نه رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد دکتر روشن ضمیر خطا بهتر است به هیچ وجه بسازید

رژیم کتوژنیک پی دی اف رژیم های کتوژنیک هدف دار یا چرخه ای، شیوه های پیچیده تری بوده و معمولاً برای ورزشکاران و بدن سازان مورد استفاده قرار می گیرد. برای شروع رژیم بهتر است در ابتدا بیش از حد کالری هایتان را محدود نکرده و به سیر شدنتان اهمیت بدهید. انواع مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد که کتوژنیک استاندارد بیش از دیگر موارد رژیم های غذایی مورد تحقیق قرار گرفته و توصیه شده است. علل های بسیاری وجود دارد که باعث برتری رژیم کتوژنیک بر دیگر رژیم های کم چربی می شود، یکی از این علت ها افزایش پروتئین دریافتی است که فواید بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

لذا اگر قصد گرفتن رژیم کتوژنیک جهت لاغری سریع دارید حتماً زیر نظر متخصص آن را انجام دهید و دوره خود را تا

بازگشت به رژیم عادی و تثبیت وزن ادامه دهید. اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. تحقیقات نشان می دهد که وقتی بیماران مبتلا به آلزایمر از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند ، عملکرد شناختی آنها به میزان قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند.

رژیم کتوژنیک ساده دکتر روشن ضمیر

بعضی از افرادی که دچار یائسگی شدهاند برای کم کردن و یا از بین بردن علائم و تغییرات فیزیکی آن به استفاده از رژیم کتوژنیک روی میآورند. روشهای مختلفی برای لاغری سریع وجود دارد که رژیم کتوژنیک یکی از آنهاست. در واقع، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. رژیم کتو ممکن است سلامت استخوانها را تهدید کند. یک بررسی در سال 2017 تمام شواهد موجود در مورد رژیم کتوژنیک و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که رژیم غذایی ممکن است با برخی از عوامل بهبود دهنده ی بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد. در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است.

جو در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

Th᠎is c ontent w as done with the help  of GSA C​ontent Generat​or ᠎DEMO᠎.

رژیم کتوژنیک در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های سیستم اعصاب مرکزی مثل: صرع مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مورد استفاده از آن برای عموم افراد سالم که تنها به دنبال مقداری کاهش وزن هستند چطور؟ همانطور که در عکس هم مشاهده میکنید رژیم کتوژنیک استاندارد یا همان کلاسیک شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین باکیفیت و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. بله، اما ممکن است نتایج به خوبی رژیم هایی با کربوهیدرات متوسط نباشد. اگر میخواهید از رژیم کتوژنیک برای از بین بردن گرگرفتن و یا دیگر علائم یائسگی استفاده کنید، دکتر طاهری میگوید که این رژیم نتایج مطمئنی برای شما نخواهد داشت. البته ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. رژیم کتوژنیک چه مزایای بالقوه ای دارد؟

کتوژنیک رژیم دکتر روشن ضمیر

بیش از نیمی از مراکز (58٪) از روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط در ترکیب با رژیم کتوژنیک دیگر برای تقویت تولید بدن به کتون استفاده می کنند. • در برخی موارد ممکن است نیاز باشد به مدت ۱۲ الی ۷۲ ساعت ناشتا باشید تا آمادگی لازم برای شروع رژیم کتو را داشته باشید و در این مدت صرفا از آب و نوشیدنی های بدون کالری استفاده کنید، البته این مرحله برای شروع رژیم کتوژنیک کلاسیک که قرار است برای طولانی مدت ادامه داشته باشد ضروری نمیباشد. • با شروع رژیم کتوژنیک، تجویز مکمل های ویتامین و مینرال و همچنین ال-کارنیتین آغاز میشود. کیک برانیز کتوژنیک، یک کیک شکلاتی تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و شیرین شده با استویا و بدون قند است. پس اگر به رژیم کتوژنیک، داستانِ کبد چرب، قصهی کشف طلا و جزایر فارالون علاقمند هستید این اپیزود مخصوص شماست.

