کدام بیمه‌ها هزینه لمینت دندان را پوشش می‌دهند


کدام بیمه‌ها هزینه لمینت دندان را پوشش می‌دهند

امروزه قیمت و هزینه لمینت دندان افزایش چشمگیری داشته است. از طرفی درمان لمینت دندان جدا از اینکه می‌تواند به سلامت دندان‌ها کمک کند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،امروزه قیمت و هزینه لمینت دندان افزایش چشمگیری داشته است. از طرفی درمان لمینت دندان جدا از اینکه می‌تواند به سلامت دندان‌ها کمک کند، نوعی درمان زیبایی محسوب می‌شود و بالا بودن قیمت لمینت دندان باعث شده که همه افراد قادر به پرداخت آن نباشند.

در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که کدام یک از بیمه‌ها هزینه لمینت دندان را پوشش می‌دهند و در انتها راهی آسان برای پرداخت هزینه لمیت دندان معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

چه بیمه‌هایی قیمت لیمنت دندان را پوشش می‌دهند

پرداخت هزینه لمینت دندان در مطب‌های خصوصی دندانپزشکی بسیار بالاست، بنابراین افرادی که بدون بیمه به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، باید کل قیمت لمینت دندان را پرداخت کنند.

زمانی که برای لمینت به مطب تخصصی دندانپزشکی مراجعه می‌کنید، باید بیمه مناسبی برای پوشش بخشی از قیمت لمینت دندان داشته باشید. بیمه‌های درمانی پایه، پوشش‌دهنده قیمت لمینت دندان نیستند. منظور از بیمه درمانی پایه بیمه‌هایی مانند نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت است. این نوع بیمه‌ها با توجه به نامی که دارند، تمام خدمات پایه‌ای درمان را پوشش می‌دهند.

خدمات بیمه‌های دندانپزشکی پایه که به شکل رایگان ارائه می‌شود، بسیار جزئی و اندک هستند.

  • پر کردن سطحی و معمولی دندان

  • جرم‌گیری دندان

  • کشیدن دندان (البته هزینه این نوع درمان با توجه به نوع دندان متفاوت خواهد بود)

متاسفانه رایگان بودن این خدمات باعث شده مراکزی که این نوع خدمات درمانی را ارائه می‌کنند، همواره شلوغ باشند. ضمن اینکه به طور کلی ارائه این خدمات به افراد تحت پوشش، زمان زیادی می‌طلبد.

از طرفی بیمه‌های پایه بخش بسیار اندکی از هزینه‌های موارد نامبرده را در مراکز خصوصی پوشش می‌دهد. بنابراین واضح است که هزینه لمینت دندان را پوشش نمی‌دهد. زیرا لمینت دندان، درمان زیبایی است. در ادامه به بررسی بیمه‌های تکمیلی می‌پردازیم.

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

خرید بیمه تکمیلی تامین اجتماعی کمک می‌کند تا بخش بیشتری از هزینه‌های دندانپزشکی پوشش داده شود. اما حتی بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، هزینه لمینت دندان را پوشش نمی‌دهد.

بیمه بانک‌ها

این نوع بیمه با توجه به نوع پوشش و طرحی که شما به‌عنوان بیمه‌شونده انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند که قیمت لمینت دندان را پوشش دهد یا خیر؟ در کل این بیمه خدماتی همچون لمینت و ایمپلنت را تا سقف خاصی پوشش می‌دهد.

بیمه دی

30 درصد از بازار بیمه‌های تکمیلی در اختیار بیمه دی است. این نوع بیمه خدماتی مانند ترمیم دندان، جرم‌گیری، عصب‌کشی، ارتودنسی و… را پوشش می‌دهد. احتمالاً این نوع بیمه با توجه به نوع طرح در بیمه تکمیلی گروهی، بخش اندکی از هزینه لمینت دندان را نیز پوشش می‌دهد.

بیمه نیروهای مسلح و جانبازان

بیمه نیروهای مسلح و جانبازان خدمات دندانپزشکی مانند لمینت را جزء خدمات زیبایی معرفی می‌کند و به همین دلیل هزینه لمینت دندان را پوشش نمی‌دهد.

بیمه آسیا

بیمه آسیا از جمله بیمه‌های تکمیلی گروهی است که طرفداران زیادی دارد. این بیمه قیمت لمینت دندان را با توجه به سقف مبلغ انتخابی پوشش می‌دهد.

بیمه تکمیلی گروهی

بیمه تکمیلی قیمت لمینت دندان، ایمپلنت و… را تحت پوشش قرار می‌دهد. البته پوشش این هزینه فقط در بیمه‌های گروهی پشتیبانی خواهد شد. همچنین باید توافقات لازم در مورد آن انجام شده باشد. گروه‌هایی که بیمه تکمیلی دریافت می‌کنند، باید حداقل 50 نفر داشته باشند، همچنین باید این نوع بیمه توسط سازمان یا شرکت انجام شود.

بیمه کوثر

بیمه کوثر نیز، قیمت لمینت دندان را پوشش نمی‌دهد. زیرا لمینت دندان را درمان زیبایی تلقی می‌کنند.

بیمه دانا

بیمه دانا با در اختیار داشتن امتیاز 9 درصد بیمه‌های کشور، سومین شرکت بزرگ بیمه معرفی می‌شود. بیمه تکمیلی دانا خدماتی مانند ایمپلنت و لمینت را به‌عنوان خدمات درمانی معرفی می‌کند و بخشی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد. میزان پوشش و پرداخت هزینه به توافق بیمه‌شونده و بیمه‌گذار مربوط می‌شود.

بیمه ایران

بیمه ایران نخستین و یکی از مهم‌ترین بیمه‌های کشور است. این بیمه یک بیمه دولتی است و قیمت لمینت دندان را نیز با توجه به طرح و شرایط مختلف پوشش می‌دهد. این موضوع به قرارداد و توافقات بین بیمه‌شونده و بیمه‌گذار مربوط می‌شود باتوجه به مطالب ذکر شده مشخص شد که لمینت دندان برای اکثر بیمه‌ها درمان زیبایی تلقی می‌شود بنابراین قیمت لمینت دندان را پوشش نمی‌دهد. با توجه به این شرایط چه باید کرد؟

بهترین راه برای پرداخت هزینه‌، استفاده از لمینت دندان اقساطی است. شبکه دندانپزشکی میخک با استفاده از طرح لمینت قسطی بدون ضامن، پرداخت هزینه لمینت را آسان کرده است. برای کسب اطلاع از شرایط لمینت اقساطی میخک کافی است وارد لینک زیر شوید.

https://mikhakdental.com/installment-dentistry/

sitemap