اختصاص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی آزمایشگاه سنجش سموم در میادین میوه و تره‌بار


عضو شورای شهر تهران اعلام کرد؛

اختصاص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی آزمایشگاه سنجش سموم در میادین میوه و تره‌بار

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بهره‌برداری ۲۲ بازار میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهرداری تهران هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بهره‌برداری ۲۲ بازار میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهرداری تهران هستیم.

وی با اشاره به اینکه در هر یک از محلات و مناطق شهر تهران میادین، بازار‌ها و یا بازارچه‌هایی راه‌اندازی شده گفت: این مکان‌ها برای عرضه محصولات پروتئینی میوه و سبزیجات از سوی شهرداری تهران طراحی شده است.

وی رعایت اصول ایمنی در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار را در اولویت و مهم دانست و گفت: باید از چارچوب مقررات این اصول رعایت شود.

پیرهادی درباره اقلام پروتئینی و مواد غذایی از جمله گوشت و مرغ اشاره کرد و افزود: این مسئله باید در میادین میوه وتره‌بار مورد توجه قرار بگیرد چرا که پایش و سنجش سموم در محصولات پروتئینی و میوه‌جات بسیار مهم است.

عضو شورای شهر همچنین در راستای عرضه محصولات ارگانیک در سطح میادین تصریح کرد‌: علی‌رغم اینکه شورای شهر تهران و سایر مسئولان نسبت به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته‌اند هنوز این مسئله مورد توجه قرار نگرفته و امیدواریم عرضه محصولات ارگانیک در سطح میادین میوه وتره‌بار مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به عرضه میوه‌جات در سطح محلات کم‌برخوردار افزود: در محلات کم‌برخوردار باید به گونه‌ای پیش‌بینی شود که قیمت این محصولات نسبت به سایر مناطق و محلات با قیمت مناسب‌تری عرضه شود، به طوری که قیمت میوه‌ها در سطح میادین محلات کم برخوردار به مراتب کمتر از قیمت عرضه شده در وانت‌بار‌ها باشد. باید بازار‌های میوه و تره‌بار در دسترس عموم شهروندان قرار بگیرد، باید برنامه‌ریزی انجام شود تا در مناطقی که فاقد میادین و بازار‌های تره‌بار هستند این غرف و اماکن راه‌اندزای شوند و انشاءالله سال آینده هفتاد میدان و تره‌بار به سطح بازار‌ها و میادین سطح شهر تهران افزوده خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه در دو سال گذشته و علیرغم تاکید شورا اقدام مناسبی در جهت سنجش و پایش سموم در محصولات میادین میوه و تره‌بار انجام نشده گفت: علیرغم اینکه در این زمینه شورا مصوباتی را دارد، اما به لحاظ ملاحظات و برخی از سلایق شخصی این مسئله انجام نشده است.

وی با تاکید براینکه در شورای شهر تهران در سال آینده ۳۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه ویژه پایش و سنجش سموم در میادین میوه و تره‌بار پیش بینی کرده افزود: تاکید ما بر راه‌اندازی این آزمایشگاه و پایش محصولات است.

sitemap