براندون جانسون، شهردار شیکاگو، خواستار کمک مالی به غرامت برای کاهش جرایم خشونت‌آمیز شد


براندون جانسون، شهردار دموکرات شیکاگو، به سی ان ان اصرار کرد که بودجه برای غرامت در بودجه جدیدش به ریشه یابی رکورد اپیدمی جنایت خشونت آمیز در شهر کمک می کند.

جانسون در حین صحبت با گوینده شبکه پاپی هارلو در “سی ان ان امروز صبح” چهارشنبه به نرخ بالای جرم و جنایت در شیکاگو اذعان کرد و اعلام کرد که برای حل آن به “نیروی کامل دولت” نیاز است، از جمله پرداخت 500000 دلار برای برنامه های غرامت.

هارلو پاسخ خود را با استناد به آمارهای اداره پلیس شیکاگو نشان داد که اگرچه «نرخ قتل نسبت به سال 2022 کاهش یافته است»، «آقای شهردار، همه انواع دیگر جرایم خشونت‌آمیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌اند و در کل 17 درصد افزایش یافته‌اند».

آیا مردم شیکاگو در سال 2024 ایمن تر خواهند بود؟ مجری پرسید.

جانسون که برای حدود هفت ماه شهردار این شهر تحت مدیریت دموکرات ها بوده است، مدعی شد که راه حل این مشکل در واکنش بزرگ دولت نهفته است و او ادعا کرد که “طرح کامل ایمنی جامعه” نه تنها ریشه دارد. باعث ایجاد خشونت در شهر شیکاگو می شود، اما “سرمایه گذاری های حیاتی” انجام می دهد.

وی سرمایه‌گذاری‌ها را اینگونه برشمرد: «یک چهارم میلیارد دلار برای رفع بی خانمانی، ۱۰۰ میلیون دلار برای پیشگیری از خشونت. ما 80 میلیون دلار دیگر به برنامه اشتغال جوانان خود اضافه کردیم که از این تعداد 25000 جوان را فقط در تابستان امسال استخدام کردیم. این نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.»

جانسون همچنین پیشنهاد خود را “برای استخدام 4000 جوان دیگر در تابستان امسال” مطرح کرد و افزود: “ما کل دفتری را که برای ورود مجدد اختصاص داده شده است، برپا کرده ایم. بنابراین افرادی که به جوامع ما بازمی‌گردند و به دلیل سیاست‌های شکست خورده زندانی شده‌اند، فضایی برای استقبال از آنها خواهند داشت.»

او سپس در مورد هزینه‌های شهری که برای تامین غرامت برای جامعه آفریقایی آمریکایی صرف می‌شود صحبت کرد. من نیم میلیون دلار برای ترمیم و غرامت اضافه کرده ام تا دوباره به چرخه خشونت که شبیه تعطیلی مدارس، بسته شدن مراکز بهداشت روان است، رسیدگی کنم، که اکنون روی آن سرمایه گذاری کرده ام. ما دو کلینیک سلامت روان را افتتاح خواهیم کرد که از دو دولت قبل تعطیل شده بودند.


جانسون مدعی شد راه حل این مشکل با واکنش بزرگ دولت نهفته است "طرح کامل ایمنی جامعه،"
جانسون مدعی شد که راه حل این مشکل با واکنش بزرگ دولت و “طرح کامل ایمنی جامعه” است. CBS News شیکاگو

او تکرار کرد: «و بنابراین، برای اینکه ما شیکاگوی بهتر، قوی‌تر و ایمن‌تری بسازیم، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، و این همان کاری است که این بودجه انجام داده است – یک بودجه 16.77 میلیارد دلاری بدون افزایش مالیات بر دارایی، و ما تازه به آن می‌رسیم. در شهر شیکاگو شروع شد.

جانسون همچنین توضیح داد که شخصاً تحت تأثیر مبارزات شهر قرار گرفته است و به هارلو گفت: «ببین، من و همسرم، ما سه فرزندمان را در غرب شیکاگو بزرگ می‌کنیم. بخش زیبایی از شهر است. ما خوشمون میاد. اما این طرف شهر شیکاگو نیز بوده است که سرمایه‌گذاری ناخالص را تجربه کرده است، به دلیل تعطیلی مدارس، کمبود حمل‌ونقل، کمبود سرمایه‌گذاری. و بنابراین، من هر روز در یکی از سخت ترین نقاط شهر از خواب بیدار می شوم.

شهردار افزود: “و بنابراین، هیچ کس در این شهر نیست که بیشتر از کسی مثل من که خانواده ای را در غرب شیکاگو بزرگ می کند به امنیت عمومی فکر کند.”


پلیس شیکاگو صحنه ای را بررسی می کند که در 13 سپتامبر 2022 چندین نفر در نزدیکی زمین بیسبال در پارک واشنگتن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
پلیس شیکاگو صحنه ای را بررسی می کند که در 13 سپتامبر 2022 چندین نفر در نزدیکی زمین بیسبال در پارک واشنگتن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. AP

طرح غرامت جانسون آخرین مورد از رهبران حزب دموکرات است که این سیاست بحث برانگیز را پیش می برند. فرماندار Kathy Hochul، DN.Y، این ماه لایحه ای را امضا کرد که یک کمیسیون ایالتی را برای “مطالعه تاریخ برده داری در ایالت نیویورک” و بررسی تأثیر آن بر آمریکایی های آفریقایی تبار در طول تاریخ این ایالت ایجاد کرد.

در اوایل سال جاری، گروه ویژه غرامت کالیفرنیا پیشنهاد کرد سیاه‌پوستان کالیفرنیایی تا 1 میلیون دلار برای رفتار ایالتی با اجدادشان دریافت کنند.



منبع

sitemap