خرید رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

مصرف بالای چربی اشباع باعث می شود رژیم غذایی کتو با افزایش کلسترول بد یا LDL باعث افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی شود. اگر مشکل ادامه یافت، روزانه یک مکمل پتاسیم مصرف کنید. به راحتی می توانید با اضافه کردن مکمل های معدنی به کاهش عوارض جانبی رژیم کتوژنیک کمک کنید. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند. برای پایین آوردن یخچال از پله ها، از راهنمای خود کمک بخواهید. آکنه: پایین آمدن سطح انسولین خون و مصرف شکر و قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه فرد کمک زیادی می کند. اما زمانی که در رژیم کتوژنیک هستید و آن را به درستی انجام می دهید و تری گلیسیرید شما پایین و HDL و LDL بالاست، همه بدان معناست که بدنتان LDL بیشتری می سوزاند و هیچ عارضه بدی قرار نیست اتفاق بیفتد، فقط مصرف سبزیجات خود را بالا نگهدارید و همانطور که به هدف کاهش وزن خود نزدیک میشوید، LDL نیز کاهش یافته و به حالت عادی بازمیگردد.

این سبک کاهش وزن نیز با دیگر رژیم ها متفاوت بوده و بدون احساس گرسنگی اتفاق می افتد. این رژیم سطح هورمون GLP-1 یا پپتید شبه گلوکاگون -1 که نقش مهمی در تنظیم اشتها دارد را افزایش می دهد. این نتیجه از آن جایی اهمیت پیدا می کند که وزن ارتباط مستقیمی با دیابت نوع 2 دارد. توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. رژیم کتوژنیک می تواند فواید زیادی برای سلامتی فرد داشته و بیماری های متابولیسمی، عصبی و مرتبط با سطح انسولین خون فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد.

رژیم کتوژنیک و بارداری

با وجود بسیاری از تاثیرات مفید در این دستورالعمل غذایی باز هم به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن، رژیم کتوژنیک بحث برانگیز است. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال یک رژیم مناسب برای لاغری خود میگردید مطلب مناسبی را باز کردهاید. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد میشود. کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد. در واقع، علیرغم توجه به سیاستهای جدید برای کنترل تقاضا برای شکر، سیاستهای کشاورزی و بازرگانی همچنان به تحریک تولید آن ادامه میدهد. رژیم کتو به ویژه برای از دست دادن چربی اضافی بدن بدون گرسنگی و برای بهبود دیابت نوع 2 یا سندرم متابولیک مفید است. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید. رژیم کتو به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ، کاهش احساس گرسنگی و بهبود دیابت نوع ۲ یا سندرم متابولیک بسیار مفید است.

ممکن است در وضعیت کامل کتوزیس قرار نگرفته باشد برای این کار بهتر است میزان کربوهیدرات دریافتی تان را کمتر کنید. به جای خوردن کیک، بیسکویت یا بستنی نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را جایگزین کنید تا میزان کالری دریافتی را کاهش دهید. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود. مهمترین جزء رژیم کتوژنیک فرآیندی به نام کتوسیس است. یکی از کارهایی که به شما کمک میکند خیلی سریعتر وارد فاز کتوسیس شوید انجام فستینگ است تا اینکه فقط از رژیم کتوژنیک پیروی کنید. پژوهشهای انجام شده نشان میدهند رژیمهایی مانند کتو شما را وارد فاز کتوسیس میکنند. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای نوع کتو گرسنگی را کاهش میدهند. بیماری پارکینسون: در یکی از مطالعات صورت گرفته در مورد رژیم کتوژنیک مشخص شد که این نوع از رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون نیز کمک می کند.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

در واقع ، رژیم کتو ممکن است به بهبود سطح تری گلیسیرید ، HDL و LDL کمک کند. یک پژوهش به مقایسه اثرات فستینگ و مصرف مقدار متفاوت چربی بر سطح کتون به مدت ۳ هفته پرداخت. الکل: به علت وجود کربوهیدرات و خروج شما از حالت کتوزیس بهتر است مصرف نوشیدنی های الکلی را به کلی قطع کنید. برای غذا خوردن در بیرون از منزل به سراغ غذاهای حاوی گوشت، تخم مرغ یا ماهی های پرچرب بروید و به جای مصرف کربو هیدرات ها از سبزیجات بیشتر استفاده کرده و به عنوان دسر پنیر میل کنید. رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سطح آب و مواد معدنی داخل بدن شما می شود به همین خاطر استفاده از نمک بیشتر و مواد معدنی اهمیت پیدا می کند.

