نور قرمز درمانی چیست؟ به علاوه، آیا می تواند درد و التهاب را کاهش دهد؟


از طب سوزنی و داروهای گیاهی گرفته تا حمام یخ، سونای مادون قرمز، و ماساژ تخلیه لنفاوی، درمان های مکمل و جایگزین (CAM) به طور فزاینده ای محبوب می شوند – به ویژه در مورد کاهش درد و التهاب. در میان بسیاری از درمان‌های سلامتی مفید، یکی از درمان‌ها به دلیل مزایای بالقوه‌اش در ارتقاء التیام و کاهش درد و التهاب – درمان با نور قرمز – متمایز است. مفید بودن برای سلامت پوست و درد ناشی از التهاب، درمان با نور قرمز به عنوان یک درمان غیرتهاجمی امیدوارکننده برای بهبودی و بهزیستی کلی ظاهر شده است – حتی مورد استفاده ناسا!

کنجکاو هستید که بیشتر بدانید؟ پیشاپیش، علم پشت نوردرمانی با نور قرمز را کشف کنید، از جمله اینکه چیست، چگونه کار می‌کند، و چگونه نور قرمز را در رژیم سلامتی و بهبودی خود بگنجانید!

مطالب مرتبط: آیا نمک اپسوم واقعا برای دردهای عضلانی موثر است؟

نور قرمز درمانی چیست؟

همچنین به عنوان لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) یا photobiomodulation شناخته می شود. نور قرمز درمانی یک درمان غیر تهاجمی است که با بهبود در سلامت پوستترمیم بافت، التهاب، و بهزیستی کلی. از طریق عمل، درمان با نور قرمز از طول موج های خاصی از نور قرمز و نزدیک به مادون قرمز برای نفوذ به پوست و تحریک بدن در سطح سلولی عمیق استفاده می کند. پس از جذب (توسط آنزیم های مورد نیاز برای متابولیسم سلولی، مانند سیتوکروم C اکسیدازاین طول موج های هدفمند برای تحریک عملکرد میتوکندری – یک جزء ضروری در تولید انرژی سلولی – کار می کنند. در نتیجه، بدن بهتر می‌تواند فرآیندهای سلولی را بهینه کند، پاسخ‌های التهابی را تعدیل کند و تولید ATP، منبع اصلی انرژی ما را افزایش دهد.

علم چه می گوید: آیا درمان با نور قرمز می تواند درد و التهاب را کاهش دهد؟

تکامل درمان با نور قرمز

اگرچه درمان با نور قرمز در سلامت مدرن رواج دارد، اما چیز جدیدی نیست. در واقع، اولین بار توسط یک پزشک دانمارکی مورد مطالعه قرار گرفت نیلز فینسن از کپنهاگ، که دریافت کرد جایزه نوبل در سال 1903 برای کشف پیشگامانه او که قرار گرفتن در معرض نور قرمز متمرکز نه تنها بهبود زخم ها و جای زخم ها را تسریع می کند، بلکه در درمان لوپوس ولگاریس، نوعی سل پوستی نیز موثر است.

نزدیک به یک قرن بعد، هنگام کار در شرایط نور قرمز و آبی، دانشمندان ناسا بهبودی سریع جراحات روی دست‌هایشان را مشاهده کردند که نشان‌دهنده ارتباط بالقوه بین نور محیط و بهبود بهبود زخم است. این کشف غیرمنتظره راه‌حلی ممکن برای چالش‌های سفر فضایی (از جمله آتروفی عضلانی و تأخیر در بهبود زخم‌هایی که فضانوردان به دلیل فقدان گرانش تجربه می‌کنند) ارائه کرد، که باعث تحقیقات گسترده ناسا در مورد نور درمانی به عنوان یک درمان بالقوه شد.

بر این اساس پژوهشال ای دی های قرمز و مادون قرمز با شدت بالا به طور قابل توجهی به نظر می رسید تسریع در بهبودی زخم های کمبود اکسیژن در موش ها ناگفته نماند، دستگاه‌های LED که برای درمان آسیب‌های آموزشی در اختیار خدمه نیروی دریایی ایالات متحده قرار گرفت، منجر به بهبود بیش از 40 درصدی آسیب‌های اسکلتی عضلانی و 50 درصد بهبودی سریع‌تر پارگی‌ها در مقایسه با گروه‌های کنترل شد.

با به رسمیت شناختن سلامتی مدرن، تحقیقات بیشتر و بیشتر در مورد مزایای عمیق نور قرمز برای درد و التهاب روشن می شود. این چیزی است که علم فعلی می گوید:

تحقیقات مدرن درمان نور قرمز: فواید علمی برای درد و التهاب

از جانب التیام پوست برای درد عضلانی بعد از تمرین، تحقیقات نشان می‌دهد که درمان با نور قرمز در کاهش درد و التهاب برای شرایط زیر مفید است:

  • جوانسازی و ضد پیری پوست: تولید کلاژن را تقویت می کند و به ترمیم و بهبود ظاهر کمک می کند پوست آسیب دیده
  • آکنه ولگاریس: اسکار و التهاب مربوط به آن را کاهش می دهد آکنه ولگاریس برای پوستی شفاف تر و سالم تر
  • جریان خون: کمک به بهبود گردش خون، کمک به بهبود زخم و التهاب را کاهش داد
  • درد و درد عضلانی: به کاهش دردهای حاد و مزمن کمک می کند عضلانی اسکلتی شرایط
  • درد و التهاب مفاصل: کاهش درد و التهاب مربوط به شرایط التهابی مزمن مانند روماتیسم مفصلی

چگونه درمان با نور قرمز را به روتین بهبودی خود اضافه کنید

از خرید دستگاه چراغ قرمز خود تا جستجوی درمان های درجه یک پزشکی، راه های زیادی برای ادغام یکپارچه درمان با نور قرمز در رژیم سلامتی و بهبودی شما وجود دارد.

