استراتژی رژیم غذایی کتوژنیک عاقلانه

رژیم کتوژنیک یک ماهه رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. معمولا رژیم غذایی کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. افزایش سطح انسولین یکی از دلایل ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک است. یکی از بزرگترین دلایلی که باعث بروز یبوست در افراد می شود، کم آبی بدن است. لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود. برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند.

رژیم کتوژنیک یک ماهه میتوانید برای دریافت پروتئین، از غذاهایی که بر پایه پروتئین سویا هستند استفاده کنید و در کنار آنها مغزها و خشکبار مختلف بخورید. شما بیشتر اجازه دارید غذاهای کامل و فرآوری نشده مصرف کنید – غذاهایی که چربی و پروتئین زیاد و کربوهیدراتهای پیچیدهی کمی دارند. مواد غذایی رژیمی و کم چرب که فراوری هستند و کربوهیدرات بالایی دارند. خوردن سبزیجات برگی سبز رنگ در کاهش وزن تاثیر زیادی می ذاره چون این سبزیجات حجیم هستند و با مصرف اینها بعنوان غذای رژیمی می تونی بدون اینکه کالری دریافت کنی، مقدار زیادی از حجم معده رو پر کنی.

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو

تصور می شود که ایجاد شرایط کتوز به کنترل دفعات و شدت حملات صرعی کمک می کنند هر چند علت این اثر هنوز تا کنون کاملاً شناخته نشده است. رژیم کتو تقریباً برای همهی افراد قابل استفاده است و خطری ایجاد نمیکند؛ اما چند گروه از افراد هستند که ممکن است کاهش وزن سریع و تغییرات ناگهانی در قند خون برایشان مشکلساز شود. معمولا رژیم غذایی کتوژنیک برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمیکند، ولی ممکن است در برخی مواقع تا زمانی که بدن به آن عادت کند، عوارضی ایجاد کند. با تتوجه به اینکه در مطلب دیدگاهی از شام نخوردن مطرح نشده است بهتر است طبق نمونه برنامه ای که در مطلب آمده است عمل شود تا در کاهش وزن اختلالی ایجاد نگردد.  Data has  been gen erated  by GSA C᠎ontent Generator Demoversion!

چهار گام‌های ساده برای یک کارآمد رژیم کتوژنیک استراتژی

کره و خامه: بهتر است از شیر حیواناتی تهیه شود که تغذیهی طبیعی داشتهاند. پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قندخون است. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. به این منظور که شما چربی های سالم می خورید تا چربی بسوزانید. چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده ، مایونز و غیره را محدود کنید.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

ناهار: گوشت گوسالهی سرخشده در روغن نارگیل همراه با سبزیجات. ناهار: همبرگر با سس سالسا، پنیر و آووکادو. ناهار: همبرگر بدون نان با برشهایی از پنیر و مغزها. گوشت: مثل گوشت قرمز، استیک، مرغ، بوقلمون، سوسیس، کباب و همبرگر. صبحانه: املت گوشت با پنیر و سبزیجات. صبحانه: تخممرغ بههمراه گوشت و قارچ. صبحانه: ماست با کرهی بادامزمینی، پودر کاکائو و شکر برگ. اگه خواستید بادام رو خودتون پودر کنید میتونید با پودر کتان و اسفرزه داخل دستگاه غذاساز بریزید و کم کم بادام را آرد کنید. ناهار: شیر بادام، کرهی بادامزمینی، میلکشیک پودر کاکائو با شکر برگ. ناهار: یک مشت آجیل بههمراه کرفس، آووکادو و سالسا.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

زمانی که منبع سوختوساز بدن بهجای کربوهیدراتها، چربیهای مجاز مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم باشد بدن کتوز میشود. همچنین این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. اگرچه در این رژیم غذایی سیب زمینی آب پز بدون کره و پنیر زیاد وسوسهانگیز به نظر نمیرسد، اما زمانی که در تلاش برای لاغری هستید، گزینه خوبی است، زیرا سیر کننده است و احساس گرسنگی نمیکنید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان عادت کند چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

بهترین راهکار رژیم کتوژنیک

یکی از این عوارض آنفولانزای کتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. این امکان وجود دارد، زیرا حتی یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند باعث کاهش اشتها و در نتیجه دریافت کالری کمتر شود. با این حال، بخش کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به دلایل بسیاری با لاغری مفرط در حال مبارزه هستند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی شبیه به رژیم غذایی استاندارد است، با این تفاوت که شامل مقدار بیشتری پروتئین است.

