سناتورهای آرکانزاس می گویند برایان مالینوفسکی، مدیر فرودگاه کلینتون توسط ATF و بدون دوربین کشته شده است.



هر دو سناتور آمریکایی از آرکانزاس در حال اصرار برای پاسخ از وزارت دادگستری در مورد حکم بازرسی مجری قانون فدرال در ماه گذشته هستند که با تیراندازی یکی از مدیران فرودگاه به پایان رسید.

سناتور تام کاتن و جان بوزمن به دنبال پاسخ برای مرگ برایان مالینوفسکی، مدیر اجرایی فرودگاه ملی بیل و هیلاری کلینتون در لیتل راک هستند.

مالینوفسکی در 19 مارس زمانی که ماموران الکل، تنباکو، اسلحه گرم و مواد منفجره (ATF) تلاش کردند تا حکم بازرسی را در خانه او ارائه کنند، هدف گلوله قرار گرفت.

ATF گفت که مالینوفسکی 53 ساله در جریان تبادل گلوله با ماموران مجروح شد و چند روز بعد جان باخت.

کاتن و بوزمن در بیانیه ای مشترک گفتند: «وزارت دادگستری دیشب به ما تأیید کرد که ماموران ATF که در اجرای حکم بازرسی خانه برایان مالینوفسکی دخیل بودند، دوربین بدن نداشتند». ما به فشار بر وزارتخانه ادامه خواهیم داد تا توضیح دهد که چگونه این نقض سیاست خود ممکن است رخ داده باشد و شرایط کامل این فاجعه را فاش کند.»

“آقای. قانونگذاران جمهوری خواه افزودند که خانواده مالینوفسکی و مردم حق دارند که حقایق را به طور کامل گزارش کنند.

برایان مالینوفسکی در جریان تبادل گلوله با ماموران مجروح شد و چند روز بعد درگذشت. فرودگاه ملی کلینتون

باد کامینز، وکیل خانواده مالینوفسکی، خاطرنشان کرد که ATF در سال 2022 سیاستی را اتخاذ کرد که به استفاده از دوربین های بدن در هنگام اجرای حکم بازرسی نیاز دارد.

“این سیاست پارامترهایی را برای استفاده از BWC ها ارائه می دهد [body-worn cameras] توسط TFO ها [task force officers] در یادداشت وزارت دادگستری مورخ 2 ژوئن 2022 آمده است تا جایی که یک آژانس مجری قانون ایالتی یا محلی، استفاده از آنها توسط افسران خود را در طول عملیات گروه ضربت فدرال الزامی کند.

کامینز گفت که این سیاست در پاسخ به تیراندازی برونا تیلور، کارگر لوئیزویل، کنتاکی EMT که در تلاش ماموران برای اجرای حکم بازرسی کشته شد، ایجاد شد.

ماموران لحظاتی قبل از اجرای حکم بازرسی در 19 مارس 2024 به خانه مالینوفسکی نزدیک می شوند. KARK 4 News/YouTube
دوربین رینگ که در خارج از خانه مالینوفسکی نصب شده بود، قبل از ورود ماموران به خانه، ضبط را متوقف کرد. KARK 4 News/YouTube

«این برای ATF حیرت‌انگیز است که اکنون ادعا می‌کند که این سیاست واضح را نادیده گرفته است. کامینز به فاکس نیوز دیجیتال گفت: واضح است که این سؤالات بیشتر از پاسخ دادن به آن است.

در حالی که ماموران در ساعات اولیه صبح تلاش می کردند تا حکم را ارائه کنند، ظاهراً مالینوفسکی تیراندازی کرد.

یکی از ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جراحات غیر قابل تهدید جانی متحمل شد. مالینوفسکی با شلیک گلوله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دو روز بعد جان باخت.

سناتور تام کاتن و جان بوزمن در مرگ مالینوفسکی به دنبال پاسخ هستند. رویترز
از مالینوفسکی در حال فروش اسلحه بدون مجوز در یک نمایشگاه اسلحه عکس گرفته شد.

کریستینا ماستروپاسکوا، سخنگوی ATF، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «طبق روش استاندارد، این موضوع توسط مقامات ایالتی و محلی در آرکانزاس در دست بررسی است. وزارت دادگستری در مورد موضوعات معلق اظهار نظر نمی کند.

مقامات گفتند که مالینوفسکی به اتهام فروش سلاح گرم بدون مجوز، که برخی از آنها در جنایات استفاده شده است، تحت بازجویی قرار گرفت.

بین مه 2021 و 27 فوریه 2024، مالینوفسکی ظاهراً بیش از 150 اسلحه خریداری کرده است که سپس آنها را دوباره فروخته است.

مالینوفسکی (راست) در سال 2008 به عنوان مدیر املاک، برنامه ریزی و توسعه به فرودگاه ملی بیل و هیلاری کلینتون پیوست و در سال 2009 به سمت معاونت ارتقا یافت.
فرودگاه ملی کلینتون
قانونگذاران آلاباما در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند و خواستار دریافت پاسخ از ATF پس از مرگ مدیر فرودگاه شدند. KARK 4 News/YouTube

مالینوفسکی سلاح های گرم را به طور قانونی خریداری کرد و ظاهراً جعبه ای را در فرم های خرید علامت زد که نشان می داد اسلحه ها برای او هستند. با این حال، او ظاهراً سلاح‌ها را در نمایشگاه‌های اسلحه که در آن به عنوان فروشنده عمل می‌کرد، دوباره فروخت.

خانواده مالینوفسکی چند روز پس از مرگ او گفتند: «در بدترین حالت، برایان مالینوفسکی، صاحب اسلحه و علاقه‌مند به اسلحه، متهم به فروش خصوصی اسلحه به شخصی بود که احتمالاً از نظر قانونی حق خرید اسلحه را نداشت.



منبع

sitemap