هشت حقایق ساده درباره در مورد رژیم کتوژنیک توضیح داده شده

عملکرد رژیم کتوژنیک پروفایل لیپید خون نیز یکی دیگر موارد مورد بحث در مورد رژیم کتوژنیک میباشد زیرا در این رژیم مقادیر بسیار زیادی از چربیهای اشباع مصرف خواهد شد.اگرچه میتوانید محوریت اصلی این رژیم را بر پایه چربیهای غیر اشباع سالم تر قرار داد که این موضوع به اندازه خوردن یک املت پنیر سرخ شده در کره و تکههای باریک گوشت جذاب به نظر شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا نمیرسد! ایجاد مشکل در سطح پروفایل لیپید خون جای بحث بیشتری را دارد زیرا برخی از افراد بعد از رژیم کتوژنیک سطح کلسترول آنها کاهش پیدا میکند و برخی دیگر دچار افزایش سطح کلسترول میشوند.

در مورد افراد غیر دیابتی ترسی وجود ندارد زیرا مقادیر کنترل شده تولید کتونها این اجازه را خواهند داد که سطح (ph) خون در محدوده نرمال خود باقی بماند. در نتیجه غلظت خطرناکی از گلوکز و کتونها میتوانند در خون جمع شوند. کتون یک محصول جانبی میباشد که هنگام تبدیل شدن اسیدهای چرب به سوخت تشکیل میشوند.برخی از اسیدهای چرب برای تولید انرژی در کبد اکسیده میشوند.برخی دیگر میتوانند به شکل ناقص اکسیده شوند و تشکیل استوستات را دهند که آن نیز خود تبدیل به بتا هیدروکسیبوتیریک اسید میشود.کتونها میتوانند به وسیله تمام بافتهای دارای میتوکوندری مصرف شوند که از جمله آنها میتوان ماهیچهها و مغز را نام برد.

خواص رژیم کتوژنیک

در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. آجیل و دانه ها : بادام ، گردو ، دانه کدو تنبل ، دانه چیا و … صبحانه : ماست بدون شکر ، و کره بادام زمینی ، گردو و بادام. This  data has ​be​en written  with GSA  C on​te​nt G enerator Demov ersion.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی، مانند صرع، به شمار می رود. رژیم های چرخه ای و هدفدار روشهایی پیشرفته تر برای قهرمانان و ورزشکارها می باشد. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود.

استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند.

رژیم کتو هدفدار (TKD) : این رژیم به شما اجازه میدهد که در طول تمرین و ورزش از کربوهیدارت استفاده کنید. که شامل کاهش انرژی و عملکرد ذهنی ، افزایش گرسنگی ، مشکلات در خواب ، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزش می شود. در این رژیم به میزان زیادی کربوهیدرات دریافتی کم شده و با چربی جایگزین می گردد. جراحی لیپوماتیک با استفاده از دستگاه لیپوماتیک انجام می شود که این دستگاه، میله ای بسیار نازک دارد که وارد بدن می شود و چربی های اضافی را با عمل مکش بیرون می کشد.یکی از بهترین دستگاهها برای این عمل دستگاه آمریکایی ویزر می باشد، انتخاب درست محل ورود میله های لیپوماتیک و روش استفاده از دستگاه اهمیت زیادی دارد و میزان موفقیت عمل را تا حد زیادی تعیین می کند؛ به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که لاغری با دستگاه لیپوماتیک را زیر نظر پزشک حرفه ای و متخصص انجام دهید تا از نتیجه عملتان رضایت کامل را داشته باشید و اندام شما به شکل دلخواهتان دربیاید.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت 1400

علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف غلات تصفیه شده، چربی های ترانس، روغن های تصفیه شده، گوشت های فرآوری شده، شکر اضافه شده و سایر غذاهای بسیار فرآوری شده را محدود می کند. هنگام پیروی از رژیم غذایی، از غذاهای پر کربوهیدرات مانند میوههای خشک، کربوهیدراتهای تصفیه شده، سسهای شیرین و غذاهای رژیمی کم چرب خودداری کنید. رژیم غذایی کتو یک نوع از رژیم بر اساس کربوهیدارت کم و چربی زیاد می باشد. در این رژیم به طور معمول میزان چربی ۷۵% ، میزان پروتئین ۲۰% و میزان کربوهیدارت ۵% می باشد.

