راهنمای برتر رژیم غذای کتوژنیک

رژیم کتوژنیک شیراز مقدار گوشت موجود در برنامه غذایی کتوژنیک کم است. نیازی نیست برنامه رژیم غذایی گفته شده را عیناً تکرار کنید. بنابراین، با وجودی که مقدار کالری روزانه را محاسبه نمی­کنید اما باید درشت مغذی­ های مورد نیاز خود را بررسی کنید. ممکن است مقدار مشخصی آب میوه یا پدیالیت ® بدون مایعات یا مایعات داخل وریدی مورد نیاز باشد. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. این رژیم برای بیشتر افراد سالم بیخطر است؛ اما ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد؛ به همین دلیل، شروع آن به صورت خودسرانه توصیه نمیشود. This ᠎post was wri tten  with GSA Con᠎te​nt G​en᠎erat​or DEMO.

دستورالعمل 2025-2020 وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) بر الگوی غذایی سالم و مصرف انواع غذاها و نوشیدنی­ های سالم با رعات میزان کالری تاکید دارد. رژیم کتوژنیک یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد این رژیم میتواند کاهش صدمه و کمک به بهبود پس از آسیب مغزی شود. در ادامه مقاله به ذکر اینکه چرا رژیم کتوژنیک از همه این رژیم ها هم از نظر سرعت کاهش وزن و بی خطر بودن است خواهیم پرداخت.

رژیم کتوژنیک عباسمنش

همچنین به دلیل بالا بودن محدودیت های حاصل از کتوژنیک امکان رها کردن آن و بازگشت وزن وجود دارد. دربرخی از انواع رژیم های غذایی کتو توصیه می ­کنند که تنها انواع خاصی از چربی استفاده شود. محصولات کم چربی یا رژیمی: سس مایونز کمچربی، سسسالاد و چاشنیها. چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره. علاوه بر موارد ذکر شده، در سال های اخیر از رژیم غذایی کتو برای درمان سردرد، نوروتروما، پارکینسون، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، بیماری های میتوکندریایی، آسیب مغزی، اتیسم و میگرن استفاده می­شود.

علاوه بر این، مصرف هفتهای یکبار از انواع غذاهای دریایی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماریهای مزمن خواهد بود. علاوه بر این، ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از طریق تأثیر بر ترشح انسولین و افزایش حساسیت گیرنده های بدن به انسولین، بروز چاقی و اضافه وزن را در افراد کاهش می دهد. علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی با لوازم ورزشی مناسب نیز میتواند کمک شایانی در کاهش وزن و سلامتی افراد داشته باشد. از اينرو پس از مدتی انگیزه اولیه را از دست داده و مجدداً به وزن سابق و گاهي حتي بيشتر از وزن سابق باز ميگردند.

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را به یک لیوان آب اضافه و از صافی رد كرده و یک قاشق غذا خوری عسل و یك چهارم لیمو ی تازه فشرده شده به آن اضافه كنید. تازه کلی غرم میزنن بابت همه ی اینا! در حالت کلی نمی توان این دو رژیم را برای مدت طولانی رژیم های سالمی دانست (با دید کاهش وزن و در نظرگرفتن مصارف درمانی کتودایت). رژیمهای استاندارد، وزن را بهصورت تدریجی کاهش میدهند، زیرا کاهش سریع وزن آسیبهای شدید به بدن میزند. تنقلات یکی از گزینه های آسان برای افزایش وزن است، زیرا آن ها سرشار از چربی، نمک و کالری هستند، اما این نوع از کالری مناسب برای افزایش اصولی وزن نیستند.

با وجودی که همراهی گیاهخواری و رژیم غذایی کتوژنیک کار سختی است، اما غیرممکن هم نیست. با وجودی که رژیم غذایی کتوژنیک به طور اولیه شامل اسیدهای چرب است، اما برخی از مواد غذایی حاوی چربی بالا، غنی از کربوهیدرات هم هستند. در هر 1 فنجان (خرد شده) 18 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. در رژیم کتو بدن وارد شرایط کتوز شده و از چربی برای سوخت استفاده می­ کند.

