بی خانمان ها به فرودگاه اوهار شیکاگو پناه می برند


فرودگاه بین‌المللی اوهار شیکاگو به یک اردوگاه گسترده و «دیستوپیایی» برای جمعیت رو به افزایش بی‌خانمان‌های شهر بادگیر تبدیل شده است – که باعث نگرانی‌های ایمنی جدی در میان کارکنان و مسافران شده است که می‌گویند تحت تعقیب و آزار قرار گرفته‌اند.

عکس‌های تکان‌دهنده پناهگاه‌های موقت کثیف را نشان می‌دهند که در داخل پایانه‌های مرکز مسافرتی اصلی راه‌اندازی شده‌اند. یک عکس حتی ولگردی را نشان می‌دهد که در داخل یک دهلیز پایانه فرو ریخته و خوابیده است.

خارج از کنترل است. هیچ یک از ما احساس امنیت نمی کنیم.

چتمن گفت که او و همکارانش توسط مهمانان ناخواسته مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند که زباله ها را پشت سر می گذارند و حمام ها را زباله می کنند.

“آنها پشت سر شما خواهند آمد. کاترین تامپسون، یکی دیگر از کارگران فرودگاه، به این خبرگزاری گفت که این مرد دیشب ما را تعقیب کرد.


تصویری از ترمینال سطل زباله
کارکنان فرودگاه توسط مهمانان ناخواسته مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند که زباله ها را پشت سر می گذارند و حمام ها را زباله می کنند.
فیس بوک/دنیل توماس

از زمانی که به اینجا می‌رسیم تا زمانی که صبح را ترک می‌کنیم، آنها اینجا خواهند بود.»

این دو زن گفتند که سرپرستان آنها به آنها می گویند که با پلیس تماس بگیرند، اما آنها ادعا می کنند که پلیس به آنها گفته است که نمی توانند مداخله کنند مگر اینکه به کارگران برخورد فیزیکی شود.

چتمن گفت: “آنها فقط به ما می گویند مراقب باشیم زیرا این کار از دست آنها خارج است – مثل اینکه نمی توانند کاری انجام دهند.”

یکی از کاربران توییتر عکس‌هایی از یک مرد بی‌خانمان را که روی زمین در ترمینال ۲ پخش شده بود، منتشر کرد و از شهردار لوری لایت‌فوت خواست تا به این مشکل رسیدگی کند.

«@chicagosmayor لطفا این شهر را پاکسازی کنید! این وضعیت فعلی فرودگاه اوهار است، همه جا بی خانمان هستند، در ترمینال 2 می خوابند و با چهره های مردمی که فریاد می زنند وارد می شوند. شهروند نگران نوشت اوایل این ماه

او افزود: «این اولین برداشتی است که مردم هنگام فرود در این شهر از خود می گیرند.

یک مرد بی خانمان روی زمین در فرودگاه.
یکی از کاربران توییتر عکس هایی از یک مرد بی خانمان که روی زمین در ترمینال 2 پخش شده بود منتشر کرد.
توییتر/ناتاشا پاتل

یک مرد بی خانمان روی زمین در فرودگاه.
این کاربر از شهردار Lori Lightfoot خواست تا به این مشکل رسیدگی کند.
توییتر/ناتاشا پاتل

تبلیغات

تصویری از مرد بی خانمان روی زمین در فرودگاه.
«@chicagosmayor لطفا این شهر را پاکسازی کنید! این شهروند نگران اوایل این ماه نوشت: این وضعیت فعلی فرودگاه اوهار است، همه جا بی خانمان، در سراسر ترمینال 2 می خوابند و با چهره هایی که فریاد می زنند وارد می شوند.
توییتر/ناتاشا پاتل

تبلیغات

یکی دیگر از مسافران خسته تصویری حیرت آور از چندین بی خانمان را به اشتراک گذاشت که با پای برهنه در میان وسایل و زباله هایشان بین یک در شیشه ای و پله برقی چادر زده اند.

«این تصویر از یک اردوگاه بی خانمان‌ها امروز در O’Hare @fly2ohare ترمینال 1 دریافت چمدان گرفته شده است. شیکاگو به رهبری بهتر نیاز دارد. آنها نوشتند.

شخص سومی که به ترمینال 3 رسید، گفت که “در 50 سالی که من در شرکت کوک زندگی می کنم هرگز چنین مشکل بی خانمانی ندیده است”.

بیرون حتی آنقدر هم سرد نیست! همچنین، به طور تهاجمی (SIC) با عبارت “آیا نیاز به سواری دارید؟” در چمدان دیستوپیایی بود» آنها نوشتند.

جسیکا دوبوار با مرکز های مارکت، که به بی خانمان ها در فرودگاه خدمات رسانی می کند، به CBS News گفت که این تعداد سال به سال در حال افزایش است.


مردی بی خانمان که با فویل پوشیده شده روی یک تریان.
تعداد افراد بی خانمان در فرودگاه سالانه در حال افزایش است.
Twitter/@kiranlee5

زن بی خانمانی که در فرودگاه می خوابد.
عکس‌های تکان‌دهنده پناهگاه‌های موقت کثیف را نشان می‌دهند که در داخل پایانه‌های مرکز مسافرتی اصلی راه‌اندازی شده‌اند.
گتی ایماژ

بر اساس این گزارش، در سال 2022، هایمارکت با 618 بی خانمان جدید در فرودگاه مواجه شد که 53 درصد بیشتر از 431 نفر در سال گذشته بود.

