دادگاه کلمبیا به متاورس رفت و اولین جلسه را میزبانی کرد


مقامات به رویترز گفتند که دادگاهی در کلمبیا در این ماه میزبان اولین محاکمه حقوقی خود در متاورس بود و اکنون امیدوار است دوباره واقعیت مجازی را آزمایش کند.

در جلسه دو ساعته دادگاه اداری ماگدالنا کلمبیا، شرکت کنندگان در یک اختلاف ترافیکی به عنوان آواتار در یک دادگاه مجازی ظاهر شدند. آواتار قاضی ماریا کوینون تریانا با لباس قانونی مشکی.

این کشور یکی از اولین کشورهایی است که در سراسر جهان جلسات حقوقی واقعی را در واقعیت مجازی فراوجهی و فراگیر آزمایش می‌کند تا فضاهای دیجیتال را زنده‌تر کند، اغلب با آواتارهایی که نماینده هر شرکت‌کننده هستند.

کویونز روز جمعه به رویترز گفت: “این احساس واقعی تر از یک تماس ویدیویی بود.” او در زوم خاطرنشان کرد: «بسیاری از مردم دوربین‌های خود را خاموش می‌کنند، شما نمی‌دانید دارند چه می‌کنند.»

کویونز گفت که پرونده – که توسط اتحادیه حمل و نقل منطقه ای علیه پلیس مطرح شده است – اکنون تا حدی در فراز و نشیب پیش خواهد رفت، که احتمالاً شامل حکم نیز می شود. او شنیدن متاورس در جاهای دیگر را رد نکرد.


جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس.
مقامات کلمبیایی یک جلسه استماع دو ساعته در مورد اختلاف ترافیکی در فضای مجازی برگزار کردند.
از طریق رویترز

او افزود: “این یک آزمایش آکادمیک است تا نشان دهد که در آنجا امکان پذیر است… اما در جایی که همه به آن رضایت می دهند، (دادگاه من) می تواند به انجام کارها در متاورس ادامه دهد.”

در حالی که محاکمه های حقوقی به طور فزاینده ای به جلسات ویدیویی که توسط زوم و گوگل میزبانی می شوند منتقل شده اند، تعداد کمی از متاورس را آزمایش کرده اند، فضایی که متا (META.O)، مایکروسافت (MSFT.O) و سایر غول های فناوری در حال رقابت برای ساختن آن هستند.

نمونه‌های اولیه مصاحبه‌ها و ملاقات‌ها در متاورس به خاطر تجسم‌های کارتونی و غالباً گیج‌کننده مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.


جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس.
قاضی این تجربه را “شگفت انگیز” توصیف کرد. او گفت: “این احساس واقعی تر از تماس تصویری بود.”
از طریق رویترز

با این وجود، روند دادگاه کلمبیا در 15 فوریه – که در یوتیوب پخش شد – بدون نقص انجام شد، برخی حرکات گیج کننده دوربین و برخی حرکات تحریف شده ممنوع شد.

کویونز مشروعیت قانونی دادگاه مجازی را تکرار کرد، اما اذعان کرد که این آزمایش محبوبیتی نداشته است و به 70 درصد مخالفت بینندگان اشاره کرد.

خوان دیوید گوتیرز، استاد سیاست عمومی در دانشگاه روزاریو کلمبیا، گفت که استفاده از متاورس در مراحل قانونی راه درازی در پیش دارد.


جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس.
کلمبیا یکی از اولین کشورهایی است که یک جلسه استماع حقوقی در مورد متاورس برگزار کرد.
از طریق رویترز

“شما برای انجام این کار به سخت افزاری نیاز دارید که تعداد کمی از مردم آن را دارند. و این سؤالاتی را در مورد دسترسی به عدالت و برابری ایجاد می کند.

Quiones موافقت کرد که هزینه ها و دسترسی باید مورد بحث قرار گیرد. اما او از متاورس در موارد سوء استفاده به عنوان مثال، که در آن شرکت کنندگان می توانند فضایی را بدون نیاز به دیدن فیزیکی یکدیگر به اشتراک بگذارند، حمایت کرد.

گوتیرز گفت که قضات در کلمبیا به دنبال راه هایی برای کاهش فشار بیش از حد سیستم قضایی این کشور هستند.

ما این توهم را ایجاد می کنیم که فناوری کارها را کارآمدتر می کند، اما گاهی اوقات برعکس است.

sitemap