اما هر رژیم غذایی کم کربوهیدراتی کتو نیست.

یکی از کارهایی که به شما کمک میکند خیلی سریعتر وارد فاز کتوسیس شوید انجام فستینگ است تا اینکه فقط از رژیم کتوژنیک پیروی کنید. افرادی که از این رژیم پیروی میکنند بیشتر از گوشتها، لبنیات، تخممرغ و سبزیجات غیرنشاستهای استفاده میکنند. سلام من ده روزه که این رژیم رو شروع کردم و دو کیلو وزن کم کردم حس میکنم این دو کیلو برای من که اصلا کربوهیدرات استفاده نکردم کمه و یه جای این رژیم رو دارم اشتباه میکنم … اما هر رژیم غذایی کم کربوهیدراتی کتو نیست. در هر رژیم کاهش وزنی احتمال از دست دادن عضلات وجود دارد؛ با این حال، مصرف پروتئین و وزنه زدن احتمال بروز این مشکل را به حداقل میرساند.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

از اونجایی که افراط و تفریط در هر کاری باعث ضرر دیدن میشه، در مورد زیاده روی مصرف پروتئین هم خطراتی انسان رو تحدید میکنه که عبارتند از : التهاب روده، یبوست، اسهال یا گاز شدید معده، مشکلات کلیوی، بیماریهای قلبی عروقی و غیره. رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که برای کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتی مورد استفاده قرار می­ گیرد. مواد غذایی کم قند در مراحل بعدی رژیم غذایی مصرف می ­شود.

کتون محصول کتوژنز بوده و مقداری از آن از ادرار دفع می ­شود. براساس دستورالعمل­ ها در سال 2020 تا 2025، دریافت 20 تا 35 درصد انرژی از چربی با تاکید بر چربی های سالم در زنان و مردان توصیه شده است. در برخی از انواع رژیم غذایی کتوژنیک بر استفاده از چربی­ های سالم مانند روغن ­های گیاهی، دانه­ ها و آجیل تاکید شده اما برخی دیگر از انواع رژیم غذایی کتو مصرف بالای چربی­ های اشباع شده از منابعی مانند برش­ های چرب گوشت گاو و لبنیات غنی از چربی را پیشنهاد می­ کنند. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید.

نوشابهها، نوشیدنیهای انرژیزا، کیک، بیسکویت و آبنبات حاوی قند ساده هستند و در صورت زیادهروی به سرعت وزن شما را بالا میبرند. کاوشال برای ایفای نقش مرد جوانی از یک طبقه اجتماعی-اقتصادی پایین که آرزوی زندگی بهتر را دارد، زمانی را در بنارس، جایی که فیلم در آن روایت میشود، گذراند و آداب و رسوم مردان محلی را مشاهده کرد. از علائم آنفولانزای کتو میتوان به احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش اشاره کرد. کلسترول و تری گلیسیریدها اغلب به طور ملایم افزایش مییابند و اگر سطح آنها نگران کننده باشد، میتوان با افزایش چربیهای غیر اشباع پلی، افزودن روغنهای فیش یا کاهش نسبت رژیم غذایی، این مشکلات را رفع کرد.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت ۱۴۰۱

رژیم غذایی کتوژنیک (کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات بوده که بدن را وادار به سوزاندن ­چربی به جای قند برای تامین انرژی می­ کند. طرفداران رژیم کتو مدعی­ اند که این رژیم غذایی بهترین راه برای سوزاندن چربی و کاهش وزن است. به عنوان مثال در برخی مصرف اسیدهای چرب چندشاخه غیراشباع امگا 6 (سویا، ذرت، دانه پنبه، آفتاب گردان) و در برخی دیگر چربی­ های غنی از تری گلیسریدهای زنجیره متوسط مانند روغن نارگیل، روغن MCT و چربی هایی که به راحتی به کتون تبدیل می­ شوند توصیه می­ شود.

پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا است مصرف گردد. در این رژیم غذایی به دنبال مصرف چربی به جای کربوهیدرات، کتون­ تولید شده که سوخت بدن محسوب می­ گردد. اما براساس دستورالعمل USDA، سهم چربی (با تاکید بر چربی سالم) از کالری روزانه یک فرد بالغ 25 تا 35% است. معمولا رژیم کتوژنیک برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمیکند، ولی ممکن است در برخی مواقع تا زمانی که بدن به آن عادت کند، عوارضی ایجاد کند. برخی از مردم کتوز را با کتواسیدوز اشتباه می­ گیرند.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک نی نی سایت

اگر مصرف پروتئین افزایش پیدا کند، بدن پروتئین را به جای چربی می ­سوزاند که به آن گلوکونئوژنز می­ گویند. در رژیم غذای کتوژنیک حداقل 75% کالری مورد نیاز از چربی به ­دست می­ آید. همچنین پیشنهاد شده که بزرگسالان 45تا 65 درصد از کالری مورد نیاز خود را از کربوهیدرات و 10 تا 35 درصد را از پروتئین به­ دست آورند. هنگام برنامهریزی وعدههای غذایی، هدف شما این است که ۷۰ تا ۷۵ درصد از میزان کالری مورد نیاز خود را از چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد از پروتئین، و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدراتها به دست آورید.

رژیم کتوژنیک و پریود

توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. بیشتر محققان این رژیم را در دورههای کوتاه مدت چند هفته تا چند ماه، بررسی کردهاند. با این حال، در هفته ­ی اول علائم کتو فلو وجود دارد که به مرور برطرف خواهد شد.

این وضعیت موقتی بوده و به مرور با سازگار شدن بدن با شرایط کتوزیس برطرف خواهد شد. این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. یکی از عوارض اولیه­ ی این رژیم غذایی “کتو فلو” است که با یبوست، خستگی، کاهش قند خون، تهوع، استفراغ، سردرد همراه است. آسپری در برنامه این رژیم، مواد غذایی را در یک طیف از سمی تا بولتپروف مرتب میکند.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

به عنوان مثال به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک را در مواد خوراکی دریافتی رعایت میکنید. من برنامه میریزم، تقویم بر میدارم، وزن و سایز یادداشت میکنه و طبق رژیم و ورزش خاصی در افکارم به کاهش وزن فکر میکنم و خوشحال از شروع تصمیمم پیش میرم ولی ناگهان یه قرمه سبزی؛ یه بستنی، یه خوراکی خوشمزه منو به قدری وسوسه میکنه که اصلا رژیم یادم میره و نمیتونم از اون خوراکی بگذرم! چربیهای سالم در روغنهای گیاهی مایع، مغزهای خوراکی و آووکادو یافت میشوند.

اکثر بیماریهای مزمن نظیر دیابت، افزایش فشار خون و بیماری های قلبی، بطور وسیعی به چاقی مرتبط هستند که این اخیرنیز، محصول شیوه زندگی نا سالم وعادتهای غلط تغذیه ایی می باشد. این عارضه اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند کشنده باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری هورمونی است که منجر به افزایش هورمون­ های مردانه، اختلال عملکرد تخمدان و ایجاد کیست می ­شود. یکی از دلایل سندرم پلی کیستیک تخمدانی ( pcos ) افزایش سطح انسولین است.

مصرف بالای کربوهیدرات در بیماران مبتلا به PCOS اثر منفی داشته و سبب تشدید عوارض پوستی و افزایش وزن خواهد شد. رعایت رژیم کتو با کاهش وزن، تعادل هورمونی، کاهش سطح انسولین و کاهش نسبت هورمون LH به FSH در بهبود PCOS موثر است. مصرف زیاد کربوهیدرات تعادل باکتری­ های روده را به هم زده و می­ تواند در بروز آکنه موثر باشد. برای مطالعه در خصوص منابع حاوی پروتئین، مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه میکنیم. شاید شما علاقمند باشید از سایتهای زیر بازدید کنید. چربیهای زیر اندامی یا احشامی در اطراف اندامهای شما شکل میگیرند و موجب بروز التهابها از جمله فشار به قلب میشوند.

sitemap