شیفته رژیم کتوژنیک؟ 10 توضیح چرا زمان آن است توقف!

در ادامه مقاله به ذکر اینکه چرا رژیم کتوژنیک از همه این رژیم ها هم از نظر سرعت کاهش وزن و بی خطر بودن شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا است خواهیم پرداخت. چاقی در ادامه عین حال خطر ابتلا به بیماریهای دیگری از جمله دیابت و سایر بیماریهای متابولیک رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی را افزایش میدهد. لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد.

عملکرد رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک همچنین به بسیاری از افراد کمک میکند تا وابستگی خود را به داروهای تجویزی مانند انسولین کاهش دهند. این کاهش مصرف کربوهیدرات بدن فرد را در یک حالت متابولیک به نام کتوزیس (ketosis) قرار میدهد. این برنامه غذایی بر اساس مصرف کربوهیدرات کم و مصرف زیاد پروتئین و چربی قرار دارد. اگر الکل مینوشید، مشروبات الکلی کم کربوهیدراتی را انتخاب کنید. رژیمهای کم کربوهیدراتی به مانند اتکینز برای افراد مبتلا به قند خون بالا و ترشح نامنظم انسولین میتواند بسیار مفید باشد. دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت

همچنین در برخی افراد آنفلوآنزا کتو، سر درد، ضعف و خستگی، بوی بد دهان و افزایش تحریک پذیری مشاهده می گردد. تحقیقات نشان داده است که مصرف روغن کانولا میتواند کلسترول بد را کاهش دهد. مثلا اگر مصرف کربوهیدرات را به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید و سعی کنید تا مواد غذایی نظیر گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن سلامت را بیشتر مصرف کنید. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود.

اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. باور کنید یا نه، یکی از رژیمهای کاهش وزن که سالها پیش مُد شده بود، رژیم گلوله پنبهای (cotton ball diet) نام داشت. ↑ Reistad-Long, Sara. “Fruit Flush Diet Plan Review: Detoxing With Fruit?”. Foulds, S. Paleolithic Diet 101 (به انگلیسی). مطالعات نشان میدهند کسانی که از رژیم کتو کم کربوهیدرات پیروی میکنند، به احتمال اینکه در 3 تا 6 ماه اول کاهش وزن شدید را تجربه کنند بیشتر از کسانی است که از رژیم غذایی متعادلتر استفاده میکنند.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید. با وجود روند بیان شده هیچ تاکیدی بر پیروی از آن نداریم. مورد در حال توسعه علیه شکر همچنین در نسخه 2003 WHO «رژیم غذایی، تغذیه و پیشگیری از بیماریهای مزمن» آشکار شد، که تشخیص داد دلایل خوبی برای محدود کردن مصرف شکر به کمتر از ۱۰٪ از کل کالری وجود دارد، نه فقط به دلیل پوسیدگی دندان، اما «فقط به دلایل تغذیه ای».

با این حال در این موارد نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد. سرطان: در حال حاضر از این رژیم، برای درمان چندین نوع سرطان و کند شدن رشد تومور استفاده می شود. رژیم کتوژنیک از دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم غذایی موثر برای درمان صرع به خصوص برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا بودند، شناخته شده است. از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است. رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهای غذایی مفید برای ورزشکاران به خصوص دوچرخهسواران و دوندگان دوی استقامت است.

رژیم کتوژنیک زهرا شیری

به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند. رژیمهای کتو چرخهای و هدفمند اخیراً اضافه شدهاند و بیشتر توسط ورزشکاران یا بدنسازان استفاده میشوند. شاید باور این مسئله کمی سخت باشد، اما رژیم کتو تاکنون برای درمان برخی از سرطانها و همچنین تاخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

علاوه بر بیماری صرع، به نظر میرسد رژیم کتوژنیک برای درمان بیماریهایی که در گروه اختلالات سیستم عصبی دسته بندی میشوند هم موثر است. افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. کبد چرب و رژیم کتوژنیک رابطه خوبی با هم دارند. کتون مادهای که در کبد شما ساخته میشود. با داشتن رژیم کتو چون میزان مصرف کربوهیدرات محدود میشود بدن فرد به سرعت کربوهیدرات (گلیکوژن) ذخیره شده در کبد و عضلات را مصرف کرده و میسوزاند.