دوبوار در پاسخ به این سوال که چرا بی خانمان ها در O’Hare می خوابند و به سرپناه نمی روند، گفت: “آنها سیر هستند. پناهگاه ها پر است.»

او گفت: “بسیاری از مردم به فرودگاه نمی رسند زیرا این هدف آنهاست – این آخرین گزینه ای است که دارند.”

مرکز های مارکت توسط دپارتمان هوانوردی شیکاگو و دپارتمان خدمات پشتیبانی خانواده تامین مالی می شود.

دوبوار به Block Club Chicago، یک سایت خبری غیرانتفاعی گفت: “ژانویه ما در O’Hare یکی از شلوغ ترین ژانویه هایی بود که تا به حال داشته ایم.” ما شاهد افراد بیشتر و برخوردهای بیشتری هستیم [who are] جدید برای سیستم ما.»

مری تارولو، معاون مدیر سیاست و استراتژی، به باشگاه بلاک شیکاگو گفت، بر اساس گزارش سال 2022 از ائتلاف شیکاگو برای بی خانمان ها، حدود 65611 نفر از ساکنان شهر در سال 2020 بی خانمانی را تجربه کردند.


عکس زنی که در فرودگاه خوابیده است.
مرکز های مارکت، که به بی خانمان ها در فرودگاه خدمات رسانی می کند، با 618 بی خانمان جدید در فرودگاه مواجه شد که 53 درصد بیشتر از 431 نفر در سال گذشته بود.
گتی ایماژ

تصویر زنی که در فرودگاه روی زمین نشسته است.
بر اساس این گزارش، این اعداد نسبت به 431 سال قبل 53 درصد افزایش یافته است.
گتی ایماژ

مونیکا دیلون، که اداره کننده The Northwest Side Homeless Outreach است، گفت که شهر در تلاش برای مقابله با این مشکل رو به رشد است.

او گفت: «ما به خدمات اجتماعی بیشتر و دلار و پول بیشتری نیاز داریم تا روی پیشگیری از بی خانمان‌ها، حمایت از بی‌خانمان‌ها و حمایت از پناهگاه‌ها کار کنیم.

یک مرد بی خانمان که یک شب اخیر را در ترمینال 2 گذراند، در مصاحبه ای با باشگاه بلاک شیکاگو، وضعیت اسفناک خود را توصیف کرد.

“من باید جراحی کنم [because] این مرد که خود را شورتی معرفی کرد، به خروجی گفت: ریه‌ام سقوط کرد و سپس به ذات‌الریه مبتلا شدم.

او گفت که از مزایای معلولیت برخوردار است و امیدوار است به زودی تحت عمل جراحی قرار گیرد.

جسی پرل، مامور اداره امنیت حمل و نقل در O’Hare، گفت که از زمانی که خطوط هوایی دلتا از ترمینال 2 خارج شده و به ترمینال 5 منتقل شده است، متوجه افزایش جمعیت بی خانمان در آنجا شده است.

پرل به شیکاگو تریبون گفت: «بی‌خانمان‌های بیشتری وجود دارد – فعالیت بیشتر در ترمینال 2 متمرکز است، زیرا ترافیک مسافران کمتری وجود دارد.


تصویری از یک مرد بی خانمان روی زمین در فرودگاه.
شیکاگو اخیراً 60 میلیون دلار از وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده دریافت کرده است و این پول صرف توسعه خدمات جایابی خواهد شد.
فیس بوک / چارلی روث

به گزارش بلوک کلاب شیکاگو، شیکاگو اخیراً 60 میلیون دلار از وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده دریافت کرده است که بخشی از بسته کمک مالی 315 میلیون دلاری برای مبارزه با بی خانمانی است.

این پول صرف گسترش خدمات جایابی خواهد شد.

اداره هوانوردی شیکاگو در بیانیه‌ای به سی‌بی‌اس نیوز گفت که اردوگاه‌های بی‌خانمان‌ها در فرودگاه‌ها در طول زمستان یک «اتفاق رایج» است.

CDA از افزایش جمعیت افراد بدون پناه در فرودگاه بین المللی اوهار آگاه است. در این بیانیه آمده است که در این فرودگاه و فرودگاه‌های سراسر کشور زمانی که دما در ماه‌های زمستان کاهش می‌یابد، این یک اتفاق رایج است.

در همین حال، وزارت خانواده و خدمات پشتیبانی اضافه کرد که افرادی که بی خانمانی را تجربه می کنند همیشه بلافاصله کمک نمی پذیرند.

این بخش گفت: “گاهی اوقات، افرادی که بی خانمانی را تجربه می کنند خدمات را نمی پذیرند و تیم های کمکی مجبورند قبل از ایجاد اعتماد و آماده شدن مراجعین برای پذیرش کمک، بارها آنها را درگیر کنند.”

این سازمان افزود: “Outreach اجرایی نیست، و DFSS به پاسخگویی به نیازهای جامعه از طریق رویکردهای مبتنی بر نقاط قوت و آگاهانه از آسیب ادامه خواهد داد.”



sitemap