ده روشن راه‌ها {شما می‌توانید|شما ممکن است|شما احتمالاً می‌توانید|می‌توانید برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را به موفقیت {Turn|Flip} کنید

رژیم کتوژنیک 216 علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. به این صورت که با انجام برخی تغییرات در خوراکیهای دریافتی بدن، کربوهیدرات دریافتی کاهش مییابد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از مزایای نسبت داده شده به رژیم های کم کربوهیدرات، بیشتر به خاطر افزایش پروتئین دریافتی در آنها است. در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شما مجاز هستید تا پروتئین دریافتی خود را به ۳۰ درصد افزایش دهید و در عین حال مقدار چربی دریافتی شما به ۶۵ درصد کاهش مییابد.

یبوست در رژیم کتوژنیک

عملکرد رژیم کتوژنیک مصرف منظم این ترکیبات، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و چند نوع سرطان و سایر بیماری های دیگر را کاهش می دهد. هنگامی که به کتوز برسید، بیشتر سلول های بدن از کتون برای تولید انرژی استفاده میکنند تا زمانی که ما مجدد خوردن کربوهیدرات را شروع کنیم. اگر دوباره خوردن همان غذاهایی که قبل از رژیم مصرف میکردید را شروع کنید، وزنی که کم کردهاید دوباره باز خواهد گشت. فاز ۴ – فاز ۴ مرحله نگهداری است که اجازه می دهد ۸۰-۱۰۰ گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. تهیه هر کدوم از موارد گفته شده در قالب ناهار کتوژنیک به غیر از آسون بودن و سریع آماده شدن، برای ورود سریعتر بدن به فاز سوزوندن چربی به شما کمک میکنن.

همچنین در کبد، چربیها به کتون تبدیل شده که انرژی لازم برای مغز را فراهم میکند. همچنین سعی کردیم تا شما را با خوراکیهای ممنوع و خوراکیهای توصیه شده آشنا کنیم. برای کسی که تا حالا ورزش نکرده و به ورزش خاصی هم علاقه نداره یا امکان هر ورزشی رو نداره پیاده روی بهترین انتخابه، پیاده روی علاوه بر کالری سوزی و تنفس منظم و قوی ای که ایجاد میکنه توانایی و قدرت بدنی رو هم بالا می بره، فقط حواستون به سرعت پیاده روی باشه، سعی کنید با سرعت نسبتا بالا پیاده روی کنید، البته برای آماده شدن بدنتون از سرعت پایین در هفته های اول و بعد از گذشت چند هفته که بدنتون استحکام کافی رو پیدا کرد به سرعت مناسب برسونیتش، سعی کنید به تنهایی برید پیادی روی و یا اگه با کسی میرید در طول پیاده روی اصلا با هم حرف نزنید و سعی کنید از دماغ نفس بکشید از دهن بدید برین، استفاده از هندزفری و آهنگ تند و شاد در حین پیاده روی بسیار موثره.

چیت در رژیم کتوژنیک

سعی کن تا میتونی از کنسرو و کمپوت دوری کنی, به جای روغن مایع روغن زیتون مصرف کن, لباسهای سایز کوچیک بخر, با بدنت حرف بزن و ازش بخواه تو راه لاغری همراهیت کنه, هر وقت فشارت افتاد جای شیرینی یه دونه خیار شور بخور, به جای قند خرما بخور, حواست و از خوراکی ها پرت کن, شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا سایزاتو حتما یادداشت کن و در آخر همیشه لبخند بزن. برای اینکه بتوانید شروع به چربی سوزی کنید، باید در مواد غذایی و خوراکی های مصرفی خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف امگا سه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. تا کنون تحقیقات زیادی روی رژیم غذایی اتکینز انجام شده که نشان داده است این رژیم در مقایسه با رژیمهای کم چرب (Low-Fat) منجر به کاهش وزن بیشتر و بهبود مشهودتر در سطح قند خون، تریگلیسرید، کلسترول خوب HDL و دیگر فاکتورهای سلامتی میشود. رژیم غذایی دکتر اتکینز دقیقا روی غذاهایی که به عنوان ناسالم و نامناسب شناخته میشدند، مثل غذاهایی با چربی اشباع شده، تمرکز میکرد.  A​rtic le w​as g enerated wi th GSA C on te᠎nt  Generat᠎or Dem oversion .

تحقیقات بیشتری بر روی انسانها با جامعه آماری بزرگتر مورد نیاز است ، اما بررسی ذکر شده مسلما جای تأمل بسیاری دارد. این روش همانند رژیم غذایی استاندارد است ولی بر مصرف متوسط تری گلیسیریدها تاکید دارد. تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که در رژیم کتوژنیک مصرف بادمجان بسیار مفید و ضروری است. اما در رژیم کم کربوهیدرات بدن شما شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی میکند و با سرکوب کردن اشتها، احتمال پرخوری و افزایش وزن را کاهش میدهد. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش سرعت رشد تومور استفاده میشود.

بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود. هرچند امروز تحقیقات جدید نشان داده که چربی اشباع شده بیخطر است. ناهار: گوشت تفت داده شده در روغن نارگیل با سبزیجات. روغنهای سالم: روغنهای سالم گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام بسیار مقذی هستند. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. به بیان دیگر در این روش بدون این که حتی به آن فکر کنید، کالری کمتری مصرف میکنید.

رژیم کتوژنیک هرم

رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد منجر به کاهش کلسترول شود اما ممکن است برای برخی دیگر کلسترول را افزایش دهد. این موضوع فقط در مورد رژیم غذایی اتکینز صادق نیست و در مورد رژیمهای غذایی دیگر هم صدق میکند. آیا گیاهخواران میتوانند رژیم اتکینز بگیرند؟ برای به حداقل رساندن این مسئله، میتوانید چند هفتهی اول رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید. سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری این رژیم نقشی کلیدی دارند.