2. مصرف پروتئین خود را محدود کنید. به نظر میرسد این رژیم غذایی از آن دست رژیمهایی است که به جای کلسترول بد، سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش میدهد. به نظر میرسد یکی از دلایل این امر سطح بالای انسولین در بدن باشد. ممنون از نظر شما دوست عزیز. هنگامی که بدن شما برای دریافت انرژی از سوزاندن گلوکز به چربی تغییر مسیر میدهد، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا داشته باشید. آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. هیچ چیزی را مخصوصا آب خوردن را ایستاده نخورید و ترجیحا صندلی مخصوص بردارید و هر چیزی از گلو پایین میرود باید نشسته باشد.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و غیره. برخی از چاشنیها یا سسها: سس باربیکیو، خردل عسل، سس کچاپ و غیره. بعضی از این رژیم ها، مثل رژیم کتوژنیک یا رژیم پروتئین زیر مجموعه رژیمهای کم کربوهیدرات قرار میگیرن. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی، تغذیه کربوهیدرات و یا قند خون به منظور تکثیر و رشد می باشد و از آنجا که در رژیم کتو به دلیل مصرف کم کربوهیدارت ها، میزان قند خون کاهش پیدا می کند، در نتیجه با عدم تغذیه سلولهای سرطانی، احتمال پیشرفت و گسترش تومور ها نیز به حداقل می رسد.

رژیم کتوژنیک تجربه

این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند. در سندرم تخمدان پلی کیستیک اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند. با اینهمه برای اطمینان بیشتر قبل از شروع این رژیم غذایی برای خود یا فرزندتان با پزشک متخصص مشورت کنید. ​Post has be en cre ated ᠎with the ᠎he​lp  of GSA Con​te nt Gen erator D᠎em​ov ersion !

رژیم لاغری کتوژنیک نی نی سایت

اکثر میوهها، بیشتر سبزیجات، غلات، سیبزمینی، شیرینیها و سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات در کتوژنیک مجاز نیست. در این رژیم، اکثر وعدهها را میوه تشکیل میدهد، بسیاری از متخصصان رژیم میوه خواری را پیشنهاد نمیدهند، چرا که می تواند سبب مشکلات سوءتغذیهای شود. در دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، لازم است که اکثر وعدههای غذایی خود را براساس مواردی که مصرف آنها در این رژیم لازم است، تهیه کنید. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد.

رژیم کتوژنیک فست

این رژیم یک رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا میباشد. در رژیم کتو، هدف تعویض کالری گلوکز با چربی است. از ویژگیهای آن سردردهای ملایم یا شدید پیدرپی است و غالباً با علائمی در دستگاه عصبی خودگردان همراه است. محرّک عصبی از شبیهسازهای عصبی مشابه ضربانسازها برای درمان میگرنهای مزمن استفاده میکند و نتایج امیدوارکنندهای در موارد شدید به همراه داشتهاست. مشخصهٔ امواج و تکانههای عصبی هجوم یونهای سدیم به داخل سلول از طریق مجراهایی در غشای یاختهٔ عصبی و سپس خروج یونهای پتاسیم از طریق مجراهایی دیگر است. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و انسولین کمتری هم ترشح میکند.

در رژیم کتوژنیک با کاهش ترشح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که سبب آکنه پوست میشوند هم کاهش پیدا میکند. کربوهیدراتها تاثیر فراوانی روی نوع و کیفیت پوست میگذارند و در نتیجه به حداقل رساندن مصرف آنها میتوانند سبب بهبود وضعیت پوست و کاهش مشکلاتی مثل آکنه شود. میوه: همه میوهها، به جز چند نوع میوه نظیر توتفرنگی. به طور کلی ، اگر شما روزانه ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات بخورید ، ۲-۴ روز طول می کشد. در نتیجه با کاهش سطح انسولین در بدن و نیز تغییر سبک زندگی و ورزش این مشکل تا حدود زیادی رفع شود. علائم پیشدرآمدی حسی، دومین نوع متداول این علائم است که حدود ۳۰-۴۰٪ افراد مبتلا به آئورا آن را تجربه میکنند.

در صورتی که پزشک می تواند با رژیم کتوژنیک فرد مبتلا به دیابت را درمان کند و علائم آن بهبود یابد. این علائم ممکن است تا یک هفته یا کمتر طول بکشند اما در موارد شدید، شاید تا یک ماه ادامه داشته باشند. برنامه غذایی کتوژنیک به ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز محدود می شود. اگر قصد دارید رژیم کتو را شروع کنید، به خاطر داشته باشید که این برنامه غذایی انواع مختلفی دارد. مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. چه مدت باید در رژیم کتو بمانم؟

sitemap