چیت در رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک نوع رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا می باشد. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید برای چند هفته اول، رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. رژیم سنتی کتوژنیک که برای درمان صرع تهیه شد درصد محدودی از پروتئین و کربوهیدرات دارد. نسبت ها در اینجا به صورت ۶۰% چربی ، ۳۵% پروتئین و ۵ درصد کربو می باشد. در مورد تقسیم بندی میزان درشت مغذیها باید بدانید که بخش اعظمی از کالری روزانه شما باید از طریق چربیها تامین شود یعنی چیزی حدود ۶۰-۷۰ درصد کالری روزانه.میزان مصرف پروتئین باید حدود ۲۰-۳۰ درصد کالری کل روزانه شما را تشکیل دهد و مصرف کربوهیدراتها نیز نباید بیش از ۵۰ گرم در روز باشد.

مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. شکلات داغ : خوردن یک فنجان کوچک شکلات داغ می تواند به کاهش وزن شما كمك كند. الان با وجود نوزاد مجبور هستم رژیم داشته باشم چرا که توانایی این وزن را ندارم اما کاهش وزن پایینی دارم که من را نا امید کرده چه کار کنم تمام نکات را رعایت کرد ه ام. این رژیم هم مانند هر رژیم دیگری نکات مثبت و منفی خود را دارد.

قوانین رژیم کتوژنیک

حرکت را به صورت برعکس هم انجام دهید و هر بار ۴ دایره بکشید. با این حال این رژیم بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. هر رژیم غذایی محدود در کالری کاتابولیک میباشد یعنی آن رژیم میتواند باعث از دست رفتن مقداری از ماهیچه ها شود.در حقیقت این موضوع به دلیل این است که شما در حال مصرف کالری کمتری میباشید پس بدن شما برای تامین انرژی خود متکی به دیگر بافتهای بدن میشود.از طرف دیگر برخی از افرادی که در رژیم هستند مقدار زیادی تمرینات هوازی را نیز انجام میدهند که نتیجه آن تجزیه بیشتر عضلات خواهد بود.مغز نیز همچنین میتواند دستور تجزیه پروتئینها به منظور تولید گلوکز را بدهند که این فرایند به نام گلوکونئوجنسیس شناخته میشود.

شام : ماهی سالمون و مارچوبه طبخ شده در کره.

میوه : تمام میوه ها ، به جز واحدهای کم از انواع توت مانند توت فرنگی. سبزی های کم کربوهیدارت : اکثر سبزیجات سبز ، گوجه ، پیاز ، فلفل … شام : کباب ، پنیر چدار و سبزیجات. شام : مرغ ، بیکن و پنیر. شام : ماهی سالمون و مارچوبه طبخ شده در کره. ناهار گوشت طبخ شده در روغن زیتون. گوشت : گوشت قرمز ، استیک ، سوسیس با کیفیت ، مرغ و بوقلمون… در طول چند هفته ابتدایی رژیم کتوژنیک بدن مجبور است که در یک حالت تغییر و جابجایی متابولیسم قرار بگیرد که این نام را دکتر ماورو پاسکواله روی آن نهاده است.هنگامی که بدن در چنین وضعیتی قرار بگیرد شما احساس درجه خفیفی از خستگی و حتی کم آبی را تجربه خواهید کرد زیرا در فرایند کتوزیز به دلیل تخیله ذخایر گلیکوژن آب بدن نیز به مقدار زیادی خارج خواهد شد.هنگامی که بدن قادر شود برای تامین سوخت اصلی خود کتونها را تولید کند سپس انرژی بدن بیشتر از حالت قبلی خود نیز خواهد شد و دیگر نیازی نیست که مدام با کاهش سطح قند خون خود حاصل از رژیمهای با کربوهیدرات بالا مبارزه کنید.به علاوه آب رسانی کافی به بدن باید اولویت اصلی شما قرار داشه باشد مخصوصا قبل، حین و بعد از تمرینات.

یبوست: به این دلیل که در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات به مقدار کم وجود دارد، احتمال یبوست در این رژیم بالاست. بهترین روش جلوگیری از یبوست ناشی از رژیم کتو، نوشیدن آب کافی است. بدن در این حالت دیگر مجبور نیست که برای تامین سوخت خود عضلات را تجزیه کند.در عوض بدن از ذخایر چربی خود که معمولا در پهلوها هستند به منظور تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده میکند.به همین دلیل است که رژیم کم کربوهیدرات میتواند یک روش بسیار خوب برای رژیم گرفتن باشد. در میان صدها روش و برنامه لاغری، رژیم کتوژنیک بسیار خاص است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

شما میتوانید از این فضاهای خالی برای وارد کردن مقادیروزنی خاص خود را که متخصص تغذیه برای شما تجویز میکند استفاده کنید. با این حال، نسبت دقیق به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اما کتوزیز متفاوت میباشد زیرا هنگامی که شما در حالت کتوزیز هستید مغز شما کتونها را به گلوکز ترجیح میدهد.برای افرادی که در رژیم هستند این موضوع بسیار خوب است! 3- چربی ها ی خوب مصرف کنید اطمینان از کیفیت چربی قبل از خوردن غذا بسیار مهم است. در اصل ، این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن کتون ها را به جریان خون آزاد کند.