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

طبیعی است برای رسیدن به پاسخ پرسشهای مطرح شده و اطلاع از نقش بادمجان در رژیم کتوژنیک، ابتدا به دقت با این رژیم لاغری آشنا شوید. برای رسیدن به وزن مطلوب از طریق رژیم کتو، مطمئن شوید که غذایی می خورید که مصرف کربوهیدرات شما را زیاد افزایش نمی دهند. متخصصان معتقدند که رژیم غذایی کتوژنیک و رعایت اصول آشپزی کتوژنیک میتواند افراد دارای اضافه وزن را در راه رسیدن به تناسب اندام شگفت زده کند. از گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، مغزها و شکلات تلخ میتوانید به عنوان میانوعدههای مناسب برای رژیم کتوژنیک استفاده کنید. آشپزی کتوژنیک در حقیقت شامل شناخت خوراکیهای توصیه شده برای رژیم کتو، شناسایی خوراکیهایی که برای رژیم کتوژنیک توصیه نمیشوند و یادگیری روشهایی برای تعیین ترکیب این مواد است.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. آنفولانزای کتو شامل عملکرد ذهنی ضعیف ، افزایش گرسنگی ، مشکلات خواب ، حالت تهوع ، ناراحتی در هضم و کاهش عملکرد بدن هنگام ورزش است. رژیم اتکینز از جمله بهترین رژیمهای کم کربوهیدراتی است که میتواند در کاهش فشار خون مؤثر واقع شده و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مذکور شود تا طول عمر بیشتری تجربه کنید. کتاب او درباره رژیم اتکینز در سال ۱۹۷۲ عنوان پرفروشترین کتاب سال را به دست آورد. داشتن رژیم غذایی اتکینز برای گیاهخواران و حتی وگانها هم ممکن است اما روند آن کمی دشوارتر میشود.

در صورتی که هدف این رژیم تامین انرژی از چربی ها است.

برای درمان زخمهای چرکه پوست، و نیز جلوگیری از افزایش زخمهای چرکی و حتی سفلیس و لکهای سیاهپوستی و صورت و جوشهای آبدار خارش دار، ضماد سرکه مفید است. این نوع رژیم فواید زیادی برای سلامتی دارد. در صورتی که هدف این رژیم تامین انرژی از چربی ها است. البته مهم است که ابتدا میزان دریافت کربوهیدرات را بسیار کم نگه دارید. در ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها و دوچرخه سواران به مرور زمان نسبت عضله به چربی افزایش یافته و میزان اکسیژن بدن در زمان تمرینات ورزشی افزایش می یابد.

رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. اگر بین هر وعده احساس گرسنگی کردید میتوانید از این خوراکیهای سالم سازگار با رژیم کتوژنیک استفاده کنید. اما اگر اصرار به انتخاب از میان این دو رژیم را دارید باید بگوییم، بسته به اهداف شما دارد. در کنار توانایی آن در کاهش اضطراب و استرس، باعث میشود که لورازپام به عنوان یک پیش درمان مفید باشد. بزرگترین مزیت تبلیغاتی رژیم کتوژنیک همین کاهش وزن سریع است. رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند.

روش های کتو همچنین توده عضلانی شما رو حفظ میکنند، به این معنی که بیشتر وزن از دست رفته احتمالاً نتیجه از دست دادن چربی است. در یک متاآنالیز 13 کارآزمایی کنترل شده تصادفی مختلف که در سال 2013 انجام شد ، محققان دریافتند که افرادی که رژیم های کتوژنیک را دنبال می کنند ، 2 پوند بیشتر از افراد تحت رژیم های کم چربی بیش از 1 سال از دست دادند. کلمه کتو کوتاه شده کتوسیس است که نتیجه دنبال کردن رژیم استاندارد کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک استاندارد

این کار باعث میشه تا بدن به دنبال یک منبع غذایی دیگه برای دریافت انرژی مورد نیازش بگرده. به همین دلیل افرادی که این رژیم غذایی را تجربه میکنند، علاوه بر کاهش وزن، از فواید بیشماری که چربیهای سالم برای سلامتی بدن دارند، بهره میبرند. این یک ضربه عالی برای شروع کاهش وزن است. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. Content has been created with the  help of G​SA  C​on tent Gen er at​or DEMO.

بعضی افراد مرحله یک را اجرا نمیکنند و از ابتدا حجم زیادی سبزیجات و میوه را به رژیم غذایی خود میافزایند. رژیم غذایی مبتنی بر مصرف کم کربوهیدرات و تمرکز بر مصرف پروتئین و چربی است. شما میتوانید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، هزار میلیگرم پتاسیم و سیصد میلیگرم منیزیم مصرف کنید. فراموش نکنید که میان وعدهها نباید حذف شوند تا کاهش وزن شما مداوم و اصولی باشد. بله، با این حال در ابتدا باید میزان کربوهیدرات مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند.

کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. در نتیجه، افزودن کمی نمک در هر روز غذا و یا استفاده از مکملهای معدنی (با دیدگاه پزشکی doctor’s ) میتواند به بدن شما کمک کند . رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. آووکادو دارای برخی مواد مغذی و مواد معدنی مانند پتاسیم است که اغلب مردم به اندازه مورد نیاز از آن دریافت نمی کنند. Th​is c ontent w as written with GSA᠎ Con᠎tent  G᠎enerat or DEMO.

sitemap