ویدئوی دادگاه برزیل نشان می دهد که پسرش در جریان محاکمه شش بار به قاتل پدرش شلیک می کند



ویدیوی ناراحت کننده لحظه ای را نشان می دهد که پسری انتقام جویانه قاتل متهم پدرش را در وسط دادگاه تیراندازی می کند.

به گزارش سی ان ان برزیل، کریستیانو آلوس ترتو، 27 ساله، در حال شلیک شش گلوله به فرانسیسکو کلیدیوالدو ماریانو دی مورا، 38 ساله، در جلسه هیئت منصفه برای محاکمه قتل پدرش در سائو خوزه دو بلمونته برزیل دیده شد.

فیلم از داخل دادگاه نشان می‌دهد که ترتو با یک هفت تیر کالیبر .38 مستقیماً به سمت دمورا – که تنها چند قدم دورتر از هیئت منصفه و وکیل نشسته است – به سمت جلو می‌چرخد و در حین متهم کردن او حداقل دو گلوله شلیک می‌کند.

جام پرس وید

با پراکنده شدن اعضای هیئت منصفه و اعضای دادگاه در حالی که ترتو انتقام‌جو خشم خود را در دمورا آشکار می‌کند، بقیه دادگاه به آشوب تبدیل می‌شود.

ترتو سپس یک رگبار دیگر به سمت دی مورا از فاصله نقطه خالی شلیک کرد، در حالی که او روی زمین تلو تلو خورد و سعی داشت از تگرگ گلوله ها پوشش پیدا کند.

دی مورا پشت میز حرکت کرد در حالی که ترتو به شلیک ادامه داد تا اینکه تیرانداز شش گانه خالی شد.

لحظاتی بعد، دی مورا روی زمین پشت نیمکت قضات می ریزد، اما ترتو سپس با عجله به اطراف می زند و با عصبانیت دو بار با اسلحه به سر او ضربه می زند.

سپس پسر اسلحه‌باز از دادگاه فرار می‌کند، در حالی که دو زن که سعی داشتند او را از دمورا دور کنند، در حالی که او به او ضربه می‌زد، در حالت ناباوری وحشت زده دیده می‌شوند.

فرانسیسکو کلیدیوالدو ماریانو دی مورا چند لحظه قبل از شلیک گلوله در دادگاه در حالی که سرش پایین نشسته دیده می شود. جم پرس
کریستیانو آلوس ترتو پس از اینکه با اسلحه به سمت او شلیک کرد، از نقطه نقطه خالی به سمت او شلیک کرد. جم پرس

پلیس نظامی پرنامبوکو به سی ان ان برزیل گفت که او سپس توسط پلیس تعقیب و به ظن تلاش برای قتل دستگیر شد.

این حادثه نگران کننده در 29 نوامبر رخ داد، اما ویدئوی تیراندازی تنها روز دوشنبه برای عموم منتشر شد. ترتو روز بعد زندانی شد و از آن زمان در زندان باقی مانده است.

دی مورا سریعاً به یک بیمارستان محلی منتقل شد و از تیراندازی جان سالم به در برد، اما بلافاصله پس از آن به مرکز دیگری در حدود 250 مایل دورتر از دادگاه منتقل شد.

دی مورا توانست پشت یک میز حرکت کند در حالی که ترتو به شلیک ادامه داد تا اینکه تیرانداز شش گانه خالی شد. جام پرس وید

پس از اینکه دی مورا به پدرش فرانسیسکو آلوز در اکتبر 2012 در خانه اش در لاگوآ الکساندر شلیک کرد، پسر سعی کرد قاتل متهم پدرش را بکشد.

ظاهراً دی مورا پس از آن که پدر ترتو در جستجوی یکی از الاغ‌هایش بود که از دارایی‌اش دور شده بود به قتل اعتراف کرد.

به گزارش سان، آلوز در مزرعه خود بود که دی مورا آمد و در مورد حیوان مزرعه مفقود شده خود سوال کرد، که گفته می شود پدر مقتول به او گفت: “دزد کوچولوی کثیف از دارایی من خارج شو”.

این رسانه گزارش داد که ظاهراً آلوز یک چوب چوبی را برداشت و به سمت دی مورا رفت و همانطور که او نزدیک شد، دی مورا اسلحه خود را بیرون آورد و یک تیر اخطار شلیک کرد.

لحظاتی بعد، دی مورا روی زمین پشت نیمکت قضات می ریزد، اما ترتو سپس با عجله به اطراف می زند و با عصبانیت دو بار با اسلحه به سر او ضربه می زند.

وقتی پدر متوقف نشد، دی مورا قبل از اصابت به شکم آلوز، دو گلوله هشدار دهنده دیگر شلیک کرد.

به گزارش سان، آلوز به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما 18 روز بعد درگذشت.

دی مورا به سالگیرو – شهری در حدود 200 مایلی دورتر از لاگوآ الکساندر – گریخت اما در نهایت توسط پلیس دستگیر شد.

معلوم نیست دی مورا چه مدت قبل از دستگیری روی بره باقی مانده است و چه چیزی محاکمه این جنایت تقریباً 12 ساله را به تاخیر انداخته است.

طبق بیانیه دادگاه در روز سه شنبه، دی مورا پس از تیراندازی به ترتو “زنده و آزاد” است.

در مورد محاکمه دی مورا برای کشتن آلوز، هنوز مشخص نیست که این دادگاه چه زمانی ادامه خواهد داشت.

طبق یک رسانه محلی برزیل، دادگاه دادگستری پرنامبوکو در بیانیه ای در رابطه با محاکمه اصلی دی مورا گفت: “هیات منصفه دوباره تشکیل نشده است و تاریخ جدیدی هنوز تعیین نشده است.”



منبع

sitemap