رژیم کتوژنیک ایران کوک

در برخی از فازهای رژیم غذایی دوکان 79 تا 90% کالری از پروتئین به دست می ­آید. ۱.رژیم کتوژنیک استانداردSKD :این نوع رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمی داشته و میزان مصرف پروتئین به اندازه متوسط بوده و چربی بالایی دارد. چربی های ناسالم ، مانند مایونز و… رژیم کتوژنیک گردشی (CKD) : این نوع رژیم شامل دوره های بالاتر کربوهیدارت ، مانند ۵ روز در وضعیت کتو و دو روز با کربوهیدارت بالا است. کتوز در واقع میتواند برای افرادی که مشکل قند خون دارند، مفید باشد، امابه شرطی که مرتبا سطح گلوکز خود را چند بار در روز بررسی کنید.

۲- در افرادی که بدلیل بیماریهای زمینهای مثلاَ کم کاری تیروئید یا تخمدان پلی کیستیک یا حتی رژیمهای غلط و زیاد قبلی، بخوبی وزن کم نمیکنند. یک تحقیق نشان داده است که افرادی که رژیم کتو می گیرند ۲٫۲ برابر کسانی که در رژیم خود کالری را محاسبه می کنند وزن کم کرده اند. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند.

اما اگر هدفتان این است که برای همیشه یک برنامه رژيم كتوژنيك داشته باشید و صرفا دنبال کاهش وزن نیستید، تقلب در رژیم جایز نیست! در حالت کلی نمی توان این دو رژیم را برای مدت طولانی رژیم های سالمی دانست (با دید کاهش وزن و در نظرگرفتن مصارف درمانی کتودایت). این فرآیند چربی را به کبد برای تبدیل به سوخت و ساز مغز می کند. یکی از این فواید این است که شما حس سیری بیشتری دارید که باعث می شود کمتر مواد غذایی دریافت کنید.

مصرف دمنوش باعث بهبود احساسات و رفع اضطراب، استرس و خستگی میشود. بله، درست شنیدید. اگر نتوانستید در برابر یک تکه کیک یا پاستای خوشمزه مقاومت کنید و تصمیم گرفتید که کمی کربوهیدرات اضافی بخورید، اصلا استرس نداشته باشید. آن ها در برابر انجام ورزشات سخت سست بودند. برخی از چاشنی ها و سس ها کا دارای چربی ناسالم هستند. چاشنی ها : نمک ، فلفل و برخی از طعم دهنده های سالم. در این رابطه علاوه بر مصرف الکترولیت ها پیشنهاد می شود از مکمل منیزیم استفاده نمایید. دو تا شش هفته اول تقریباً مرحله سازگاری کتوژنیک است، یعنی اینکه بدن شما چربی را جایگزین گلوکز یا کربوهیدرات ها می کند.

اما بهترین راه برای رسیدن به این وضعیت چیست؟

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در صورتی که به شکل صحیح انجام بدید حتما وزن کم خواهید کرد. حتما مطالعه کنید : رژیم پگان چیست ؟ اما بهترین راه برای رسیدن به این وضعیت چیست؟ کاهش قند خون به همراه افزایش کتونها فوایدی زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. از آنجایی که مصرف کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک به کمتر از ۵۰ گرم در روز محدود میشود مشکل کمبود ریز مغذیها میتواند آشکار شود.در رژیمهای با کربوهیدرات کم معمولا مقادیر دریافتی تیامین، فولات، کلسیم، آهن، پتاسیم و منیزیوم ناکافی میباشد.بهترین راه برای جلوگیری از چنین وضعیتی استفاده از یک مولتی ویتامین با کیفیت به منظور تامین ۱۰۰ درصدی نیازهای روزانه به ریز مغذیها میباشد.همچنین مصرف یک مکمل فیبر نیز ایده خوبی میباشد تا سلامت دستگاه گوارش شما نیز حفظ شود.

sitemap