رژیم 14 روزه کتوژنیک

برطبق مطالعه ای که در این مورد صورت پذیرفت، رژیم کتوژنیک سطح حساسیت انسولینی فرد را در حدود 75% نسبت به قبل بهبود می بخشید. این نوع رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال حجم گرفتن و عضله سازی زیاد هستند توصیه نمی شود. این که بخواهید غذای رستوران ها یا غذا خوری ها را کتوژنیک کنید، کار چندان دشوار و پیچیده ای نیست. همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. دیگر فایده مهم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد و نیازی به کالری شماری و انجام ساعتها ورزش های پر فشار برای سوزاندن کالریها ندارید.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

سوزاندن چربی برای سوخت باعث می شود اسیدهایی به نام کتون در بدن ایجاد شوند. برای کاهش این عوارض، می توانید برای 2 هفته اول از یک رژیم کم کربو هیدرات ساده پیروی کنید تا بدن شما به سوزاندن چربی بعد از حذف کامل کربو هیدرات عادت کرده و سپس کاملاً وارد روند رژیم کربو هیدرات شده و همه نکات آن را رعایت کنید. پس از سالها محدود شدن به استفاده درمانی از رژیم کتوژنیک برای اشکال خاصی از بیماری صرع ، رژیم کتوژنیک (که معمولاً رژیم کتو نامیده می شود) به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین مردم آمریکا و دیگر کشور های جهان تبدیل شده است.

کراتین در صورتی که همراه با رژیم کتوژنیک و ورزش بوده، مفید است و فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. کراتین فواید بسیار زیادی برای سلامتی و عملکرد فرد خواهد داشت. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک یک روش مطمئن برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات عصبی، دیابت، بیماران قلبی و سرطانی است، بنابراین برخلاف رژیم های دیگر، فواید زیادی دارد. بعد زا 2 تا 3 ماه می توانید در مناسبت های خاص کربو هیدرات مصرف کرده و سپس بلافاصله به رژیم بدون کربو هیدرات خود بازگردید. تمام مطالعات مورد بررسی، بیش از 12 ماه طول کشیده بود. این مطالعات نشان داد که افرادی که این رژیم را دنبال کردند، به طور متوسط دو پوند (0.9 کیلوگرم) بیش از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی کرده بودند، وزن از دست دادند. همانطور که در رابطه با تری گلیسیریدها گفته شد، در رژیم کم چرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده، به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند.

رژیم کتوژنیک کیا گرفتن

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم ابن نکته را نیز توجه داشته باشید که بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. Ketosis نیز اتفاق می افتد اگر شما یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را مصرف می کنید تنها رژیم های توصیه شده از 600 تا 800 کالری تحت نظارت دکتر توصیه می شود. اعتقاد بر این است که این امر با بهبود عملکرد میتوکندری از طریق تأمین یک سوخت جدید برای مغز اتفاق می افتد. برای مواد معدنی بهتر است روزانه 3,000- 4,000 میلی گرم نمک طعام، 1,000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم استفاده کنید تا عوارض جانبی آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربو هیدرات تا حد زیادی کاهش یافته و مصرف چربی جایگزین آن می شود. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع بسیاری از سرطان ها به کار رفته و می تواند رشد تومور های سرطانی را کند تر کند.

یکی از اتفاقاتی که برای افراد دیابتی رخ می دهد، تغییر در متابولیسم آن ها است، قند خون فرد بالا رفته و دیگر تناسبی با عملکرد انسولینی او ندارد. در مطالعه دیگری نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش وزن با رژیم کتوژنیک 3 برابر بیشتر از رژیم های توصیه شده توسط انجمن دیابتی های انگلستان بوده است. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار می گیرد بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد بوده ولی اصول کلی به انواع دیگر رژیم ها نیز قابلیت بسط دادن خواهد داشت. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربو هیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربو هیدرات دارد. این در حالی است که افراد استفاده کننده از رژیم سرشار از کربو هیدرات تنها 62% نتیجه گرفته بودند. در نتیجه کتو اسیدوز خطرناک بوده و کتوزیس که در نتیجه رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد طبیعی است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا لطفا از سایت ما دیدن کنید.

sitemap