقداری استرپتوکوک ترموفیلوس سویه هایی برای تولید اسید هیالورونیک (HA) در دستگاه گوارش پیدا شده اند، با برخی گمانه زنی ها که ممکن است وجود داشته باشد. فواید ضد پیری برای پوست.

ساکارومایسس بولاردی

یک پروبیوتیک مخمر برای اثربخشی آن شناخته شده است در رسیدگی به اسهال و حمایت سلامت روده.

بیفیدوباکتریوم لانگوم

بیفیدوباکتریوم لانگوم به تعادل سالم در روده کمک می کند و از عملکرد ایمنی حمایت می کند. برخی از مطالعات در سلول ها و حیوانات نشان می دهد که این گونه ممکن است باشد در مدیریت مفید است بیماری التهابی روده

ملاحظات دیگر

یک رویکرد شخصی سازی شده داشته باشید

هنگامی که تصمیم می گیرید کدام گونه و سویه پروبیوتیک برای شما بهترین است، مهم است که یکی را انتخاب کنید که با نیازهای سلامتی خاص شما مطابقت داشته باشد. در نظر بگیرید که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود یا یک متخصص تغذیه ثبت شده که در زمینه سلامت دستگاه گوارش آگاه است صحبت کنید تا به شما در انتخاب کمک کند.

فاکتور در زمان و مدت

علاوه بر این، بسته به نگرانی های سلامتی شما، دوز و مدت زمان پروبیوتیک های مکمل ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است برای مدتی چند روز از یک سویه خاص برای مقابله با اسهال یا برای مقابله با عوارض جانبی گوارشی استفاده کنید. مصرف آنتی بیوتیک.

مارک های با کیفیت بالا را انتخاب کنید

همچنین باید عواملی مانند این که کدام فرم برای سبک زندگی شما بهتر عمل می کند، اینکه آیا پروبیوتیک به یخچال نیاز دارد و دوز تجویز شده را در نظر بگیرید. به دنبال مکمل هایی باشید که دارای گواهینامه شخص ثالث هستند، مانند NSF International، Consumer Lab یا USP، زیرا این نشان می دهد که به طور مستقل از نظر کیفیت، خلوص و ایمنی آزمایش شده است.

همانطور که در مورد مکمل های پروبیوتیک بیشتر می آموزیم، در نظر بگیرید افزودن منابع طبیعی به رژیم غذایی شما غذاهای تخمیر شده را به طور منظم ترکیب کنید تا فواید پایدارتری برای میکروبیوم روده و سلامت کلی خود داشته باشید.

غذای آماده

در غذاهای تخمیر شده یافت می شود و به طور گسترده به شکل مکمل، از جمله پروبیوتیک ها به فروش می رسد – میکروب های خوبی که روده شما را پر می کنند و به ارتقای سلامت گوارش و سلامت کلی کمک می کنند – در برنامه روزانه شما ایده خوبی است. از بهبود سلامت روده و حمایت از عملکرد سیستم ایمنی گرفته تا حمایت از سلامت روان و حتی سلامت پوست، راه‌های زیادی برای گنجاندن این اشکالات مفید در روال سلامتی شما وجود دارد. با این حال، پروبیوتیک ها بیشتر از مصرف هر مکمل عمومی هستند. درک تفاوت بین گونه ها و گونه های مختلف و بهترین کاربردها مهم است. تحقیقات در حال انجام است، و هیچ موردی برای همه وجود ندارد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا به شما کمک کند بهترین راه را برای حمایت از نیازهای سلامت منحصر به فرد خود در نظر بگیرید و بهترین پروبیوتیک را برای خود انتخاب کنید!



منبع

sitemap