قند رژیم کتوژنیک

لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. باید در جواب بگوییم که این رژیم غذایی رژیم برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، مناسب و عالی است. در این حالت، سطح انسولین بسیار پایین می آید و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش می یابد. 4. آب بنوشید. سعی کنید روزانه بین 13 تا 16 لیوان آب بنوشید و اطمینان حاصل کنید که مقدار آب مصرفی به طور کامل منجر به هیدراته شدن و آبرسانی کامل بدن شود.

شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم غذایی به شما اجازه میدهد تا در زمان تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. افرادی که از این رژیم غذایی استفاده می کنند کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند.

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای همه افراد مفید باشه اما افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت هستند و یا افرادی که می خواهند سلامت متابولیکشان را بهبود دهند بسیار عالی است اما برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که می خواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند مناسب نیست. رسیدن به اندامیآیدهآل دغدغه تمام افرادی است که رژیمهای لاغری را شروع کردهاند. مصرف روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم، یک گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم میتواند عوارض احتمالی ناشی از رژیم غذایی کتوژنیک را به حداقل برساند.

در واقع، بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. این رژیم برای تازهکارها مناسب می باشد. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. حتما برای کاهش کالری دریافتی در برنامه غذایی روزانه خود بر اساس توصیه پزشک این کار را انجام دهید. به عبارتی دیگر وقتی مصرف کربوهیدرات را بهطور قابلتوجهی کم می کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میشود. این امر میتواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد.

رژیم کتوژنیک غذا

با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد. برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. انجام این کار نه تنها به بدن شما آسیب های شدیدی را وارد می سازد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را نیز برایتان به جا بگذارد.

در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. همانطور که گفته شد در رژیم کتوژنیک، تولید انسولین کاهش می یابد که این خود به کاهش شیوع آکنه پوستی کمک می کند. کتوژنیک، یک برنامه غذایی با چربی بالا؛ کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که موجب کاهش وزن سریع در فرد می شود. این رژیم بهطور معمول در چهار روش منحصر به فرد تجویز میشود, با این حال رژیم کتوژ استانداردو کتوژنیک پروتئین بالا از مدلهای رایج آن هستند.

اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. دتوكس خیار: یک نوشیدنی بسیار سودمند برای كسانی كه مشكلات بالا بودن اسید دارند. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. صبحانه: یک میلکشیک کتوژنیک (این مورد یا این مورد را امتحان کنید). در ادامه ده مورد دیگر از فواید رژیم کتوژنیک را ملاحظه خواهید کرد.

در کنار موادی که برای درست کردن قهوه بولتپروف نیاز دارید، آسپری چندین محصول دیگر نیز در وبسایت بولتپروفاش عرضه میکند؛ از پروتئین کلاژن گرفته تا آب غنیشده با MCT. بر خلاف دیگر رژیم های غذایی با کربوهیدارت پایین، رژیم کتو بر چربی که مسئول تهیه و تولید ۹۰ درصد انرژی روزانه مورد نیاز بدن است تمرکز میکند. این امر موجب می شود سلول های سرطانی گرسنه بمانند از این رو احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل میرسد.

این امر موجب کاهش وزن در فرد می شود. این رژیم به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. البته لازم به ذکر است که این رژیم به دیابتیهای نوع ۱ توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع ۲ نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند. رژیم فیبر چیست و چه چیزی باید بدانید؟ تفاوت ها وشباهت های بین رژیم اتکینز یا کتوژنیک چیست؟ تفاوت رژیم گیاهخواری و خام گیاهخواری چیست؟ در این صفحه دربارهی طرز تهیه غذاهای رژیم کتوژنیک صحبت میکند.

غذاهای کم چرب: این غذاها اغلب دارای چربی کم و کربوهیدرات به مقدار زیادی هستند. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند – بنابراین مزایای کاهش وزن آشکار است. در اصل کتو یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است. مشاوره و دستور رژیم هم میدهد. ماهیتابههای جداگانه برای وعدههای کتو اجازه میدهد تا وعدههای غذایی کتو در کنار غذای خانواده پخته شود، و احتمال اینکه مواد غیر کتو با مواد کتویی برخورد داشته باشند کم میشود. برای مثال شما باید از سبزیجات غیر نشاستهای همچون هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …

حداقل در شروع رژیم غذایی کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. در رژیم کتوژنیک، حداقل در ابتدا مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. بهطور کلی سیستم بدن انسان به گونهای است که اگر رژیم غذایی در درجهی اول از کربوهیدرات تشکیل شده باشد، بدن آن را بهعنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند؛ اما زمانیکه در رژیم غذایی کتوژنیک، بدن با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و القای کتوز مواجه میشود، مجبور به استفاده از چربی بهجای کربوهیدرات خواهد شد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

sitemap