دستگاه یا سرویس مناسب را انتخاب کنید

به سرمایه گذاری در یک دستگاه نور قرمز درمانی شخصی فکر می کنید؟ از دستگاه های دستی گرفته تا پانل های بزرگتر، تعداد فزاینده ای از گزینه ها (از جمله گزینه های مقرون به صرفه) وجود دارد. از طرف دیگر، می توانید به دنبال اسپاهای سلامتی، مطب های پزشکی یا مراکز بهبودی باشید که جلسات درمانی با نور قرمز را ارائه می دهند. با این حال، به یاد داشته باشید که همه دستگاه‌های درمان با نور قرمز یکسان ساخته نمی‌شوند. مهم است که قبل از سرمایه گذاری در یک نام تجاری یا خدمات، تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که از دستگاهی با کیفیت بالا استفاده می کنید که طول موج های مناسب را برای اثرات درمانی منتشر می کند.

برای استفاده در منزل، برندهای معتبر عبارتند از:

مناطق خاص هدف

هنگامی که درمان با نور قرمز را در برنامه روزانه خود قرار می دهید، هدف قرار دادن مناطق خاص می تواند اثربخشی آن را برای اهداف مختلف بهینه کند. اهداف خود را در نظر بگیرید و سپس یک رویکرد هدفمند ایجاد کنید. آیا می خواهید التهاب یا آکنه صورت را کاهش دهید؟ آیا هدف شما تسریع درد یا درد عضلانی بعد از تمرین است؟

در اینجا چند ایده برای بررسی وجود دارد:

  • از یک دستگاه دستی یا ماسک صورت برای هدف قرار دادن التهاب، رنگدانه یا آکنه صورت استفاده کنید
  • به تسکین درد مفاصل کل بدن، سرمایه گذاری در یک پانل چراغ قرمز بزرگتر یا دریافت درمان با نور قرمز در یک مرکز بهبودی را در نظر بگیرید.
  • برای کاهش درد عضلانی بعد از تمرین، نور قرمز درمانی را به بدن خود اضافه کنید روال ریکاوری بعد از تمرین. یک دستگاه پوشیدنی، دستگاه دستی یا پانل کوچکتر را انتخاب کنید.
  • برای سلامتی کلی، از یک پنل نور قرمز تمام بدن استفاده کنید یا دستگاه های هدف را ترکیب کنید – با طول جلسات و فرکانس های مختلف آزمایش کنید تا تعادل بهینه را برای نیازهای خاص خود پیدا کنید!

یک روال ایجاد کنید

برای بهره مندی از درمان با نور قرمز، ثبات بسیار مهم است – به خصوص اگر به دنبال کاهش درد یا التهاب هستید. برای نتایج بهینه، زمان اختصاصی را برای جلسات هر هفته در نظر بگیرید تا تأثیر آن بر عملکرد سلولی را به حداکثر برسانید، چه روزانه و چه چند بار در هفته.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

هنگامی که روال خود را ایمن کردید، پیشرفت خود را پیگیری کنید! قبل از شروع استفاده از این درمان، احساس خود را کنترل کنید و نحوه پاسخ بدنتان به درمان با نور قرمز را در طول زمان پیگیری کنید. در ابتدای سفر به سطح درد، بافت پوست یا هر ویژگی تعیین کننده دیگری توجه کنید و نحوه پیشرفت یا تغییر آن را در طول زمان پیگیری کنید. می توانید یک دفتر خاطرات داشته باشید، عکس بگیرید یا به سادگی یادداشت برداری کنید!

درمان با نور قرمز را با سایر روش های بهبودی ترکیب کنید

در حالی که نور قرمز درمانی برای کاهش درد و التهاب، در صورت استفاده از آن همراه با a سبک زندگی سالم و متعادلاز جمله خواب کافی، تغذیه مناسب، هیدراتاسیون، مدیریت استرس و حرکت منظم. بعلاوه، نور قرمز درمانی می‌تواند مکمل سایر استراتژی‌های بهبودی مانند حمام یخ، طب سوزنی، یوگا یا مدیتیشن باشد – این در مورد یافتن آنچه برای شما و بدن شما بهتر است و ایجاد روتینی است که بهترین احساس را برای شما دارد. بهترین راه وجود ندارد!

روشن کردن مزایای نور درمانی با نور قرمز

با بسیاری از درمان‌های سلامتی پرطرفدار، سخت است که بدانید چه چیزی را باید شامل شود. اگر کنجکاو بوده اید که بدانید آیا درمان با نور قرمز برای شما مناسب است، علم را در نظر بگیرید و اگر برای شما مناسب است، آن را امتحان کنید. با تحقیقات امیدوار کننده برای درد و التهاب، ناگفته نماند سلامت روان و خوابدرمان با نور قرمز به عنوان یک روش جایگزین امیدوارکننده است که می تواند به بهبود سلامت شما و حمایت از سفر سلامتی شما کمک کند. با این حال، قبل از ایجاد هر گونه تغییر، یا اگر در مورد بهترین رویکرد مطمئن نیستید، مهم است که با یک متخصص یا متخصص پزشکی مشورت کنید که بتواند بر اساس نیازهای سلامت فردی شما راهنمایی کند.



منبع

sitemap